Hoe snel zal dit helen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 17:20

Gister een klein ongelukje gehad.
Ik wou wandelen met beide ponies nadat ik ze gelongeerd had.
Er kwam een trekker met grote aanhanger van vorigen die niet van plan was om te remmen met het gevoeld dat nu mijn handen openliggen.
De ponies hebben gelukkig niks...
Helaas heb ik een baan waarbij ik met vuil en stof werk dus denk ik een week niet werken.
Wie oh wie, hoe snel kan dit weer redelijk dicht zijn, zo voel ik mij flink gehandicapt
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:25

Zo dat is ook meteen goed raak gegaan zeg!

Grootste deel is alleen de bovenste laag huid weg toch? Dan zou het vrij snel dicht moeten zijn. Gewoon aan de lucht laten drogen, niet van alles op doen en smeren, dan hard de nieuwe huid heel snel uit.

Als het droog vuil is zou ik denk ik gewoon even vettig gaas er omheen doen voor het werk, natte drek is vast geen goed plan maar zou ik persoonlijk ook wel gewoon doen.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 17:28

Inderdaad grotendeels slechts de huid. Behalve links. Daar is net de spier niet geraakt volgens de arts

Ik rijveevoer dus moet vrachtauto rijden, laden lossen stofzak aanbrengen.
Kom bij 8-15 boeren per dag
Laatst bijgewerkt door hagelslag op 18-08-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:28

Ben bang dat je daar nog wel even last van zal hebben. Want dit zijn echt k*twonden. Misschien honingzalf er op en verbinden want anders worden die plekken vaak heel hard door de korsten en kun je je vingers echt niet normaal bewegen. Sterkte want ik weet hoe zeer dit doet.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:29

Je kan toch met gaas en pleisterwerk wel wat dicht maken?

Ik heb het ook wel gehad vaak met vinger pleisters en leukoplast kom je een heel end.
Maar snap als je bepaalde werkzaamheden hebt het niet aangeraden word door artsen.rn het werkt minder fijn.


Maar paardrijden zou ik niet doen bijvoorbeeld.

Wel pijnlijk dat soort brandwonden van een touw.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:37

Auw!!! Alle vingers verbinden met iedere dag l-mesitran soft honingzalf, 2 x per dag verschonen (ivm handen, snel vies).
Als je het goed verbind en daar overheen een latex/nitril handschoen aantrekt zou je gewoon kunnen werken.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:39

hagelslag schreef:
Inderdaad grotendeels slechts de huid. Behalve links. Daar is net de spier niet geraakt volgens de arts

Ik rijveevoer dus moet vrachtauto rijden, laden lossen stofzak aanbrengen.
Kom bij 8-15 boeren per dag


Dat lijkt me wat lastig voor links. Niet perse vanwege de ranzigheid maar vanwege het fysieke.. ik zou toch eerst 2 dagen aankijken, niet werken, waarschijnlijk kun je daarna vanwege minder pijn wel werken met verbonden vingers en handschoenen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:40

hagelslag schreef:
Inderdaad grotendeels slechts de huid. Behalve links. Daar is net de spier niet geraakt volgens de arts

Ik rijveevoer dus moet vrachtauto rijden, laden lossen stofzak aanbrengen.
Kom bij 8-15 boeren per dag


Waarom vraag je hier alles als je bij de arts bent geweest? Wat zei de arts? Afdekken of juist niet? Dat zou ik gewoon opvolgen.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 17:42

Nabster schreef:
hagelslag schreef:
Inderdaad grotendeels slechts de huid. Behalve links. Daar is net de spier niet geraakt volgens de arts

Ik rijveevoer dus moet vrachtauto rijden, laden lossen stofzak aanbrengen.
Kom bij 8-15 boeren per dag


Waarom vraag je hier alles als je bij de arts bent geweest? Wat zei de arts? Afdekken of juist niet? Dat zou ik gewoon opvolgen.


Het enige wat ik naar mijn menig vraag is hoe snel dit heelt.

De arts heeft als advies meegegeven aan de lucht laten drogen en wanneer het te hard trekt nat maken met water

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:46

Ik zou niet laten drogen, dat is ouderwets en gelukkig is de kennis van wondzorg een stuk beter in de huidige tijd.

Edit:
Een droge wond:
- heelt minder snel
- heel minder mooi
- trekt meer / geeft meer pijn
- geeft uiteindelijk ook veel meer jeuk.

Nee, ik zie werkelijk geen positieve argumenten om jouw wonden “te laten drogen”.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 18-08-18 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:47

Hier een ervaringsdeskundige. Zelfde verhaal half jaar terug en toen dacht ik ook bah dat gaat effe duren, maar tot mijn verbazing was het leed met 5 dagen zo goed als geleden op één plekje na dat langer nodig had. Ik heb er niets aan gedaan dus alleen droog houden en op de dag plakte ik het af met losse pleisters zodat ik wel de kootjes kon buigen, maar het wel beschermd was. S avonds thuis en s nachts pleisters eraf en s ochtends weer nieuwe erop. Ik heb wel een kantoorbaan, autorijden ging prima met de pleisters maar zakken sjouwen??? Dat moet je misschien toch een paar dagen laten

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 17:50

Ik moet geen zakken tillen maar een of meerdere slangen aan een silo koppelen om dan voer met luchtdruk van de vrachtauto in de silo te blazen

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:51

Hannanas schreef:
Ik zou niet laten drogen, dat is ouderwets en gelukkig is de kennis van wondzorg een stuk beter in de huidige tijd.

Edit:
Een droge wond:
- heelt minder snel
- heel minder mooi
- trekt meer / geeft meer pijn
- geeft uiteindelijk ook veel meer jeuk.

Nee, ik zie werkelijk geen positieve argumenten om jouw wonden “te laten drogen”.


Dit soort grote brandblaren kun echt beter niet gaan smeren met van alles en nog wat hoor! Misschien dat die ene diepere plek wel een soort van wondzorg nodig heeft. Daarover kan de apotheek je het beste adviseren.

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:53

hagelslag schreef:
Ik moet geen zakken tillen maar een of meerdere slangen aan een silo koppelen om dan voer met luchtdruk van de vrachtauto in de silo te blazen


Oké moet je gewoon even kijken of dat gaat met afgeplakte vingers. Ik zou de vingers in dat geval zeker beschermen op de dag! Dus gewoon met pleisters gaan plakken. En misschien handschoenen gebruiken en s nachts de hele handel eraf!

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:55

Ik zou dat goed verbinden en schoon houden. Heb zelf vergelijkbare handen gehad en dat heeft me ontzettend pijn gedaan toen er wat vuil in was gekomen.

Sterkte!

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:58

Auw, dat ziet er pijnlijk uit! Wil je alleen even beterschap toe wensen!

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 17:59

Ik heb dus ook 2-3uur gehuild van de pijn ondanks flinke pijnstilling.
Ik wacht gewoon morgen ook nog even af en beslis dan of ik maandag eventueel kan werken.

Normaal kan ik qua pijn echt heel wat hebben maar dit is echt een gemene pijn

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:01

hagelslag schreef:
Ik heb dus ook 2-3uur gehuild van de pijn ondanks flinke pijnstilling.
Ik wacht gewoon morgen ook nog even af en beslis dan of ik maandag eventueel kan werken.

Normaal kan ik qua pijn echt heel wat hebben maar dit is echt een gemene pijn


Ja dat is het, maar meestal is die pijn wel heel snel veel beter. 1 dag deed het heel erg pijn. De tweede dag al veel minder en de derde dag was de pijn zo goed als weg. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is. Beterschap

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:03

auw, dat ziet er pijnlijk uit zeg! sterkte/beterschap. Ik hoop dat het gauw heelt.

Kun je tijdens het aankoppelen van de slangen niet even (melkers)handschoentjes aandoen? die zijn sterk en dan komt er zeker geen vuil in.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 18:16

Het is dus gister gebeurd. De wondjes zijn nuca 24 uur oud.

Juval, dat zou opzich kunnen als ik mijn vingers ook weer kan gebruiken. Momenteel kan ik niks door de pijn.
Op advies van de arts neem ik ibbo 800 als de pijn te erg aanwezig is. Oftewel 3x per dag

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:22

Zolang je je vingers van de pijn niet kan bewegen zou ik dit ook zeker niet doen! Rust houden en lekker ziekmelden van het werk. Als dit vies wordt / gaat ontsteken ben je echt de sjaak en kun je veel langer niet werken.

Daarna zou ik idd zeker zorgen dat het schoon blijft. Dus bv handschoentjes met werk!

Die oppervlakkige plekken (wat meestal de meest pijnlijke zijn vind ik) zullen echt in max een week wel weg zijn

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 18:27

Voornamelijk links doet echt veel pijn.
De "ergere" hand. Rechts gaat opzich nog wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:29

Moet je bij boeren lossen?
Zou je ze niet om hulp kunnen vragen bij het aan en afkoppelen?

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:32

ahh, pijnlijk, sterkte er mee.
De 1e 2 a 3 dagen zullen nog erg pijnlijk blijven, als het eenmaal gaat genezen zul je merken dat je de pijn soms vergeet. Dan bedenk je je in ene oh ja, mijn handen zijn kapot.....

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:50

Au, au, au. Ik voel met je mee. Het ziet er erg pijnlijk uit.
Ik heb handschoentjes van een fijne dunne stof die ik gebruik bij mijn creatieve werkzaamheden. Ze worden ook wel gebruikt bij het quilten. Ze zijn niet zuurstofdicht maar, ik denk, wel heel fijn te dragen als binnenhandschoen als je stevige beschermde en dikkere handschoenen draagt bij het werk. Ik wil ze met plezier een paar sturen als je ze niet kan vinden (mocht je ze willen dragen)