Moeilijke relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 23:44

Ik moet het even van mij afschrijven want ik kan gewoon niet meer.

Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie met X. X en ik houden zielsveel van elkaar, wij kunnen niet zonder elkaar en zijn zo gehecht aan elkaar . Trouwen, huisje, kinderen, toekomst wij willen niks liever over een paar jaartjes. Maar er is een oh zo'n groot probleem. Ik moet de relatie geheim houden omdat mijn ouders streng moslim zijn en dit breekt een relatie. Wij willen gewoon bij elkaar zijn en een gelukkig leven opbouwen, maar dit is zo'n groot struikelobject en ik weet het gewoon niet meer ;( Door een hele goede kennis van mij kan ik X zien en soms zelfs 2 dagen, maar dat is ook enorm moeilijk. Het helpt ook helemaal niet dat hij 90 km verderop woont.

Ik weet het gewoon niet meer ;(

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:48

Je zegt "omdat mijn ouders streng moslim zijn". Ben jij geen moslim? En zo wel, hoe zit dat dan? Kan jij er niet uit stappen of hij zich bekeren? Of hebben je ouders al een partner voor je uitgezocht?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 23:52

Palmera schreef:
Je zegt "omdat mijn ouders streng moslim zijn". Ben jij geen moslim? En zo wel, hoe zit dat dan? Kan jij er niet uit stappen of hij zich bekeren? Of hebben je ouders al een partner voor je uitgezocht?


Ik geloof wel in god, maar ik vind dat iedereen gewoon een relatie moet kunnen aangaan met de persoon waar hij van houd. Ik kan er niet zomaar uitstappen, want ik woon nog thuis en ik kan niet zomaar alles doen wat ik zou willen doen. Ze hebben geen partner voor mij uitgekozen want dat is aan mij maar ze verwachten wel een moslim. En ten slotte nee hij zou zicht nooit bekeren.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:53

Laten we zeggen dat echte liefde overwint.

Ik neem het voorbeeld van mijn ouders. Moeder Belg vader Nederlander dat haar broer even bij mijn opa ging vertellen dat ze met een buitenlander stond te kussen.
Vroeger waren ze veel strenger en durfde ze toen ook niet naar huis :+ .

Spaar dan om jullie toekomst op te bouwen en dat je thuis dan ook weg kan. Ze zullen het ooit moeten accepteren...

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:55

Volgens mij komt het in zulke situaties altijd op een zware keuze neer. Kies je je ouders en je familie, of kies je voor je vriend.
Ik ben er niet jaloers op, het is een keuze die je moet maken en die vaak niet terug te draaien is.

Heel veel sterkte hiermee.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 23:59

Kmbrly schreef:
Laten we zeggen dat echte liefde overwint.

Ik neem het voorbeeld van mijn ouders. Moeder Belg vader Nederlander dat haar broer even bij mijn opa ging vertellen dat ze met een buitenlander stond te kussen.
Vroeger waren ze veel strenger en durfde ze toen ook niet naar huis :+ .

Spaar dan om jullie toekomst op te bouwen en dat je thuis dan ook weg kan. Ze zullen het ooit moeten accepteren...


Het wordt van zijn kant steeds moeilijk en moeilijker want als je elkaar zo weinig ziet en als ik in zo'n moeilijke situatie zit is dat erg moeilijk vol te houden. Hij houdt het zo geen jaren meer vol en we hebben nu al ruzies vanwege mijn ouders. Ik ben zo bang dat ik zo'n fijne toekomst met de persoon waar ik van hou ga kwijtraken vanwege mijn situatie.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 00:04

Olikea schreef:
Volgens mij komt het in zulke situaties altijd op een zware keuze neer. Kies je je ouders en je familie, of kies je voor je vriend.
Ik ben er niet jaloers op, het is een keuze die je moet maken en die vaak niet terug te draaien is.

Heel veel sterkte hiermee.


Dankjewel! Dat is inderdaad zo'n zware keuze want ik hou ontzettend veel van allebei en ik ben nog zo jong.

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:21

Klinkt als een hele lastige situatie! Ik heb jammergenoeg geen tips of advies voor je, maar wil je wel veel sterkte toewensen en ik hoop voor je dat je de juiste keuzes maakt! :+:

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:31

Tja, religie... Ik kan niet vinden hoe oud je bent, maar zodra je de mogelijkheid hebt zou je op jezelf kunnen gaan of gaan samenwonen.
Wat gebeurt er als je ouders erachter komen dat je hem ziet zonder dat jij dat eerlijk hebt gezegd?
Kun je niet beter eerlijk zijn en aangeven wat je van hen hoopt en verwacht.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:34

Ik vind het altijd moeilijk om te begrijpen dat ouders bepaalde verwachtingen hebben van hun kinderen, in plaats van hun kinderen ‘gewoon’ gelukkig te zien.

Het blijft een moeilijke keuze..
Maar mij is geleerd om voor mijn eigen geluk te gaan.. daarom zou het voor mij heel lastig zijn om een keuze te maken waar ik zelf niet achter sta.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:45

TS, hoe sta je er inmiddels mentaal voor? Ga je nog naar een professional? Want deze zou je hierin ook allicht kunnen ondersteunen.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 03:48

Mag ik vragen hoe oud je bent?

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 05:13

daantjuhhh schreef:
Mag ik vragen hoe oud je bent?


Hier ben ik ook benieuwd naar. Vind je namelijk een andere situatie als je 16 bent dan als je 26 bent.

Verder ben ik bang dat de keuze sowieso erg lastig is. Afhankelijk van je leeftijd: zou je op jezelf kunnen gaan wonen?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 06:59

Waarom geen open kaart spelen? Misschien wordt het een lastig gesprek en misschien zijn je ouders erg geshockt, maar uiteindelijk willen de meeste ouders simpelweg dat hun kind gelukkig is.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:24

In een ander topic dat ik volg noemt ze 17 jaar. Of ze is al 17 of moet nog 17 worden.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 08:30

Ik word volgende maand 18.

Als ik open kaart zal spelen zullen zij dat niet accepteren, want we hebben het daar al over gehad (niet dat ik een vriend heb, maar wat hun verwachtingen zijn).

Ik sta er mentaal nu veel sterker voor dan eerst en ik ga nog steeds naar een professional, maar zij zegt dat het mijn eigen keuze is en dat ik moet doen wat ik graag zelf wil. Maar ja ik weet heel goed wat ik zelf wil, maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Ik zou het liefst zodra ik 18 ben uit huis willen en dan zou ik zelfs hulp krijgen van mijn heel lieve kennis, maar ik ben dan gewoon bang dat ik niet met rust gelaten wordt,maar vooral dat mijn kennis niet met rust gelaten wordt want zij weten dat ik zoiets niet zelf zou hebben kunnen regelen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:38

Ik ken een meisje die bij ons werkte en die had het anders om.
Die ging met een moslimse jongen uiteindelijk hebben ze het volgehouden en voor elkaar gekozen. En wonen nu al aantal jaar samen. Denk dat jij de beslissing voor jezelf moet maken stoppen of zo door gaan en uiteindelijk voor je vriend kiezen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:47

sorry als ik domme vragen stel, maar ik kom uit een omgeving met mensen die allemaal niet geloven.
Waarom kunnen je ouders je een man weigeren als ze zien dat jij daar gelukkig mee bent?
Waarom kun je niet zonder hulp van je kennis op jezelf? Ik heb ook tegen de wil van mijn ouders op mijn 18e een huur huisje geaccepteerd. Ik heb ook geweigerd dat mijn ouders langskwamen omdat ze zich met alles gingen bemoeien en dat wilde ik niet. Als ze toch voor de deur stonden om vervelend te zijn heb ik ze gezegd dat ik de politie zou bellen voor huisvredebreuk als ze niet weggingen.
Waar ben jij bang voor kwa lastig vallen? Ik neem aan dat je ook in Nederland woont, dus ze zullen zich ook aan de wet hier moeten houden toch?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 08:57

mystery1980 schreef:
sorry als ik domme vragen stel, maar ik kom uit een omgeving met mensen die allemaal niet geloven.
Waarom kunnen je ouders je een man weigeren als ze zien dat jij daar gelukkig mee bent?
Waarom kun je niet zonder hulp van je kennis op jezelf? Ik heb ook tegen de wil van mijn ouders op mijn 18e een huur huisje geaccepteerd. Ik heb ook geweigerd dat mijn ouders langskwamen omdat ze zich met alles gingen bemoeien en dat wilde ik niet. Als ze toch voor de deur stonden om vervelend te zijn heb ik ze gezegd dat ik de politie zou bellen voor huisvredebreuk als ze niet weggingen.
Waar ben jij bang voor kwa lastig vallen? Ik neem aan dat je ook in Nederland woont, dus ze zullen zich ook aan de wet hier moeten houden toch?


Ik heb echt niet genoeg geld om iets te huren, dus daarom zal dat zelf niet lukken. Een andere optie is dat ik bij een goede vriendin van mijn kennis zou kunnen inwonen voor een goedkoper bedrag, maar dan ben ik bang dat ik haar ook opschep met mijn problemen.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Moeilijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:03

Heb je een baan(tje) ts?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 09:05

troi schreef:
Heb je een baan(tje) ts?


Ik heb deze vakantie een baantje gehad, maar aangezien ik nog niet eens 4 euro per uur kreeg heeft dat niet genoeg opgeleverd om een huur te kunnen gaan betalen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:06

_Femkeeex schreef:
Kmbrly schreef:
Laten we zeggen dat echte liefde overwint.

Ik neem het voorbeeld van mijn ouders. Moeder Belg vader Nederlander dat haar broer even bij mijn opa ging vertellen dat ze met een buitenlander stond te kussen.
Vroeger waren ze veel strenger en durfde ze toen ook niet naar huis :+ .

Spaar dan om jullie toekomst op te bouwen en dat je thuis dan ook weg kan. Ze zullen het ooit moeten accepteren...


Het wordt van zijn kant steeds moeilijk en moeilijker want als je elkaar zo weinig ziet en als ik in zo'n moeilijke situatie zit is dat erg moeilijk vol te houden. Hij houdt het zo geen jaren meer vol en we hebben nu al ruzies vanwege mijn ouders. Ik ben zo bang dat ik zo'n fijne toekomst met de persoon waar ik van hou ga kwijtraken vanwege mijn situatie.


Hij zou je moeten steunen ipv ruzie met je te maken over je ouders, hoe lastig de situatie ook is. Jij zit tussen 2 vuren in en er moet iemand zijn die jou in deze situatie steunt, ander word het wel heel erg lastig.

Hoe oud is je vriend, en is het niet mogelijk om bij hem te gaan wonen.

Ik weet natuurlijk ook niet hoe je ouders zijn, maar zou het een idee zijn om samen met een vertrouwenspersoon (bv van school oid) een gesprek met hun aan te gaan waarin jij precies uitlegt (of opschrijft) hoe jij je voelt in deze situatie. Lijkt mij (maar ik ben dan ongelovig) dat je ouders hun kind boven hun geloof zetten.

Snap dat je ouders heel erg belangrijk zijn, maar jou ouders moeten wel jouw keuzes accepteren. Jij moet het leven kunnen lijden wat jij wil. Ook al is het misschien niet met deze jongen, maar alle keuzes in het algemeen.

Mijn moeder is het ook vaak niet eens geweest met mijn vriendjes, maar dat was eerder om andere redenen en als ik daar nu aan terug denk geef ik haar groot gelijk. Maar ze heeft me wel altijd zelf mijn neus laten stoten en laten leren van mijn fouten (tot op bepaalde hoogte natuurlijk)

Ik hoop dat je er samen met je ouders uit kunt komen, en misschien is het ook nog een idee om hem eens voor te stellen aan je ouders als je dat durft.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:07

Ik vind het ook altijd wonderbaarlijk dat ouders hun geloof boven het geluk van hun kind zetten, maar daar heeft TS in deze situatie niets aan.

Het lijkt mij wel verstandig om je wat meer los te maken van je ouders als jij hier zelf ook aan toe bent. Op die manier kun je uitzoeken wat je zelf graag wilt en daarnaar gaan handelen.

Ik zou mijn relatie niet kapot laten maken door het geloof van mijn ouders. Uiteindelijk draaien ze vast wel bij als jij voet bij stuk houdt. Het gaat erom dat jij gelukkig wordt. Je bent straks volwassen en dan dienen ze je keuzes gewoon te accepteren.

Babootje

Berichten: 26265
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:11

Heel moeilijke situatie. 18 is nog heel jong. Bij 21 kun je - als je geen eigen inkomen hebt - een uitkering aanvragen en wel de stap nemen op jezelf te gaan wonen. Misschien zijn er uitzonderingen, dat weet ik niet. Dat is het uitzoeken waard.
Ik denk dat er weinig anders opzit dan met je ouders te gaan praten, misschien met de hulp van een mediator.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:11

Het is denk ik vooral de vraag hoe ver je durft te gaan. Ben je bang dat je familie jou of je vriend wat aan wil doen? Ben je bereidt om de politie te bellen voor je bloedeigen familie als ze je bedreigen of niet weg willen gaan?

Hoe lang moet je nog naar school? En je vriend? Woont hij thuis of op zichzelf?

Kijk zolang je bij je ouders woont zul je je moeten schikken naar hun regels. Dan kun je je vriend dus sporadisch zien. Het beste is om zo snel mogelijk op eigen benen te gaan staan. Heb je al een bijbaantje? Anders zou je dat kunnen doen en mss kun je dan een vervolgopleiding gaan doen en op kamers gaan. Ik zou pas het gesprek met je ouders aangaan als je een vangnet hebt waar je terecht kan mocht het fout lopen. Uiteindelijk duurt eerlijkheid het langst dus ik zou het wel vertellen zodra je de kans veilig acht. Leven met een leugen lijkt me erg zwaar. En mss valt de reactie van je ouders wel mee als ze eenmaal aan het idee gewend zijn en je vriend hebben leren kennen. Ik zou in het gesprek iig aangeven wat de huidige situatie met je doet. Hopelijk hechten je ouders meer aan jouw geluk dan aan de achtergrond van je partner.

Daarnaast wil ik je ook weer op het hart drukken eerst goed na te denken. Als je jong bent en weinig relaties hebt gehad kun je al snel denken dat je de perfecte relatie en vriendje hebt. Ben je echt bereid om je familie te laten vallen voor deze jongen?