Koppelingsplaat auto kapot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:54

Ineke2 schreef:
Voorbeeld bedrijf? En daarna hoe kom ik daar met een kapotte auto waarvan het niet verantwoord meer is om de weg op te gaan :=


1. Ligt eraan hoe ver het rijden is;
2. Ik vermoed dat zo'n bedrijf wel vaker te maken heeft met auto's die helemaal niet meer rijden en daar een oplossing voor heeft......

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:55


Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 09:58

Dat is toch allemaal ook niet kosteloos? En vakantietijd... zucht sorry ben gewoon een beetje moedeloos met de pech die ik altijd maar schijn te hebben.

Ik woon in Spijkenisse

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:02

Ineke2 schreef:
Dat is toch allemaal ook niet kosteloos? En vakantietijd... zucht sorry ben gewoon een beetje moedeloos met de pech die ik altijd maar schijn te hebben.

Ik woon in Spijkenisse


SHM zit (ook) in Schiedam.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 14-08-18 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:02

Floriske schreef:
Ik vind het nog meevallen... Auto's uit 2006 zijn redelijk jong ja, maar wel al 12 jaar oud! Wil je geen/weinig onderhoud moet je er eentje kopen van maximaal 2 jaar oud. Onze auto uit 2006 heeft ook elk jaar wel voor 500-600 aan onderhoud dingen om te vervangen/betalen. Auto's zijn nu eenmaal duur %) (is ook een kleine auto).


Koppelingsplaten zijn wel raar met zo'n lage kilometerstand. Zou eens vragen of ze dit vaker zien. Mochten ze vaak elke 100.000km moeten met deze auto is het het niet waard en zou ik de auto weg doen (tenzij je heel weinig rijdt). Anders kan het een foutje zijn geweest ergens en zou ik het wel aandurven.


Het probleem met dit specifieke type auto (en dan de modellen van voor 2010) is, is dat dit nu net een punt is waar ze zeer zwak op zijn. Ik heb er jaren in gereden, maar ik had echt het maandagmorgenmonster. Alle punten die vaak werden gezien bij dit type auto, die heb ik mogen aftikken. Mijn koppelingsplaat was met 40.000 km al kapot. Na een kapotte katalysator bij 80.000km en 5 liter water in de achterbak heb ik hem heel mooi opgepoetst, en ingeruild voor een wat steviger exemplaar.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:04

Nee voor niks gaat de zon op. Maar bij zon bedrijf kan je wel mazzel hebben qua prijs. Ik zou zeker even rondbellen en vragen wat de kosten zullen zijn. Voor hetzelfde geld kunnen hun het repareren en kost het je max 300. In het slechtste geval dus die 900. Laat je wel telkens je olie vervangen? Ik doe dit elke 25.000 km. Mijn auto heeft al bijna 300.000 km gereden. Lupo dus ook een kleine auto.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:07

Ik had een Peugeot 107 automaat met 160000 op de teller, wel uit 2009, maar die is dit jaar verkocht voor 3500. Dus dat zijn wel andere prijzen dan 1100.

Wel lastig met een auto die rond de 3000 kost, iets laten ietvoeren wat bijna net zo duur is als de auto. Ik snap je dilemma..
Laatst bijgewerkt door Nachocheese op 14-08-18 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:08

maaikemuis schreef:
Floriske schreef:
Ik vind het nog meevallen... Auto's uit 2006 zijn redelijk jong ja, maar wel al 12 jaar oud! Wil je geen/weinig onderhoud moet je er eentje kopen van maximaal 2 jaar oud. Onze auto uit 2006 heeft ook elk jaar wel voor 500-600 aan onderhoud dingen om te vervangen/betalen. Auto's zijn nu eenmaal duur %) (is ook een kleine auto).


Koppelingsplaten zijn wel raar met zo'n lage kilometerstand. Zou eens vragen of ze dit vaker zien. Mochten ze vaak elke 100.000km moeten met deze auto is het het niet waard en zou ik de auto weg doen (tenzij je heel weinig rijdt). Anders kan het een foutje zijn geweest ergens en zou ik het wel aandurven.


Het probleem met dit specifieke type auto (en dan de modellen van voor 2010) is, is dat dit nu net een punt is waar ze zeer zwak op zijn. Ik heb er jaren in gereden, maar ik had echt het maandagmorgenmonster. Alle punten die vaak werden gezien bij dit type auto, die heb ik mogen aftikken. Mijn koppelingsplaat was met 40.000 km al kapot. Na een kapotte katalysator bij 80.000km en 5 liter water in de achterbak heb ik hem heel mooi opgepoetst, en ingeruild voor een wat steviger exemplaar.

In dat geval zou ik de prijzen idd vergelijken en hem aan de hand daarvan wel of niet repareren en weg doen. Dan is het een gebed zonder eind :D Bij ons waren het gewoon standaard dingen, distributieriem en al die standaard dingen van de keuring (keer nieuwe ruitenwisser, filtertjes vervangen) en 2x de airco die nu naar de knoppen was (gelukkig 1x buiten onze schuld en vergoed gekregen). Geen problemen waar ze bekend van zijn, daar moet je niet aan beginnen :Y)

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:10

Heb net dat bedrijf in Schiedam gebeld en die schatte de kosten op 2,500 euro :') -O-
Wel zonder gezien te hebben maar toch...
Kapotte katalysator heb ik al eerder gehad en nog laten maken...

Ja ik houd de olie zeer goed bij en elk half jaar gaat de auto wel voor onderhoud naar de garage.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:22

:') die hebben er geen zin in blijkbaar. Ik zou op Google eens rondkijken naar bedrijven. Ik denk dat je hoe dan ook met het laten maken goedkoper af bent. Gok dat je auto rond de 500 opbrengt nu. Misschien met particuliere verkoop meer. En bij inruil vaak wat meer als je een duurdere auto aanschaft. Je kan op een autoverkoop pagina op Facebook eens een interesse peiling doen wat mensen bieden. Dan kan je kijken of je het waard vind het te laten maken.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:24

Sunrise19 schreef:
:') die hebben er geen zin in blijkbaar.<KNIP>


Dat was mijn eerste gedachte ook. Ik zou aan de telefoon ook zoiets gehad hebben van: "Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt."

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:28

Ik zei daarna dan ook “ ok ik weet genoeg”

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:38

Als dit een bekend probleem is, is dat misschien ook nog een reden er niet aan te willen beginnen. Ze geven garantie en als dit model dit zo ineens kan vertonen ongeacht de km's begrijp ik ergens de prijs wel. Al had de beste man dit ook kunnen vertellen natuurlijk.

Ik zou het nog eens op Facebook proberen. Ik ben zelf heel makkelijk, als er zulke reparaties aanzitten verkoop ik ze. Maar mijn auto's kosten nooit meer dan 1000 euro. Dus in mijn geval is inruil met een beetje bij betalen vaak goedkoper dan laten maken.

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:40

Op marktplaats is een bedrijf die de koppeligsplaat vervangt voor 275 inclusief onderdelen uurloon ect.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:49

Sunrise19 schreef:
Als dit een bekend probleem is, is dat misschien ook nog een reden er niet aan te willen beginnen. Ze geven garantie en als dit model dit zo ineens kan vertonen ongeacht de km's begrijp ik ergens de prijs wel. Al had de beste man dit ook kunnen vertellen natuurlijk.

Ik zou het nog eens op Facebook proberen. Ik ben zelf heel makkelijk, als er zulke reparaties aanzitten verkoop ik ze. Maar mijn auto's kosten nooit meer dan 1000 euro. Dus in mijn geval is inruil met een beetje bij betalen vaak goedkoper dan laten maken.

Maar zo goedkoop vind je geen ( nog beetje knappe) automaat auto

Reparatie 900 euro of 2500 euro is best een groot verschil nog :o?

Heb inmiddels gezien dat vergelijkbare auto’s ( merk / type, aantal km, bouwjaar en automaat) nog te koop staan voor gemiddeld 4000 euro.

Dilemma dilemma

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:50

275? Dan krijg je vast geen nieuwe :=
TS, ik zou de auto wegdoen en een wat steviger model nemen, een Japanner of Duitser liefst, en als het even kan (heb je een normaal rijbewijs?) een handbak...
Automaten zijn zo’n drama als je ze tweedehands koopt. Het onderhoud is duur en mensen beknibbelen daar vaak op.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:52

reviseren is altijd goedkoper dan een nieuwe. Een auto met automaat is duurder dan een die handgeschakeld is. Als je de auto nu weg doet krijg je er niets voor, sloopprijs, als de auto goed is krijg je er meer voor. Vergelijk dat eens en dan zou ik een keuze maken.
Wat stond er op je laatste APK rapport? Komen er dingen aan?

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:53

Bel Bas Boer eens van libacars in Barendrecht, denk dat je dan een betere prijs en een eerlijk antwoord krijgt. Is ook nog eens redelijk dichtbij.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:56

Ik kan en mag geen schakelbak rijden.
Zelf onderhoud ik mijn auto goed al zeg ik het zelf, maar ook dat maakt niet uit in reparatiekosten die ik tot nu heb meegemaakt met mijn autootjes helaas.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:56

Rocco_Love12 schreef:
Op marktplaats is een bedrijf die de koppeligsplaat vervangt voor 275 inclusief onderdelen uurloon ect.

Van een automatenbak?

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:56

Rocco_Love12 schreef:
Op marktplaats is een bedrijf die de koppeligsplaat vervangt voor 275 inclusief onderdelen uurloon ect.

Dat ga ik echt niet durven doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:57

Een 12 jaar oude auto gaat nu eenmaal kosten geven.

Mij lijkt het verstandig om de auto aan te bieden bij een goede (Peugeot) garage.
Hem daar compleet na te laten kijken of er meer grote slijtage is.

Als de garage niet verwacht dat er snel weer grote onderdelen vervangen moeten worden zou ik hem laten maken. Kost je wat maar heb je er weer tijden plezier van.

Ik rijd een Mazda welke terminaal is. (4 jaar geleden koppelingsplaat rot door trailertrekken) Inmiddels 16 jaar oud en 205.000 op de teller. Motorisch super maar wel wat andere dingen. Dit jaar geen beurt gegeven. Hij kwam door de APK met enkel 2 nieuwe banden.

Voor €300 rijd ik weer fijn een jaar? rond

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:01


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:02

Ineke2 schreef:
Rocco_Love12 schreef:
Op marktplaats is een bedrijf die de koppeligsplaat vervangt voor 275 inclusief onderdelen uurloon ect.

Dat ga ik echt niet durven doen...


Alleen als het een geregistreerd en gekeurd garage is. Maar dat geloof ik niet voor dat geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:04

Ik verplaats dit topic van Leven zonder paarden naar Huis, tuin en techniek. Daar past het beter :)