[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:20

O :D Mijne heeft dat niet, die is met ringetjes.

Ik hoop dat 't goed blijft zitten, met klitteband. Maar als zo veel verschillende merken het hebben zal het wel werken neem ik aan.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:41

Pff denk je de dazen gehad te hebben zitten we nu met een plaag waardoor ik toch opzoek ga naar een vliegendeken. Mijn arme paardje wordt lek gestoken door wespen... -O-





Is dat deken van de decathlon beetje geschikt voor tinkers? Zoek niet direct een heel duur maar wel met fatsoenlijke pasvorm vliegendeken.

Tinker in kwestie waar ik dus een deken voor zoek..
Afbeelding

Afbeelding

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:10

Master niet wat voor bovenstaand paard?

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:22

Zit een levertijd van meer dan een maand op.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:23

Kasmir schreef:
Zit een levertijd van meer dan een maand op.


Welke maat heb je nodig?

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:32

Nog even tussendoor, hier waren wat mensen met de Field Reliëf Midi toch?

Welke maat past op een kleine full?
De Amigo was namelijk echt huge maat full, en is daarom ook kwijt geraakt.
Maar ben bang dat als ik een M Field Reliëf Midi bestel deze te dicht op de ogen zit.
Las namelijk wel terug dat ze groot vallen, maar wat is groot?

Edit, ik kijk net op Divoza om te kijken of ik anders beide maten wil bestellen.
Staan er niet voorradig :( Terwijl alleen door de S en XL een streep staat dat ze niet leverbaar zijn.
Onder maat L, verwacht leverdatum :5/3/2019 _O-
Kak..

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:02

Ja dat had ik ook :') Uiteindelijk bij twee verschillende webshops twee verschillende maskers in verschillende maten besteld. Bij de ene hadden ze nog wel pony maar geen cob en bij de andere andersom _O- Overigens wilde ik eerst ook de Field Relief maar die kunststof kussens bij de neus en boven de ogen hielden me tegen. Uiteindelijk heb ik voor allebei een ander model. Eentje een Bucas Buzz Off (topding!) en de ander een Busse. Ook fijn, stevig gaas, maar staat wat te dicht op de ogen. Moet ik nog even een vouw in stikken. Achteraf gezien had ik voor haar ook een Bucas moeten bestellen, was goedkoper, sneller, mooiere kleur en betere pasvorm geweest. Maar ja :')

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:22

@kasmir: Is fedimax niet iets, mits ze de juiste maat hebben? Of anders die van shires?

Hier qua maskers blij met de bucas buzz off& snuggy hoods.

Verder hier ook vooruit aan het kijken naar het dekenseizoen. Ik ben afgelopen winter overgestapt op horseware dekens met liner systeem.

Nu vroeg ik me af hoe vaak jullie een 300 grams liner/ staldeken gebruiken?
En hoe handig is het om een extra 100grams liner/ staldeken te hebben?

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:47

Weten jullie hoe sterk de stof van de rambo sweet itch hoody is? In een groepje sloop/speel ruinen?
Bij mijn vorige paard was ik heel tevreden met de Rambo winterdekens. Zie nu deze tweedehands te koop staan in waarschijnlijk de goede maat.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:22

san4nie schreef:
Weten jullie hoe sterk de stof van de rambo sweet itch hoody is? In een groepje sloop/speel ruinen?
Bij mijn vorige paard was ik heel tevreden met de Rambo winterdekens. Zie nu deze tweedehands te koop staan in waarschijnlijk de goede maat.

Zoek je vliegendeken of een exceem deken?

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:26

Mag beide, wat maar voorbij komt voor niet extreem veel geld. Hij wordt heeeeel boos op de muggen en heeft er best veel jeuk van.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:29

san4nie schreef:
Mag beide, wat maar voorbij komt voor niet extreem veel geld. Hij wordt heeeeel boos op de muggen en heeft er best veel jeuk van.

De rambo Protector vliegendeken is iig 1 van de sterkste vliegendekens op de markt op het moment. Dat is een aanrader!

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:57

pleiada schreef:
Kasmir schreef:
Zit een levertijd van meer dan een maand op.


Welke maat heb je nodig?

Heb nog niet eerder een deken voor haar gekocht, als ik moet gokken denk ik 185-190 (6.3) ofzo maar weet het niet zeker.

@samirah Fedimax is alleen in duitsland verkrijgbaar? Shires bedoel je de Tempest Original?

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:10

@kasmir: Klopt fedimax komt uit Duitsland. Ze zijn snel met leveren. En geven ook maat advies. Hier is hun zebravliegendeken zelfs afdoende voor onze eczemer.

Hier ligt nu een Nika op. Qua pasvorm prima. Alleen de steekvliegen steken er dwars door heen bij ons ene paard.

Shires is de sweet itch combo, ook fijnmazig. Die schijnt vrij aardig te vallen bij bredere paarden. Horsegear heeft ook een variant die wat smaller valt.

Ik hoor ook veel goede dingen over de rsih en de rambo protector. Maar goed, dat is gelijk weer een andere prijsklasse..

Hier op tevreden over de bucas buzz off zebra. Maar goed moet je paard ook maar net passen qua model.

Ooteman heeft ook nog wel iets van eigen merk.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:14

Ik heb op mijn vrij stevige haflinger ook de shire dekens liggen.

Ik bestel ze bij equimatch
Ik had een vliegendeken besteld die was net iets te krap aan de voorkant.
Heb hem omgeruild maar de maat die ik wilde hadden m was uitverkocht dus ik heb nu de vliegen eczeem deken voor dezelfde prijs als de vliegendeken gekregen.
Erg blij mee en super service.
Op Mando heb ik alleen maar shire liggen.
Goede dekens waar ik heel tevreden over ben.
Mando is 143.5 heeft normaal 175 5.9" maar van deze dekens heb ik de 185 6.0"

Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:29

Top, kan denk ik ook een master vliegendeken overnemen. Ze is niet direct het typische formaat tinker omdat ze wat langer gelijnd is en ook een wat langere hals heeft maar idd wel wat meer front dan een KWPN :P.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:56

Die van Decathlon valt best breed, dat is het proberen waard!

Kasmir schreef:
Pff denk je de dazen gehad te hebben zitten we nu met een plaag waardoor ik toch opzoek ga naar een vliegendeken. Mijn arme paardje wordt lek gestoken door wespen... -O-

[ Video ]

[ Video ]

Is dat deken van de decathlon beetje geschikt voor tinkers? Zoek niet direct een heel duur maar wel met fatsoenlijke pasvorm vliegendeken.

Tinker in kwestie waar ik dus een deken voor zoek..
[ [url=m/tPns6B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i1PNzZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:00

Afbeelding

Nieuwe deken gehaald. Normaal heeft ze 195 maar ze is wat breder dusn205 gehaald. Helaas is hij ook wat te kort verticaal gezien zeg maar.... De buik steekt uit....

Zouden jullie dit zo laten? Vind dat zo fris op de buik. Al wordt ze niet geschoren maar wel 24/7 buiten

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:02

Tancreda4 schreef:
[ [url=m/YJVWOM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nieuwe deken gehaald. Normaal heeft ze 195 maar ze is wat breder dusn205 gehaald. Helaas is hij ook wat te kort verticaal gezien zeg maar.... De buik steekt uit....

Zouden jullie dit zo laten? Vind dat zo fris op de buik. Al wordt ze niet geschoren maar wel 24/7 buiten


Zo op de foto lijkt die ook wat krap op andere plekken, hals, schouders en de billen zijn ook een beetje bloot. Denk dat het model niet bij jou paard zijn bouw past.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:00

Lijkt bij de schouders ook al strak te trekken vanaf de schoft lijkt het.
Zou deze deken niet houden en ander model voor je paard zoeken

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:04

Ze heeft nu bucas maar die lekken blinde naad ter hoogte Van de buik singels waardoor dr buik nat wordt. Maar goed, dat los ik met deze blijkbaar niet op hihi.

Voor vond ik hem niet strak voelen. Maar vind het wel vreemd dat 205 zo kort voor haar is. Ze is maar 162 (maar wel breed)

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:48

Tancreda4 schreef:
Ze heeft nu bucas maar die lekken blinde naad ter hoogte Van de buik singels waardoor dr buik nat wordt. Maar goed, dat los ik met deze blijkbaar niet op hihi.

Voor vond ik hem niet strak voelen. Maar vind het wel vreemd dat 205 zo kort voor haar is. Ze is maar 162 (maar wel breed)


Ze oogt wel lang ook al is ze maar 162.
Misschien een optie om een maatje groter er bij te bestellen en deze te passen?

Zelf zou ik hem te krap vinden.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:21

Tancreda4 schreef:
Ze heeft nu bucas maar die lekken blinde naad ter hoogte Van de buik singels waardoor dr buik nat wordt. Maar goed, dat los ik met deze blijkbaar niet op hihi.

Voor vond ik hem niet strak voelen. Maar vind het wel vreemd dat 205 zo kort voor haar is. Ze is maar 162 (maar wel breed)

Ik zou dan een klodder Stormsure op de Bucas smeren. Dan is het probleem toch ook opgelost?

De deken die je nu laat zien past inderdaad niet, ik zou een ander model zoeken voor je paard.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:41

Ik kom me even melden want ik zie door de bomen het bos niet meer!

Dit jaar gaat mijn paard voor het eerst in de dekens. Vorig jaar zonder gestaan, maar hij was zoveel energie kwijt aan het aanmaken van zijn wintervacht dat hij in gewicht terug viel.
Hij is de 1.80 inmiddels gepasseerd en kan zijn energie beter steken in het groeien (in de breedte graag vanaf nu :D ). Hij staat 24/7 buiten met schuilstal en ik wil hem graag zo kort mogelijk in het haar houden. Desnoods scheren.

Ik ben dus aan het rondkijken naar dekens. Mijn oog is gevallen op de Amigo met liner. Weet iemand hoe deze dekens vallen? Moet ik een 7 (215) of een 7.3 (220)? Mijn paard is nog behoorlijk smal, nul spier en een lange slungel. Vorig jaar had hij een regendeken voor extreem weer in maat 205.

En dan; welk schema houden jullie aan? Is dit wat?
Tussen de 10 en 15 graden 0 grams
Tussen de 5 en 10 graden 100 grams
Tussen de 0 en 5 graden 200 grams
Tussen de -5 en 0 graden 300 grams
Kouder dan -5 400 grams

Ik krijg zoveel verschillende adviezen. Nu zei een vriendin dat zij direct met 100 grams begint en dus de 0 overslaat. Doen meer mensen dat? Is dat beter als je ze kort in het haar wilt houden?

Veel vragen, sorry :+

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:46

Volgens mij ongeveer;

Onder de 10 graden overdag; 50 gram outdoor
Onder de 5 graden overdag; 100 gram liner + 0 grams of 50 grams outdoor
Rond de 0 overdag; 200 gram + 0 grams of 50 grams outdoor
Onder 0 overdag; 300 grams outdoor

Met die enorm harde wind begin dit jaar en gevoelstemperatuur tegen de -20 heeft ze dikker gestaan. De 300 outdoor met daaronder een liner (weet niet meer welke).

Maar het is soms iets anders, als het een groot verschil tussen overdag & nacht is.
Ik hou haar zolang mogelijk onder 50 grams. Er zijn ook jaren geweest dat ik die ook bij lagere temperaturen dan hierboven genoemd heb opgehad. Er zijn ook winters geweest dat ik haar meer vacht had laten kweken en stond ze op zijn dikst 50+100. Afgelopen jaar voor het eerst na 8 jaar mijn 300 outdoor uit de kast gehaald :=

Ze staat overigens 24/7 buiten. Alleen bij extreem weer de nacht binnen.