Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:37

Resistance schreef:
Lau schreef:
Ik heb geprobeerd wat orde te scheppen in hoe ik het verloop wil. En hoop dat het schrijven dan wat makkelijker gaat. Zit namelijk een beetje vast op het moment.
Misschien is er hier iemand die nog wat tips heeft? Het is wel een Roman dus affaires tranen gevoel blabla zou fijn zijn als je daar dan wel wat mee hebt.




http://terribleminds.com/ramble/2012/11 ... uck-story/

:D


Thanks ga ik even naar kijken. Ik haat het zo om vast te zitten.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:26

Amandavd schreef:
Wat ik doe als ik vast zit is even douchen en onder de douche er over nadenken. Dan krijg ik meestal wel wat goede ideeen. :') stom maar waar.


Niet zo heel raar hoor, de in mijn ogen betere ideeën over mijn boek kreeg ik praktisch altijd als ik in bad lag. Een bevriende schrijfster zei, toen ik dit vertelde, ook al dat zij onder de douche haar goede ideeën krijgt.
Je hersens hebben dan de tijd om alle kanten op te zwermen, en je hebt even geen verplichtingen want op dat moment sta je onder de douche/lig je in bad.

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:41

Of afwassen! Werkt hier ook uitstekend, tijdens het afwassen ontploffen mijn hersens van de verveling en 'ik wil dit niet doen!!!!' en vluchten ze dus maar in inspiratie voor schrijven. :D

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:41

Scherm-vrij zijn sowieso, ook geen boek. Lekker gedachten zn gang laten gaan. Dat werkt zo goed! Doe ik altijd een urtje voor ik ga slapen. Ga ik in bed liggen, notitieblokje naast mn bed en dwalen maar :D

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:04

Goede tips Thanks!!!
Ik wil het liefst verschillende soorten wasmiddel ruiken. Dat doet mij aan de persoon denken waar mijn personage een affaire mee krijgt. Die had een typische geur was middel. Krijg nog steeds kriebels als ik dat wasmiddel ruik.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:01

Ik krijg heel veel inspiratie op mijn werk :')

Foaly

Berichten: 4858
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:35

Ik zit elke dag een half uur in de tram, heen en terug. Werkt ook erg goed :j

Hoe zit het trouwens met jullie zoekgeschiedenis? Ik moet soms maar hopen dat de AIVD niet meeleest, maar ja. Ik heb toch af en toe informatie nodig over niet zulke legale dingen :')

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:01

Mag ik mij ook hier melden? Ik ben ook fanatiek aan het schrijven op dit moment. Ik ben nu op vakantie en neem vaak een notitieboekje mee naar het strand, zodat ik daar ook wat op kan schrijven.

Mijn zoekgeschiedenis is niet zo bijzonder, moet veel opzoeken over de geschiedenis van dingen :)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:32

Wow, ik ben terug. 9 pagina's vol berichten gemist :')

Haha, ik krijg veel inspiratie tijdens bijna alles. fietsen (met muziek), lopen, in de auto, tijdens het werk. wanneer ik probeer te slapen. :') Erg handig. Maar uiteindelijk teveel ideeen :')

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 10:05

Mijn schrijven staat even stil het is hier erg druk in de opvang.Maar op Facebook schrijf ik wel regelmatig, mensen zitten er echt op te wachten. El signor Winston heeft deze zomer veel dol dwaze avonturen beleeft dus dat zit wel goed.Genoeg stof om te schrijven.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:49

Ik kwam er gisteren in bad achter waarom mijn drakenboek waarschijnlijk maar niet van de grond komt wat betreft schrijven: ik had nog geen naam voor de hoofdpersoon :') :7 |o . Lekker snugger, want dat was zo'n beetje het eerste waar ik bij mijn eerste boek mee begon. Gisteravond een flinke tijd aan het zoeken geweest naar een naam tot ik tevreden was, vandaag de hele dag werken dus er niks mee gedaan. Hopen dat ik morgen lekker aan de schrijf kan weer, en vooral dat mijn hoofdpijn weggetrokken is dan.

Oh, en iemand noemde zoekgeschiedenis, die van mij is vrij onschuldig, vooral uitzoeken hoe je van hier naar de Bahamas vliegt en of er vergelijkbare plaatsen zijn als de bermuda driehoek.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:59

Die is bij mij wel nogal twijfelachtig, al is dat ook omdat ik nogal impulsief ben en ook nog eens alle woorden/begrippen die ik niet ken google. Tel daar idd zoekopdrachten voor verhalen bij op en je krijgt een browsergeschiedenis waar iemand anders niet in moet gaan graven.
Al was 'Penis GIF' als gesuggereerd zoekoptie toen ik m'n moeder op mijn computertje liet werken wel de meest ongemakkelijke. :+ 'Ja mams, dat was voor een grapje op bokt'.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:13

Ik wordt helemaal gek van mezelf: ik wil steeds alles aanpassen, maar ook te snel verder. Daardoor wordt het een niet afgerond en een afgeraffeld geheel en daar kan ik niet tegen :+ Dan gooi ik het liefste het bijltje erbij neer :+

Mijn zoekgeschiedenis is niet bijzonder. Alleen een namenwebsite hier en daar en hoe maak ik een landkaart enzo. Dus ja, niet schokkend :+

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:17

Ben ik weer met m'n structurele gezeik, maar: Misschien gewoon heel structureel opschrijven wat je allemaal wil aanpassen en het lijstje afwerken? Ik zat mezelf ook de hele tijd in de wielen te rijden, en toen ben ik gewoon alles gaan ordenen... het helpt echt! :D

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:24

eclair98 schreef:
Ik wordt helemaal gek van mezelf: ik wil steeds alles aanpassen, maar ook te snel verder. Daardoor wordt het een niet afgerond en een afgeraffeld geheel en daar kan ik niet tegen :+ Dan gooi ik het liefste het bijltje erbij neer :+

Mijn zoekgeschiedenis is niet bijzonder. Alleen een namenwebsite hier en daar en hoe maak ik een landkaart enzo. Dus ja, niet schokkend :+



Voor landkaarten is Inkarnate erg fijn. :)

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:31

O dat is een toffe website, ik ga er eens op kijken wat je er allemaal mee kan! Ik ben nu een schets aan het maken op papier, meer als houvast voor mezelf!

Resistance: dat is het lastige, wat ik wil aanpassen, weet ik niet zo goed. het is meer dat het gevoel wat ik er bij heb, niet klopt!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:30

Mijn probleem is juist dat ik niet verder raak en steeds maar blijf herlezen en aanpassen :')

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:47

Zullen we anders een keer een brainstormsessie plannen? :') Op mijn studie doen we dat vaak met groepjes mensen buiten school om; je probleemstelling geven en al je denkwerk erbij enzo, je voorlopig resultaat, proces, etc.... en dan praat je er met z'n allen over in de zin van dingen waar je over na kan denken, en eventuele nieuwe inzichten enzo. De bedoeling is dan dus niet dat iemand een ding voor je verzint, maar dat je met die stukjes inzicht van buitenaf weer even verder kans. Is heel prettig. :j

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:50

Lijkt mij wel erg leuk :) Zit alleen heel erg met werk, dus dat is even plannen tegen die tijd :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:21

Lijkt mij ook heel nuttig!

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:12

Klinkt leuk, ik begin voor mijn drakenboek eindelijk concretere ideeën te krijgen, maar misschien dat het helpt. Wel weet ik al dat ik daar geen vervolg op ga schrijven, want ik weet nu al dat de hoofdpersoon aan het eind dood gaat. En nu maar hopen dat ik tegen dat ik daar ben met schrijven geen andere plannen ontwikkeld heb :'). Ik weet nog niet zeker of ik met een brainstorm aansluit, want ik merk dat ik de laatste tijd het weer veel te druk heb, dus wil meer rust inbouwen voor mezelf. Maar het lijkt me dus wel heel leuk.

Wel leuk trouwens, een van de uitgevers die ik aangeschreven heb heeft nu een schrijfwedstrijd, voor een kort verhaaltje (max 1000 woorden) bij een serie waar ik echt dol op ben. Ik had eerst tegen mijn vriend gezegd dat ik niet mee ging doen, want niet mijn eigen personages dus dan is het lastig wat te verzinnen en blablabla. Toen hij er een paar dagen later weer over begon, begonnen er ineens wat ideeën te broeien in mijn hoofd, en nu ben ik toch aan het schrijven er voor :') . Maaaar, ondanks dat hij zijn twijfels heeft over dat ik nu met een nieuw boek bezig ben (volgens mij is hij bang dat het een bevlieging is, en dat het na een tijdje weer stopt, maarja, zolang ik inspiratie heb en er wat uit komt...), maar hij heeft dus zelf gezegd dat het een leuke zou zijn als ik aan die wedstrijd mee doe (en het zorgt er ook weer voor dat mijn naam een keertje extra langs komt, is ook niet verkeerd).

Ik moet wel zeggen, het feit dat mijn boek nu bij uitgevers ligt om te beoordelen zorgt wel voor wat rust, ik kan het op dit moment volledig loslaten, en ben er bijna niet mee bezig. Misschien dat het ook wel daardoor komt dat mijn drakenboek nu eindelijk wat van de grond komt. Soort van.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:03

Ik kom ook weer even bovendrijven. Ben best druk aan het schrijven maar verder gebeurt er niet zoveel interessants om over te berichten.

Frost schreef:
Mag ik mij ook hier melden? Ik ben ook fanatiek aan het schrijven op dit moment. Ik ben nu op vakantie en neem vaak een notitieboekje mee naar het strand, zodat ik daar ook wat op kan schrijven.


Hoi, welkom! Wat voor genre schrijf je en waar ben je nu mee bezig?

Merileth, gewoon meedoen! Leuk voor de ervaring en je weet inderdaad nooit waar het nog meer goed voor is. Waarom heeft je vriend twijfels? Zolang je er nu maar plezier in hebt is het goed, toch? :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:14

Ik schrijf momenteel niet omdat ik mijn elleboog heb gebroken. Typen met 1 hand is vreselijk en dat doe ik al 40 uur per week bij mijn job, dus vrijwillig diezelfde marteling ondergaan is nu even niet mijn hobby :+

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:26

prulletje schreef:
Frost schreef:
Mag ik mij ook hier melden? Ik ben ook fanatiek aan het schrijven op dit moment. Ik ben nu op vakantie en neem vaak een notitieboekje mee naar het strand, zodat ik daar ook wat op kan schrijven.


Hoi, welkom! Wat voor genre schrijf je en waar ben je nu mee bezig?


Ik ben nu bezig met een eerste versie van een Fantasy boek, dat is het genre dat ik graag lees en ook leuk vind om te schrijven. Romans doe je mij een stuk minder plezier mee :o

Waar ben jij mee aan het schrijven? Uberhaupt, wat voor Genres vinden jullie allemaal prettig schrijven? :)

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:34

Isabel_k schreef:
Ik schrijf momenteel niet omdat ik mijn elleboog heb gebroken. Typen met 1 hand is vreselijk en dat doe ik al 40 uur per week bij mijn job, dus vrijwillig diezelfde marteling ondergaan is nu even niet mijn hobby :+

Wat naar zeg, beterschap!