Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:48

Meer eiwitten eten, stretchen en een paracetamol. Volgende keer iets voorzichtiger doen

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:15

Je kunt het er nu als beste uit bewegen. Niet in de sportschool maar door bijvoorbeeld even te wandelen en te fietsen :)
Goed drinken, je moet de verzuring kwijt :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:56

Juist gaan bewegen! En dan niet nog een keer sporten, maar stukje wandelen ofzo.
En eiwitten eten na het sporten. Hier staat altijd een bak met kwark voor na het sporten met wat fruit.

Heb je wel warming-up gedaan?
Geen idee of het goed is, maar ik fiets altijd een kwartiertje voor ik aan de apparaten ga, maar heb nog nooit echt spierpijn gehad. Wel eens dat ik ze een beetje voel, maar niet dat ik als een pinguïn door mn huis loop.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:35

Magnesium slikken wil ook nog wel eens helpen :j maar idd, blijf bewegen!

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:01

Ik heb vooraf 7 minuten op de fiets gezeten. Dit was onder begeleiding van een personal trainer. Cool down heb ik niet gedaan. Werd na het sporten meteen meegenomen door hem voor een gesprek. Dus daarna daar ook niet meer aangedacht.
Ik blijf inderdaad wel bewegen, het is nu gelukkig al iets minder als vannacht. Heel er nog wel behoorlijk last van maar gelukkig niet meer constant de pijn zonder iets te doen.
Eiwitten eten na het sporten zal ik de volgende keer doen!

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:30

xXxXsasxXxX schreef:
Ik heb vooraf 7 minuten op de fiets gezeten. Dit was onder begeleiding van een personal trainer. Cool down heb ik niet gedaan. Werd na het sporten meteen meegenomen door hem voor een gesprek. Dus daarna daar ook niet meer aangedacht.
Ik blijf inderdaad wel bewegen, het is nu gelukkig al iets minder als vannacht. Heel er nog wel behoorlijk last van maar gelukkig niet meer constant de pijn zonder iets te doen.
Eiwitten eten na het sporten zal ik de volgende keer doen!


Herkenbaar! Dit had ik ook na de eerste keer sporten. Zo erg dat ik inderdaad ibu ben gaan nemen. Maar bij mij was dit gelukkig maar eenmalig! Nu heb ik nog wel eens spierpijn maar wel dragelijk. En inderdaad eiwitten en goed drinken, ook tijdens het trainen.

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 20:43

Ik heb zeer zelden spierpijn. Ik start altijd met 8 min roeien of fietsen en dan 10 min stretchen. Daarna 30-45 min circuitje/training en dan afsluiten met 10 min loopband 5 km/u 5% helling. Ik denk dat dat stretchen belangrijk is. Het voelt lui, maar als je daarna begint met training, gaat dat heel gemakkelijk.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:09

Ik heb de eerste keren ook spierpijn gehad maar nooit zo erg dat ik niet kon lopen of niet kon slapen. Ik begin met 15 minuutjes op de crosstrainer, vervolgens de krachtoefeningen en als laatste een kwartiertje rennen op de loopband met vervolgens nog een aantal minuten wandelen om cooling down te doen. Ik kreeg ook de tip op de sportschool om inderdaad meer eiwitten te eten.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:59

Ik had de eerste paar weken met crossfit extreme spierpijn, zo erg dat ik er echt ziek van werd. Dus ik was heel lang bang om te sporten, sporten stond gelijk aan extreme spierpijn en ziek. Gestopt met crossfit, super jammer, want ik vond dat echt mega leuk om te doen.

Nu heb ik nog wel eens spierpijn, maar dat is fijne spierpijn, spierpijn wat aangeeft dat je echt iets gedaan hebt. Ik durf nu in de sportschool ook soms net over mijn grens te gaan, dat heb ik duidelijk nodig soms.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:54

Iemand hier wel eens een sportmassage gehad? := krijg er morgen een, erg benieuwd!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 06:33

Ja au :P met revalidatie ook veel gehad en kan ze zelf ook geven. Daaaag spierknopen :)) kan ontspannend zijn maar ook zeer doen. Als goed is pak je spierknopen voorzichtig aan als iemand die heeft. Maar soms is masseur te hardhandig of intensief. Dat is niet fijn. Moet je ook gewoon zeggen

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:15

Ja tijdens mijn opleiding :')
Kan inderdaad heel naar zijn..
Ik kreeg een keer een massage voorzijde been na legday..
En dat is niet lekker dan :=

En wat Karuna zegt, gewoon aangeven!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:02

Wat ik me soms afvraag, wanneer het buiten 30+ is, zoals vorige week en die week daarvoor, waarom er dan mensen zijn die in hele dikke truien, althans zo zien ze er uit, gaan sporten... Ik smelt bijna, maar zij lijken nergens last van te hebben...

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:47

Rienn schreef:
Wat ik me soms afvraag, wanneer het buiten 30+ is, zoals vorige week en die week daarvoor, waarom er dan mensen zijn die in hele dikke truien, althans zo zien ze er uit, gaan sporten... Ik smelt bijna, maar zij lijken nergens last van te hebben...


Ik kijk ook zo heel scheel als ik dat zie. Veel te warm :+

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:08

Bij ons dragen ze ook nog vaak een trui oid. Zodat ze het extra warm krijgen en meer zweten. Heeft met verbranding te maken denk ik

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:18

Bizar joh, ik zou echt doodongelukkig worden wanneer ik in een dikke trui zou gaan sporten. :=

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:22

Ik ga morgen weer sporten ^^ mn voet doet eindelijk geen pijn meer en voel me weer goed. Weer is afgekoeld dus geen excuses meer. Morgen weer rustig opbouwen

En Ben al geslaagd voor bikini in oktober! Dus nu met nieuw schema maken donderdag maar even zeggen dat ik wat meer op mijn buik en benen wil focussen zodat die wat cm af gaan voor vakantie in oktober ^^ al voelde ik mij nu ook al redelijk comfortabel in de bikini door de geweldige pasvorm ^^

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:47

Ik wil wat gaan spelen met mijn work outs, ik doe nu opdelen in 3 categorieen qua spiergroepen en kan dan elke dag sporten. Maar ik wil meer verbranden, dus meer spiergroepen aanspreken. Denk er dus aan om of helemaal full body te doen, of de spiergroepen nog maar op te delen in 2 (upper en lower).
Iemand ervarinf/tips/advies hierover? :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:31

Meer verbranden als in meer vet verliezen? Dan zou ik cardio gaan doen erbij ipv kracht :)

Moet zeggen dat je echt lekker bezig bent!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:09

gribaldi schreef:
Meer verbranden als in meer vet verliezen? Dan zou ik cardio gaan doen erbij ipv kracht :)

Moet zeggen dat je echt lekker bezig bent!



Bedankt voor de tip!
Met kracht blijf je echter wel langer doorverbranden, plus heb een staand/lopend beroep dus beweeg wel weer voldoende inmiddels :j toen ik thuis zat ging ik wel cardio doen in de vorm van wandelen, maar dat is een beetje afgezwakt.
Cardio in de sportschool vind ik saai, dus dat ga ik niet “volhouden” (vind het belangrijkste ook om het leuk te houden).. maar er zijn natuurlijk veel meer alternatieven dan de loopband, crosstrainer, fietsen en roeien dus ik zal wel even kijken wat ik wel leuk vind!

En thanks :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:14

Ja volhouden is wel belangrijk. In de sportschool vind ik het ook saai maar ik ben het verplicht dus kom er niet echt onderuit. (train voor een wedstrijd)

Als je je hartslag op een bepaalde hoogte houdt zou je moeten verbranden.

Train zelf ook zo'n 5/6x pw. Uitdaging zat maar moet zeggen dat met cardio mijn hartslag horen is tenzij ik legday doe :')

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:24

gribaldi schreef:
Ja volhouden is wel belangrijk. In de sportschool vind ik het ook saai maar ik ben het verplicht dus kom er niet echt onderuit. (train voor een wedstrijd)

Als je je hartslag op een bepaalde hoogte houdt zou je moeten verbranden.

Train zelf ook zo'n 5/6x pw. Uitdaging zat maar moet zeggen dat met cardio mijn hartslag horen is tenzij ik legday doe :')


Oeeh waar train je voor, als ik vragen mag? :D

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:19

Je zou ook kunnen kijken naar wat HIIT.
Ik train ook zo vaak maar pak minstens 2 x HIIT. Dan verbrand je lekker lang door, doe je cardio en kracht. Ik doe hierbij meestal full body, soms alleen lower :)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:28

liespower94 schreef:
Je zou ook kunnen kijken naar wat HIIT.
Ik train ook zo vaak maar pak minstens 2 x HIIT. Dan verbrand je lekker lang door, doe je cardio en kracht. Ik doe hierbij meestal full body, soms alleen lower :)


Heb je voorbeelden voor mij? :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:45

Dreamy schreef:
gribaldi schreef:
Ja volhouden is wel belangrijk. In de sportschool vind ik het ook saai maar ik ben het verplicht dus kom er niet echt onderuit. (train voor een wedstrijd)

Als je je hartslag op een bepaalde hoogte houdt zou je moeten verbranden.

Train zelf ook zo'n 5/6x pw. Uitdaging zat maar moet zeggen dat met cardio mijn hartslag horen is tenzij ik legday doe :')


Oeeh waar train je voor, als ik vragen mag? :D


Bikini fitness :)