[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:30

Nou die 8 mm is alweer verdampt, het blijft tropisch, na ja wij gaan naar de koelte toe, nog een paar dagen en we zitten met een dikke trui aan.
Iedereen veel plezier en ik meld mij weer als we terug zijn. :wave:

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:42

Veel plezier Marga, geniet ervan.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:56

Wat hangt hij daar prachtig Belker...toch eeuwig zonde zo'n jong dier...

Hoorde ik daar iemand over regen????

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:59

regen??? waar??? niet morgen hoor,heb DK dressuur/vaardigheid en janouk gaat schrijven bij de jury en als het gaat regenen ziet ze het niet zo goed _O-

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:02

Vanmorgen hadden we volgende week 4 dagen regen. Nu is het er maar 1......

Leuk Janouk. Veel plezier morgen.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:10

Komende week OK maar de week erop zitten we op Vlieland... met al die zon die we al hebben gehad deze zomer mag er dan nog wel ff een weekje bij (maar ik vrees het ergste...).

Zo zeg ik had het geluk vanochtend op de A58 te staan met dat ongeluk.... stapvoets verder met veel stilstaan en er uiteindelijk naar Rotterdam terug 3 uur over gedaan (ipv ruim 1 uur...). Maar onze hondjes zijn weer bij hun pension (en gelukkig hadden we op de heenweg dit niet :oo ).

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:01

Hier weer terug van een heerlijke vakantie met de camper. En we kunnen zeggen dat het project camper is geslaagd. We hebben erg veel gezien en genoten. Wel was het erg jammer dat waar we ook waren het in Nederland eigenlijk mooier weer was.
We zijn begonnen aan Titisee - Neustadt in Duitsland. Een erg mooie omgeving, maar helaas door de regen is het dan ineens een stuk minder mooi. Daarna door naar de plek waar ik vroeger altijd op wintersport ging. Flums in Zwitserland. Ik wilde hier altijd al een keer heen in de zomer om te zien hoe het daar dan is. Wat een wondere wereld. Waar het 's winters ontzettend druk is met skiërs, zijn er in de zomer maar een handjevol wandelaars te vinden.
Toen door naar Italië, want 1 van de hondjes die mee was is dol op zwemmen en Italië heeft prachtige meren dus wij dachten tal van mogelijkheden om te zwemmen. Nou de meren zijn daadwerkelijk prachtig, maar niet om te zwemmen met je hondjes. Tevens zijn de campings verschrikkelijk duur. Wij stonden aan het Laggo Maggiore. Maar goed je moet alles eens meegemaakt hebben in je leven zeggen ze wel eens, dus deze meren kunnen ook weer afgestreept worden van ons lijstje. Wel hebben we nog 2 dagen op een heerlijke camping in Midden Italië gestaan om van de Italiaanse zomer en rust te genieten.
Toen maar door naar het door ons geliefde Frankrijk via de Italiaanse kust. Nog even gestopt in San Remo, want met een afstammeling van San Remo op stal moet je daar toch minstens een keer geweest zijn. Wat een prachtige stad en een frisse duik voor de hondjes in de zee.
Op naar Zuid Frankrijk. 7 dagen heerlijk gestaan op de camping waar wij al een aantal jaren met veel plezier komen aan het lac de saint croix in de Gorges du Verdon. Wauw dit blijft voor ons toch echt een fantastische plek en kan ik iedereen zeer zeker aanraden. De hondjes hebben er naar hartelust gezwommen. Vervolgens zijn we naar de Gorges du Tarn gereden. Hier hadden we ook veel verhalen over gehoord en ook hier een prachtige omgeving en de rivier de Tarn om in te zwemmen.
Maar toen kwam ook het gemis van onze beestjes thuis en hebben we besloten weer naar huis te gaan. Nu al weer lekker 2 dagen thuis wat ook wel weer erg fijn is. En het fijnst! Het is hier prachtig weer. Al moet ik zeggen dat onze paarden inmiddels op een hooi weide lopen en de vliegen weer volop aanwezig zijn i.p.v. de dazen

Nu weer lekker volop aan het trainen voor de oefenmarathon in Zuidlaarderveen op 8 september. En dat is wel nodig, want mijn moeder heeft opgepast en die zorgt erg goed voor de beestjes. Wat dus resulteert in een mooi buikje bij Boy. Maar ja hij moet nu ook wel bij de dames in het weiland lopen anders heeft hij geen schaduw, maar dat betekent wel dat hij meer gras wat opgedroogd is tot hooi kan eten.

Verder heb ik wel een beetje meegelezen, maar het niet echt opgeslagen. We vind ik het erg fijn dat Janouk het zo goed doet.
Ik heb nog lekker 4 weken vakantie dus zal wat vaker meepraten.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:23

Bettepet, klinkt als een geweldige vakantie, wat heeeeerlijk zo'n camper !! staat hoog op ons verlanglijstje..maar zal daar nog lang blijven staan vrees ik..hahaha... super dat je goede oppas voor de paardjes hebt, nu weer trainen *\o/* hoop dat het wel iets minder heet wil worden.... die hitte zal niet helpen met trainen..
Vhu naar Vlieland, heerlijk, wij gaan nog naar Terschelling..
Tine is op vakantie, zag op fb al schitterende foto's
Janouk schrijven en HT wedstrijd, succes beide.

Fijne dag vandaag...keep it cool..

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:40

Welkom terug bettepwt. Zalige vakantie zo te lezen.

Net de paarden binnen gehaald. Ze werden helemaal niet blij van zoveel vliegen. Ettertjes Hun maskers zaten vol. Behh

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:43

Getver. Waarom laat je bij Herr Anton zijn manen niet los? Dat helpt echt tegen de vliegen.

Hier maar trieste zaak... vorig jaar werden 4 mensen in onze vrienden/familiekring ziek. Kanker.
Eerste persoon is vorig jaar overleden, dat ging heel snel. Andere persoon dus paar weken terug en nu de derde persoon. De dag dat we op vakantie zouden gaan zitten we nu bij de herdenkingsdienst.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:59

Dan kruipen ze allemaal onder zijn kuif door in zijn ogen. Heb ik al geprobeerd. Helaas.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:44

Hoe is het met iedereen? Is het nog uit te houden daar? Zo raar dat we relatief dichtbij zitten en zulk ander weer hebben. Het is hier in Wales steeds rond de 20 graden. Soms iets erboven, soms iets eronder. Bijna alle dagen wel wat regen gehad. De paardrijvakantie was wederom fantastisch. Zulke tredzekere, betrouwbare en werklustige paarden, die werkelijk iedere bodemsoort met het grootste gemak nemen. We gaan hier zeker nog een keer terug komen. Sterker nog, ik vrees dat alle andere paardrijvakanties zwaar gaan tegenvallen na de ervaringen bij deze organisatie.

De tweede week zitten we aan de kust en was bedoeld om te surfen. Helaas waren er toen we aankwamen totaal geen golven. Gelukkig vandaag wel, dus voor het eerst in mijn leven op de plank gestaan. Nou ja, echt staan was er nog niet helemaal bij. Het was flink hard werken om tegen de golven in te komen, dan proberen stil op de plank te liggen (in evenwicht) en op het juiste moment proberen te gaan staan. Gelukkig hadden we wetsuits aan. Eerder deze week waren zoonlief en ik al de zee in gegaan, maar dat was echt gruwelijk koud. Daardoor zag ik wel een beetje op tegen vandaag, maar met de pakken aan was het heerlijk. Morgen weer en dan vrijdag alweer weg hier. Mis de dieren wel heel erg dus, het is ook wel goed om weer naar huis te gaan, maar het was ook erg fijn om even uit de dagelijkse sleur weg te zijn.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:32

tine:klinkt goed zo je vakantie, geniet er heerlijk van
hier gisteren eens tijd genomen om af te koelen op het strand(zonder pony) heerlijk zo zwemmen in een warme zee. nu nog het stukje "doorslapen "snachts zonder door de hitte wakker te worden.
hoe vergaat het iedereen met de hitte?
Biancacacoo: houden de honden het uit .

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:45

Tine, geniet ervan ! hier nu prettigere temperatuur, en voorspelde onweersbuien....
Ht, lekker zeg zwemmen in zee !!
Honden doen lekker niks...schaduw overal voor ze..zoeken een lekker plekje en vinden het allemaal prima. :j ze lijken er weinig last van te hebben.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:10

Fantastische vakantie Tine!

Ik vond die temperaturen van 20 - 28 graden heerlijk, heb voor het eerst sinds jaren weer eens lekker bruine benen :P maar als het meer wordt dan vind ik het zeker in de stad of in mijn autotje zonder airco wel errrrug afzien :o

Vind het weer lekker, maar het schijnt enorm te gaan onweren en stormen vanavond vanacht ... dan misschien toch wel prettig dat we niet op vrijdag maar pas op zaterdag naar Vlieland gaan.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:33

Even wat frisser weer vind ik wel fijn. Ben een beetje stil, Det weer niet goed. En raad t eens, het is weer iets anders. Heb haar even op pijnstillers gezet, dat lijkt wat te verlichten. Even nadenken, vraag me af wat een dierenarts er nu aan kan toevoegen.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:58

He wat vervelend zeg het leek zo goed te gaan... :(:) -O-
Marga1 met trui op vakantie... IJsland?

Het regent hier nu heerlijk door _/-\o_

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:18

Wat balen Ips. Sterkte met denken.
Hier geen bruine benen, wel wat gekleurd, maar bruin worden ze nooit, jammer genoeg.
Lekker he die regen VHU? Hier is het net weer gestopt.
Tine, geniet ze. Klinkt goed, paardrijden in Wales.

Hier weinig te melden. Ik vermaak me met weer wat werken, klussen en honden uitlaten. Questa gaat dit weekend weer weg en dan ga ik een ijslander les nemen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:46

Vreselijk balen ips..
Belker, lijkt me gaaf met een ijslander. Veel plezier.
Vhu veel plezier op vlieland :)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:17

Balen Ips, steeds weer die onzekerheid. Sterkte!
VHU lekker naar Vlieland. Wij gaan in de herfstvakantie weer.
Belker, IJslanders zijn zo gaaf om te rijden. Op Vlieland gaan we altijd 2x in de herfstvakantie bij stal Edda rijden, dat doen we al zo'n 12 jaar. Echt heerlijk.

Het surfen viel vandaag helaas erg tegen, te slappe golven om echt tot staan te komen helaas. Nou ja, we hebben het wel geprobeerd. Ook nog weer naar een prachtig kasteel geweest, die staan hier echt overal.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:27

Ipsilonka schreef:
Even wat frisser weer vind ik wel fijn. Ben een beetje stil, Det weer niet goed. En raad t eens, het is weer iets anders. Heb haar even op pijnstillers gezet, dat lijkt wat te verlichten. Even nadenken, vraag me af wat een dierenarts er nu aan kan toevoegen.


Andere symptomen?

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:57

Lijkt nu wel hb ...

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:03

Ipsilonka schreef:
Lijkt nu wel hb ...

€#&-@ k*t

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:14

ach arme det,sterkte met haar

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:43

Het is best rot om gelijk te krijgen van de dierenarts .