Vitaminen/mineralen app

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Vitaminen/mineralen app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 15:39

Hoi!

Uit pure nieuwsgierigheid en omdat ik de laatste tijd de waarde van een goede gezondheid in ben gaan zien, ben ik op zoek naar een goede app die verteld hoeveel vitaminen en mineralen er in mijn voeding zitten. Ik wil gewoon eens een paar maanden bijhouden hoe gezond ik ongeveer eet en eventueel dingen aanpassen.

Ik heb de playstore al eens bekeken en kom er natuurlijk niet uit. Veel apps geven alleen vitamine A/C en ijzer e.d aan. Dat vind ik niet genoeg. Bovendien heb ik dat ook op S Health.
Die van het voedingscentrum vind ik niets omdat er voor een uitgebreide weergave steeds op hun site ingelogd moet worden. Ik wil het gewoon overzichtelijk met één app.
Dan zijn er zat in het engels. Daar is mijn engels niet goed genoeg voor, dan nog liever een app in het spaans. :+

Dingen als calorie inname, vet, koolhydraten e.d mogen er ook bij maar vind ik van minder belang omdat ik niet op dieet ben.
En natuurlijk het liefst gratis, trouwens. :+

Dus, wie heeft de tip? :)

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Re: Vitaminen/mineralen app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:43

Heb je MyFitnessPal al geprobeerd? Die geeft volgens mij ook redelijk uitgebreid je vitaminen en mineralen aan.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Vitaminen/mineralen app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 16:04

Die komt helaas ook niet verder dan vitamine A/C (juist dáárvan weet ik wel dat ik genoeg binnen krijg :+ ) en nog een paar dingen die S health ook heeft.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vitaminen/mineralen app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:34

*oma gaat weer op haar stoel zitten, waar ze af was gevallen*

Hoe ter wereld kan een app nou weten wat er op je bord ligt...?
Natuurlijk zijn er standaardtabellen, die zullen wel gratis in app vorm leverbaar zijn.

De betere methoden gaan over meten wat er op je bord ligt: een bundel licht door de spinazie en dat dan analyseren.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Vitaminen/mineralen app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 19:41

:') Je vult natuurlijk handmatig in wat er op je bord ligt. Natuurlijk kan ik dan een lijst zoeken met de vitamientjes in de spinazie maar dat vind ik weer teveel werk.
Terwijl de app mij gelijk verteld hoeveel en wat er in mijn 100 gram spinazie zit.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:55

Er is een Engelse site/app waar je alles kunt berekenen qua vitaminen en mineralen. Ga even voor je zoeken!

Edit: gevonden! :D
https://cronometer.com/

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:45

Palmera schreef:
:')
Terwijl de app mij gelijk verteld hoeveel en wat er in mijn 100 gram spinazie zit.


...daar gaat het gegarandeerd mis.

Er zijn heus tabellen die vertellen 'wat er in spinazie zit'. En de wens om dat in appvorm te willen snap ik.

Gesteld dat je bij een biologische groenteboer inkoopt, kom je waarschijnlijk in de buurt - de groenten in de supermarkt bevatten veel en veel minder 'echte' ingrediënten. (Vitaminen, mineralen en spore-elementen.)

En dat wezenlijke verschil kan zo'n tabel in appvorm jou niet vertellen. (Wat een argument is om het ding gratis te willen.)

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 00:57

Janneke, ik geef je nog gelijk ook! De kwaliteit gaat hard achteruit, dat weten we allemaal.
En het gaat mij er ook niet om dat ik precies een xxx mg van een bepaalde vitaminesoort binnen krijg. Het gaat mij erom dat ik leer wat ik eet. En ik eet heel veel fruit en groente op een dag.
Het gaat mij er zeg maar meer om om te leren wát waarin (hoort te) zit(ten). Om bv op die manier te leren niet alleen maar uit de vitamine C groep te eten, maar bv die van de karoteen erbij te nemen.
Ik eet trouwens geen vlees/vis. Dus vind ik het interessant om te zien hoe ik bv ijzer binnen krijg.
Ik weet wat ik moet eten. Ik ben gelukkig een gezond mens. Maar ik leer graag bij en verbeter graag. :)

@Amber: dank je wel voor de moeite! :) Ik ga de app bekijken, ondanks dat mijn engels zeer belabberd is. En hopelijk zie ik een nederlandse/spaanse variant. :+

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vitaminen/mineralen app

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 02:37

Ik heb lifesum, super handig en dingen met barcode kun je scannen dan weet hij direct alle voedingswaarde dus is het echt aangepast op bijvoorbeeld dat bepaalde merk appels!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Vitaminen/mineralen app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 09:59

Dank je, daar ga ik ook naar lijken. :)