Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 00:52

Even waarschuwing naar alle dames hier... We hebben het een paar maand terug gehad over meneer Erwin en Bert en Robert die je een bericht stuurt met het verhaal

Ik heb paarden je mag bij mij inwonen en dan mag je ze verzorgen..
En die ook met vakanties en weekendjes weg paait. Die meneer is nu weer actief onder de naam Martijn. (Alle accounts elke keer woonachtig in Lichtenvoorde)

Werd behoorlijk kwaad toen ik hem erop aansprak want ik kreeg weer hey zelfde bericht dat ik ook mee mocht op vakantie als dank etc.

Heb marktplaats mail gedaan dat het nu wel een keer klaar is.. (heb al vaker contact gehad met mp) Anders ga ik kijken of ik op een manier aangifte kan doen.

Iig trap nooit in zo iets! Iets wat te mooi lijkt is vaak ook te mooi

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:51


Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:13

Ik mis helemaal niets :D Zou direct reageren als je wat dichter bij Den Bosch stond, zoiets is echt helemaal wat ik zoek. En ze is knap <3

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:33

Zou ik idd ook op reageren! Woon alleen een beetje uit de buurt en heb al een leukerd :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:58

Had hem net vanmiddag bekeken toen ik aan het sneupen was op bokt markt. Leuke advertentie. Veel tekst, maar dat heb ik ook altijd

Leuk paard, luxe stal met binnenbak en niet te hoge bijdrage. Zou moeten lukken toch?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:08

Anoniem schreef:
Ik heb net een advertentie dat ik op zoek ben naar een bijrijder aangemaakt. Heb geen haast, maar is dit duidelijk zo voor jullie als verzorgers/bijrijders? Missen jullie nog info?
https://www.bokt.nl/markt/ad/475621/bij ... ijn-merrie


Wat een geweldige advertentie! Goed omschreven, ook duidelijk! :)

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:18

Prima advertentie maar vind de bijdrage in combi met lesgeld wel erg duur voor maar 2 dagen.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:27

Prima advertentie! Ik hou wel van veel tekst, ik knap juist af op advertenties met weinig tekst :D

Ik vind de bijdrage juist wel netjes. 25 euro voor een les is volgens mij vrij normaal, ik betaal dat ook excl. reiskosten. En 60 euro voor 2 dagen is ook niet veel.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:27

60 bijdrage voor 2 dagen. En dan leskosten 25,- 1x per maand. Dat is 85 in totaal. dat wordt ook gevraagd voor 2 dagen zonder les.

Mensen die niet willen investeren in les wil ik niet op mijn paard hebben. Iedereen heeft les nodig. De toppers van Nederland krijgen juist veel meer en vaker begeleiding vanaf de kant dan de gemiddelde recreatieruiter....

Ik les zelf elke week (toen ik ook nog clublessen reed wel 2x per week) en vind om de week lessen een mooi ritme, om de maand is al wat ver uit elkaar, maar als minimumeis prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:01

Ik zie idd veel advertenties die ook volpension en 2 dagen bieden, voor €80 en daarnaast nog elke of om de week moeten lessen.

Dus €60 voor mij (omgerekend €7,50 per leer ongeveer), en €25 voor m'n instructrice. Verder hoef je dus helemaal niks te doen. Voor mij lijkt dit prima en lager ga ik ook niet zitten :)

Ik les zelf om de week en geef daar ook de voorkeur aan, maar inderdaad omdat ik het voor andere betaalbaar wil houden verplicht ik maar 1x per maand.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:13

Ik vind het een nette advertentie en een nette prijs. :)

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:17

Vind verplicht lessen ook zeker niet erg. Maar snap de extra bijdrage’s daarnaast gewoon niet maar goed dat is persoonlijk. Stop mijn geld liever in les en af en toe wat leuks ofzo voor het paard. Dan dat ik nog fiks bedrag ernaast moet betalen kom jou toch helpen met je paard bespaard jou tijd en dan moet ik jou daarvoor betalen 8)7 .maar goed dat is mijn mening kom nog uit de tijd dat verzorgpaarden gewoon gratis waren.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:51

Maar Roosje, jij hebt twee dagen een paard om intensief mee bezig te zijn voor een fractie van de kosten van een eigen. En met een eigen rijd je ook niet elke dag maar draag je wel alle kosten en verantwoordelijkheid en risico's.

En als je een paard huurt om vrij te rijden of Voor buitenrit ben je al snel €10,- per uur kwijt. En dan heb je ook nog geen les.

Een eigenaar draagt kosten, de verantwoordelijkheid en doet het werk. En rijdt ook niet elke dag.
Een bijrijder krijgt 1/3 van het aantal dagen, met (ruim) minder dan 1/3 van het stalgeld en zonder de bijkomende kosten.

Tuurlijk kun je zoeken naar iemand die alleen al blij is met dat iemand komt poetsenen rijden/trainen. Zo'n plekje heb ik nu ook weer. Maar dat een ander er iets voor vraagt is niet raar, of oneerlijk... Samen de lusten, dan ook samen de lasten. Zo moet je het zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:56

Roosje01 schreef:
Vind verplicht lessen ook zeker niet erg. Maar snap de extra bijdrage’s daarnaast gewoon niet maar goed dat is persoonlijk. Stop mijn geld liever in les en af en toe wat leuks ofzo voor het paard. Dan dat ik nog fiks bedrag ernaast moet betalen kom jou toch helpen met je paard bespaard jou tijd en dan moet ik jou daarvoor betalen 8)7 .maar goed dat is mijn mening kom nog uit de tijd dat verzorgpaarden gewoon gratis waren.


Eh volgens mij maak je gebruik van MIJN paard, MIJN spullen en de (in mijn geval behoorlijk luxe) accommodatie waar IK voor betaal (€400+). IK betaal voor de service dat jij geen klusjes moet doen, IK betaal ook voor al die spullen waar jij gebruik van mag maken.
Ik kan er echt niet bij dat men tegenwoordig maar vind dat alles gratis moet zijn :roll: Met zo'n mentaliteit hoeft iemand hier ook niet langs te komen. Geen enkele hobby is gratis, manege lessen of paarden huren ook niet. Je hoeft namelijk geen spullen voor mijn paard te kopen ;)

Jii helpt mij, maar ik geef jou de kans meer te leren dan op de manege en samen te groeien met een sportpaard. Ik leen jou mijn paard om ook jou rijkunsten te kunnen uitbreiden en iets op te bouwen. Dus nee, het is echt niet dat alleen de bijrijder de eigenaar een plezier doet.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:08

Maar als eigenaar kies je daar zelf voor je weet dat een paard duur is daarom heb ik de keuze gemaakt om voor nu geen paard te kopen.

Een verzorger bied een eigenaar een dienst aan, en dan moet je daar voor betalen dat is in mijn ogen niet bepaald eerlijk. Als jij iemand een dienst aanbied maakt niet uit wat hoor je een vergoeding te krijgen in geld of natura.
Dat lessen voor eigen rekening is logies vind ik ook niks mis mee. Maar goed dat is de hype van tegenwoordig dat je moet betalen voor een verzorgpaard, want anders denken eigenaars dat verzorgsters anders niet komen of alleen als ze zin hebben.

Maar goed eindeloze discussie ik ga deze groep laten voor wat het is want blijkbaar ben ik de enige die er zo over denkt dat het niet eerlijk is om bijdrages te vragen.

Als ik ooit een eigen paard heb zal ik iedergeval nooit geld vragen aan een verzorgster enige wat ik vraag is dat ze minimaal 1x per maand lest op eigen kosten.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:14

Voor een luxe vol pensionstal met binnenbak heb ik ook wel een bijdrage over als het een leuk paard is.

Meestal moet ik door weer en wind en natte bakken ploeteren, of rijd ik met auto en trailer naar een binnenbak wat me benzine kost en veel tijd en met wat pech ook de bakhuur

Al met al kost dat ook veel geld in de wintermaanden

Nu heb ik een adres waar ik een paard voor train wat stil stond. Daardoor niet in conditie en ook moeilijker verkoopbaar. De eigenaresse rijdt zelf niet, haar dochter was er een aantal jaren geleden mee gestopt door combinatie blessures en te druk.

Hier voeg ik waarde toe. Paard is nu weer in sport/verkoopconditie, is nu in wedstrijdklassering gestegen van L2 bij de pony's naar M1 bij de paarden (en we gaan rustig door)
Deze eigenaresse heeft er belang bij en plezier in dat haar paard weer getraind wordt en ook in de winter doorgereden wordt. Zij betaalde de binnenbak als dat nodig was afgelopen winter. En ze heeft ook aangeboden het paard een maand te verplaatsen bij langdurige vorst zodat er doorgetraind kan worden.

Ik betaal nog steeds mijn eigen lessen, wedstrijden en vervoer maar ken ook mensen die dat ook vergoed krijgen. Maar bij een eigen paard heb je die kosten ook allemaal zelf.

Ik heb ook een eigen paard (en bejaarde pony), maar wil er niet nog een eigen bij want zoals het nu gaat is voor mij toch minder risico. Ik kan elk moment besluiten te stoppen. En zit dan niet met een paard waar ik iets mee moet en doorlopende kosten.

Het is maar net wat voor een eigenaar de reden is het paard aan te bieden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:17

Zolang een bijrijder geen Z rijd oid bied ze mijn geen dienst aan. ik red het prima zonder bijrijder, maar zou het wel is lekker vinden wat extra tijd en gun iemand het meer te leren en iets op te bouwen. Echter ga ik niet de hobby van een ander financieren (ik snap ook niet dat je dat niet begrijpt en verwacht dat een ander dan maar jou hobby betaald. Want mijn stalkosten worden er niet minder op als ik die dagen zelf niet kom ;) ), dan maar een extra dag vrij voor paard. Gaat ze niet dood van ;)

In zekere zin bied ik een bijrijder ook een dienst aan, namelijk meer leren en alle vrijheid van een eigen paard.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:43

WOOEHOOEHOOEEE

mag ik even :')

Ik heb eindelijk een reactie van iemand die
1 een beetje binnen de maatstaven woont omtrent afstand (20 min auto)
en die een paard heeft wat niet volledig zadelmak gereden hoeft te worden (want de vraag die ik daar naar kreeg.. jeetje)

Nu hopen dat het wat is :D we zijn nog in gesprek

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:46

Om eerlijk te zijn, op een manege bied je hun ook geen dienst aan. Paardrijden doe je voor je eigen plezier en ik moet nog de eerste tegenkomen die start met bijrijden omdat die de eigenaar dan een dienst doet. Je gaat bijrijden omdat je niet meer op een manege wilt/je je meer wilt ontwikkelen/meer wil rijden/wedstrijden rijden, weet ik veel wat.

Ik heb zelf het geluk dat ik tot nu toe niks heb hoeven bijdragen bij mijn adresjes en heel eerlijk, ik zou er ook niet zo snel voor kiezen (les, benzine, e.d. maakt het maandelijks een stuk duurder) omdat ik studeer en alles zelf moet betalen. Maar zie ik écht iets waarvan ik denk JA! dan betaal ik daar graag voor. Je hoeft het ook niet te doen hè, zowel eigenaar als bijrijder hebben de keus. Dus als je niks wilt betalen dan doe je dat ook niet :)

Leuk golden_angel! Wat voor paard is het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:51

Leuk golden_angel!

Bij allerlei klusjes hoeft er voor mij ook niet betaald te worden, maar aangezien je als bijrijder ook gebruik gaat maken van de service (het volpension deel) waar ik flink voor betaal mag daar best een kleine bijdrage tegenover staan imo :) En €60 is niet veel, zo'n 1/8 van wat ik in totaal betaal :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:08

Het betreft een bonte e pony
Ze vraagt om een kennismaking :D

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:40

Morgenmiddag kennismaken *\o/*
Nog niet proefrijden Ivm de warmte (logisch) maar wel kennismaken en dingen bespreken

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:44

Das snel, leuk hoor! :D

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:48

Nu al (net iets te veel) zin in haha. Elke minuut op de whatsapp kijken of ik nog een berichtje heb :')

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:56

Succes morgen.

Betalen of niet daar blijven de meningen over verdeelt maar ik denk dat als je niet wil betalen je vooral je focus moet leggen om een verzorgpaard. En niet zo zeer een bij rijdpaard.
Mij lijkt het overigens geen slechte deal 60 euro en daarvoor alle luxe die je je kan wensen.
Ik persoonlijk zie ook echt niet welke dienst je levert aan _Dreamer. Er zijn situaties waarbij dat wel geldt. Maar hier zie ik dat niet. Het enige wat je kan doen is paard opzadelen, lekker rijden en na verzorgen. En wat voor weer het ook is je kan ook nog altijd droog rijden.

En ook al zou ik iemand zoeken die niet hoeft te betalen. Zou ik de houding niet fijn vinden als de verzorger/ruiter vooral vindt dat hij/zij de eigenaar een dienst bewijst. In de meeste gevallen help elkaar juist. verzorger/ruiter wil rijden. Die komen echt niet omdat ze de eigenaar zo graag een plezier doen. Nee die doen dat omdat ze met paarden willen omgaan en in de meeste gevallen toch om ook te kunnen rijden.