Droom

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 15:19

Schrijf ‘m op.. zegt men, als je een droom kunt herinneren. Ik heb iets te lang gewacht om alles te herinneren maar hij staat me nog wel zo bij dat ik het leuk vind om ‘m te delen. Géén idee waar het op slaat, fantaseer maar mee :).

Het is prachtig weer, ik zal op reis gaan met het vliegtuig maar ik moet nog wat tijd opvullen voordat ik vertrek.
Ik ben bij paarden wezen kijken en zie daarna een hele mooie vrouw (blond, kort haar) die met een andere vrouw praat en ik ga erbij zitten.
De mooie vrouw legt uit dat ze naar het ziekenhuis is geweest omdat ze een ziekte/afwijking heeft. Ze zegt me de naam van deze vreemde ziekte en ik zie dat de andere vrouw druppels van haar huid haalt (van de rug) en ze overhandigd deze aan de vrouw.
De druppels wijken uiteen in drie aparte, prachtig gekleurde stukken. De vrouw neemt ze op, ze smelten aan elkaar en vormen een prachtige, ronde hanger die ze aan de tweede vrouw geeft.
Ondertussen bedenk ik dat ik niet per sé dit vliegtuig hoef te halen, het komt niet zo nauw. Maar het volgende vliegtuig gaat morgen. Ik heb geen plaats om te overnachten en bedenk dat ik geen telefoonnrs heb van familie om daar te blijven want eigenlijk ben ik in de buurt.
Terwijl ik zo zit te mijmeren (zo’n mooi weer, heerlijke lome sfeer hangt daar) wendt de mooie dame zich tot mij. Ze verteld nogmaals dat ze deze druppels heeft. Ze ligt op haar buik en heeft een blauwe top aan.
De wind blaast erdoorheen en inderdaad, ik zie de druppels liggen.
Ze liggen in een rijtje langs haar wervelkolom. Ze zijn prachtig, zien eruit alsof ze van glas zijn maar het is duidelijk een vloeistof en ik zie haar gebruinde huid er doorheen schijnen.
Ik raak ze aan en ruik aan het residu op mijn vingertoppen.
‘Ben je niet bang om ze aan te raken?’ Vraagt de vrouw een beetje verbaasd.
‘Nee hoor’ is mijn antwoord. ‘Wat ruikt dit heerlijk!’
‘Dat kan ik beïnvloeden’ zegt de vrouw. ‘Net als de kleuren’. Ze denk een ogenblik na. ‘Wat is je lievelingkleur of wat zijn je lievelingskleuren? Ik kan voor jou ook zo’n amulet maken als ik daarnet voor die andere vrouw hebt gemaakt?’
Ze begint het amulet te maken.. en dan schiet ik wakker.

Nou dromenuitleggers of verhalenverteller van harte.. brand maar los. Wat zou er -buiten de wazigheid van het hele verhaal- dit betekenen?
Of, hoe zou de droom zijn verder gegaan als hij voor jou was? Laat je hem een beetje heel, zonder hem op grove wijze af te slachten in je reactie? Boze dingen genoeg in het leven, daar gaan ook boze dromen over en dat zou een nieuw topic behoeven ;).

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:33

Wat een aparte droom :D
Waren het toevallig 7 druppels? De kleuren langs de ruggengraat doen me aan chakra’s denken.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 16:25

Nee, het waren net waterdruppels dus doorzichtig. De kleur werd aangepast aan degene die ze koos.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:59

Hmm aparte droom!
Als ik het onthoud zal ik de mijne ook eens plaatsen. Ik heb ook altijd rare en/of interessante dromen haha!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:53

Wat leuk dat je dit deelt!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:37

Wat prachtig. <3 Ik droom zelden, in heb wel minimaal 2 keer in de week een nachtmerrie. Of mijn vriend gaat dood, of hij gaat vreemd. Ik wordt dan overstuur en huilend wakker. Mooie dromen onthoud ik helaas nooit. ;(

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 23:50

Ik schreef hem op omdat hij ook voor mij apart was en ik kan me hem nu al bijna niet meer herinneren.
Heel jammer. Wat zou die vrouw nu symboliseren? Denk ik dan. Ik moet wel zeggen dat mijn leven een beetje op zijn kop heeft gestaan de laatste tijd, het was niet zo leuk en ik heb besloten het roer om te gooien. Misschien dat zoiets voldoende met je psyche doet dat je in je slaap ‘alles goed’ wilt maken.
Maar wellicht is het wat het altijd blijkt te zijn.. gewoon een mooie droom ;).