Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:39

goldenarrow schreef:
Dat is denk ik deels te verklaren omdat er zoveel plekken zijn waar je gratis kan komen, bijvoorbeeld omdat je de eigenaar er veel mee helpt. En dat hoeven echt niet altijd knollen te zijn waar je nog net een stapritje mee kan maken :+ In mijn ervaring is dat vaak bij mensen met meerdere paarden die zelf niet rijden en/of de paarden niet de aandacht kunnen geven die ze zouden moeten krijgen. En die zijn dan heel blij dat er iemand is die kan helpen.

Sterker nog: ik heb nu bij 4 verschillende personen gereden waarbij ik er bij 3 geen bijdrage hoefde te leveren en ook geen klusjes hoefde te doen, en 1 waarbij ik zowel een bijdrage leverde als klusjes moest doen :+ En die eerste 3 waren alledrie mensen met meerdere paarden, die zelf niet/nauwelijks rijden en die wel de paarden wat extra aandacht gunnen. Eigenlijk wel interessant om zo over na te denken, ben benieuwd of er meer mensen zijn die die ervaring hebben. Overigens doe ik vaak wel gewoon de klusjes erbij hoor, is voor mij net zo goed ontspanning als het rijden.


Ik heb eigenlijk ook nooit hoeven betalen (op 2 paarden na).. Nu voor mijn eigen pony natuurlijk wel.. Maar voor de rest kan ik mij ook niet herinneren dat ik bij ieder paard heb hoeven betalen. Denk van de 10 bijrijpaarden heb ik er maar voor 2 hoeven betalen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:43

kimkraakman schreef:
Hier mijn ervaringen als bijrijder:

Zelf heb ik jaren paarden verzorgd. Begon toen ik een jaar of 13 was met 3 paardjes (oude kwpn-er, ijslander en shetlander) waar ik een paar keer per week te vinden was. Hoefde niks te betalen, want ze waren al blij dat de paardjes wat aandacht en verzorging kregen. Toen ik terugkwam van een vakantie waren ze helaas in één keer verkocht.. (slechte communicatie geloof ik :+)

Een paar maanden later was mijn lievelingspaard (Amigo) van de manege, waar ik toen nog reed, verkocht aan iemand (verhaal apart, maar long, long story) die vroeg of ik Amigo wilde verzorgen. Dit heb ik bijna 6 jaar met veel plezier gedaan en mocht haar dan ook als eigen paard beschouwen. Ik reed graag met haar in de duinen die om de hoek waren of in de bak. Regelmatig hadden we privélessen. Ik betaalde de hoefsmid, (kracht)voer, lessen en alle andere benodigdheden (zoals dekens, nieuw tuig enzo) uit vrije wil, omdat ik vond dat dat het minste was wat ik kon doen en ik volledige vrijheid kreeg in alles wat ik wilde doen (omdat ik haar als eigen paard mocht beschouwen, maar overlegde wel altijd alles :j)
Helaas kon de eigenares haar toen door een financiële tegenvaller niet meer houden en kon ik haar niet betalen (student) en daarnaast een gebrek aan tijd had doordat ik door de weeks in Leeuwarden woonde voor mijn studie en heel het weekend werkte.
Ook helaas niet zulke goede ervaringen met de mensen waarbij Amigo stond.. Boos, schreeuwend aan de telefoon als er iets niet goed was (ja, oke, ze had een burn out), waar ik als jong, verlegen meisje nogal bang van werd. Ook kreeg ik van hun op een niet zo leuke manier van hun te horen dat de eigenares Amigo niet meer kon houden ("Ja je paardje gaat weg he.." Ik hoor het ze nog zo zeggen..), terwijl de eigenares dat zelf persoonlijk aan me wilde vertellen. Uiteindelijk hebben die mensen Amigo overgenomen (wel fijn voor Amigo dat ze niet meer verhuist hoefde te worden), maar nog ruim voordat Amigo van hun was, waren ze al volop opzoek naar een nieuwe verzorger.. Duidelijk was toen wel voor mij dat ik Amigo niet meer zou verzorgen.
Toen ik mijn spullen kwam ophalen (samen met mijn vader, durfde niet meer alleen daar te komen) was mijn kast dicht getapet en half leeggehaald. Veel van mijn spullen vond ik in de kast terug van hun dochter, slotjes waren opengeknipt, een deel vond ik boven de stallen en een deel heb ik nooit meer teruggevonden.. :(
Blij dat ik daar nooit meer hoefde te komen (durfde ook niet meer), maar ik mis Amigo nog steeds..

Paar jaar later werd ik in dezelfde periode door twee bekenden gevraagd hun paarden te verzorgen. Eentje, een super leuke, jonge Appaloosa ruin waar ik een leuke band mee kreeg, de ander een enorme Shagya-arabier merrie van ongeveer 1.80, die onwijs sterk was en waarmee ik helaas een minder goede band mee kreeg.
Met de Appaloosa mocht ik ook altijd de duinen in en had ik om de week privéles. Ik betaalde de privélessen zelf en daarnaast betaalde ik een bijdrage in de kosten. We hadden afgesproken dat ik de hoefsmid zou betalen, maar gelijk de eerste keer dat ik zou betalen, waren er extra dingen gedaan, zoals rondom bekappen en zooltjes, terwijl hij daarvoor alleen voor (of achter) ijzers had :') Toen de eigenares zwanger werd, vroeg ze of ik wat extra wilde komen. Ik ging toen nog ongeveer 2x per week naar Leeuwarden om lessen te volgen, dus helemaal haar paard verzorgen redde ik niet. Daar ging ze wel van uit en daarnaast wilde ze dat ik meer zou gaan betalen, wat ik als 'arme student' niet kon.. Dus helaas betekende dit voor ons dat ik met haar paard zou stoppen..
Met de andere merrie die ik nog verzorgde had ik regelmatig les van de eigenaresse zelf en hoefde ik geen bijdrage te betalen omdat ze al blij was dat ik haar paard verzorgde, beweging gaf en uitmestte. Het verzorgen van de merrie stopte abrupt toen ze van de één op de andere dag verhuist was naar een andere stal (die te ver weg was voor mij) en ik er pas later die avond van op de hoogte werd gebracht, want het was een unieke kans, dus ze had het besloten en meteen uitgevoerd.

Het is alweer ruim 3 jaar geleden dat ik voor het laatst een paard verzorgde, maar je begrijpt vast ook dat ik er even geen zin meer in had, want door deze laatste twee ervaringen begon ik me meer een hulpje te voelen;)
Nu nog druk bezig met afstuderen, dus vind het wel prima zo! Toch mis ik het verzorgen en rijden wel (vooral met dit prachtige weer mis ik echt de heerlijke ritjes in de avond/ochtend door de duinen). Maar wie weet komt er straks weer een leuk paardje op mijn pad <3


Ik snap je ervaringen wel. Ik heb precies hetzelfde gehad hoor.. Ook dat het paard wat ik leasde ineens weer van stal was verhuisd of dat spullen ineens weg waren foetsie of ineens werd het paard verkocht, zonder dat dat ik afscheid heb kunnen nemen.

Deze reden heeft mij laten besluiten, ondanks ik ook student ben het niet breed heb, maar het financieel net red om een eigen pony te kopen, zodat ik van dat gezeur af ben en zelf kan invullen hoe ik het wil hebben.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:28

Heel heel heel langzaamaan zit ik er toch aan te denken om misschien voor 2 dagen opzoek te gaan naar een bijrijder. Ik zou het opzich wel lekker vinden wat meer rust af en toe, maar aan de ene kant ook weer niet... Paard staat volpension dus er hoeft letterlijk niks gedaan te worden, echt alleen rijden.
Vind het erg lastig na 3 mindere ervaringen met bijrijders, en ook omdat ik niet echt een echte reden heb iemand te zoeken. De tijd heb ik wel, geld ook al zou iets meer kunnen sparen wel fijn zijn. Ik wil er wel een kleine (dacht zelf aan 50-60 euro) bijdrage voor vragen omdat men dus letterlijk niks hoeft te doen (en het wel een hele dure stal is, lees 400+) en van alle makken voorzien is (binnenbak, buitenbak, springbak, bos op stapafstand)...
Ik heb helaas niet het makkelijkste paard, wat dus inhoudt dat ik niet makkelijk zeg "we proberen het en zien wel". Niet moeilijk te rijden, maar mentaal en 'emotioneel' snel overprikkeld, en echt de tijd nodig om mensen te leren kennen.

Wat was voor jullie de doorslaggevende factor om het toch wel te proberen?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:43

Een goede match. De kans geven om deze te vinden.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:53

Dat heb ik dus al geprobeerd en heeft mijn paard best wat hinder aan ondervonden (lees; echt even helemaal uit d'r doen geweest) Ik nodig dus niet meer jan en alleman uit om te proberen, maar zonder kom ik er ook niet...
Wat ik tot nu toe gehad heb
Bijrijder 1: Volwassen vrouw, 35+. Ging wel even bepalen hoe mijn paard gereden moest worden en hoe ze verzorgd moest worden "want zij was ouder dan ik dus meer ervaring"...
Bijrijder 2: Meisje van +/- 13 recht van de manege ene kans gegeven. Die bleek gewoon echt niet met mijn paard overweg te kunnen (grote merrie van 175) dus merrie nam een loopje met dr. Leeftijd maakt mij niet uit, maar zou dus wel iemand willen met iets meer ervaring dan alleen manege omdat gewoon gebleken is dat dit niet goed uitpakte.
Bijrijder 3: Is ermee gestopt omdat mijn paard het niet vanzelf deed en het teveel werken was... Tja, het is een echte merrie die je wel even de tijd moet geven aan je te wennen...

Ik zit dus vol twijfel of ik er wel weer aan moet beginnen :+

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:50

Heel herkenbaar Dreamer! Mijn pony is ook erg gevoelig en kan aardig wat spanning opbouwen. Ze geeft over het algemeen erg kleine signalen en kan dan "opeens" exploderen als hier niets mee wordt gedaan -O-

Omdat ik nu zomervakantie heb, heb ik deze periode veel meer tijd voor mijn paard. Dit geeft mij de ruimte om mijn bijrijder te begeleiden als ze komt. Op deze manier kunnen ze elkaar goed leren kennen zonder dat ze (zowel het paard als de ruiter) in het diepe worden gegooid. Ik merk ook dat zowel mijn pony als mijn bijrijder soms steun aan me vraagt wanneer iets niet duidelijk is.
Is dat voor jou misschien niet ook een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:53

Ik heb alleen geen zomervakantie (werk gewoon) dus dat gaat voor mij helaas niet op haha :')
Tijd om te begeleiden heb ik wel, het is ook niet dat ik een bijrijder nodig heb, ik zou het gewoon wel is lekker vinden haha :) Aangezien ik zelf wel weer wil gaan starten, wil ik haar toch wat beter bij gaan houden met rijden. En daarin zou het wel lekker zijn als iemand ook even 2x per week rijdt, omdat ik naast mijn full-time baan nog wel een HBO volg :)
Ik ben dus ook echt op zoek naar een recreatie-dressuurruiter zeg maar :) (Al mag een sprongetje of op lange termijn een buitenritje heus wel natuurlijk ;) )

Ook geen leeftijdseis, maar wegens groot paard (175) kom ik toch wel al snel op 16+ of 18+ omdat ik gewoon merk dat jongere kinderen dr net niet de baas kunnen zijn. Dan is ze namelijk ineens wel heel groot en eigenwijs ;)
Ook zal onder de 18 buitenritten geen optie zijn dan.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:00

Alleen bij dr juiste match is het de moeite waard.
Helaas duurt het vaak een hele tijd voordat die match voorbij komt.

Ik heb ook perioden dat ik ècht geen nieuwe verzorgster wil door eerdere ervaringen. Als dat dan weer wat vervaagd is, sta ik er weer voor open. Moeilijk is dan om vooruit te blijven kijken.
En een nieuwe meid een eerlijke kans te geven.

Hier zijn er in korte tijd 3 gestart.
Ben benieuwd hoe het zal verlopen.
Begin lijkt alles goed te gaan.

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:44

@_Dreamer,
Klinkt wel als een heel gave kans!
Ik snap dan echt niet dat mensen er zo ondankbaar mee om gaan...
En 50/60 is echt niet veel voor een luxe stal
Succes!!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:37

Anoniem schreef:
Wat was voor jullie de doorslaggevende factor om het toch wel te proberen?


Echt de rust en tijd geven en via via proberen. Ik was wel op zoek, maar adverteerde niet en ik heb het gewoon op stal laten vallen bij een aantal. Toen een stalgenote actief op zoek was, heb ik haar aangegeven dat als het voor haar geen match was, dat ze mijn telefoonnummer mocht doorgeven. Een paar meiden had ik mijn bedenkingen al bij op de app en dus niet laten komen. Bij één klikte het zo goed, dat ik mijn gevoel gevolgt heb. Ik heb ook niet altijd de makkelijkste in de omgang, dus wilde wel iemand die niet echt onder de indruk van haar zou zijn. Ik heb haar twee keer geholpen en toen ging ik al voor drie weken op vakantie. Ze zijn er dus zeker wel (en ik ben heel kieskeurig). Geef het de tijd en probeer een ‘bekende’ te krijgen.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:07

Zo, ik mag me ook in dit topic komen melden.

Al twee jaar lang loopt er een fantastische meid bij ons rond (ons achterbuurmeisje, begonnen op haar veertiende, kwam rechtstreeks van de manege), die heerlijk met mijn Mish rondreed en grondwerkte en altijd trouw met ons mee lessen nam. Ik heb haar zien groeien van manegeruitertje tot een ruiter die Mish ook echt kon trainen en die het ontzettend goed deed. Jammer genoeg is Mish verhuisd naar een stal die te ver weg voor haar is om te blijven komen, en kreeg ze het ook te druk met school.

Daarom nu op zoek naar een nieuwe gouden bijrijdster. In de advertentie staat best wel een wensenlijstje, maar dat is vooral omdat ik hoop de perfecte persoon te vinden die precies bij ons aansluit en waar we nog jaren fijn mee vooruit kunnen. Ik ben heel benieuwd. Ik kan me voorstellen dat het nog best een uitdaging kan worden... en aan de andere kant; de vorige bijrijders liepen we ook zomaar tegenaan en dat was toen ook een schot in de roos.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:51

Marsu schreef:
Ik ben hier weer terug, maar nu met een kwestie waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet.

Eind vorig jaar op zoek gegaan naar een nieuwe bijrijder. Toen geen geschikte kandidaat gevonden. (Geen bijdrage willen betalen of bij kennismaking al niet op komen dagen) .

Nu werd ik vorige maand via Facebook benaderd door iemand die mijn oude advertentie had zien staan.
Via app uitgebreid gesproken. Vergoeding geen probleem en klonk goed. Dus uitgenodigd.

Rijden ging redelijk. Vroeg niet veel aan mijn paard, maar reed verder vriendelijk. Afgesproken het een maand te proberen.

Ze is nu een aantal keer geweest. Komt netjes, ik hoor positieve verhalen van stalgenoten. Maar de betaling blijft uit....

Rekeningnummer ruim op tijd doorgegeven. Vorige week een reminder gedaan. Oh ja druk gehad, zal het snel overmaken. Paar dagen geleden nog een reminder, weer excuses. Maar de belofte dat ik het volgende week heb.

Het gaat niet om een wereldbedrag, ze komt 1x per week en ik zou van het geld nog een les voor haar betalen, maar ik word hier erg ongemakkelijk van.

Wat vinden jullie?


Ik quote mezelf maar even

Op de afgesproken datum geheel volgens verwachting geen geld op mijn rekening. Dus gezorgd dat ik er ook zou zijn als zij zou komen. Daar op de man af gezegd dat er niks op mijn rekening stond. Toen kwam er opeens cash geld.

Toen heb ik het maar even laten gaan. Dit was midden in de hittegolf van afgelopen week en ik had die dag gezegd dat ze ivm de hitte niet kon rijden. Was geen probleem en ze is met paard gaan wandelen.

Kreeg ik een paar dagen later een appje dat ze het onzin vond om te betalen voor wandelen. Ik heb toen direct afscheid genomen....
Was zo kwaad. Ze had die maand echt vaak gereden en dan direct na 1x niet rijden daar over klagen??? Duidelijk geen match

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:20

Jammer. Maar aan de andere kant als je al vanaf het begin achter je geld aan moet. Dat is al een slechte start en dat voorspelt vaak niet veel goeds. En klagen over 1x niet kunnen rijden ivm de warmte voorspelt helemaal niet veel goeds.

Nu niet specifiek op jouw gericht maar wel interessant om te zien hoe andere het doen.
Dus aan degene met een betalende bijrijder hoe doen jullie dat zoals nu? Hebben jullie het daar over gehad met de bijrijder? Of mogen ze gewoon rijden? Ik zou dat zelf als eigenaar best lastig vinden. Die van mij kan slecht tegen de warmte dus aanpassen moet sowieso wel en als het echt warm is gewoon niet.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:46

Voor 10.00 uur of na 20.00 uur

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 07:53

Bij warmte zich aanpassen qua tijden als ze willen rijden, daarnaast met de intensiviteit rekening houden.

Ik heb geen rijverbod gegeven door de warmte.

Hier is paardlief met bijrijder meegeweest op ponykamp georganiseerd door onze stal tijdens deze warmte periode. Ook daar werden de ritten in de vroege ochtend gereden en de jaarlijkse rit over zandverstuiving is niet doorgegaan omdat dat te zwaar gevonden werd voor de dieren dit jaar.

Als een bijrijder gelijk eerste maand niet zo betalen na keer op keer aangeven dat wel te doen zou ik ze gelijk de laan uit sturen, ik zit niet te wachten op mensen waar ik niet van op aan kan.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:49

@tigra_ hier een paard met luchtwegproblemen. Deze hitte en droogte zorgen voor flinke benauwdheid. Daarom dus aangegeven dat ze die dag niet kon rijden. Heb zelfs waar ze bij was inhalers gegeven.
Ik ben van mening dat bijrijden ook longeren, grondwerk, wandelen etc kan betekenen. Bezig zijn met het paard. Als ze echt meerdere weken niet has kunnen rijden dan was ik er zeker over in gesprek gegaan.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:23

Snap ook niet waarom je met dit weer perse zou willen rijden. Ga zelf liever wandelen hoor

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:58

Marsu. Ik was er al bang voor. Wat een gedoe he.

Ik heb vorige week toch maar weer een advertentie gepost. Enorm veel reactie, maar niks concreets.

Een leuke dame had gereageerd die veel is afgevallen. Ze is bijna 1.80m maar wat ik op de foto's zag wel een net gewicht.

Zij maakte zich daar zorgen om, dus ik vroeg aan haar hoeveel ze weegt. Ze noemt een gewicht op waar ik mee kan leven. Ik geef bij haar aan dat het gewicht geen probleem moet zijn, maar dat de laatste beoordelaar het paard zal zijn.

Stuurt ze me een bericht terug dat ze maar opzoek gaat naar iets anders want ik vind haar toch te zwaar?!?!. Whut? Onzeker ofzo.

Ik daarna nog een berichtje terug gestuurd dat ze juist welkom is om langs te komen. Niks meer van gehoord?

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:38

Nou als iemand al drama maakt om niks is het misschien maar goed dat ze niet komt....

Hier superleuk nieuw meisje begonnen. Manege ervaring, moet helemaal omgeschoold dus even zien hoe ze het oppakt. Maar wel netjes, enthousiast en leuk met de paarden dus hoop dat t goedkomt. Heeft de leeftijd om nog even bij de ponys te starten dus duimen dat ze goed vooruitgaat en van het voorjaar met mn jonkie kan starten.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:12

Hier nog steeds niks gevonden, zat erover na te denken om lessen te nemen bij een instructeur IPV een bijrijdpaard. Heb gister een les gehad maar dit viel mij wel tegen dus misschien toch maar een bijrijdpaard? Moeilijk moeilijk, wil eigenlijk gewoon vooruitgang boeken en mezelf verbeteren of dat nou met een bijrijdpaard en lessen zijn of lessen bij een instructeur

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:14

Waarom viel het je tegen?

Leuk 0000, hopelijk pakt ze het goed op en is het een blijvertje!

Meisje die Hier mijn paard deed1x per week heeft nu echt definitief opgezegd. Aan de ene kant jammer, maar er zat gewoon geen regelmaat in en ze kon/wilde te weinig tijd en geld investeren om beter te worden.

Nu dus weer echt vrij om iets anders te zoeken.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 00:52

Even waarschuwing naar alle dames hier die meelezen en kletsen maar opzoek zijn naar een paard of pony... We hebben het een paar maand terug gehad over meneer Erwin en Bert en Robert die je een bericht stuurt met het verhaal

Ik heb paarden je mag bij mij inwonen en dan mag je ze verzorgen..
En die ook met vakanties en weekendjes weg paait. Die meneer is nu weer actief onder de naam Martijn. (Alle accounts elke keer woonachtig in Lichtenvoorde)

Werd behoorlijk kwaad toen ik hem erop aansprak want ik kreeg weer hey zelfde bericht dat ik ook mee mocht op vakantie als dank etc.

Heb marktplaats mail gedaan dat het nu wel een keer klaar is.. (heb al vaker contact gehad met mp) Anders ga ik kijken of ik op een manier aangifte kan doen.

Iig trap nooit in zo iets! Iets wat te mooi lijkt is vaak ook te mooi

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 02:00

joyce B schreef:
Waarom viel het je tegen?
.


Neem aan dat deze voor mij was.
Ik heb graag als ik les heb dat ik opbouwende kritiek krijg en ook uitleg waarom en hoe ik iets kan verbeteren. Wil graag het idee hebben dat ik iets leer en niet alleen rondjes rij.
Had hier alleen maar negatieve kritiek over van alles en nog wat, van de manier van rijden tot paarden waar ik op had gereden. Stapte af met het gevoel alsof het rampzalig ging (vond ik zelf wel meevallen maar door de instructeur blijkbaar niet.)

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:01

Golden_Angel schreef:
Even waarschuwing naar alle dames hier die meelezen en kletsen maar opzoek zijn naar een paard of pony... We hebben het een paar maand terug gehad over meneer Erwin en Bert en Robert die je een bericht stuurt met het verhaal

Ik heb paarden je mag bij mij inwonen en dan mag je ze verzorgen..
En die ook met vakanties en weekendjes weg paait. Die meneer is nu weer actief onder de naam Martijn. (Alle accounts elke keer woonachtig in Lichtenvoorde)

Werd behoorlijk kwaad toen ik hem erop aansprak want ik kreeg weer hey zelfde bericht dat ik ook mee mocht op vakantie als dank etc.

Heb marktplaats mail gedaan dat het nu wel een keer klaar is.. (heb al vaker contact gehad met mp) Anders ga ik kijken of ik op een manier aangifte kan doen.

Iig trap nooit in zo iets! Iets wat te mooi lijkt is vaak ook te mooi



zo zeg! dit is dus precies wat ik ook heb gekregen als reactie op mijn advertentie even terug...een of andere bert uit Lichtenvoorde, het was inderdaad een te vaag berichtje. ik kon wel daar thuis gratis inwonen als ik dan wat mee hielp met zijn dochter oid en dan kon ik de paarden rijden die aan huis zouden staan, te bijzonder :? meneer was ook aardig opdringerig. ik heb de chat nog in de mp app, geen probleem als ik dat moet aanleveren.

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:15

Wat zijn er toch vervelende mensen op de wereld -:(-

Hier lukt het ook nog niet echt om een fijne bijrijder te vinden. Had verwacht dat het vlotter zou gaan.