[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:37

Ben super tevreden met het masker van shires. De field relief kan ik dagelijks uit de wei vissen. Net als die lycra maskers.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:49

manzano schreef:
Ben super tevreden met het masker van shires. De field relief kan ik dagelijks uit de wei vissen. Net als die lycra maskers.



Oh, die ziet er ook fijn uit ja!
Ik zal even kijken welke het snelst geleverd kan worden.

Welke is handiger voor een houdini? >;)
Afbeelding

Afbeelding

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:16

_Nero schreef:
Ik ga toch de Field Relief midi bestellen.
Halster/hoofdstel heeft hij altijd Full (wel bijna de kleinste stand).
Moet ik van de Vliegenkap een maat M nemen?


Mijn paard heeft maat cob hoofdstel maar maat L vliegenkap. De M zat bij mijn paard heel dicht op de ogen

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:41

Helaas is mijn vliegendeken afgeschreven. Mijn paard heeft altijd Horseware dekens, die zitten perfect. Hij heeft nu dus ook een vliegendeken van Rambo op. Helaas krijgt hij nu toch wel serieuze schuurplekken op zijn schouders/boeg. Iemand een goed idee voor een alternatief? Zonder is helaas geen optie. Meneer gaat al dood als er een vlieg naar hem kijkt.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:45

_Nero schreef:
manzano schreef:
Ben super tevreden met het masker van shires. De field relief kan ik dagelijks uit de wei vissen. Net als die lycra maskers.



Oh, die ziet er ook fijn uit ja!
Ik zal even kijken welke het snelst geleverd kan worden.

Welke is handiger voor een houdini? >;)
[ [url=m/PIxiQf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vB7Vrz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou de bovenste doen. Zo'n groot gat is makkelijker afdoen dan 2 kleine is mijn gevoel (merk ik zelf ook met afdoen)

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:35

Hoi ik heb even een vraag, ik ben aan het twijfelen of ik van de winter een deken moet gebruiken bij mijn fjord want ik rijd haar minimaal 4x in de week serieus, en ze zweet daarbij heel erg in de winter met haar dikke fjordenvacht. Ze staat trouwens 24/7 buiten met schuilstal. Zou het verstandig zijn om een deken op te leggen? Als ik een deken wil, wil ik denk ik deze: https://www.agradi.nl/bucas-power-turno ... er-170.htm heeft iemand daar ervaringen mee? En zou het in mijn geval een goeie zijn? Ik wil m dan wel met nek

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:39

Weet iemand misschien een goede (uit)rijdeken die waterdicht is? Zodat als het regent mijn paard niet zeiknat wordt. Het liefste een waar de borst (en eventueel) de nek ook bedekt zijn.

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:42

yarkayunda schreef:
Hoi ik heb even een vraag, ik ben aan het twijfelen of ik van de winter een deken moet gebruiken bij mijn fjord want ik rijd haar minimaal 4x in de week serieus, en ze zweet daarbij heel erg in de winter met haar dikke fjordenvacht. Ze staat trouwens 24/7 buiten met schuilstal. Zou het verstandig zijn om een deken op te leggen? Als ik een deken wil, wil ik denk ik deze: https://www.agradi.nl/bucas-power-turno ... er-170.htm heeft iemand daar ervaringen mee? En zou het in mijn geval een goeie zijn? Ik wil m dan wel met nek


Ik zou het doen, de deken is ademend en 0 gram dus dat moet wel goed komen van de winter, maar vergeet haar niet eerst droog te poetsen voor je de deken omdoet na een training ;) Is wel zo lekker. Vooral voor na de training is de deken een goede oplossing.

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:43

Pally schreef:
Helaas is mijn vliegendeken afgeschreven. Mijn paard heeft altijd Horseware dekens, die zitten perfect. Hij heeft nu dus ook een vliegendeken van Rambo op. Helaas krijgt hij nu toch wel serieuze schuurplekken op zijn schouders/boeg. Iemand een goed idee voor een alternatief? Zonder is helaas geen optie. Meneer gaat al dood als er een vlieg naar hem kijkt.


Misschien een Pagony exzeem deken?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:23


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:31

Ik heb die van Rambo ook maar ook nog nooit gebruikt :D

Ik gebruikt bij regen in de zomer niks en in de winter een waterdichte amigo Uitrijdeken.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:47

Iemand hier enig idee of cashel iets van verandering aangebracht heeft in de maten ?

Heb dezelfde maat als ik eerder had gekocht maar het hoofd gedeelte lijkt veel kleiner en de oren zijn 2x zo lang :+

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:52

Puck0429 schreef:
yarkayunda schreef:
Hoi ik heb even een vraag, ik ben aan het twijfelen of ik van de winter een deken moet gebruiken bij mijn fjord want ik rijd haar minimaal 4x in de week serieus, en ze zweet daarbij heel erg in de winter met haar dikke fjordenvacht. Ze staat trouwens 24/7 buiten met schuilstal. Zou het verstandig zijn om een deken op te leggen? Als ik een deken wil, wil ik denk ik deze: https://www.agradi.nl/bucas-power-turno ... er-170.htm heeft iemand daar ervaringen mee? En zou het in mijn geval een goeie zijn? Ik wil m dan wel met nek


Ik zou het doen, de deken is ademend en 0 gram dus dat moet wel goed komen van de winter, maar vergeet haar niet eerst droog te poetsen voor je de deken omdoet na een training ;) Is wel zo lekker. Vooral voor na de training is de deken een goede oplossing.

Ze zeggen dat die deken goed is van -10°C tot 16°C klopt dat?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:54

Ik kom hier even een vraag stellen voor mijn paard. Mijn paard heeft sinds deze week geen staart meer, deze is geamputeerd. Nu had ik voor hem al een Rambo protector vliegendeken. Maar nu vroeg ik me af of er goede/betere vliegen dekens zijn die nog meer bedekkend zijn bij de buik, koker etc. Omdat mijn paard nu geen vliegenmepper meer heeft moet ik hem zo veel mogelijk helpen dmv een deken oid.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:42

Ik had een pagony maar allemaal schuurplekken op zijn schouders.

Ik heb nu de shires bij equimatch besteld had natuurlijk weer een maatje te klein dus ik zit op een grotere maat nu te wachten


Vliegenkap heeft hij ook

Afbeelding

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:28

Daphneeeej schreef:
Ik kom hier even een vraag stellen voor mijn paard. Mijn paard heeft sinds deze week geen staart meer, deze is geamputeerd. Nu had ik voor hem al een Rambo protector vliegendeken. Maar nu vroeg ik me af of er goede/betere vliegen dekens zijn die nog meer bedekkend zijn bij de buik, koker etc. Omdat mijn paard nu geen vliegenmepper meer heeft moet ik hem zo veel mogelijk helpen dmv een deken oid.


Misschien een Fly bug van Snuggyhoods? Daar zijn losse onderdelen bij te kopen voor de koker of uier. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar overweeg wel om er een te bestellen voor mijn paard die overgevoelig reageert op insecten (krijgt plakkaten met name onder z'n buik waar de vliegendeken nog teveel ruimte laat).

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:49

Iemand hier een idee voor een vliegendeken met waterdichte rug voor een brede tinker die niet te duur is ( aangezien meneer sloper is).

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:22

dena_mii schreef:
Daphneeeej schreef:
Ik kom hier even een vraag stellen voor mijn paard. Mijn paard heeft sinds deze week geen staart meer, deze is geamputeerd. Nu had ik voor hem al een Rambo protector vliegendeken. Maar nu vroeg ik me af of er goede/betere vliegen dekens zijn die nog meer bedekkend zijn bij de buik, koker etc. Omdat mijn paard nu geen vliegenmepper meer heeft moet ik hem zo veel mogelijk helpen dmv een deken oid.


Misschien een Fly bug van Snuggyhoods? Daar zijn losse onderdelen bij te kopen voor de koker of uier. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar overweeg wel om er een te bestellen voor mijn paard die overgevoelig reageert op insecten (krijgt plakkaten met name onder z'n buik waar de vliegendeken nog teveel ruimte laat).


Dat vind ik een hele goede tip! Deze ga ik zeker opslaan als optie als ik merk dat mijn paard niet voldoende heeft aan zijn huidige vliegendeken. Is even zien hoe hij het trekt zonder zijn staart.

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:12


KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:28

_Nero schreef:
Ik ga toch de Field Relief midi bestellen.
Halster/hoofdstel heeft hij altijd Full (wel bijna de kleinste stand).
Moet ik van de Vliegenkap een maat M nemen?


Heb jij deze nog besteld Nero?

De pfiff die ik eerder zei was te klein. Dus twijfel wat ik nu ga doen..
Maatje groter of meteen de field relief

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:06

Daphneeeej schreef:
Ik kom hier even een vraag stellen voor mijn paard. Mijn paard heeft sinds deze week geen staart meer, deze is geamputeerd. Nu had ik voor hem al een Rambo protector vliegendeken. Maar nu vroeg ik me af of er goede/betere vliegen dekens zijn die nog meer bedekkend zijn bij de buik, koker etc. Omdat mijn paard nu geen vliegenmepper meer heeft moet ik hem zo veel mogelijk helpen dmv een deken oid.


Ik kan je met je vraag niet helpen.
Maar ben wel heel benieuwd wat je van de Rambo vind.
Rambo is vaak zo stevig dat het ook vrij dicht is.
Laat deze deken goed de wind door? Of is hij vrij dicht en warm?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:08

KellyR schreef:
Daphneeeej schreef:
Ik kom hier even een vraag stellen voor mijn paard. Mijn paard heeft sinds deze week geen staart meer, deze is geamputeerd. Nu had ik voor hem al een Rambo protector vliegendeken. Maar nu vroeg ik me af of er goede/betere vliegen dekens zijn die nog meer bedekkend zijn bij de buik, koker etc. Omdat mijn paard nu geen vliegenmepper meer heeft moet ik hem zo veel mogelijk helpen dmv een deken oid.


Ik kan je met je vraag niet helpen.
Maar ben wel heel benieuwd wat je van de Rambo vind.
Rambo is vaak zo stevig dat het ook vrij dicht is.
Laat deze deken goed de wind door? Of is hij vrij dicht en warm?


De rambo protector is van een ‘zware’ stevig draad gewoven. Er is wel veel lucht dat er doorheen kan behalve op de plekken waar het onderlegd is zoals op de borst, staartflap en manenkam deel. We hebben ook een jonge hengst op stal staan die hem nu een paar weken op heeft (staat samen met 2 andere jonge hengsten) en die deken is nogsteeds heel wat erg fijn is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:33

De Rambo Protector heb ik zelf ook in gebruik en is een luchtige deken. Zoals Daphne al aangaf heeft de Rambo een stevige draad en is wat stugger dan een gewone vliegendeken, maar wel oer sterk!

Had je al eens naar de Amigo Bug Buster met vamoose gekeken Daphne? Deze heeft een afgesloten buik gedeelte en is wat langer van boven naar beneden bekeken. Ik ben zeer te spreken over de Rambo, maar vind de Amigo ook heel goed en net even wat meer bescherming dan de Rambo. Dit vanwege de lengte en de afgesloten buikflap.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:11

Inxs schreef:
De Rambo Protector heb ik zelf ook in gebruik en is een luchtige deken. Zoals Daphne al aangaf heeft de Rambo een stevige draad en is wat stugger dan een gewone vliegendeken, maar wel oer sterk!

Had je al eens naar de Amigo Bug Buster met vamoose gekeken Daphne? Deze heeft een afgesloten buik gedeelte en is wat langer van boven naar beneden bekeken. Ik ben zeer te spreken over de Rambo, maar vind de Amigo ook heel goed en net even wat meer bescherming dan de Rambo. Dit vanwege de lengte en de afgesloten buikflap.


Denk dat de Amigo alleen maar ietsje langer is maar de buik zelfde is als de rambo. Is naar mijn idee te vergelijken met de Rambo in functie voor paard.

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:17

Goed om te horen.
Dan overweeg ik toch om mijn Rambo collectie compleet te maken :') au

Heb van Horka een vliegen uitrij deken gekocht
Wat vinden jullie?
Nek was wat naar beneden gegleden vandaar oogt hij strak rond de nek.
Er zit een elastische band die over zijn oren heen moet en op zijn voorhoofd rust.
Ik weet nog niet zo goed wat ik hier van vind
Afbeelding

Ik zit in Dubio of ik dan ook maar een horseware uitrijdeken bestel.
Twijfel is bij deze de hals (buiten gooit hij nog wel eens zijn neus over de grond als ie relaxed is en ben bang dat het elastiek terug blijft springen).
En de sluitingen op de borst.
Deze is bij horseware vrij. Maar daarentegen ook weer meer ruimte voor vliegen om daar te gaan settelen.

Help -O-