Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:25

Vanmorgen is de hele band dan van het horloge afgescheurd, ik kan hem niet meer dragen. Hij is nu iets ouder dan 1 jaar. Bij mijn vriend staat hetzelfde te gebeuren, bandje ingescheurd op dezelfde plaats (dat horloge is 1 maand ouder). Ik ga Garmin maar aanschrijven of dit onder garantie valt. Als het niet zo is dan durf ik echt geen Garmin meer te kopen.

Ik heb nog even gezocht maar deze heb ik in het donkerblauw:
https://www.gps.nl/uit_productie/review ... rt_hr.html

Als er nog nieuwe bandjes te krijgen zijn voor dit type, dan was ik eigenlijk niet van plan om daar 35 Euro voor te gaan betalen. Denk dat ik dan toch maar op zoek ga naar een horloge waar goedkopere bandjes voor te krijgen zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat je voor Fitbit ook merkloze bandjes kunt kopen voor maar 10 Euro.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:15

Mijn bandje is nog helemaal in orde, behalve dat ringetje dan voor het overschot, maar daar heb ik eigenlijk niet zo’n last van.
Wat zonde dat jullie bandjes zo snel stuk zijn gegaan!

En ik zag iemand die het had over de stappen die wel klopte, maar de afstand erbij niet, heb je wel de grootte van jouw stappen ingevoerd? Ik heb dat echt nog nooit gehad, snap wel dat je daarvan baalt..

Edit: even teruggelezen, dat was jij ook. Zo te lezen heb jij echt niet echt geluk gehad :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:17

Scum schreef:
Ik heb nog even gezocht maar deze heb ik in het donkerblauw:
https://www.gps.nl/uit_productie/review ... rt_hr.html


Als je deze hebt is dat niet degene waar het topic over gaat, dus ook geen idee of je het bandje kan wisselen. Zeker ook dat je deze nieuw hebt gekocht? Gezien het een model van 2013 is..

Wel balen natuurlijk en hopelijk vind je nog een oplossing!

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:38

TS, heb je inmiddels een keuze gemaakt? :)
Ik ben nu op vakantie en gebruik mijne nu dus veelvuldig, ben er nog steeds heel blij mee. Kan na het wandelen precies zien op het kaartje hoe ik gewandeld heb, vind ik altijd erg leuk om te zien.

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:53

Ga 'm wel bestellen vandaag denk ik :j
Twijfel nog steeds, maar dat hou je altijd totdat je het in huis hebt en gebruikt :+

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:57

[***] schreef:
Ga 'm wel bestellen vandaag denk ik :j
Twijfel nog steeds, maar dat hou je altijd totdat je het in huis hebt en gebruikt :+


Dat had ik ook hoor! Maar geen moment spijt van gehad. Heb inmiddels op de achtergrond een fotootje, kun je ook instellen. Ik vind hem best veelzijdig.

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:01

Hoop dat ik over een tijd hetzelfde kan zeggen :)
En hopelijk gaat die ook minstens 5 jaar mee zoals de vorige :Y) (eigenlijk nog steeds bruikbaar, maar het opladen begint wat moeilijk te worden en het is wel eens tijd voor iets nieuws, haha). Want tegenwoordig ...

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:26

Ik heb de Garmin Forerunner 235 en ben er ontzettend tevreden over!!!

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:28

Daar heb ik ook naar gekeken :j Is een (verre :P ) opvolger van de mijne nu.
Maar daar zit ook wel een heel ander prijskaartje aan (zeker nu met de aanbieding), en of het verschil het waard is ben ik nog niet uit.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:33

[***] schreef:
Scum schreef:
Ik heb nog even gezocht maar deze heb ik in het donkerblauw:
https://www.gps.nl/uit_productie/review ... rt_hr.html


Als je deze hebt is dat niet degene waar het topic over gaat, dus ook geen idee of je het bandje kan wisselen. Zeker ook dat je deze nieuw hebt gekocht? Gezien het een model van 2013 is..

Wel balen natuurlijk en hopelijk vind je nog een oplossing!


Ja, daar zit ik dus ook over te twijfelen of het dezelfde is. Maar het topic gaat toch over de VivoActive HR, en de mijne heet ook zo.
Zeker nieuw gekocht, vorig jaar bij Mediamarkt :)

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:38

Maar die uit de review is de VivoSmart, en dat is een andere.
Denk ook niet dat de VivoActive er in het blauw is (geweest) maar kan natuurlijk mis zijn.

Dus iets klopt er niet, haha.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:46

Ik heb ook de forerunner 235 als vervanging van mijn forerunner 405. Snap dat er een prijskaartje aan zit, maar bedenk dan ook dat goedkoop soms duurkoop kan zijn.
De 235 vind ik geweldig, kan makkelijk mijn wandelingen van 40km aan en de activiteiten die niet onder hardlopen of fietsen vallen, die pas ik na uploaden in de app gewoon aan.
Heb nog een vivofit om mijn enkel (mag geen sieraden op werk, maar wil wel mijn stappen bijhouden) en merk dat bij lange wandelingen er een discrepantie is in het aantal gemeten stappen. Maar ik kijk verder niet naar de kilometers die Garmin aan mijn stappen toekent. Als ik iets qua afstand wil weten, dan hou ik er een GPS van bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:37

Danseresje schreef:
Als ik iets qua afstand wil weten, dan hou ik er een GPS van bij!


Ik ook :j Kan de VivoActive ook gewoon dus dat is wel fijn.
De rest is leuke bijkomstigheid, maar als dat niet 100% nauwkeurig is zal ik daar niet van wakker liggen.

Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel trouwens, alleen nu met de aanbieding op de VivoActive is er een best groot prijsverschil tussen. Als ik ze vergelijk dan lijken ze op het eerste zicht ook redelijk hetzelfde, alleen zou de forerunner een 2-tal uur meer batterij hebben en kan je er intervaltrainingen mee doen (maar dat doe ik niet). Buiten natuurlijk het iets andere uiterlijk maar dat speelt niet mee voor mij.

Ga nog even verder zoeken of ik verschillen kan ontdekken, maar op het eerste zicht ontlopen ze elkaar helemaal niet zoveel..



Is wel slim trouwens, om je enkel. Ik zit in hetzelfde schuitje op het werk en zat al te denken hoe ik dat zou gaan doen (kan 'm bv. in mijn zak steken of dergelijke) maar deze had ik nog niet aan gedacht, haha.

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:23

Zo, hij is besteld. Heb zelfs het risico genomen van een 2e kans (in nieuwstaat, enkel doos geopend).
Moest het toch niet zijn wat ik wil dan gaat die ook zo weer terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:05

Hij is aangekomen *\o/*
Vind 'm wel redelijk aan de maat zo rond mijn pols maar denk dat het een kwestie van wennen is (ik heb nooit iets van juwelen aan, behalve mijn andere sporthorloge op de momenten dat ik een activiteit doe). Zo eens kijken of en hoe het ding werkt :P

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:21

Bij de Vivosmart kun je ook routes terugkijken. Maar alleen wanneer je dus handmatig een activiteit hebt aangezet met gps.
De belangrijkste reden om voor de smart te gaan was eigenlijk de grootte. De meeste horloges zijn namelijk te groot/breed voor mijn smalle pols.
Ik hoop dat je veel plezier hebt van de vivoactive! Oja de hardglasplaatjes koop ik via eBay. Zo goedkoop mogelijk. Net als de nieuwe bandjes. Die zijn verder ook prima.

Wat ik trouwens wel grappig vind is de Move IQ functie. Dan detecteert hij vanzelf dat je aan het fietsen of wandelen bent. Dat kun je dan terugzien in de app. Bij paardrijden staat er altijd dat ik op de crosstrainer heb gezeten haha. Zou op zich wel leuk zijn als ze paardrijden ook als activiteit zouden toevoegen. Misschien in de toekomst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:26

Oh, dat wist ik niet, die zag ik trouwens ook niet bij de sporthorloges staan volgens mij.
Maar maakt niet uit, heb nu de vivoactive en tot nu toe (na dag 1 :P ) SUPER tevreden.

Leuk ding, makkelijk mee te werken, heb er een nieuwe watchface op gezet die ik echt cool vind, gisteren al een massa stappen gedaan (maar had nachtdienst dus maar een paar uur geslagen, dat helpt al, haha) en ook de activiteiten geprobeerd. Dit heb ik samen met mijn oude horloge gedaan om te vergelijken. GPS vind die super snel (was ook de bedoeling), en tract de route en snelheid ed allemaal goed. Zat uiteindelijk zo'n 50m verschil tussen de 2 dus dat is verwaarloosbaar (en het was in mijn voordeel met de nieuwe, hahaha, denk dat het iets te maken heeft met een stukje wat ik teruggelopen ben waar de oude dat niet zo snel kon detecteren ofzo? ). En heerlijk dat je route via bluetooth automatisch in Connect staat en dan ook meteen in Endomondo (want die heb ik gekoppeld). Is gewoon even naam & soort activiteit aanpassen en klaar.

Je kan niet elke activiteit die je in Connect hebt in je horloge zetten toch hé? Of mis ik even hoe dit wel kan? Ik track bv. de wandelingen met mijn pony onder 'hiken'. Kan ik dat in mijn horloge rechtstreeks gebruiken?

De bluetooth-functies (meldingen ed) werken ook super, zit er alleen een beetje mee dat je dan constant je bluetooth moet hebben aanstaan, normaal zet ik die uit en gebruik ik deze alleen als ik het nodig heb. Heb ergens wat schrik dat ze zo makkelijker kunnen hacken ofzo? Maar heb er eigenlijk geen verstand van. Hebben jullie je bluetooth constant aan staan?