Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnickT

Berichten: 1468
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:47

Pfff dat zijn ook lekkere verhalen ja :=

Athelas

Berichten: 1973
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:28

Niet vandaag, een tijdje terug.
Er hing een briefje op de deur met: heg aan buurmans kant geknipt: €35,-

Juist. :') Had de buurman de (onze!) heg heel lelijk en scheef geknipt en alleen aan zijn kant. Wij hadden dus een scheve heg, en hij wilde er ook nog eens 35 euries voor. Nou mooi niet. :+

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:35

Athelas schreef:
Niet vandaag, een tijdje terug.
Er hing een briefje op de deur met: heg aan buurmans kant geknipt: €35,-

Juist. :') Had de buurman de (onze!) heg heel lelijk en scheef geknipt en alleen aan zijn kant. Wij hadden dus een scheve heg, en hij wilde er ook nog eens 35 euries voor. Nou mooi niet. :+


:oo die durft.. Er verder ook nog iets over gehoord?

Wat betreft die honden.. Vreselijk. |(
Zo heb ik ook het een en ander meegemaakt. Honden die in mijn oude buurt gewoon naar buiten werden getrapt en gewoon over straat liepen door de wijk heen. Waren ook niet eens de liefsten en poepten op plekken waar kinderen spelen, want niemand had overzicht op ze. En als er dan kinderen speelden moesten ze oppassen voor die honden.. Gewoon een omgekeerde wereld. :\ Er kon niks worden gedaan want ze lieten zich niet pakken en ook de eigenaren hadden stront in hun oren. Er zal vast nog wel een keer een baksteen door de ruit gaan daar uit pure frustratie van buurtbewoners, of word er nog eens een hond aangereden of wat dan ook.. Blij dat ik er weg ben.

Zo heb ik ook een jaar bij de Dierenambulance gewerkt voor school en als vrijwilliger daar buiten om, omdat het wel heel dankbaar werk was (meestal).
Nu werk ik er ook niet meer omdat dit niet lukt naast mijn huidige baan, anders had ik het graag nog gedaan. En ik twijfelde even om dit te typen, want niet echt professioneel.. Maar het is wel de harde realiteit van hoe raar sommige mensen in elkaar steken en dit was toch wel een toppunt.

In dit verhaal overlijd een hond, dus ik waarschuw wel even.
Maar zo had je mensen die dus net als in het verhaal hier boven hun honden naar buiten lieten. Dit waren dan wel lieve honden (moeder en dochter, A-staffs) maar kwamen keer op keer voorbij doordat mensen belden met; ''Twee honden zijn bij de winkel naar binnen gelopen'' etc.
Eigenaren kwamen wel braaf elke keer betalen als we hun honden op hadden gehaald (er is een ''weglopers''(honden) boek met telefoonnummers), want soms konden we hun niet te pakken krijgen of waren ze niet thuis (werk?).
Maar op een dag kregen we de politie aan de telefoon dat ze waren gebeld over 2 honden (die hierboven) met signalen van oververhitting. Dus wij gingen daar maar gelijk op af terwijl mensen achter de balie de eigenaren probeerden te bellen omdat het signalement van de honden ons bekend voorkwam. Wederom geen contact te krijgen met hen en bij aankomst zagen we dat het inderdaad die honden waren. De politie had een ''honden''lijn geïmproviseerd uit rood/wit afzet lint, maar dat was niet eens nodig want die honden konden amper staan. Dus gelijk naar de dierenarts waar we ze gelijk wilden temperaturen.. Alleen zagen we dat tampons in hun achterste waren gedrukt, wat de boel verstopte..
Deze er uit gehaald en de honden gekoeld, maar uiteindelijk is er, hoorde ik later, 1 overleden. ;(
Dat mensen zo met dieren om gaan die geen enkele kwade spier in zich hebben. Die voor je door het vuur gaan.. Walgelijk.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 13:43

4 woorden.... vieze mannen en auto’s

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:08

WOW, dat soort mensen gewoon vierdelen. Of zelf de boel dichtnaaien....

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:32

Pff gister de auto opgehaald van de garage na een foutmelding en stond vandaag dus stil met een gerepareerde auto... |o

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:43

Riddershow schreef:
Pff gister de auto opgehaald van de garage na een foutmelding en stond vandaag dus stil met een gerepareerde auto... |o


Joh, wanneer niet... te vaak meegemaakt totdat ik te bang was om er nog in te stappen. Uiteindelijk begaf hij het helemaal, bleek er olie te lekken in het motor blok... heb hem aan de garage verkocht voor de rekening en had bij de buren gelijk een nieuwe (nouja, 8 maanden oude) gekocht. Was er zo klaar mee.... Nu alles binnen de verzekering van die garage en geen anwb (of soort vergelijkbare) verzekering meer. Auto wordt opgehaald door de garage en als die niet kunnen bellen ze de anwb. 180 euro per maand of 180 euro per jaar.... ik weet het wel.....

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 21:46

Ik zal het eens uittypen.. ik ben momenteel in Portugal en ik liep alleen. Gewoon lange broek, jasje, dus netjes gekleed, niet uitdagend. Maar, ik ben wel een tiener meisje met blond haar blauwe ogen en lichte huid. Er stond een auto naast de weg. Ik stak vlak voor hem over want dat was een zebrapad. Ik keek niet-express naar de auto, want was gewoon om me heen aan het kijken. Ik krijg oogcontact met de man. In het langs lopen (ik liep rechts op stoep, stak over naar links, waar hij stond met de auto half op de stoep) kijk ik net zo automatisch even snel door het open raam naar binnen. En ja hoor.... verrassing! :wow: en ik ben zo’n persoon die daar wel erg van schrikt dus ik overstuur naar het hotel gelopen.

Hoe raar het ook klinkt, het is wel weer iets als een ‘beleving’. Dus ik verwacht stel het gebeurd nog een keer dat ik minder zal schrikken en mezelf beter onder controle kan houden.
Maar dit soort mensen..... als je het doet doe t dan zodat men er geen last van heeft..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:15

Trui schreef:
Ik zal het eens uittypen.. ik ben momenteel in Portugal en ik liep alleen. Gewoon lange broek, jasje, dus netjes gekleed, niet uitdagend. Maar, ik ben wel een tiener meisje met blond haar blauwe ogen en lichte huid. Er stond een auto naast de weg. Ik stak vlak voor hem over want dat was een zebrapad. Ik keek niet-express naar de auto, want was gewoon om me heen aan het kijken. Ik krijg oogcontact met de man. In het langs lopen (ik liep rechts op stoep, stak over naar links, waar hij stond met de auto half op de stoep) kijk ik net zo automatisch even snel door het open raam naar binnen. En ja hoor.... verrassing! :wow: en ik ben zo’n persoon die daar wel erg van schrikt dus ik overstuur naar het hotel gelopen.

Hoe raar het ook klinkt, het is wel weer iets als een ‘beleving’. Dus ik verwacht stel het gebeurd nog een keer dat ik minder zal schrikken en mezelf beter onder controle kan houden.
Maar dit soort mensen..... als je het doet doe t dan zodat men er geen last van heeft..
Misschien lees ik eroverheen, maar volgens mij heb je nog steeds niet verteld wat de verrassing dan inhield. Moet zeggen dat ik wel een vermoeden heb.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 22:24

oomens schreef:
Trui schreef:
Ik zal het eens uittypen.. ik ben momenteel in Portugal en ik liep alleen. Gewoon lange broek, jasje, dus netjes gekleed, niet uitdagend. Maar, ik ben wel een tiener meisje met blond haar blauwe ogen en lichte huid. Er stond een auto naast de weg. Ik stak vlak voor hem over want dat was een zebrapad. Ik keek niet-express naar de auto, want was gewoon om me heen aan het kijken. Ik krijg oogcontact met de man. In het langs lopen (ik liep rechts op stoep, stak over naar links, waar hij stond met de auto half op de stoep) kijk ik net zo automatisch even snel door het open raam naar binnen. En ja hoor.... verrassing! :wow: en ik ben zo’n persoon die daar wel erg van schrikt dus ik overstuur naar het hotel gelopen.

Hoe raar het ook klinkt, het is wel weer iets als een ‘beleving’. Dus ik verwacht stel het gebeurd nog een keer dat ik minder zal schrikken en mezelf beter onder controle kan houden.
Maar dit soort mensen..... als je het doet doe t dan zodat men er geen last van heeft..
Misschien lees ik eroverheen, maar volgens mij heb je nog steeds niet verteld wat de verrassing dan inhield. Moet zeggen dat ik wel een vermoeden heb.


Jaa... wist niet of het zo hup op bokt kon, maar ja. Het was een stokbrood. :+

Edit: banketstaaf

Edit 2: vergeten te melden, meneer vond t wel leuk dat ik het zag, denk ik. Want ik verstijf dan even voor een minuutje en ik heb veel knipoogjes en lachjes gehad
Laatst bijgewerkt door Trui op 31-07-18 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:25

Stokbrood en banketstaaf komt op hetzelfde neer. :+

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:34

Wat een l u l van een vent zeg, bah!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:49

Je weet toch dat je zulke figuren moet filmen en vervolgens aan de schandpaal moet nagelen?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 22:57

Tja als je daar staat is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Dan schrik ik heel erg.. ja.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:00

Hij verstijfde ook :+

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 23:06

Oh God hou op hoor met me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:07

Britta31 schreef:
Hij verstijfde ook :+



Daar gaat m'n thee... :')

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:09

Resistance schreef:
Britta31 schreef:
Hij verstijfde ook :+



Daar gaat m'n thee... :')


En mijn rivella. Samen dweilen dan maar?

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:47

billionache schreef:
Oh dat is zo typisch... Onze buren hadden iets gelijkaardigs meegemaakt.

Ze hadden een hondje gevonden op straat die langs een drukke weg liep, dus gevangen en mee naar een dierenarts gereden om chip te laten uitlezen. Ze kregen de eigenaars echter niet te pakken (of de gegevens van de chip klopten niet, of vaak proberen bellen en langsgeweest op het adres maar geen respons, ik ben het kwijt). Ook een bericht op Facebook gegooid maar geen nuttige tips behalve wat buurtbewoners die aangaven dat die hond wel vaker los liep. Intussen bleek de hond in kwestie niet met andere honden samen te kunnen en konden zowel de buren als wijzelf hem dus niet bijhouden en het werd al avond dus asiel gecontacteerd. Daar kon hij gelukkig terecht en zij zouden de volgende ochtend verder proberen om de eigenaars te contacteren. Buurman had onder zijn bericht op Facebook gezet dat het hondje inmiddels naar asiel X was gebracht en zij verder de eigenaars zouden opsporen en hondje verzorgen.

's avonds rond 23u krijgt hij een boos bericht op Facebook van de eigenaars. Want hoe haalde hij het in zijn hoofd om hun hondje zomaar naar een asiel te brengen. Ze konden het asiel op dat uur ook niet meer telefonisch bereiken dus nu moest hondjelief door zijn schuld een nacht in een asielhok spenderen en getraumatiseerde zijn etc etc, nog een hoop scheldwoorden er achteraan. 8)7 buurman heeft er maar niet op gereageerd.

Achteraf van het asiel wel gehoord dat zij bij het ophalen hadden gevraagd waarom het hondje los liep, waarop de eigenaars hadden geantwoord 'oh, maar dat doet hij wel vaker hoor. Hij loopt zijn rondje en komt dan naar huis. En daar hoeft niemand zich mee te bemoeien'...


Dit is zo herkenbaar (dat mensen dan boos worden omdat hun dier naar het asiel is gebracht).. Of dat ze vinden dat ze de kosten van het asiel niet hoeven te betalen want is 'onterecht', ja houd je dier dan bij je.. Helaas vaak zat dat ze dan een dier niet meer op willen halen vanwege de kosten. Maargoed dan mis het misschien maar beter ook

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:26

Zo liep mijn vader ooit met hun hond te wandelen in een doodsaaie woonwijk. De hond liep los, zo'n 10-15 m voor hem uit, want hond wist de weg naar huis. Thuis gekomen, geen hond. Mijn vader weer terug lopen , nergens hun hond te bekennen. Weer terug naar huis en samen met mijn moeder door de woonwijk zoeken. Hond weg en ze zouden de volgende dag op vakantie gaan. Paniek! Mijn moeder heeft toen maar de dierenambulance gebeld en inderdaad, hun hond zat in het asiel. Ze konden de hond de volgende dag ophalen. Ja dat kon niet want ze gingen heel vroeg weg. Nou vooruit, ze mochten dan savonds nog de hond ophalen uit het asiel. "Aardige" buurtbewoners hadden de hond zien lopen en binnen gehaald en vervolgens de dierenambu gebeld. Dat mijn ouders nog minstens 4x of zo nog langs hun huis zijn gekomen al zoekende hebben ze nooit gezien.

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:58

Niet meer dan terrecht dat de hond naar het asiel gebracht is. Mensen moeten eens leren hun hond bij zich te houden. Hoe vaak ik op wandeling een extra hond heb zonder een baas te zien is niet meer op 1 hond te tellen. En dan heb ik een hond in mijn roedel die niet 100% sociaal is naar alle vreemde honden. Leuk hoor.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:28

Nou sorry maar ik vind het ook meer dan terecht dat ze de hond van straat hebben geplukt, je hoort je hond gewoon bij je te houden imo ook al is het een rustige wijk. Ik ga er vanuit dat de hond daar überhaupt niet eens los mocht lopen, en als je hem wel los laat moet je hem niet uit het zicht laten (al kent die de weg naar huis). Dan was er niks aan de hand geweest.

Foaly

Berichten: 4867
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:31

Als je je hond zodanig uit het zicht verliest dat je er pas bij thuiskomst achter komt dat ie kwijt is, dan ja. Dan snap ik die buren wel. Al loopt ie los, een hond hoor je bij je te houden.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:35

Simpele oplossing voor zo'n probleem: hond een penning aan de halsband met telefoonnummer en dan vervolgens natuurlijk ook opnemen als dat wordt gebeld.

Als een hond benaderbaar is bellen mensen meestal eerst het nummer op de penning.

Edit: ik bedoel natuurlijk niet dat dat ook helpt bij honden die in het bos op avontuur gaan, puur alleen van die honden die eens een keer ontsnappen uit de achtertuin of soms de verkeerde afslag nemen in de wijk en bij buren terechtkomt.

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:36

Pff dit was mij het ochtendje wel, 2 kids die mij de hele ochtend al tot het uiterste drijven en niks anders gedaan hebben als heel hard janken.
Loop ik in de Kruidvat (godzijdank de jongste stil), en mijn oudste (2,5 jaar) luisterde echt nergens naar en ging er elke keer vandoor op zijn loopfiets, opgevenment heb ik hem aan zijn arm mee naar buiten genomen waar hij alles bij elkaar krijste.
Ben weggelopen met de kinderwagen maar wel dat ik hem nog in het zicht had, kreeg ik een opmerking van een wildvreemde vrouw dat ik dit niet zo kon maken etc.
Nou ik had het niet meer, ben best wel uitgevallen tegen die vrouw met tranen in mijn ogen dat het allemaal gerust niet zo makkelijk is om kinderen op te voeden.
Ik weet het niet netjes van mij maar had het echt even gehad, stond gewoon zowat te janken omdat ze echt onhandelbaar waren...