Oud werkgever betaalt vakantie geld niet uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Oud werkgever betaalt vakantie geld niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 16:34

Even kort het verhaal. Eind april ben ik gestopt bij mijn vorige werkgever. Dit hebben we onderling netjes afgehandeld. Tenminste dat dacht ik. Tot mijn tante me er wees dat ik in de gaten moest houden of ik mijn vakantie geld wel uitbetaald kreeg, want hier had ik immers recht op. Dit wist ik namelijk in eerste instantie niet. Ik mijn contract staat dat ik altijd in juni mijn vakantie geld uit betaald krijg. Ik heb dus tot eind juni afgewacht maar niets ontvangen. Begin juli heb ik een appje gestuurd naar het bestuur,en ze beloofden het die zelfde week nog over te maken. Maar ook weer niets ontvangen. 2 weken heb ik afgewacht en vorige week heb ik opnieuw contact gezocht, dit keer gebeld met het bestuur. Ze zouden het navragen bij de penning meester. Nu ben ik weer een week verder en heb ik nog steeds niets ontvangen.
Ik vind het heel vervelend als ik hun steeds moet bellen of appen om mijn vakantie geld te krijgen. Helaas gebeurd dit vaker dat ze veelste laks met betalen zijn weet ik uit ervaring. Maar ik zou nu toch wel graag een keer mijn vakantie geld willen. Iemand nog tips hoe ik dit verder kan aanpakken of wat ik nog zou kunnen proberen?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:37

Je kan eerst een aangetekende brief sturen, denk ik.
Als dat niet werkt: Zit je bij een vakbond? Anders juridisch loket oid?

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:37

Aangetekende brief sturen, er zijn genoeg voorbeelden te vinden denk ik op internet van brieven waarmee je ze sommeert om het achterstallige geld nog uit te betalen.

Of, nog beter, als je het hebt: even met rechtsbijstand bellen. :)

Succes, vooral niet opgeven, het is jouw geld waar je gewoon recht op hebt. :)

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:37

Aangetekende brief versturen met daarin een termijn waarin je het geld wilt zien verschijnen :)

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:38

Meestal krijg je dit bij je laatste salaris en hoef je als je opzegt niet tot mei of juni te wachten. Staat t niet op je laatste salarisstrookje?

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oud werkgever betaalt vakantie geld niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:46

Dit zou inderdaad met je laatste salaris uitbetaald moeten worden, dat zou ik eerst even controleren.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:47

Als je schrijft, dat jullie onderling hebben afgehandeld......heb je iets ondertekend? Eindafrekeningar je mee akkoord bent gegaan? Finale kwijting?

Zo niet, en heb je een vakantiegeld opbouw maandelijks? Er zijn namelijk ook CAO's waar je meteen maandelijks je vakantiegeld krijgt uitbetaald bij je salaris uitbetaling.
Even nakijken op ie salarisstrook of je vakantie geld opbouwt

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:50

mag schreef:
Meestal krijg je dit bij je laatste salaris en hoef je als je opzegt niet tot mei of juni te wachten. Staat t niet op je laatste salarisstrookje?


Dit inderdaad, je krijgt dan gewoon uitbetaald wat je tot dat moment hebt opgebouwd.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:52

Vanillia schreef:
mag schreef:
Meestal krijg je dit bij je laatste salaris en hoef je als je opzegt niet tot mei of juni te wachten. Staat t niet op je laatste salarisstrookje?


Dit inderdaad, je krijgt dan gewoon uitbetaald wat je tot dat moment hebt opgebouwd.


Precies dit. :j

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oud werkgever betaalt vakantie geld niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:08

Ik kreeg bij mijn vorige werk ook pas een jaar later mijn vakantie geld. Had het niet eens meer verwacht toen er opeens geld van mijn oude werkgever op mijn rekening gestort werd.
Ik zou dus even goed uitzoeken wat precies de afspraken zijn.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 17:24

janouk schreef:
Als je schrijft, dat jullie onderling hebben afgehandeld......heb je iets ondertekend? Eindafrekeningar je mee akkoord bent gegaan? Finale kwijting?

Zo niet, en heb je een vakantiegeld opbouw maandelijks? Er zijn namelijk ook CAO's waar je meteen maandelijks je vakantiegeld krijgt uitbetaald bij je salaris uitbetaling.
Even nakijken op ie salarisstrook of je vakantie geld opbouwt


Nee alleen mondelinge afspraken zoals vakantie dagen opmaken en tot wanneer uitwerken zijn toen gemaakt. Vakantie geld is toen niet te sprake gekomen omdat ik daar later pas achter kwam.

En ik kreeg vakantie geld altijd apart uit betaald nooit bij het salaris in.
Als het bij mijn laatste salaris was uitbetaald had ik het wel gezien op mijn loonstrook en/of rekening.
Ze hebben zelf ook toe gegeven dat ik nog vakantie geld krijg wat ik tot april heb opgebouwd.