Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:03

Ik ben op vakantie en ga elke ochtend van 9 tot 10 baantjes zwemmen en een uurtje suppen of 2 rondjes over de camping wandelen in de avond of namiddag. De sportschool heb ik wel bekeken maar is zo groot als een postzegel.. misschien dat ik die nog wel een x uitprobeer

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:25

Wij hebben ook airco dus ik sport gewoon en drink extra :)
Wandelen en hardlopen sla ik over, in plaats daarvan ga ik lekker zwemmen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:42

Vanmorgen klein uurtje heel kalm aan gedaan.binnen koeler dan buiten.maar meer rust en minder gewicht en herhalingen.veel drinken en tussendoor gezicht afspoelen met koud water.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:15

Ik heb toch maar een lekker stuk gewandeld (hoort ook bij m'n training), warm zat :')

Zaterdag ga ik een nieuwe sportschool uitproberen, ben benieuwd!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:05

Eigenlijk zou elke sportschool een tropenrooster moeten hebben. Open vanaf 06.00u. Wanneer je de slaap niet kan vatten... of voor de hitte uit wil zijn.

Bij ons zijn ze 2x pwk om 7u open. Maar op die dagen kan ik niet, behalve wanneer ik terug ben van vakantie tot ik weer moet werken.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:07

Mama3 schreef:
Eigenlijk zou elke sportschool een tropenrooster moeten hebben. Open vanaf 06.00u. Wanneer je de slaap niet kan vatten... of voor de hitte uit wil zijn.

Bij ons zijn ze 2x pwk om 7u open. Maar op die dagen kan ik niet, behalve wanneer ik terug ben van vakantie tot ik weer moet werken.


Ik ben een sportschool eigenaresse maar das voor ons geen doen :=

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:07

Ik vind sporten overigs met dit weer echt heerlijk juist <3

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:14

Mama3 schreef:
Eigenlijk zou elke sportschool een tropenrooster moeten hebben. Open vanaf 06.00u. Wanneer je de slaap niet kan vatten... of voor de hitte uit wil zijn.

Bij ons zijn ze 2x pwk om 7u open. Maar op die dagen kan ik niet, behalve wanneer ik terug ben van vakantie tot ik weer moet werken.


Ik sport bij anytime :) 24-7 open.
En airco. Altijd standaard 18 graden. Nu met de extreme hitte misschien 21 ong.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:32

Het is hier zooo godsgloeiende warm in de sportschool, ondanks de geplaatste ventilatoren :(
Gisteren op veel slaap (10 uurtjes) niet lekker kunnen trainen, maar vandaag met maar 4 uurtjes ging als een tierelier. Iemand enig idee hoe dat kan? :+ Heb ook juist lichter gegeten dan gisteren..

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:34

Dreamy schreef:
Het is hier zooo godsgloeiende warm in de sportschool, ondanks de geplaatste ventilatoren :(
Gisteren op veel slaap (10 uurtjes) niet lekker kunnen trainen, maar vandaag met maar 4 uurtjes ging als een tierelier. Iemand enig idee hoe dat kan? :+ Heb ook juist lichter gegeten dan gisteren..


Geen idee, k voel me ook soms de ene dag beter dan de andere haha. Maar fijn dat t goed ging *\o/*

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:06

Bij ons een goede airco *\o/* 19 graden daar nu. Alleen er geraken, dat is bijna om te sterven (auto van 60 graden zonder airco, een grote parking zonder schaduw over wandelen). Ik heb nu al geen puf meer voor dingen, dus ga alleen 's ochtends als het frisser is. Maarja, werken moet ook gebeuren :7 Dus kom er deze weken hooguit 2x p week.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:46

Mama3 schreef:
Eigenlijk zou elke sportschool een tropenrooster moeten hebben. Open vanaf 06.00u. Wanneer je de slaap niet kan vatten... of voor de hitte uit wil zijn.

Bij ons zijn ze 2x pwk om 7u open. Maar op die dagen kan ik niet, behalve wanneer ik terug ben van vakantie tot ik weer moet werken.

Bij ons bestaat het tropenrooster uit dat ze tussen 12 en 4 dichtzijn... Maar ja dan ga ik sowieso niet ivm werk.
Ik hoop morgenochtend nog een lesje indoor (of waarschijnlijk deels outdoor maar zonder rennen) bootcamp mee te pakken :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:47

Hoelang doen de krachtsporters hier over je work-out? En welke spiergroepen train je dan?

Ik deel de dagen op in: benen - rug & borst - schouders & armen.
Per work-out ben ik vaak 3 kwartier, max. een uur bezig. Ik neem ook minimaal rust (precies genoeg zodat ik het setje net aan kan) en ga bij de volgende oefening ook gelijk door.

Vroeg het me even af omdat sommige vinden dat ik best snel klaar ben :+ Maar ik doe dan wel echt alles wat ik wil doen, incl. het blijven verhogen van mijn gewicht/soms extra sets. Mijn vriend neemt bijv. langer rust en zit meer op zijn telefoon, die is dan soms ook zo’n anderhalf a twee uur bezig waardoor ik vet lang zit te wachten :+

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:58

Ik sta meestal ongeveer een uur in de sportschool, inclusief + - 15 minuten cardio.

Ik doe sowieso altijd deadlift en squats, dat duurt een minuut of 20-25 (soms wat langere pauzes of setje meer of minder). Daarna doe ik nog 2-3 andere krachtoefeningen. Dat is dan arm/rug of buik/been en soms beide.

Voor mij zijn sterke benen het belangrijkst ivm een oude blessure. Buik train ik ook al deels met m'n compound-oefeningen. Ik sport 2x in de week in de sportschool en probeer ook nog 1-2x in de week te wandelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:02

Ongeveer een uur als ik een deel doe. Dan heb ik in 2/3 keer alles gedaan nu met schouder nog in opbouw kan ik in twee keer alles doen. Is die weer helemaal ok heb ik drie keer nodig. Op de dinsdag avonden ben ik met rust 2,5 uur bezig en doe ik alles rustig aan.

Maar ik ben ook duidelijk sneller klaar dan dee twee mannen, die doen minder in meer tijd, als zij beginnen ga ik me omkleden. En vaak ben ik me weer opfrissen en omkleden als zij klaar zijn. :j

Hier doe ik buik eigenlijk altijd wel twee stuks alleen nu met darmen in de knoop en met extreem warm weer laat ik dat. Ik ga er altijd idioot van zweten en hartslag vliegt omhoog. Borst vaak met triceps en biceps. Benen pak ik meestal mee afwisselend de ene of andere soort oefeningen. Zijn voor mij makkelijke tussendoor uitrust dingen en voor knie erg belangrijk.

Rug vaak met schouders

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:12

Dreamy schreef:
Hoelang doen de krachtsporters hier over je work-out? En welke spiergroepen train je dan?

Ik deel de dagen op in: benen - rug & borst - schouders & armen.
Per work-out ben ik vaak 3 kwartier, max. een uur bezig. Ik neem ook minimaal rust (precies genoeg zodat ik het setje net aan kan) en ga bij de volgende oefening ook gelijk door.

Vroeg het me even af omdat sommige vinden dat ik best snel klaar ben :+ Maar ik doe dan wel echt alles wat ik wil doen, incl. het blijven verhogen van mijn gewicht/soms extra sets. Mijn vriend neemt bijv. langer rust en zit meer op zijn telefoon, die is dan soms ook zo’n anderhalf a twee uur bezig waardoor ik vet lang zit te wachten :+


Intensief kracht idd ongeveer 30-45 minuten. Pak vaak supersets. Dus 2 spiergroepen om en om. Dus zodra ik met bijvoorbeeld biceps set nr 1 heb gehad, ga ik meteen door met bijv. benen, dan weer biceps enz. Scheelt ook een hoop in tijd ipv alles apart achter elkaar te doen. En dan houd ik mezelf gemotiveerd en blijf ik vlot doorgaan.

Daarna meestal nog een half uur cardio

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:32

Anderhalf uur redt ik ook makkelijk bij full body. Maar ik heb best een uitgebreid schema. Deze doe ik 1 tot 2x per week. Verder doe ik 2x pwk een half uur funxtion, daarvoor nog cardio en 3 krachtoefeningen en dat redt ik in een uur.

Dus 2x per week een uur en 1 tot 2x per week 1.5u

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:34

Als ik full body doe omdat ik maar 2/3 x in de week tijd heb dan ben ik idd ook langer bezig :j maar ik train zo’n 6 keer in de week, dus dan zijn kortere (maar krachtige) workouts wat makkelijker te doen/in te plannen/vol te houden.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:44

Ik ben ook niet mega lang bezig hoor.
Denk tussen een uur en anderhalf uur.
Full body. 3x in de week.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:24

Full body inderdaad 1,5 uur en een split workout ongeveer een uur :)

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:30

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds van de week een abbo op de sportschool en ga morgen voor het eerst beginnen. Ben benieuwd!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:36

xXxXsasxXxX schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds van de week een abbo op de sportschool en ga morgen voor het eerst beginnen. Ben benieuwd!



Welkom :D Wat is jouw doel?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:07

Ik meld me ook graag! Ben al veel afgevallen, in totaal 50 kilo. Heb altijd een personal trainer gehad maar heb vorig jaar een maagverkleining gehad en ben nu weer zelf aan het trainen.

Doel is de laatste 10 kg en strakker worden.
Ik sport rond de 5x per week krachttraining.
Gisteren wat cardio en rug en triceps getraind. Vandaag cardio en benen gedaan. Daarnaast Mn paard nog gereden. Morgen denk ik cardio, borst en schouders

Met mijn vetmassa gaat het in ieder geval goed

Afbeelding

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:14

Dreamy schreef:
xXxXsasxXxX schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds van de week een abbo op de sportschool en ga morgen voor het eerst beginnen. Ben benieuwd!



Welkom :D Wat is jouw doel?


Ik moet flink wat afvallen. Ik heb nog niet helemaal helder wat slim is om daarvoor te doen qua trainingschema enzo, maar moet het denk ik ook gewoon gaan ervaren en, uitproberen.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:38

@xxxxxxsasxxxxx

Dat had ik ook. Ik heb wel een schema laten maken om goed te beginnen. Nu train ik ook nog steeds volgens schema, maar voeg nu soms ook andere oefeningen toe.