Hond met hartruis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Hond met hartruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 16:09

Vandaag ben ik naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse inenting. Bij het luisteren naar het hart constateerde de dierenarts een hartruis aan de rechterkant. Ik wist dat ie een hartruis je had maar de dierenarts zei toen dat pups dat vaker hadden en dat dat eventueel dicht kon groeien. Helaas is dat dus niet het geval en gaan we morgen naar dierenkliniek in Eersel om een hartecho te laten maken. Wie heeft er ervaring met hond met hartruis? Ik ben heel erg geschrokken, natuurlijk zal ik overdreven bezorgd zijn maar we zijn onze vorige hond op een verschrikkelijke manier kwijt geraakt dat ik weer allerlei herinneringen krijg.

Oja ter info, ik heb een Duitse dog, reu van nu 1 jaar.

Afbeelding

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Hond met hartruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:39

Hier een Cane Corso waarvan ze bij ook een standaard onderzoek op DGK Utrecht erachter kwamen (een stagiaire notabene! We waren er voor een heel ander probleem) dat ze een heel klein hartruisje had. Gelijk die middag onder de hartecho aangezien ze ook onder het mes moest maar dat bleek uiteindelijk niets te zijn, waarschijnlijk te weinig gedronken. Het was ook heel apart geweest aangezien zoveel DA's al naar mijn hond haar hart geluisterd hebben, dan moeten ze allemaal doof zijn geweest. Maargoed. Ik ken meerdere honden met een hartruisje, groot en klein en die doen het allemaal prima. Ja, het geeft (bij zware arbeid) wel extra risico maar de eigenaren hebben er verder nooit wat aan ze gemerkt. Het hoeft dus geen belemmeringen te hebben in het dagelijkse leven :).

Over de hartecho zelf, ik weet niet of je er bekend mee bent... Ze krijgen een aantal plakkers over het lijf en echo'en natuurlijk op de plek waar het hart zit, daarvoor moeten ze op de zij liggen als ik het me goed kan herinneren. Als je hond erg braaf is en je geeft dit aan de dierenarts door, hoeven ze doorgaans geen roesje.

Succes, ik weet wat voor stress het kan geven!

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Hond met hartruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:50

Hier helaas ervaring met slechte afloop. Op 2,5 jarige leeftijd laten inslapen vanwege een hart wat constant ruim boven 220 per minuut klopte. Oorzaak hartklep die slecht sloot.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hond met hartruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 17:43

Het onderzoek heeft uitgewezen dat milo een vernauwde aorta heeft. Er is niks tegen te doen helaas, ze kunnen er oud mee worden maar hij kan net zo goed morgen omvallen. We gaan dus gewoon elke dag genieten van hem.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hond met hartruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:45

Pppfff wat schrik.