Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:43

Oh jeetje, nee dat valt natuurlijk nooit goed te praten :n Ik dacht dat hij gewoon af was gegeven! Balen dat je geen plek hebt, maar 3 beren is ook wel een erg lastige combinatie..

Ja ach, ik vind het heel leuk dus het is win-win. Nu ik het niet kan mis ik het ook echt.

Ik weet even niet meer op wat voor manier bleekselderij werkt, maar het is in ieder geval goed voor de blaas ja.

Goed dat jij ook 'afdankertjes' hebt Mira! Ik wacht voor mijn volgende ook gewoon tot er een leukerd langskomt in de opvang die bij mijn groep past.

Effie gaat goed nu! De keutels beginnen steeds meer op gewone keutels te lijken, en ze is al meer gefocust op eten *\o/* Ze heeft na gisteren middag ook geen bloed meer geplast.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:47

Afdankertjes zijn wel heel dankbaar. Joey komt ook uit een enorm slechte situatie en dat is echt zo'n lekker blij ei.

Fijn dat Effie de goede kant op gaat!

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:51

Gaan ze van bleekselderij niet gewoon heel veel plassen en door de doorstroming verdwijnen de blaasgruisjes meteen mee ??

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:02

Zippy is ook altijd zo vrolijk! Maar dat was niet een echt afdankertje. Hij is vanuit een oeps-nestje in de opvang gekomen waar hij werd geadopteerd. na een half jaar moest hij terug omdat hij zijn vriendje terroriseerde en is hij gecastreerd. Eigenlijk zou hij in de opvang bij de knuffelploeg blijven wonen, maar omdat onze castraat overleed mochten wij hem. Eigenlijk zouden we de andere castraat krijgen, maar die bleek ernstige kiesproblemen te hebben en zou nog maximaal 2 maanden leven. De held is er nog steeds, en heeft nu al 1,5 jaar bonustijd <3 Ik ben nog steeds groot fan van hem, als ik tijd over heb pak ik hem altijd. Een paar maanden terug viel hij ineens heel erg af, maar nu zit hij op een kleiner groepje dames met extra eten en hij doet het weer heel goed!

Ja ik ben echt opgelucht! Ze moet echt nog wel een paar jaar ouder worden :(:)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:19

De 'afdankertjes' zijn hier zo blij allemaal, gaan ook niet weg. Fijn dat het zo goed gaat met Effie!

Tazzey wat een verhaal... Hier ook een zeugje gehad dat met jongen enal in de berm is gegooid los. Kinders waren zo weg. Zeugje heeft hier nog jaren gezeten

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:42

Gooooo Effie *\%/*

Ewok heb ik gekregen van een ex-collega. Ze had meer cavia's voor haar zoontje, maar haar hond kon er toch steeds bij komen en heeft alle anderen doodgebeten -O- Ewok was over en haar zoontje had er geen interesse in... toen kreeg ik Herman en vroeg zij of ik dan Ewok erbij wilde hebben.... nooit een moment spijt van gehad <3

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:32

Het nieuwe Ikea sprei is goedgekeurd door Joey.

Afbeelding

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:46

Wat sneu dat alle andere cavia's doodgebeten zijn Nientsje ;(

Dat is een luxe nestje Tazzey! Ik had zelf zo'n dekentje en kon daar de cavia's elke keer uit plukken, dus hier hebben ze ook maar een eigen gehad die ze wel vol mogen plassen :+

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:50

Ik heb een badjas met een vergelijkbaar stofje en daar is hij ook verzot op. Hij draait een keer rond en gaat dan als een garnaaltje liggen slapen. Dat is ook het enige moment van de dag dat 'ie zijn snater houdt :') En mijn sprei vind hij ook fijn. Gelukkig is hij redelijk zindelijk, hij geeft het aan als hij moet plassen.

Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:02

Heeft er hier iemand ervaring met ineens vechten van twee zeugjes? De laatste nieuwe dame zit al 6 maanden in de groep en dat ging altijd prima. Maar ineens wordt ze door de twee andere dames gebeten en weggejaagd en achterna gezeten ;( Ik kan niks bedenken waardoor het komt eigenlijk. Komt dit vaker voor? Het duurt nu al 4 dagen en ze wordt tot bloedens toe gebeten. Vind het echt heel sneu voor haar. Ik durf haar niet uit de groep te halen, kan ze daarna wel weer terug of accepteren ze elkaar daarna helemaal niet meer? Ik weet het even niet meer :\

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:26

Als ze tot bloedens toe gebeten wordt kún je haar er niet inlaten !! En idd eenmaal eruit is terug plaatsen ook niet meer mogelijk.
Wat ik wel eens doe is één van de bijtgrage dames er uit halen en die een dag apart laten zitten zonder aandacht en alleen eten en drinken.
Als de sneue caaf dan nog door de ander achterna gezeten wordt zit er niets anders op dan ze uit elkaar halen.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:40

Ik heb er wel een paar die met hun kont gaan draaien als ze moeten plassen, als ik dan op schiet zijn ze nog net op tijd in de kooi :+

Meteen eruit halen! Als het zo erg is is het te sneu om ze te laten zitten, dat gaat ook niet vanzelf over. Later opnieuw koppelen kan soms wel, maar de kans van slagen is niet erg groot. Heb je al een castraat? Anders zou dat ook nog kunnen helpen als je dat ziet zitten. Nibbit en Effie kunnen echt absoluut niet met elkaar overweg, als ze elkaar zien beginnen ze al te kletter tanden. Ze bijten elkaar ook echt gemeen. Wij hebben er een castraat bijgenomen, en toen was het opgelost :D

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:10

Nientsje schreef:
Gooooo Effie *\%/*

Ewok heb ik gekregen van een ex-collega. Ze had meer cavia's voor haar zoontje, maar haar hond kon er toch steeds bij komen en heeft alle anderen doodgebeten -O- Ewok was over en haar zoontje had er geen interesse in... toen kreeg ik Herman en vroeg zij of ik dan Ewok erbij wilde hebben.... nooit een moment spijt van gehad <3


Daar denk je toch om dat de hond er niet bij kan? Sneu van die andere cavia's. Ewok mag in dr pootjes knijpen dat ze naar jou kon

Mijn uitzicht als ik beneden kom smorgens
Afbeelding

Slade wou ff gedag zeggen
Afbeelding

Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:15

Jeetje okee bedankt voor de reacties. Ze zit nu apart in de logeerbak met de castraat die alles wel best vind. Arme meid is helemaal op van de stress |(

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:34

Dan moet de castraat ook niet gaan jagen om te dekken natuurlijk...

Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:55

Tot nu toe heeft de castraat dat alleen gedaan wanneer de zeugjes berig waren. Er is nu eindelijk rust. Ik heb helaas geen ruimte om beide bijtende zeugjes alleen te zetten. Dus dan maar Muis eruit. En om haar niet alleen te laten zit Johnny er nu bij. Maar de logeerbak is ook maar een meter kooi en dat vind ik ook niet alles qua ruimte. Maargoed genoeg zorgen voor morgen, wat baal ik hier enorm van zeg. Heb wel eerder meegemaakt dat twee zeugjes elkaar niet mochten maar dan gingen ze elkaar gewoon uit de weg. Nu helaas niet :(

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:21

Ik heb het ook wel eens gehad en een nachtje alleen in een hokje weg van de anderen deed wonderen... }>

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:27

Ik heb ooit een setje gehad dat vocht en mijn laatste actie was om de heren in bad te doen, en hun hok te ontsmetten en anders in te delen. Zij roken gelijk en hun hok was neutraal. Nooit meer problemen gehad.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:38


Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:36

Ik heb de bijtende dames allebei alleen gezet voor anderhalve dag. Vanmorgen alle caafs ingesmeerd met lavendelolie en buiten op 40m2 bij elkaar gezet. Helaas blijven de twee bijters toch achter Muis aanrennen en sluiten ze haar in een hoek op waar ze wederom bijten :( Ze zitten nu weer apart. Ik baal zo enorm...

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:52

En één bijter met Muis al geprobeerd ??

Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:56

DubbelDun schreef:
En één bijter met Muis al geprobeerd ??


Da's ook nog een goede tip, bedankt! Ik twijfel of ik het nu moet proberen of beter morgen als er weer wat meer rust is. En de bijtdames weer een nacht alleen houden.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:20

Ik zou ze nu eerst weer een nacht alleen houden en dan morgen de minst bijtgrage er eens bij zetten.

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:58

Oké ik heb even onder een steen gelegen ivm verbouwing en verhuizing :Y)
Mattie is nu ook verhuisd en heeft zojuist ontdekt dat hij een veel groter hok heeft door de aansluitende ren. Hij is al 5 minuten rondjes aan het rennen _O-
Afbeelding

Van de week ga ik de caviaopvang benaderen voor een vriendinnetje. Castratie is nu lang genoeg geleden + heb nu extra ruimte voor ze. Ik ben zo benieuwd wat hij ervan gaat vinden!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:04