barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:03

Fabster schreef:
Rocamor schreef:
RM, dat kon ik ook amper toen ik een zadel maker bij apache had.

Ik heb een custom. Daar mocht ik naderhand x aantal uren mee rijden voordat ik beslissing moest nemen.

Geen goedkoop zadel maar wel heerlijk.

Mijn dame heeft een week vakantie gehad vanwege mijn eigen vakantie. 24/7 op een gemillimeterd weiland met een soortgenoot (die ze niet heel erg graag ziet....) met dagelijks wat hooi.
Ze was boos, pissig, gefrustreerd, zo krom als hoepel, compleet strak in de spieren en daardoor weer niet rad en sloeg tot overmaat van ramp bijna het licht uit de ogen van de smid.... welkom terug. De dame mag in het vervolg dus geen week vakantie meer. Doet haar moeilijke lichaam geen goed.

Vandaag gelijk maar begonnen met wat massage, morgen dus weer rechtrichten en dubbele longe, dan komt het allemaal wel weer goed. Maar ik baal wel.

Je had haar ook een beter vakantieweiland moeten geven, met een leuke bink :+ :+:


Van dat kleine beetje hooi en nog minder gras stond ze al dik te wezen en te puffen. Ben bang dat ze vakantie op een vakantieweiland niet overleeft en bevangen raakt ofzo (enzo). Dat dier wordt vet van de lucht

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:36

Das niet fijn, Rocamor. Maar dit ook niet. Lastige keuze.

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:56

Ik heb mijn juf al gevraagd of zij er voor open staat tijdens een volgende vakantie een paar x met apache te werken. Zo blijft energie inname en verbruik wat in evenwicht. En blijven de spieren soepel zodat ze niet meer zo krom als een hoepel wordt.

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:16

Hoe krijgen jullie je topper weer mooi zwart wit?

Iemand ervaring met deze vlekverwijderaar? ; Stassek Equilux Bus

Ben benieuwd. Hi gloss werkt wel maar ben er nog niet 100% tevreden over.
En wat voor shampoo gebruiken jullie om ze na 1x insoppen schoon te hebben?

Let me know

Ohja, zaterdag onze 2e ‘ oefen ‘ wedstrijd gehad in de bb, om ervaring op te doen.
2x nummer 1! met 202,5 & 201,5 *\o/*
Vorige keer ‘ maart 2018 ‘ hadden we al 198 punten gereden.
- Ze waren niet bepaald hoog punten aan het geven -

BB is voor ons afgelopen en we beginnen nu met de B

Foto is van zaterdag ( ja mijn zit is bagger op deze foto, maar wat is mijn paard knap )

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:33

Die van mij heeft altijd een deken om. In de winter zijn winterjas, in de zomer een vliegendeken. Dus altijd mooi schoon.

Afbeelding

Gisteren voor het eerst na mijn val weer op Sjaak gereden. Was toch best even spannend. Draven gaat nog niet zo goed (vindt mijn rug niet leuk), dus voornamelijk stap en kleine stukjes draf. Ging best goed, alhoewel ik merk dat ik minder dapper ben als hij loopt te klieren. Maar goed, dat vertrouwen zal ook wel weer groeien. Alleen bij het afstappen ging het mis. Hijis best hoog, dus dat is een sprongetje. Maar mijn bekken hield dat niet. Dus lag ik alsnog met mijn voetjes omhoog. Tot schrik van Sjaak. Die vindt zo afstappen toch beduidend minder geslaagd :D . Dus maar leren bij het opstapje ook weer afstappen, voorlopig.... :')

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:38

Xxjonique, wat goed! Gefeliciteerd met de mooie punten, op naar de B.

Ik zweer bij zilver shampoo :j

Toch op de foto ziet t goed uit?

Ik hoop toch ook wel over n jaar te starten met Noor

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:31

Wat een plaatjes komen er weer langs. <3 <3

Caddilacje schreef:
Hoi,

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met het karakter van jullie barock pinto?

Hoe zijn ze in de omgang ?

De reden dat ik het vraag is omdat ik een barock pinto aangeboden heb gekregen maar ik weet niks van het karakter van het ras en internet (google) word ik ook niet wijzer van.


Groetjes caddilacje


Mijn merrie is onwijs lief maar kan ook een draak zijn maar dan niet op de gemene manier. Ze wilt onwijs graag voor me werken , dat zeker. En in de omgang is ze heel knuffelig en geduldig!

Ik zie ondertussen je veulentje. Wat een schatje zeg!! <3

RoyceMack schreef:
Ik loop echt te hannessen qua zadel.
Ik heb een barefoot zadel maar kan er zelf maar niet lekker in zitten. Bovendien maakte Finn zich vorige keer met rijden bol onder de barefoot en ik corrigeer steeds door mn rug hol te maken.
Zaterdag met mn oude zadel gereden met bontje eronder. Was nog niet perfect maar wel beter. Volgende keer een goede drukverdeler eronder.
Finn zwabbert ook nog behoorlijk en varieerd heel erg in tempo. Dus lastig rijden.
We hebben nog geen galop gedaan omdat ik eerst het sturen en remmen goed wil bevestigen.


Ik heb (sinds dinsdag) een Sella besteld en ook op een Sella als proef gereden. En het verschil wat dit maakte bij mijn paard was echt ongelooflijk.. Ze liep direct zo ontspannen en fijn!! En dit zadel kan blijvend aangepast worden naar je paard dus leek mij ideaal!
Alleen mag nu van mijn vriend 10 jaar niets meer kopen voor Hail geloof ik .. :Y) :')

Fabster schreef:
Wat actiefoto’s van Sjaak:

[ [url=m/RVo0Nu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aoAerH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wQLaZF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OtdTv3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maandag bijna met Sjaak en al achterover gegaan. Hij raakte over zijn toeren en ging de lucht in. Gelukkig val ik nog net iets eerder en kan hij zijn nog als een wokkel op 4 benen houden. Ik zag m zo op me af komen. Goed dat ie lenig is :+ . Pech dat mijn aurbagvest niet open ging, dus een aardige smak. Maar wat schade aan armen en een lichte hersenschudding. Dus valt nog mee. Had een stuk erger gekund....


Jeetje wat heftig!!!

Xxjonique schreef:
Hoe krijgen jullie je topper weer mooi zwart wit?

Iemand ervaring met deze vlekverwijderaar? ; Stassek Equilux Bus

Ben benieuwd. Hi gloss werkt wel maar ben er nog niet 100% tevreden over.
En wat voor shampoo gebruiken jullie om ze na 1x insoppen schoon te hebben?

Let me know

Ohja, zaterdag onze 2e ‘ oefen ‘ wedstrijd gehad in de bb, om ervaring op te doen.
2x nummer 1! met 202,5 & 201,5 *\o/*
Vorige keer ‘ maart 2018 ‘ hadden we al 198 punten gereden.
- Ze waren niet bepaald hoog punten aan het geven -

BB is voor ons afgelopen en we beginnen nu met de B

Foto is van zaterdag ( ja mijn zit is bagger op deze foto, maar wat is mijn paard knap )

[ [url=m/UUEctc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi paard!!

Nou, ik liep gisteren richting het weiland en zag vanaf een grote afstand al een vlek die er NIET hoorde te zitten. -O-
Ik gebruik veel zo'n blok en ik heb een geweldige bijrijder en ik weet niet hoe zij Hailey altijd zo schoon krijgt maar het lukt haar iedere keer weer zonder te wassen.. _/-\o_

Afbeelding
-O-
Laatst bijgewerkt door LisaLuna op 12-07-18 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:05

Hello iedereen, misschien een rare vraag maar weet iemand of heeft er iemand een leuke merrie te koop vanaf twee jaar tot veertien

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:28

sblom schreef:
Xxjonique, wat goed! Gefeliciteerd met de mooie punten, op naar de B.

Ik zweer bij zilver shampoo :j

Toch op de foto ziet t goed uit?

Ik hoop toch ook wel over n jaar te starten met Noor


Zilver shampoo voor een mens? En daar worden ze wit van?
Ja vrijdag avond 1,5 uur zitten wassen, om haar eindelijk wit te krijgen
Dat moet toch een beetje sneller kunnen

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:31

Ja zilvershampoo voor n mens ( schwarzkopf) je borstelt met sopje er zo af, is onze ervaring

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:49

sblom schreef:
Ja zilvershampoo voor n mens ( schwarzkopf) je borstelt met sopje er zo af, is onze ervaring


Ga ik dat maar eens proberen
Ik ook nog goedkoper dan dat vlekverwijderaar van de paardensportzaak

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:07

Ik gebruik meestal de yellow out-shine in van Cowboy Magic. Gaan de meest ranzige vlekken wel van weg. In de winter pak ik zo’n grijs, vierkant poetsblok of de greenspot remover van Cowboy Magic (soort droogshampoo). Ik heb wel gemerkt dat als je het blok te vaak gebruikt, de haren beschadigd raken waardoor de vlekken er nog niet fatsoenlijk uit gaan.

Zal binnenkort eens een foto van Millie plaatsen. Die is ondertussen ook goed en wel onder het zadel en een echte dame aan het worden. Morgen krijg ik mn nieuwe zadel! :)

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:25

Ja ik had ook cowboy magic de greenspot aangeschaft, helpt ook wel voor de kleine plekken.
Betadine shampoo helpt ook

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:24

Ik hoop dat dit zichtbaar is. Ben niet zo heel handig met het plaatsen van foto’s.

Vorige week heeft vriendlief wat foto’s gemaakt van Millie onder het zadel.
Ze is nogal verkleurd van de zon (hadden haar moeder en zus -100% Fries- ook) maar ze is normaal dus écht zwartbont :P
Vorig jaar augustus langzaamaan begonnen met zadelmak maken. Echt goed de tijd voor genomen zodat ze sterk kon worden en alles kon verwerken. Ze heeft dus ook (ondanks haar pittige, maar GOUDeerlijke karakter) nog nooit gekkigheden uitgehaald onder het zadel. Het is geen mak schaap hoor, afgelopen maandag had ik les en toen heeft ze haar hobbies ‘benen pletten tegen paaltjes’, ‘schijnbewegingen in de hoeken’ en haar ware talent ‘friezennek op standje giraffe’ weer excellent uitgeoefend. En ik maar denken dat we die fase wel achter ons hadden gelaten :') gisteren daarentegen was ze weer super meewerkend en liep ze echt heel fijn. Heeft het met de stand van de sterren te maken? Met het verkeerde hoefje uit de stal komen kan niet, want ze staat 24/7 buiten. Ik snap soms niets van die merrie, maar zou haar ook voor geen goud kunnen missen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:26

Leuke foto’s mooi peerd

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:20

Afbeelding

Ik heb gisteren mijn spiksplinternieuwe zadel uitgeprobeerd op mn paard en volgens mij ligt ie echt top. Dit is geadviseerd door mn zadelpasser.
Echter heb ik het idee dat ik mn stijgbeugels nog te kort heb voor dit zadel. Dat ik teveel op mn kont zit zeg maar. Ik wil een mooie rechte beenligging hebben. Weet iemand of dit beter wordt als ik de beugels langer doe en hoe mij bovenbeen moet liggen ten opzichte van de kniewrong. Zit als een troon overigens!

TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:08

Kan wel een gaatje langer en hakken goed naar beneden dan topper! Welk zadel heb je? Ziet er goed uit!

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:38

Kent & masters s-line 18 inch met vaste wrongen. Zit echt heerlijk! En heb nog nooit een zadel zo netjes op de rug van mn dier zien liggen. Ga het dit weekend proberen dat gaatje langer!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:55

Ik ken t zadel niet, maar soms kun je de beugelophanging verschuiven of zijn er 2 haken. Dat werkt ook. Gaatje langer ook.

TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:01

dames iemand bekend met de kleurvererving ?
Ik heb mijn aard laten testen en hij si N-TO ik heb al wat opgezochht maar snap het niet helemaal? Blond ja zeker
N/TO

Zwart tobiano

Eén kopie van het dominante TO allel. De kleur is zwart tobiano tenzij gewijzigd zijn door andere kleur modificerende genen. Het paard kan allel N of allel TO doorgeven aan zijn nakomelingen.

Geeft hij nu bint door of niet?

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:41

N/TO betekend dat jouw paard hetrozygoot is voor Bont, dus 50% kans dat het doorgegeven wordt.
Is een paard TO/TO dan is het paard dominant en dan heb je 100% kans dat het doorgegeven wordt.

Citaat:
N/TO: Eén kopie van het dominante TO allel. De kleur is zwart tobiano tenzij gewijzigd zijn door andere kleur modificerende genen. Het paard kan allel N of allel TO doorgeven aan zijn nakomelingen.


Citaat:
TO/TO: Twee kopieën van het dominante TO allel. De kleur is zwart tobiano tenzij gewijzigd door andere kleur modificerende genen. Het paard kan alleen allel TO doorgeven aan zijn nakomelingen.


Er vanuit gaande dat dit paard zwart bont is. maar bovenstaande geldt voor alle kleuren bont.

https://www.combibreed.com/nl-nl/Info-r ... atie/Paard

TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:09

Dank je

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:12

Vandaag maar eens mijn ‘varkentje’ gewassen.
Ze was zo vies, niet te doen!
Bedankt allemaal voor de tips om mijn ‘varkentje’ schoon te krijgen!
Zilver shampoo werkt daarwerkelijk!
Die komt in mijn wasroutine
Before
Afbeelding
After
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:12

Ohhh wat superleuk! Een topic met allemaal BP eigenaren! :D Sinds een paar maanden ben ik ook trotse eigenaresse van een BP. Ik heb hem gekocht 'voor de handel', dat wil zeggen; rustig aan mak maken en op zoek naar zijn forever home. Maar wat zíjn ze leuk!! Ik ben echt blij verrast door het karakter van hem en de fijne samenwerking :+:

Even een fotootje van m'n bink:

Afbeelding

Falencio is nu 3 jaar en is van Bart x Jasper 366 <3
Heb er nu 2 keer op gezeten en vooral veel lekker bezig met de dubbele lijnen.
Heerlijk diertje om mee te werken, en zo ontzettend lief!! :+:

Afbeelding

Hopelijk kan ik gezellig met jullie meekletsen :D

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:26

Dat is zeker een bink! Gaaf hoor