Starten met voetbal, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 22:25

Dag allemaal,

Ik ben erachter gekomen dat het mij leuk lijkt om op voetbal te gaan. Ik ben 29 jaar en heb geen echte ervaring. Heb gezocht naar clubs in de buurt maar geen idee hoe het werkt met wedstrijden, selectie, trainingen en dergelijke.
Natuurlijk kan ik een club bellen, maar hebben jullie misschien ervaring en waar te beginnen of waar ik aan moet denken?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:29

Ik ben een paar weken geleden begonnen met waterpolo.
Ook geen ervaring, zag een oproepje op FB dames gezocht.
Heb contact gezocht, meegetraind om te kijken of ik het leuk vond en toen ingeschreven :)

Dus denk gewoon ergens vragen of je mag meetrainen?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:56

Inderdaad gewoon vragen of je een keertje mee mag trainen, de rest komt dan vanzelf wel :)

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:19

Vragen of je mag mee trainen en daar word alles uitgelegd

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:24

Ik ben vorig jaar begonnen met voetbal.
Ik doe trimvoetbal voor de 30 plus vrouw. Heel er leuk, wat conditie training, baloefeningen en dan een potje spelen.
Er zijn wel verenigingen die dit organiseren.
Vaak ook te vinden onder namen als voetbalmoeders of zoiets.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:24

Ik ben vorig jaar op 22 jarige leeftijd begonnen aan rugby na de Last Chance U documentaire op Netflix :') Ik ben gewoon eens gaan kijken op internet naar clubs in de buurt en heb even gemaild. Veel clubs zitten ook op fb en kun je zo ook een berichtje sturen, gaat misschien wel sneller.

Weet wel dat niet iedere club 'beginners'aannemen en niet elke ploeg een B ploeg (voor non prof's) heeft. Maar maak je geen zorgen over je leeftijd, ik speel met een paar vrouwen die op 45 jarige leeftijd zijn begonnen met rugby en die knallen door.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 07:17

Ik heb inmiddels contact gehad met een voetbalploeg in de buurt en ben uitgenodigd voor de dames 1

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:46

Leuk. Veel plezier. Als dames 1 te hoog is qua niveau, dan zijn er dus ook nog trimvoetbal teams.
Hoe dan ook, ga lekker voetballen ;)

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:18

Wij waren ook dames 1 en we starten toen ook in lage competitie

Anoniem

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:21

Leuk om te lezen! Wou net zeggen gewoon googlen op voetbalclub in de buurt en mailen als het je wat lijkt, of je een keer kan komen kijken/mee trainen. Zo heb ik dat 2 jaar geleden ook gedaan.
Ik wil ook graag (weer) voetballen, ben nu 28 heb vroeger altijd gevoetbald maar nu ook al heel lang niet meer. Ben er alleen achter gekomen dat in de stad niet echt iets voor mij is, dus ik wacht tot ik de stad uit ben en ga dan weer op zoek :)
Veel plezier alvast, ben benieuwd hoe je het vind! (Mag ik vragen in welke regio je zit? :) )

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:33

Inderdaad gewoon even googlen en eens gaan kijken. In welke regio woon je? Wij zoeken namelijk altijd mensen. Nu is het zomerstop wij zelf zullen ergens eind augustus weer gaan trainen en dan in september starten met de bekerwedstrijden en daarna competitie. Mocht je meer vragen hebben mag je mij wel een PB sturen. Wil eventueel ook wel kijken welke clubs erbij jou in de buurt zitten met damesteams en het niveau wat er gespeeld wordt.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Starten met voetbal, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:57

Gewoon een paar proeftrainingen doen. Dan kun je zien of het wat voor je is en of het een leuk team is.

Waar ik voetbalde hadden we 2 seniorenteams. Aan het begin van het seizoen trainden we samen en konden de trainers een selectie maken voor 1 en 2. Daarna trainden de teams apart.

Wedstrijden waren zondags. Bij ons hadden we altijd wel betere en slechtere spelers. Maar de trainer keek ook naar de inzet en opkomst bij trainingen. Als je net begint zul je waarschijnlijk nog niet super veel minuten maken en wat vaker vanaf de bank starten maar dat ligt ook aan je talent.