Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 15:58

Nog even teruglezen hoor.

@melody, ik vind je filmpjes altijd geweldig! Ik volg je ook graag op Instagram. Ik snap wel dat ze die willen gebruiken :-)

@Votti, sterkte met het verlies :-( en een andere cavia erbij kan altijd nog. Een drietal is inderdaad ook leuk.

@Sanso, leuk! Heb je al een castraat op het oog of kies je er ter plekke een uit? Dat lijkt me zo leuk om bij een opvang een passend dier te vinden. Oh ik zie het al, mooie vent!!

@Roosje, misschien ook gewoon in het hok erbij gaan zitten en ze naar jou toe laten komen? Oppakken is natuurlijk ook heel spannend voor een dier.

@DD, haha nee ik zou de beer maar geen dames of andere heren geven. Overal is het een grote Savanna heb ik het idee.

@Mira, lekker voor die dame met haar nieuwe coupe!

@TT, je weet toch dat het gras bij de buren groener is?

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 16:03

Sanso wat een leukerd!

DD leuk groepje teddys heb je, zou ook zelf weer eentje willen

Mooi ruim hok Beert

Hier zijn er twee kerels bijgekomen. Zwarte borstel en crème wit, van dit jaar twee broertjes. Hebben de namen chase en lummel maar die ga ik veranderen om in de serie Arrow te blijven. Nagels meteen geknipt die waren lang. Sammy en Arrow hebben een wilgen tunnel gekregen en die twee nieuwe een gewone tunnwl

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:56

Die castraat is eigenlijk al uitgekozen, hij komt buiten te zitten en word dus eigenlijk niet tam, hoeft ook niet. Vind zijn snoetje zo leuk.
Als ik daar ben en ik zie een leuk zeugje wat mij aanspreekt dan mag die ook mee, maar dat zie ik daar wel.

Hij heeft nog geen naam, ik ga hem denk ik Ceasar noemen haha!

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:42

Stoere naam! Heb al een naam Slade en moet nog een haha

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:06

Ik zou de ander Cooper noemen. Beiden uit dezelfde glam rock tijd :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:43

Wauw wat een lekker ding die zwarte zeg <3

Ik hou een lijst bij met namen op mijn telefoon, elke keer als ik een naam hoor die ik leuk vindt, komt die op de lijst :o

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:57

@melody7: Wat leuk die foto met zijn alle bij Nibbits prijs! <3 En wat gaaf dat ze je filmpjes willen kopen! Dat is toch geweldig! :D

@MarjanB: Haha wat een grappig filmpje van je caaf in zijn huisje! :')

@Votti: Sterkte met het verlies van je cavia, nooit leuk.. :(

@sanso: Ach wat een lief koppie heeft ze <3

Hier bij mij is het druk, deze week de sleutels van ons (mijn vriend en ik) eigen huis gekregen! Behoorlijk wat te klussen, maar het gaat aardig. :) Erg leuk allemaal! Er komt ook een mooie ren straks in de tuin voor mijn cavia's.

Nog een foto van mijn stel :D

Afbeelding

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 23:36

Die pootjes!! Wat schattig.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:48

Wat een schatjes met die pootjes te leuk!

Heb even de marktplaats foto's gepakt, wou ze niet teveel stressen op een dag
Afbeelding


Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:41

Mooi koppel :)

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 09:44

Leuk! Ik heb ook een zwarte borstel, eens kijken of je daar straks verschil in ziet met jouw ventje qua uitstraling :-)

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:03

Leuke cavia’s! Vind borstels erg leuk.

Harrie en Henk zitten aan t ontbijt dus ben er maar even bij gaan zitten met mijn ontbijt :')
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:30

beert schreef:
Leuk! Ik heb ook een zwarte borstel, eens kijken of je daar straks verschil in ziet met jouw ventje qua uitstraling :-)


Wat leuk! Ben benieuwd of ze een andere uitstraling hebben. Hij is wel relaxter dan zijn broer met oppakken. Nagels moesten echt gedaan worden. (en moet nog een 1,20 kooi bestellen voor ze)

DD en marjan dank jullie wel!

Heerlijk begin van de dag Marjan, zou het ook gedaan hebben

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:46

Wat een leuk setje!

Als ik je een tip mag geven. Leer je jonge caafs al heel vroeg Recovery voer eten uit een spuitje, zo leren ze al spelenderwijs dat het lekker is en niet eng. Als de tijd komt dat je moet gaan dwangvoeren dan kennen ze het al reeds en levert het geen extra stress op. Wij doen het altijd met onze jonge dieren. Joey heeft het geleerd toen zijn oude maatje ziek werd. Als Muis zijn portie binnen had dan mocht Joe het restje opeten. Toen het moment kwam dat Joe ziek werd en gevoerd moest worden was het heel simpel, hij at het keurig op.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:59

Ik vertrouw de gezondheid van Harrie niet zo.. hij is wat afwezig en blijft hangen op gewicht/valt zelfs wat af. Zie hem eigenlijk nooit drinken. Z’n buik is ook slank, eet wel alles wat je hem geeft. Henk is daarentegen mooi rond en gevuld en groeit flink door. Harrie is wel actief en rent buiten graag rondjes en brrrrrt en piept er lekker bij. Maar toch zit het me niet lekker. Zitten ook witte vlekjes op de badmatten op de plekken waar ze plassen. Jullie een idee? Of een goede DA rond Nijmegen?

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:29

Witte vlekjes in de plas is blaasgruis. Ik zou even beginnen met allebei dagelijks een vitamine D druppel geven. Als dat niet helpt zijn er nog wat meer aanpassingen nodig. Blaasgruis kan uiteindelijk blaasstenen vormen, dus als dat in al hun plasjes zit is het wel belangrijk om wat aan te passen.

Heeft hij pijn bij het plassen? Dat zou die gedragsverandering kunnen veroorzaken, maar dat kan ook door iets anders of het weer zijn. Als je het niet vertrouwd zou ik toch even naar de dierenarts gaan.

Effie is ziek ;( We zijn gisteren zelfs voor het eerst naar een weekend dierenarts geweest. Ze heeft een flinke verstopping en wat gas in haar maag. Met de gewone medicatie kreeg ik het niet op gang dus ze heeft twee injecties gehad en we hebben extra medicatie en pijnstillers meegekregen. Het was gelukkig wel een heel fijne dierenarts! Ze keer haar helemaal na en voelde ook cystes op de eierstokken zitten, maar daar heeft ze nu nog geen last van. Haar darmen doen het nog steeds niet helemaal goed, maar gelukkig wel wat beter dan gisteren.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:39

Och arme Effie! Wij hebben helaas erg veel ervaring met gasbuikjes. Wat onze Joe goed doet is hem na de medicatie even lekker warm houden en zodra de medicatie begint te werken lekker laten lopen. Door de beweging lijkt de boel goed op gang te komen. Een bepaald moment komen er erg veel keutels, eerst klein en misvormt en langzaam steeds beter.

Ik heb voor hem standaard Carprofen, Metocloral en Cisaral in huis. Zodra we merken dat hij last van zijn buik krijgt dan krijgt hij alle drie de middelen zodat het zich niet verder kan ontwikkelen en dat werkt gelukkig erg goed. De combinatie van die drie zorgt ervoor dat we hem stabiel kunnen houden.

@Marjan, als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even een DA opzoeken als is het maar voor je eigen gevoel. Ik ga liever tien keer voor niets dan een keer te laat. Drinken doen ze hier over het algemeen ook weinig hoor, ze halen hun vocht voornamelijk uit het groen dat ze krijgen.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 09-07-18 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:39

Ahhh gossie! Dat is zielig.

Geef ze wel extra vit c maar zal dan even D halen. Voer nu Berkel maar zag dat daar veel luzerne in zit, kan ik denk ik beter naar selective gaan kijken of niet?

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:43

Selective is echt ontzettend goed voer, ik voer al jaren niet anders. Ik heb mijn oude beer, helaas inmiddels overleden, altijd vitamine D druppeltjes voor peuters gegeven als ondersteuning. In het begin moest hij er niets van hebben maar op het laatst vond hij ze wel lekker geloof ik.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:13

Ik heb helaas ook vaak verstoppingen en gasbuikjes gehad, maar van Nibbit, Marley en Diggy weet ik dat het af en toe opzet. Zij hebben er dan tot een uur of twee veel last van waarna het ineens weer over gaat. (Soms met 1 keer Cisaral drops) Effie is normaal nooit ziek, dus dat was wat enger. We hadden alleen Cisaral Drops in huis, nu heb ik ze inderdaad ook alle drie! Mijn eigen dierenarts is erg afhoudend met pijnstillers, maar nu weet ik mooi waar ik die kan halen. Ik snap niet zo goed waarom ze dat liever niet geven. Mij lijkt dat juist het eerste wat je doet bij een cavia met pijn zodat ze zich in ieder geval wat minder slecht voelen en niet stoppen met eten.

Ik voer dit: http://shop.beestenplein.nl/knaagdieren ... /1022.html
Daar ben ik heel tevreden over, hier doen ze het daar nog wat beter op dan op Selective. Dat gaf ik voorheen.

Deze vitamine D druppels heb ik:
Afbeelding

We gaan zo met Freddy naar de dierenarts, dat stond al op de planning. Hij heeft uitgezaaide tumoren, maar sinds een tijdje heeft hij een bult in zijn wang die sneller groeit dan de andere bultjes.. Ik ben bang dat het ook een tumor is, maar we laten het voor de zekerheid even nakijken. Als het een abces oid. is valt er misschien nog wat aan te doen.
Hier kun je de bult redelijk goed zien, het is ongeveer de grote van een pingpongbal gok ik..
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:44

Ceasar zit op de achterbank op weg naar zijn nieuwe huisje!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:44

He gatver Melody, sterkte met de caafjes. :(:)

Evelien wat een enorm leuke foto van je stelletje <3

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:54

Melody, die druppels heb ik inderdaad ook staan.

Mijn dierenarts geeft aan dat je beter meteen pijnstilling kunt geven bij een caaf die pijn aangeeft om te voorkomen dat ze stoppen met eten en daardoor ernstiger problemen krijgen. Gizmo wil nog wel eens lomp zijn waardoor hij al eens een tand door zijn lip heeft gehad en een geblesseerd pootje had. Ik geef dan een halve dosering pijnstilling om hem erdoorheen te helpen. Werkt goed!

Sterkte met Freddy!

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:59

Sterkte Melody met je ziekenboeg

Zou als je het niet vertrouwt heen gaan Marjan.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:05

Sterkte Melody! Arme cavia’s
Ik wist het helemaal niet van de vitamine D tegen blaasstenen. Voorkomen is beter dan genezen, ik ga nu meteen de druppels halen!