Hoge dierenartskosten voor niks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:49

Blue_Monday schreef:
Ailill schreef:
Top advies, het bedrijf van een ander naar de knoppen helpen omdat er, wellicht een fout is gemaakt. Ik zou eerst intern bekijken of het opgelost kan worden.

On-topic, ik vind de rekening ook erg hoog. Hier ligt het rond de €125,- en dit is dan inclusief voorrijden, sedatie en behandeling. Daarnaast, als ik het zo lees, moet de DA of bijzonder goed kunnen mikken, of er is een fout gemaakt. Dit, op deze wijze, door(be)rekenen aan mijn klant, had ik persoonlijk niet gedaan.


Hoezo naar de knoppen helpen, is gewoon de waarheid wat hier gebeurd is neem ik aan. Maar verzwijgen?

Ik laat altijd een recensie achter. Positief of negatief.

Ze komen TS zelf ook niet tegemoet, vooral de tweede afspraak zijn ze gek.
Dan las ik het verkeerd, referentie kan natuurlijk altijd :j

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:51

Janneke2 schreef:
Ailill schreef:
Al vind ik dit wel redelijk knoei werk en dan ook echt gewoon de volle mep vragen, terwijl die DA zelf ook echt wel beseft dat deze uitkomst niet helemaal de bedoeling was. Zou al een enorm vriendelijk en schappelijk gebaar zijn, uiteindelijk maakt de DA hier toch een fout en moet TS hier volledig voor opdraaien.

Onder knoeiwerk versta ik: handelen echt buiten de orde van de beroepscode etc.

Zolang er op de correcte manier de juiste verdovingsmiddellen zijn toegediend, heeft de DA voldaan aan haar inspanningsverplichting.
...en heeft dus het recht de volledige bedrag in rekening te brengen voor reizen, tijd, consult en gebruikte middelen. (Uiteraard staat het iemand vrij om het bedrag iets te verlagen, maar dat is coulance. En het tarief vind ik pittig, maar dat is off topic.)

Van een fout is in deze geen sprake.

Van een fout is pas sprake als bijvoorbeeld een AB wordt geïnjecteerd.
Of als de DA besluit:"...dat-ie nu wel behandeld kan worden met al dat spul in het lijf."
Of als er een gezonde tand wordt getrokken.

Dat een verdoving niet werkt hoeft geen kwestie van 'op de verkeerde plek prikken' oid te zijn.
Ik zie het toch echt anders. Mits het verhaal van TS klopt en daar ga ik wel vanuit, vind ik het nou niet bepaald vakwerk. D'r naast lopen en op een onbewaakt moment een injectie ergens in z'n nek jassen, dat heb ik grooms zien doen, maar zeker geen DA. Daarnaast, had ze in mijn optiek meer mogen bieden, zeker wat betreft service. Dus, kijkend naar het geheel, vind ik het inderdaad niet correct en fout v.d. DA.

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:59

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 07-02-22 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22832
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:38

Citaat:
Ik zie het toch echt anders. Mits het verhaal van TS klopt en daar ga ik wel vanuit, vind ik het nou niet bepaald vakwerk. D'r naast lopen en op een onbewaakt moment een injectie ergens in z'n nek jassen, dat heb ik grooms zien doen, maar zeker geen DA. Daarnaast, had ze in mijn optiek meer mogen bieden, zeker wat betreft service. Dus, kijkend naar het geheel, vind ik het inderdaad niet correct en fout v.d. DA.

...nou, ik hoop voor jouw DA dat jullie een heldere afspraak no cure no pay hebben.
(Ook als het verhaal mbt consult 1 klopt zie ik nul redenen om over fouten en gebrek aan service te spreken.)

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:41

Dat is dan weer het andere uiterste :')

Maar, in dit geval, vind ik zeer zeker dat de DA niet in zijn recht staat wat betreft handelingen/uitkomsten(of eigenlijk het ontbreken aan/zo'n hoog bedrag in rekening zou brengen. En inderdaad, ik durf er heel wat meer om te verwedden dat mijn DA zo niet zou handelen.

Blijkt maar weer dat iedere DA anders is, werkt en normen/waardes toe past.

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:47

Mijn da zou er denk ik ook niet voor kiezen in de paddock op deze wijze te spuiten, maar wij kennen het paard niet.

Ik neem aan dat de ts en mogelijk de da het paard beter kennen en er een goede reden is om dit niet op stal te doen.

Soms moet je roeien met de riemen die je hebt/krijgt, zo ook als da.

Paigeroxanne

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-07-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:53

Hebben dit met onze kat ook een keer gehad. Simpel bloed afnemen om te kijken of er iets aan de hand was met het en te laten onderzoeken, hoppa, mijn ouders mochten gelijk €255,- betalen :( Bleek even later dat er helemaal niets aan de hand was en dat er gewoon te veel zout in zijn voer zat. We zijn meteen naar een andere dierenarts gegaan. Verhaal komt dus bekend voor.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:59

Emma_x schreef:
Hebben dit met onze kat ook een keer gehad. Simpel bloed afnemen om te kijken of er iets aan de hand was met het en te laten onderzoeken, hoppa, mijn ouders mochten gelijk €255,- betalen :( Bleek even later dat er helemaal niets aan de hand was en dat er gewoon te veel zout in zijn voer zat. We zijn meteen naar een andere dierenarts gegaan. Verhaal komt dus bekend voor.


Als er daadwerkelijk bloed onderzocht is...is dit toch niet zo raar qua prijs? Dat onderzoek kost bij dieren nu eenmaal vaak zoveel..

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:01

Wanneer een behandeling geen spoed is, dan kan je vooraf toch om een prijsopgave vragen en zelfs mogelijk “shoppen” tussen verschillende klinieken?
Dat sommige zich laten verrassen over de uiteindelijke prijs snap ik persoonlijk niet.

Paigeroxanne

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-07-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:11

Vleddertje1 schreef:
Emma_x schreef:
Hebben dit met onze kat ook een keer gehad. Simpel bloed afnemen om te kijken of er iets aan de hand was met het en te laten onderzoeken, hoppa, mijn ouders mochten gelijk €255,- betalen :( Bleek even later dat er helemaal niets aan de hand was en dat er gewoon te veel zout in zijn voer zat. We zijn meteen naar een andere dierenarts gegaan. Verhaal komt dus bekend voor.


Als er daadwerkelijk bloed onderzocht is...is dit toch niet zo raar qua prijs? Dat onderzoek kost bij dieren nu eenmaal vaak zoveel..


Het probleem is dat ze er niet eens om vroegen, ze deden gewoon dat bloedonderzoek zonder te vragen? Als mij moeder had geweten dat het zó duur zou zijn had ze het nooit bij die dierenarts laten doen. Maar bij die dierenarts was alles heel duur, ik weet niet of het bij anderen dierenartsen ook zo is... die mensen verdienen wel veel dan :$

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:25

Vleddertje1 schreef:
Emma_x schreef:
Hebben dit met onze kat ook een keer gehad. Simpel bloed afnemen om te kijken of er iets aan de hand was met het en te laten onderzoeken, hoppa, mijn ouders mochten gelijk €255,- betalen :( Bleek even later dat er helemaal niets aan de hand was en dat er gewoon te veel zout in zijn voer zat. We zijn meteen naar een andere dierenarts gegaan. Verhaal komt dus bekend voor.


Als er daadwerkelijk bloed onderzocht is...is dit toch niet zo raar qua prijs? Dat onderzoek kost bij dieren nu eenmaal vaak zoveel..


Dat kost ook bij mensen zo veel maar bij dieren wordt er niets vergoed.

Dantexamor
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:02

Ik denk dat deze hoge prijs komt door dat er een consult in ieder geval in gerekent. Die zijn meestal al best prijzig. Indien ze je paard niet verder heeft onderzocht hoor je dit terug te kunnen vragen. Een sendatie voor een paard kan ook al in een wat hogere prijs klasse vallen, vooral als hij zwaar is. En dan natuurlijk de voor rij kosten.
Ik hoop dat ik jou hiermee een beetje een inzicht heb kunnen geven waar nou precies die hoge rekening vandaan komt. Ik zou inderdaad je voor rij kosten van de afgebelde afspraak ook terug vragen.

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 01:14

Ailill"
[quote="Gypsy schreef:
Ailill schreef:
Is het heus? Heb jij diegene gesproken? Het benoemde diploma bij de juiste universiteit gecontroleerd? Ik lees namelijk nergens dat het een ongediplomeerd 'arts' betreft.


Ik druk me zo uit omdat het dermate knullig overkomt dat het in mijn ogen maar een halve da is.
Aha.

Dat verklaart dan de titel onder je nickname ;)[/quote]

:') hier moest ik toch wel erg om lachen.




TS, Ik zou toch gewoon proberen t gesprek aan te gaan met de punten welke je dwars zitten. Liefst face to face op de praktijk bijvoorbeeld.
Heb zelf ook wel eens meeGemaakt dat er fouten zijn gemaakt. Gelukkig in mijn geval waren ze zeer netjes met het oplossen ervan :j blijft immers mensenwerk. Hoewel Ik het niet geheel professioneel vind overkomen.


Edit; had even over je berichtje heen gelezen dat je van plan was langs te gaan. Lijkt mij een goed idee :j en evt de facturen etc meenemen zoals meerdere bokkers al aangaven. Succes alvast :) ben benieuwd.

Undefined
Berichten: 3767
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 03:42

De manier waarop er gespoten is klinkt het niet alsof de injectie helemaal op de juiste plaats terecht is gekomen.. Ten minste als er even snel tijdens het voorbijlopen een injectie ingedrukt is en het paard vervolgens totaal niet suf wordt kan ik het me zo voorstellen dat deze misschien niet in een ader terecht is gekomen. Ik zou voor de volgende keer een andere dierenarts uitnodigen en het nog eens op een rustige manier proberen.

Verder lijkt het me verstandig om langs te gaan en je probleem voor te leggen. Laat ook zeker je bel geschiedenis zien om aan te tonen dat je de dierenarts afgebeld hebt.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 04:39

PaardjeH1994 schreef:
Op de factuur staat dat ze deze injectie heeft gehad:
- detogesic, aantal 10
- butorfanol, aantal 10
- narketan 10%, aantal 1,5

Volgens mij bedoelen ze met die aantallen cc.

Ik heb niet alles gelezen, maar als bovenstaande aantallen cc’s Zijn, dan hebben ze van de detogesic en de butorfanol een heel potje gerekend (een potje van dat spul is 10cc). Normaal spuit je bij een paard 0,1ml per 100 kilo in. Dat kan je hoge rekening verklaren.

Het in de spier spuiten van sedatie kan wel, maar dan moet je wat hoger doseren. Alsnog geen 10cc trouwens...
maar ik gok dat er hele potjes in rekening zijn gebracht, van 10cc, terwijl je voor een paard nog niet 1cc gebruikt.
Dus als ik jou was zou ik even informeren naar die aantallen.

paarden89
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-11-16

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:57

Ben je al wat wijzer geworden? Heb je al met de DA gesproken?

PaardjeH1994
Berichten: 35
Geregistreerd: 14-10-13
Woonplaats: Sprundel

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 19:33

Nee nog niet in het echt gesproken. Kon ivm mijn werk nog niet langs gaan. Heb wel gebeld, maar ze hadden er verder nog niet naar gekeken. Zouden ze eigenlijk maandag al meteen gedaan hebben, maarja ik zal geduld moeten hebben. Ik laat het weten zodra ik meer nieuws heb.

Tot zover in ieder geval bedankt voor al jullie reacties. :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:43

zandvangers schreef:
suffie schreef:
Omdat ik even heel nieuwsgierig werd heb ik rekening van mijn paard er even bijgepakt. Niet de minste tandarts; Jan en Gabriela Broeze uit Winterswijk.
Mijn merrie is flink verdoofd, kon ook niet meteen terug naar huis op de trailer.
Detomidine 1,5 ml €28
Torbugesic 0,3 ml €3,30

De andere verdovingen die gebruikt kunnen worden staan ook op de factuur:
Voor Romifdine vragen ze per ml €3,75
Voor Xylazine vragen ze per ml €0,65
Gebitsbehandeling is vaste prijs €97



Zouden ze dan een fout hebben gemaakt met de factuur ?
TS schreef op pagina 1 dit :

Op de factuur staat dat ze deze injectie heeft gehad:
- detogesic, aantal 10
- butorfanol, aantal 10
- narketan 10%, aantal 1,5

Volgens mij bedoelen ze met die aantallen cc.


Als de aantallen van 10 staan voor CC/ML dan heb je een beste spuit nodig om 21,5 ml in te spuiten toch ?
Kan me haast niet voorstellen dat er zoveel in gaat in 1 spuitje , en dan ook nog al mee lopend die er in drukken ?
Ik vermoed dat het aantal van 10 gewoon niet klopt .
Een gebitsbehandeling heeft het paard tenslotte niet gehad dus dat bedrag is neem ik aan bij TS niet meegerekend op de factuur .

Ik zou echt langs gaan met de facturen en navragen hoe en wat .



Een spuit van 21ml is niet super groot hoor, en er zijn producten die echt in die hoeveelheden (of meer) gespoten worden :)

TS die tweede rekening zou ik inderdaad ook niet betalen, voor de rest, oefen met je paard op vreemde mensen/spuiten.
Niet alleen voor jullie fijner maar ook voor de DA (Die heeft al genoeg risico).

Tancreda4

Berichten: 24083
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:54

Wat vervelend die hoge kosten.

De eerste afspraak kan ik misschien nog ergens begrijpen... Ik ken tandartsen die ook best een bedrag vragen, en dat standaard is ongeacht of het een rampengebit is of het gewoon een snelle onderhoudsbeurt is. Beetje extra verdoving en zou ik ook op 190 uitkomen. Maarrrrr dat is dan alleen als ze ook daadwerkelijk wat hebben gedaan! In dit geval de tijd, sedatie en voorrijkosten reken zou ik logisch vinden, maa rvraag mij serieus af of je dan op 190 euro komt. Heb je geen kostenspecificatie gekregen?

Betreft dat laatste is dta gewoon echt slordig dat de annulering niet is doorgekomen. Ik weet niet of dat met klinieken zo is, maar zou je niet kunnen vragen naar een bandje? Als je de tijd en datum nog weet dta je hebt afgebeld? Misschien dat ze het dan terug kunnen luisteren, maar volgens mij is dat alleen bij klantenservice dingen zo dat het standaard wordt opgenomen helaas.....

Echt zuur die rekeningen. Ik zou iig ook niet snel meer daar wat afspreken na zulke akkefietjes die ook niet opgelost kunnen worden (met de eerste rekening aangeven dat ze al schappelijk zijn geweest vind ik best wat namelijk...).

Betreft bloedonderzoek kat die hierboven wordt besproken; je bent er zelf bij, en hebt het laten gebeuren. Bloedonderzoek kan helaas behoorlijk duur zijn en flink oplopen. Voordat een DA de naald er in doet ben je altijd vrij om te zeggen dat je het niet wilt of om te vragen hoe duur het is. Ik ben een 'zeikerd' en vraag bij mijn DA tegenwoordig vaak van te voren de prijzen. Zodat ik er rekening mee kan houden en weet wat er mij te wachten staat als de factuur weer op de mat ligt.

In TS haar geval had ik ook niet zo'n enorme rekening verwacht en die komt echt uit de lucht vallen. Ik ben benieuwd naar de specificatie en uitleg van de DA.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:46

Jes schreef:
zandvangers schreef:
[quote="suffie"
Omdat ik even heel nieuwsgierig werd heb ik rekening van mijn paard er even bijgepakt. Niet de minste tandarts; Jan en Gabriela Broeze uit Winterswijk.
Mijn merrie is flink verdoofd, kon ook niet meteen terug naar huis op de trailer.
Detomidine 1,5 ml €28
Torbugesic 0,3 ml €3,30

De andere verdovingen die gebruikt kunnen worden staan ook op de factuur:
Voor Romifdine vragen ze per ml €3,75
Voor Xylazine vragen ze per ml €0,65
Gebitsbehandeling is vaste prijs €97
[/quote


Zouden ze dan een fout hebben gemaakt met de factuur ?
TS schreef op pagina 1 dit :

Op de factuur staat dat ze deze injectie heeft gehad:
- detogesic, aantal 10
- butorfanol, aantal 10
- narketan 10%, aantal 1,5

Volgens mij bedoelen ze met die aantallen cc.


Als de aantallen van 10 staan voor CC/ML dan heb je een beste spuit nodig om 21,5 ml in te spuiten toch ?
Kan me haast niet voorstellen dat er zoveel in gaat in 1 spuitje , en dan ook nog al mee lopend die er in drukken ?
Ik vermoed dat het aantal van 10 gewoon niet klopt .
Een gebitsbehandeling heeft het paard tenslotte niet gehad dus dat bedrag is neem ik aan bij TS niet meegerekend op de factuur .

Ik zou echt langs gaan met de facturen en navragen hoe en wat .



Een spuit van 21ml is niet super groot hoor, en er zijn producten die echt in die hoeveelheden (of meer) gespoten worden :)

TS die tweede rekening zou ik inderdaad ook niet betalen, voor de rest, oefen met je paard op vreemde mensen/spuiten.
Niet alleen voor jullie fijner maar ook voor de DA (Die heeft al genoeg risico).


Detogesic geef je niet in deze hoeveelheden ;) dat gaat in kleine spuitjes met grofweg 0,1 ml per 100 kilo.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:53

Mijn ervaring is dat als je motiveert waarom je de kosten niet volledig wil betalen, kom je er ook....zo heb ik torenhoge rekening gekregen van een verkeerde behandeling...in overleg heb ik alleen de bezoeken betaald en de pijnstilling....en zeker geen telefonisch consult toen DA na zijn gepruts mij belde hoe het ging met paard nadat ik hem op zijn advies naar een andere kliniek had gebracht en dankzij zijn verkeerde medicatie heeft paard daar 5 dagen gestaan ...die medicatie heb ik dus niet betaald en het 2e bezoek ook niet...

Ik denk TS ga uitleg vragen en vraag naar de kosten

PaardjeH1994
Berichten: 35
Geregistreerd: 14-10-13
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 12:32

Hierbij een vervolg. Er is meerdere keren heen en weer gebeld. Langskomen ging niet, want ik moest perse de veearts spreken die is langs geweest bij mijn paard en die was er telkens niet als ik vrij had van mijn werk. Ze zijn bij hun standpunt gebleven en ik moet gewoon het complete bedrag betalen. Ook de geannuleerde afspraak. Ik vind het erg onterecht. Heb helemaal uitgelegd waarom, maar hier hadden ze geen enkel begrip voor. Het was mijn schuld en die van mijn paard.

Er zit dus niets anders op voor mij dan het complete bedrag te betalen. Ik vind het schandalig. Mij als klant zijn ze nu zeker kwijt. En ik zal ook eerlijk mijn verhaal delen met andere paardeneigenaren, zodat niet nog meer mensen hun geld aan deze waardeloze praktijk kwijt zijn. Je krijgt geen behandeling voor heel veel geld.

Dus ik waarschuw hierbij iedereen, ga vooral niet naar: Paardenpraktijk-Westbrabant.

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:48

Wat ontzettend laconiek, althans zo komt het over. Weet je zeker dat je de 2e afspraak op tijd hebt afgezegd? Want ik zou die dan serieus niet betalen.

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:54

Ik zou eens kijken of een juridisch loket niets voor je kan betekenen.

friendly
Berichten: 8400
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:57

He? Ik zou dus mij wel hard gaan maken voor die geannuleerde afspraak. Jij hebt het ruim op tijd doorgeven dus dat zij het niet goed verwerken is dan hun probleem. De hoge kosten voor de eerste afspraak is wel vervelend maar desondanks terecht lijkt mij. Meer terecht dat afspraak 2 die je geannuleerd had.

Wat een bedrijf zeg.... Het gaat niet om een product ofzo maar om een levend wezen. Mag wel wat meer empathie bij komen....