Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:07

plutolover schreef:
hoe heeft je vriend gefotografeerd? dat ze in het scherm keek? of door het oogje. Dus op de ouderwerte manier. Volgens mij heb jij dezelfde camera als ik. Ik fotografeer altijd door het oogje dan kan je het beter zien en dus minder last van de tegen zon. Je ziet dus wat je fotografeert. Zelf vind ik via het scherm lastiger fotograferen. Ik doe het liever op de ouderwetse manier om het zo maar te noemen. snap je wat ik bedoel?

Jaa via de kijker, ze heeft er alleen niet echt verstand van ofzo, ik zet de instellingen goed, ze richt m op mij en gaan met de banaan. Maar ze zei dat ze last had gehad van t licht. Maarja maakt ook niet uit. Is gewoon voor de leuk!

@peelie dankjewel! Ja zo leuk dat bijna alles goed staat bij haar.

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:21

Janouk heel veel succes! Ik ga voor jullie duimen! Zo leuk om fotos terug te zien van het event dan denk he die heb ik gezien en die en die := := ik heb wel even een vraagje rijd er hier iemand net de rambo micklem en zoja wat is julie ervaring ermee?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:37

istri schreef:
Janouk heel veel succes! Ik ga voor jullie duimen! Zo leuk om fotos terug te zien van het event dan denk he die heb ik gezien en die en die := := ik heb wel even een vraagje rijd er hier iemand net de rambo micklem en zoja wat is julie ervaring ermee?

Ja ik rijd ermee, ik heb hem bij de koop van april gekregen dus ik kan niet zeggen of ik verschil merk. Wel vind ik het een fijn hoofdstel, ik heb de multi, en de kaptoom vind ik ideaal voor longeren en grondwerk.
Ik heb het idee dat die van haar alleen wel iets aan de grote kant is, hij ligt iets te laag op de neus naar mijn zin.

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:38

Ik rij er mee. Echt verschil merk ik niet. Maar gebruik hem 1 of ander manier altijd.

Vind het een fijn hoofdstel


Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:57

plutolover schreef:
Ik rij er mee. Echt verschil merk ik niet. Maar gebruik hem 1 of ander manier altijd.

Vind het een fijn hoofdstel


[ [url=m/JxXaqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je weet dat je kopstuk verkeerd om zit?

Wel een knappe frontriem <3

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:20

Peelie schreef:
plutolover schreef:
Ik rij er mee. Echt verschil merk ik niet. Maar gebruik hem 1 of ander manier altijd.

Vind het een fijn hoofdstel


[ [url=m/JxXaqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je weet dat je kopstuk verkeerd om zit?

Wel een knappe frontriem <3


Mijn kopstuk zit prima. Door hem zo om te doen is er meer vrijheid achter de oren. Weet niet meer of mijn instrucice dat zei, of de hoofdstel/bitfitter. En er was nog iets maar dat weet ik niet meer. Ik had hem eerst andersom.

De kopstuk kan je beide kanten gebruiken ;-)

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:39

Sterkte Corinne, hoop dat Janouk er zonder al teveel gedoe doorheen komt!

Kopstuk kan idd beide kanten Willeke, dat zeiden ze bij de micklemtraining op t werk ook. :j
Ik heb hem ook hangen, maar nog niet gebruikt eigenlijk. Eerst moet t paard weer thuis zijn..

Faitherr dan heeft ze waarschijnlijk net tegen de zon in gestaan denk ik. Ze is wel stóer!

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:52

Ik rijd al jaren met de Micklem. Janouk heeft de competition zonder ringetje boven op de neusriem.meneer Anton heeft de versie met ringetje op de neusriem.
De hoofdstellen zitten mooi, knellen nergens, en de paarden lopen er fijn op.

Ik heb de kopstukken net als Willeke, geeft meer vrijheid bij de oren.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:37

maessie schreef:
Sterkte Corinne, hoop dat Janouk er zonder al teveel gedoe doorheen komt!

Kopstuk kan idd beide kanten Willeke, dat zeiden ze bij de micklemtraining op t werk ook. :j
Ik heb hem ook hangen, maar nog niet gebruikt eigenlijk. Eerst moet t paard weer thuis zijn..

Faitherr dan heeft ze waarschijnlijk net tegen de zon in gestaan denk ik. Ze is wel stóer!

ja zoiets gok ik ook. En ja elke dag weer als ik de afgrijselijke vliegenkap af doe denk ik toch weer even hoe knap ze wel niet is :j
janouk schreef:
Ik rijd al jaren met de Micklem. Janouk heeft de competition zonder ringetje boven op de neusriem.meneer Anton heeft de versie met ringetje op de neusriem.
De hoofdstellen zitten mooi, knellen nergens, en de paarden lopen er fijn op.

Ik heb de kopstukken net als Willeke, geeft meer vrijheid bij de oren.

heb je het kopstuk wel eens andersom gehad? Merk je dan verschil? Ik heb hem zeg maar zoals hij hoort, maar we hebben moeite om een stabiele aanhouding te krijgen/behouden. Ik heb wel eens gelezen dat paarden minder op het bit hangen als ze meer oorvrijheid hebben. Misschien dat dat dan ook hiervoor helpt? Ze hangt overigens niet op het bit hoor! Alleen op een of andere manier hebben we altijd een los vast verbinding.

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:10

Het kopstuk ligt veel fijner en drukt niet tegen het oor als het de andere kant op wijst bij mijn hafjes. Ik heb ook de kopstukken van mijn menhoofdstellen door de tuigenmaker laten uitsnijden bij de oren. Ze houden van oor vrijheid. Kunnen ze beter luisteren hahaha

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:05

Bedankt allemaal voor de reacties! Nu het volgende probleem de ene keer heeft ze cob en de andere keer full welke moet ik bestellen :')

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:10

Istri: ze vallen vrij klein. Stan heb ik wel maat cob. De keelriem gaat bij mij in t begin als t leer nog stug is op 1 na laatste gaatje van onder. Nu is t leer niet meer stug en kan hij 1/2 gaatjes omhoog.

Stan heeff met gewone hoofdstellen echt cob maar en zitten de gespen vrij hoog. Ik heb full gepast die was mijn haf wel te groot.

Als ze meer full dan cob heeff zou ik voor de full gaan. Is er miss niet een stalgenoot ofzo met full maat?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:29

Peelie schreef:
Denise_Storm schreef:
Ik wilde ook nog een paar foto’s met jullie delen van een training twee weken geleden :D

[ [url=m/F7KZjH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yes, ontspanning!
[ [url=m/utPoyi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ea4yz4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oF5mVv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk dat achterbeen <3
[ [url=m/YWfUaH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto’s zijn gemaakt door een stalgenootje <3 Nog lang niet perfect, maar blij dat de training echt fijn ging. Storm wilde weer voor me werken en we werden weer een team.

Jammer genoeg ben ik momenteel even uit de “running” door oorontsteking en gordelroos :( Maar paard van stalgenootje staat kreupel, dus zij pakt Storm even op.

Hoe gaat het bij de andere haffies? Staan er nog wedstrijden op de planning? En hoe is het nu met Janouk? Al een beter beeld van de behandeling die gaat komen?

Storm is rete gaaf!

Als ik je een tip mag geven zou ik ook mer storm de voorwaards knop meer zoeken. En wees niet bang om hem een beetje lucht te geven van voren. Ik denk dat hij dan veel beter gaat lopen!

Balen dat je zelf uit de running bent. Dat zijn geen leuke dingen.

Hier gaat het ook maar zo zo. Ik loop te kloten met Nash zijn hoeven, dat gaat niet zoals ik wil dat het gaat. Ik heb nu een andere hoefsmid gevonden en dat lijkt te helpen. Nash kan aardig knietrekken, maar met zijn nieuwe beslag lijkt hij wat vlakker te worden. Hij moet er wel heel duidelijk aan wennen.

Ik ben dus bezig met een grote ommezwaai in management om de boel beter op de rit te krijgen. Binnenkort komt er ook iemand langs voor schriktraining, zodat Nash hopelijk niet meer zo mega schrikt op concoursen met veel herrie. Op het Haflingerevent was het wel echt een beetje sneu hoe bang Nash was van ring 1.

Toch nog wel een coole foto aan overgehouden van de zondag dat hij wel echt heen erg fijn door de enne baan heen ging. Zo trots als een pauw was ik <3


[ [url=m/osBMex.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ten eerste hele mooie foto! Zag op insta vanochtend ook een mooi plaatje voorbij komen. Hij wordt steeds sterker he? Gaaf om te zien!

Wat bedoel je met voorwaartse knop? Mag ook via PB hoor. Doordat we vast liepen zijn we juist heel erg bezig geweest met naar voren rijden en voorwaarts oplossen. Uiteindelijk werd Storm daar losser van en ging het weer ergens op lijken omdat die zich ook meer los liet in zijn lijf. Dat naar voren rijden doe ik ook als hij momenteel het bit vastpakt. Als Storm het bit vastpakt is het: kop in de lucht, geen stuur, geen rem en vooral heel hard rennen. Mijn eerste reactie was altijd terug trekken en op de rem zetten, inmiddels is dt veranderd in: hand naar voren en naar voren rijden. Dat trucje vindt Storm niet grappig, maar werkt wel om weer controle te krijgen. Als die daarin ontspant, rijd ik hem zoveel mogelijk op zit weer terug. We zijn ook veel bezig geweest met meer gecontroleerde overgangen. Storm gaat van zichzelf graag (heel erg) voorwaarts om zo onder het werk uit te komen. In deze training (waar de foto’s zijn gemaakt) zijn we bezig geweest met controle en overgangen, maar ook veel tempowisselingen in de gangen. Misschien dat je dit terugziet op de foto’s? Maar nogmaals: ik sta open voor tips en ben benieuwd naar wat jij bedoelt :D

Wat ik wel graag nog wil melden is dat Storm het voora allemaal erg moeilijk vindt en zijn bouw niet bepaald mee heeft. Regelmatig komt de fysio/masseur, dierenartscheck was ook goed, zadelmaker komt 11 juli weer en qua gebit is die tip top in orde :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:50


Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:11

Leeuk! :D

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:04

Even egopost maar omg kijk mn kleine vriendje <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:11

Oh Leonie wat is hij toch knap

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:14

Afbeelding
Vanmiddag hebben wij deelgenomen aan een clinic van Rien van der Schaft. Wat heb ik genoten. Die man kan zo goed uitleggen, eerlijk naar het paard, hard werken en goed belonen.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 03:58

Leonie, wat een heerlijk ventje!

margaret18 schreef:
[ [url=m/RNbl7A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmiddag hebben wij deelgenomen aan een clinic van Rien van der Schaft. Wat heb ik genoten. Die man kan zo goed uitleggen, eerlijk naar het paard, hard werken en goed belonen.

Ooohhh gaaf!

Ik wil ook heel erg graag clinic rijden bij hem. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:29

Aah Leoni wat een schatje is het.

Maragret: wat gaaf!!!! Zou ik ook wel willen. Bij mij in de buurt is er binnenkort een clinic van Marlies van balen. Ooit keer mee gedaan was super gaaf. Dit keer sla ik over. Was namelijk best pittig bang dat ik stan dan overbelast met z’n beentje.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:24

Ahhhh Leonie wat is hij toch leuk <3

Wat gaaf Margaret18! Lijkt mij ook wel eens wat :j ik les wel eens bij Hester Bransen van Ruitergevoel, ook echt geweldig! Echt een aanrader

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:38

Knappie Leonie!!

Gaaf Margaret! Wij gaan eind dit jaar ook, dan komt hij bij ons op de club ook een clinic geven. Ben heel benieuwd!

Volgende week eindelijk Velina en Max weer ophalen, met een beetje mazzel is ze dan drachtig. Als ze nog niet drachtig blijkt dan halen we haar na t uitdekken, dus kan nu eindelijk aftellen! Zooooon zin om weer met haar aan de gang!

Over 3 weken gaan we weer naar Tirol, krijg alleen stress want we hebben nog geen geschikt appartement gevonden :( Vanmiddag er nog maar een x induiken, praktisch alles zit rond die datum ook al vol natuurlijk..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:58

Yeeh vlien en max ophalen. Kan ik weer eens langs komen. ;-)

Je vind vast wel iets voor de vakantie.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:01

Denise_Storm schreef:
Wat ik wel graag nog wil melden is dat Storm het voora allemaal erg moeilijk vindt en zijn bouw niet bepaald mee heeft. Regelmatig komt de fysio/masseur, dierenartscheck was ook goed, zadelmaker komt 11 juli weer en qua gebit is die tip top in orde :D

Helemaal waar hoor Denise, ik vind het knap wat je eruit kunt rijden! En je hebt er toch een pak spieren op gereden. Vond het ook grappig om Jess erop te zien rijden :) . Jammer dat je niet gaat/ kunt starten.

Ahhhhhhhhhhhhh dat veulentje!

Rieni ken ik wel, natuurlijk. Hij is wel echt van de lichtheid etc. Moet wel echt bij je passen als ruiter.

Ik ben zelf niet zo van de clinics. Ik vertrouw 100% op mijn eigen instructie. Maar wel gaaf hoor! Is niet de minste :-). Foto ziet er ook goed uit!

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:42

@ Peelie, mijn buurvrouw zou eigenlijk meerijden, maar heeft haar paard verkocht. En toen vroeg ze of ik wilde. Slik! Ja hoor. Eerst een uur theorieles over de gradaties van africhten en daarna naar huis, paard door de wasstraat en weer terug. De clinic was in Berkhout, dus ook nog eens lekker dichtbij.

Misschien een oproep op facebook zetten? Hier in noord Holland is hij het afgelopen half jaar drie keer geweest.

@Astrid, herkenbaar, ik les ook al 14 jaar bij dezelfde juf (dressuur, met een Haflinger bij een SGW amazone, hoezo out the box) maar af en toe iemand anders is verfrissend. Mijn juf raad dit ook aan.
Ik rijd eens per jaar een proefgerichte clinic bij Marlon van Wissen. Zij heeft ook altijd fijne tips.