Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Daarom, het geeft juist wel een beetje verdieping in het topic
Maar een gezonde discussie hoort daarbij volgens mij.
Persoon A kan best bepaalde ervaringen hebben die niet goed waren, maar dat hoeft natuurlijk nog niet te zeggen dat dan meteen alles van de betreffende artikelgroep "ruk" is.
Uiteraard mag die niet bepaald succesvolle ervaring benoemd worden, een ander kan daar weer wat wijzer van worden
Maar het is dan wel zo fair om het op een correcte manier onder woorden te brengen zodat je geen suggesties gaat wekken die meestal niet op gaan. Of dat er dingen geroepen worden zoals: zadel X is bagger want mijn paard kreeg er drukplekken van. Terwijl als je dan meer informatie gaat vergaren, blijkt dat het probleem 1] ontstond doordat zadel op een manier gebruikt is die je niet zou doen als je èven jezelf 10 minuten ingelezen zou hebben en 2] het geeneens drukplekken waren maar bvb. open plekjes in de oksel doordat er een veel te korte singel werd gebruikt.....dat soort dingen.
Of als je zegt: "de specifieke spullen die ik gebruikt heb werkten op mijn paard (met bijzondere kenmerken zus of zo) niet. Dat klinkt al heel anders dan "de pasvorm van dat merk is (altijd) slecht".
En ik vind het ook wel een beetje een dooddoener dat als een verkoper reageert op een ervaring, met zijn / haar eigen gebundelde ervaringen van jaren en veel mensen en paarden, dat dat dan afgedaan wordt met "ja maar jij zal alles zeggen om je merk te promoten".
Met dat scenario moet je natuurlijk rekening houden
Maar je kan ook gewoon wat er gezegd wordt op waarde schatten, of het wellicht waar kan zijn wat die persoon zegt.
Zo vind ik zelf de zachte pommel van Barefoot echt 10x niks, wàt een rotding
Maar ik weet ook dat er een paar dozijn klanten wèl helemaal hoteldebotel van is. Dus als ik dat dan zeg dan is dat niet uit de duim gezogen maar gewoon een inkijkje in de praktijk.
Zelfde met die Physio-pads eigenlijk: IK zou mijn geld er niet aan uitgeven
Dat Sympanova heb ik teveel ellende van gezien. En zo'n los dekje dat je er onder plakt dat geeft zoveel risico op scheef plakken, extra randjes en dingetjes.... en wat levert het nu eigenlijk voor voordeel op zo'n los dekje er onder....? Ik zie het niet
Dus geef je geld dan liever uit aan zo'n standaard pad. Goedkoper en minder risico op gedoetjes.
Maarja ook daar zijn weer mensen gek op, en als je anti-slip wilt en die dingen gewoon wèl heel fijn vindt, dan heb je groot gelijk dat je er nog 1 wilt...
A_nouk schreef:Om even te reageren; op de tems en de discussie over verkoop, wel of niet voorstander van boom of boomloos.
Zolang jullie hier geen zadels aanbieden of te koop vragen ( als in te koop xxx of gezocht/wie bied aan) mogen jullie best foto's plaatsen, nieuw aangeschafte zadels laten zien en ook best de voors en tegen bespreken en tips vragen in de zoektocht naar een zadel geen probleem. Ga ook vooral (een nette) discussie met elkaar aan dit kan enorm informatief zijn.
Wel lijkt is een discussie over ik houd niet van een boomloos zadel hier niet helemaal op zijn plek denk ik dit is immers het boomloze informatie topic. Uiteraard, voel je vrij hierover een topic te openen wanneer je dit wel bespreekbaar wil maken[/mod]
In het groen zodat het opvalt en ook terug gevonden kan worden in de openingspost
Peetstap schreef:A_nouk schreef:Om even te reageren; op de tems en de discussie over verkoop, wel of niet voorstander van boom of boomloos.
Zolang jullie hier geen zadels aanbieden of te koop vragen ( als in te koop xxx of gezocht/wie bied aan) mogen jullie best foto's plaatsen, nieuw aangeschafte zadels laten zien en ook best de voors en tegen bespreken en tips vragen in de zoektocht naar een zadel geen probleem. Ga ook vooral (een nette) discussie met elkaar aan dit kan enorm informatief zijn.
Wel lijkt is een discussie over ik houd niet van een boomloos zadel hier niet helemaal op zijn plek denk ik dit is immers het boomloze informatie topic. Uiteraard, voel je vrij hierover een topic te openen wanneer je dit wel bespreekbaar wil maken[/mod]
In het groen zodat het opvalt en ook terug gevonden kan worden in de openingspost
Stukje "wel lijkt..." zit wel wat vreemd in elkaar![]()
![]()
.
MarliesR schreef:Hier is Ella vandaag geweest van Boomlooszadelpasservice. Wat een fijne vrouw zeg! Ik was erg benieuwd naar het Prince Orion zadel als mogelijke optie voor mijn Westfaalse ruin (met hoge en ver doorlopende schoft) naar aanleiding van de goede ervaring van xyzutu.
Het is wel echt een bijzonder concept. De kussens voelen behoorlijk stevig qua materiaal en ze sluiten behoorlijk hoog rond de schoft. Aangezien mijn paard nogal eens gevoelig kan reageren op veranderingen was ik erg benieuwd of hij er wel mee wilde lopen. Maar eigenlijk liep hij juist heel fijn! Het aandraven ging even wat vertwijfeld (maar dat kon ook goed liggen aan dat ik zelf ook even erg moest zoeken en wat voorzichtig was doordat hij voor het opstappen erg gespannen was doordat ze met grote machines bezig waren op stal). Maar eenmaal in draf liep hij fijn. Heb niet zo lang gereden omdat hij een maand voornamelijk stil heeft gestaan, maar denk wel dat het de moeite waard is om een proefzadel wat uitgebreider te proberen.
De StarTrek dressuur hebben we voor de vorm ook nog heel even geprobeerd, maar daarmee was gelijk duidelijk dat hij het geen prettig zadel vond dus ook snel weer afgestapt. Nou, ook duidelijk!
Carl123 schreef:Oh fijn dat je ook zo'n goede ervaring hebt! Ik belde en mailde deze week omdat ik ook wil testen nav Xyzutu haar positieve ervaring, maar nog geen gehoor gekregen.
In vergelijk met de startrekk, voelt dit zadel steviger aan?
Anoniem schreef:Bij ghost zijn de zweetbladen niet voor het paard van verschil toch, ten opzichte van modellen zonder zweetblad?
Dus meer/ minder schuiven?
Als ik mobiel ben wil ik de quevis eens testen, die spreekt me al zolang aan.
Korte vrij stevige fjord hier ( maar geen tafelmodel)..
DubbelDun schreef:@rollyjogered: ik zie geen aalstreep, maar dat terzijde
De droge plekken zijn niet aan beide zijden gelijk, dat is verontrustend. Dat kan veroorzaakt worden door ongelijke belasting, bijv meer aan één kant lichtrijden.
De plek lijkt op de plek van de pommel te liggen en zolang die niet dikker is of warmer lijkt het me geen drukplek.