knieproblemen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:11

Schopt topic eventjes omhoog, met goede knie....
Maandag mag ik naar de Bergman. Ik ben heel benieuwd hoe of wat. Heb wel al de papieren opgehaald van de orthopeed.
Ik schijn dus een zenuwletsel te hebben.
Vandaag dus al bij opstaan last van de knie. Ben er best wel klaar mee.
Hoe is het met jullie?

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:45

hopelijk kunnen zij wat betekenen voor je purny!

Hier helaas ook weer minder pijnstillers zijn omhoog gegaan (2x celecoxib icm omeprazol. en mag 4x daags paracetamol erbij slikken).
Krijg alleen weer "drukklachten", alsof er weer wat tussen zit (beetje kussentjes idee, lastig uit te leggen :') ). moet de 26e naar de reumatoloog vanwege de pijnstillers en 25 juli naar de orthopeed. ben benieuwd

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:00

Hopelijk kunnen ze er idd wat mee purny

MieLo
Das minder idd
Hopelijk dat de artsen nog wat zinnigs verzinnen de komende afspraken

Hier ook even wat minder
Stapte daarstraks in een kuiltje Met de hond uitlaten en dat vond mijn knie heel erg niet cool
Hij Klapte iets te ver door en ik ging ook echt even door de grond van de pijn
Maar goed, zo goed en kwaad als het kon naar huis gehobbeld en gekoeld maar echt helemaal strekken lukt nu echt niet
Doet echt heel zeer onderaan mijn knie (waar hij op scheenbeen zit zeg maar )
Beetje jammer dit

purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:11

Jeetje, gaat toch nog niet helemaal lekker he dames... hopelijk zijn we snel pijnvrij

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:19

bah sonja :(:)

Nope, maar het houdt ons van de straat zullen we maar zeggen :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:31

Ik zit binnen nu en twee jaar weer bij de orthopeed voor operatie nr drie denk ik

Dan maken ze de boel weer glad (meniscus) en zuigen ze de losse Rommel op en dan vermoed ik dat ik gewoon Toos kraakbeenloos ben :+
En dan krijg ik vast op mijn sodemieter dat ik te veel gelopen heb (maar ja... twee grote honden en een paardenhobby... geen idee hoe dat vorm te geven zonder lopen zeg maar :roll:

xChoco

Berichten: 767
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:59

Helaas kan ik mij hier ook melden :\

Al vanaf mijn 10e (en ben nu 20) heb ik problemen met mijn knieën, ik noem het ook wel knie uit de kom schieten. In het begin gebeurde dit wel tot 4x per week en deed het alleen pijn als het gebeurde. Met mijn klachten naar de dokter gegaan en die gaf aan dat het kwam doordat ik aan het groeien was en m'n spieren te slap waren dus doorverwezen naar de fysio. Jaren bij de fysio gelopen, er was wel iets van verbetering maar nog steeds schoot mijn knieschijf maandelijks uit de kom. Naarmate ik ouder werd gebeurde het minder vaak maar als het gebeurde deed het meer pijn en soms schoot mijn knieschijf niet terug en moest ik hem zelf terugzetten. :n
Afgelopen september gebeurde het weer, mijn knie was enorm dik en kon niet meer lopen. Toen was ik er klaar mee. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb gezegd dat ik nu echt een oplossing wil. Hij heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. Na röntgen foto's en een MRI gaven ze aan dat ik teveel ruimt naast m'n knieschijf heb waardoor deze verschuift, ook wel patella luxatie genoemd.

De enige oplossing voor mij is een operatie maar deze kon ik niet meteen laten uitvoeren door mijn stage naar Zuid Afrika, waar ik nu ook zit. In de 3 maanden dat ik hier nu zit is het al weer 2x gebeurt, 1x keer tijdens een hike op een berg en 1x terwijl ik me omdraaide in bed. -O-

Conclusie van het verhaal, ik heb geen vertrouwen meer in mijn lijf, ik durf veel dingen niet te doen omdat ik bang ben voor de pijn. Het gebeurt namelijk niet bij een specifieke beweging maar het kan overal en nergens gebeuren. Daarnaast wil ik liever geen vertraging met mijn studie dus het wordt even goed plannen wanneer ik geopereerd kan worden. :)


En ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen met jullie klachten en hoop dat we allemaal snel van onze problemen af zijn! :(:)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:28

Dat lijkt me ook een nogal vervelend probleem zeg ...
Wat voor operatie is het? Banden strakker zetten of juist iets opvullen?
Weer even niet wat ik me bij de oplossing moet voorstellen zeg maar


Ik Wilde het een paar dagen aan kijken
Maar geloof dat ik de Fysio dalijk maar even bel ik hem te laten kijken en adviseren hoe en wat
Loop nu Met een simpele neoprene brace rond omdat zonder geen doen is
En echt helemaal strekken is een no go

hagelslag
Berichten: 9054
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:50

Aangezien ik gister een aantal keer op en af moest stappen van spiegelende ponylief voel ik mn knie vandaag ook erg extreem.
Oke de eerste keer afspringen was omdat ze ineens het touwtje van de uitrijvliegendeken tussen haar billen voelde( en we waren al 7 km onderweg)....
Kon nog net afspringen voor ze echt raar ging doen... En nouja vlak daarna trapte ze op de teugel en nu is mn hoofdstel stuk..
En daarna paar keer moeten afstappen omdat madam met gaar hoofd overal en nergens was... En eh ja ik heb mn hoofd momenteel ook overal en nergens dus eh ja spiegeltje..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:54

Ik heb om dat spiegel verhaal vandaag maar even semi vrijblijvend heel kort vrij gewerkt Met mijn draakje

hagelslag
Berichten: 9054
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:57

Het was of af en op stappen of +/ 8 km na huis lopen _O-
Dus euh ja dan af en opstappen.
Mijn teugel had ik wel weer "vast" geknoopt maarja dat houd in geval van noot niet alles...

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:17

Ik ben vandaag 2 weken geleden weer geopereerd in de bergman . Operatie nr 5 op 21 jarige leeftijd, dat is niet best voor de knie maar we maken er het beste van. Helaas kwam tijdens de operatie wat lijken uit de kast. Er is een stuk meer gedaan dan de planning was. Mijn buitenste meniscus zag er niet goed uit, die hebben we aangepakt. Mijn voorste kruisband ( vkb reconstructie gehad in 2015) was weer slap geworden dus die is weer aangetrokken, er zat toch nog een lelijke plek bij mijn oude fractuur, dus daar is weer een stuk bot weggehaald. Het versleten kraakbeen achter mijn knieschijf is glad gemaakt en schoongemaakt. En er zijn 3 schroeven verwijderd. Ze zijn lekker bezig geweest. Maar goed 5 operaties in 5 jaar tijd en pas 21 jaar wordt het niet beter van dus hoop dat het nu echt even de laatste wasAfbeelding
Afbeelding
Ziet er best uit. Aankomende week controle bij mijn orthopeed uit de bergman en ik hoop dat ik dan mag starten met fysio.

Patella luxatie ben ik trouwens ook bekend mee. Bij mij hebben ze ooit mijn knieschijf verplaatst, en die zit nu zodanig strak in de kom, dat het een wonder is als die ooit nog eens uit de kom gaat. Maar daar hebben ze dus stukken bot gebroken en verplaatst dus dat zit echt super strak.

purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:30

Je knie is echt blauw! :oo

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:18

zo hey :wow: hopen dat het inderdaad de laatste voor je is, elke operatie is er 1 te veel |o

bah choco! gelukkig nooit meegemaakt, maar het idee alleen al doet pijn :\
Wat voor stage doe je?
Hopelijk kun je toch snel geopereerd worden, wanneer is je stage afgelopen?

purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:59

Wat kan ik eigenlijk verwachten maandag? Al gelijk een mri oid erachteraan als ze dat nodig vinden?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:59

Laatste ronde had ik een afspraak orthopeed en mocht ik daarna gelijk door voor een foto en daarna met foto even terug naar orthopeed waarna ik een afspraak moest maken voor de mri

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:58

Ja hij is lekker blauw geworden maar ze zijn ook echt flink bezig geweest. Heb alles kunnen zien op de camera. Hoop dat ik bij mijn controle aankomende week mag gaan starten met fysio om weer wat op te gaan bouwen en hopen verschil te merken

purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:10

Foto's gemaakt en mri scan aangevraagd.
Orthopeed zei me wel dat er een kans is dat als ze niks vinden dat ik pijn blijf houden. Maar wel een goed gevoel gehad over de Bergman

Siggislief

Berichten: 14012
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:42

Beter dan je eigen huisarts, Purny!

Knie gaat al beter, ook omdat de werkdagen verspreid zijn over de week heen en niet 3 dagen achter elkaar.
Het is nu 3x per week.

Maar het is en blijft een staand beroep.. :x
*Mist een doodskop smiley

xChoco

Berichten: 767
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:03

Sonja_vR schreef:
Dat lijkt me ook een nogal vervelend probleem zeg ...
Wat voor operatie is het? Banden strakker zetten of juist iets opvullen?
Weer even niet wat ik me bij de oplossing moet voorstellen zeg maar


Er is mij verteld dat ze gaten boren in mijn knieschijf en dan een pees uit m'n onderbeen gebruiken om mijn knieschijf vast te maken. Eventueel zouden ze ook bot kunnen verplaatsen om de stand van mijn knieschijf te veranderen en er dus minder ruimte langs m'n knieschijf zit. Ik vind het in ieder geval allebei vrij onaangenaam klinken haha. :=

Hè wat vervelend dat de pijn niet te houden is en een paar dagen aankijken niet lukt. Heb je de fysio nog gebeld en heeft die je kunnen helpen? :)

MieLo schreef:
bah choco! gelukkig nooit meegemaakt, maar het idee alleen al doet pijn :\
Wat voor stage doe je?
Hopelijk kun je toch snel geopereerd worden, wanneer is je stage afgelopen?

Ik studeer Voedingsmiddelentechnologie en ben nu een training aan het ontwikkelen voor boeren om hun gewassen te zon drogen. :)

Mijn stage is eind juli afgelopen maar ik vlieg eind augustus terug naar Nederland, vond het zonde om meteen na mijn stage terug te vliegen als je dan toch al in zo'n mooi land zit. :j Dus ik ben nu overleg met een docent om te kijken of er een mogelijkheid is om de operatie tijdens het 4e jaar te doen. Anders zou het volgend jaar zomer moeten worden.

purny schreef:
Foto's gemaakt en mri scan aangevraagd.
Orthopeed zei me wel dat er een kans is dat als ze niks vinden dat ik pijn blijf houden. Maar wel een goed gevoel gehad over de Bergman

Hopelijk vinden ze dan iets waar ze mee aan de slag kunnen, wanneer staat de mri gepland? :)


Jeetje fientje, wat ziet jouw been er blauw uit. En wat heftig, 5 operaties in de afgelopen 5 jaar. Ze hebben ook erg veel gedaan tijdens deze operatie zeg. :wow: Hoe gaat het nu met je? :)

Nog een vraagje over de patella luxatie bij jou, ben jij tevreden geweest over die operatie? En bij welke arts heb je dit laten doen?

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:12

Choco wat jij omschrijft, bot uitzagen en knieschijf pees naar beneden "trekken" en het bot weer terug plaatsen, als het ware de knieschijf strakker in de kom zetten heb ik gehad. De operatie heette knieschijf verplaatsen (Tuberositas-transpositie) hebben ze precies bij mij gedaan. En idd mijn knieschijf zit super strak in de kom. Ik ga nog wel eens door mijn knie heen maar dat is mijn nieuwe voorste kruisband. Ik zal je even een on sturen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:23

KLinkt idd allebei best wel vervelend
Maar hey , als het helpt ;)

Ik ben idd nog even bij de fysio langs geweest
Gelukkig niks extra stuk of zo
Maar door het vocht gewoon weer wat te veel ruimte tussen bepaalde onderdelen
En hij heeft wat gefrobeld Met mijn been waardoor ik hem weer kon strekken zonder al te veel pijn
Dus ik kom weer uit de voeten inmiddels

purny

Berichten: 27512
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:31

Inmiddels de mri en uitslag gehad. Knie is niet kapot van binnen maar de zenuwen geven een verkeerd signaal. Ik word nu doorverwezen naar de revalidatie

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:31

wat fijn dat er niets kapot is! wel balen van die zenuwen. gelukkig is daar wel wat aan te doen (gok zenuwblokkades). Weet je al wanneer je mag?

Hier woensdag een afspraak met de orthopeed :o ben benieuwd

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:06

nog geen duidelijkheid -O- 24 augustus krijg ik opnieuw een mri. Er is iets waardoor de ontsteking in het gewricht in stand blijft, maar de vraag is wat.
Orthopeed wil dus opnieuw een mri. Dus dat wordt weer een tijdje aanmodderen en af wachten :j