Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Amy schreef:Oei, zou ik toch wel zsm vervangen. Ik heb dit met een auto gehad (gelukkig knapte hij in een 30 km straatje) maar was niet leuk. Dure reparatie gehad toen...
Mizora schreef:Hier is het bij de bedrijfsauto's recent 2x misgegaan. De baas dacht dat de garage er op lette, de garage lette er niet op. Toen er een distributieriem knapte, lag direct het volledige motorblok aan gort en was de auto total loss, pas toen werd de miscommunicatie ontdekt. Helaas knapte de 2e riem tijdens het rijden naar de garage om de riem te laten vervangen. Ook deze auto was total loss. Er wordt met oudere auto's gereden (over het algemeen 10 jaar of ouder), die veel kilometers maken (ze komen erin met 200K-250K op de teller en gaan eruit met 400-500K).
hoikimmmy schreef:Distributieriem word echt niet elke grote en kleine beurt gecheckt hoor. We staan onder tijd voor een beurt staat anderhalf uur en om de riem te checken moeten er heel wat kappen af. Plus we kunnen de riem checken op droogtescheuren maar dat hoeft niet altijd wat te zeggen. Als we een spanrol of waterpomp horen ratelen geven we wel advies voor verdere diagnose en om niet door te rijden.
justdiesel schreef:Wij hebben altijd oudere auto's en nog nooit een distributieriem vervangen....
Hebben we veel geluk gehad zo te lezen.