Insectenbeten, HELP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Insectenbeten, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 18:28

Hoi Bokkers,

(als dit bericht hier niet thuishoort, dan graag verplaatsen).

Aangezien we allemaal graag in de natuur verblijven en weleens gestoken/gebeten worden, weten jullie misschien wel raad met het volgende:

Afgelopen vrijdag ben ik op meerdere plekken gebeten door bosmieren in Drenthe.
Pas na een paar uur merkte ik het op doordat het pijn begon te doen, toen dus direct de plekken ingesmeerd met After-Bite.
Het leek erop dat ik allergisch ging reageren, dus direct ook een tablet Allerfree genomen.
Tevens begonnen met koelen mbv een coldpack.

Uren later bleven er plekken (ook zonder gaatje) bijkomen en werd ik koortsig, contact gehad met HAP, langs geweest en een sterker anti-allergiemiddel gekregen.
T/m zondag de Allerfree doorgeslikt en het leek niet erger te worden.

Toen ik maandag wakker werd was heel mijn enkel dik pijnlijk en dik opgezwollen en heb ik besloten naar huis te gaan (was op vakantie).
's Middags afspraak eigen huisarts geweest, die zei dat deze reactie nog wel een week kan voortduren en het zag er niet ontstoken uit.
Hij adviseerde om een drukverband of kous aan te doen, dat werd de kous uiteraard.

Resterende dag gister de kous erom gehad, met regelmaat gekoeld, net voor het slapen voet ingesmeerd en de kous uit.
Vanmorgen toen ik wakker was nu ook nog eens mijn hele voet pijnlijk en dik opgezwollen, schoenen kan ik niet meer aan en lopen gaat ook slecht.

Ben een beetje radeloos, wie heeft dit ook meegemaakt en nog goeie tips om de zwelling te verminderen en de boel te laten genezen, zodat ik nog van mijn vakantie kan genieten?

PS: als het niet betert ga ik uiteraard terug naar de huisarts.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Insectenbeten, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:00

Weet je zeker dat het bosmierenbeten zijn? Dat doet namelijk verdomd veel pijn als die bijten dat merk je niet pas later op. Klinkt eerder als een allergische reactie op iets anders.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Insectenbeten, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 19:06

Helemaal zeker ben ik nooit, maar er liepen er een aantal plots over mij.
Denk dat ik in een nest heb gestaan.
Verder had ik mij wel ingesmeerd met Deet, echt veel vliegen en ander gespuis heb ik gelukkig niet gezien.