Heb ik een tekenbeet gehad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 21:35

dokter afspraak staat gepland voor dinsdag ivm oorontsteking controle van het oor

Ik heb al enkele dagen een jeukend plekje op mijn bil. Nu zag ik gisteren dat het blauw werd eromheen. Vandaag merkte ik een tweede plek op iets erboven.
Ben wat bang dat dit misschien soor een teek komt? (Lyme??)

Wat denken jullie?

Plekje 1
Afbeelding

Iets kleiner maar jeukt ook minder.
Afbeelding

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:55

Lijken mij eerder blauwe plekken van het krabben. Lyme geeft echt rode ringen, geen blauwe plekken :)

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:59

Nee ziet er niet zo uit! En geloof me heb er deze week veel gezien!!!!

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:01

Nee, blauwe plekken :j

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 22:12

Maar hoe kom ik aan die blauwe plekken? Heb niet gekrabd (al zéker niet aan die kleinere beet die merkte ik vanmiddag pas op), niet gepitst en niet gestoten dat ik weet.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:42

Geen teek inderdaad, maar steekbeest (mug waarschijnlijk) kan net een (haar) vaatje geraakt hebben en dat kan een blauwe plek geven.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:48

Dit zou heel goed door een tekenbeet kunnen komen. Je hoeft geen rode kring te krijgen om lyme te hebben. Deze bloeduitstorting kan heel goed door een beet komen. Ik zou z.s.m. naar de huisarts gaan.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:10

Duidelijk gewoon blauwe plekken.
En zo'n bultje hebben wel weer mensen vaak op hun bovenbenen/billen.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:29

Sunnda schreef:
Duidelijk gewoon blauwe plekken.
En zo'n bultje hebben wel weer mensen vaak op hun bovenbenen/billen.

Dat kun je niet zo zeggen. Na mijn beet kreeg ik ook zo'n blauwe plek ipv rode kring. Inmiddels ben ik al 6 jaar ziek omdat mijn huisarts niet geloofde dat het een beet was en ik dus geen antibiotica kreeg. Ik heb een aantal jaar op bed doorgebracht met helse pijnen, uitval en noem het maar op. Ik kon niet eens meer zelfstandig naar het toilet. Inmiddels kan ik wel wat meer maar of ik ooit nog helemaal zal herstellen is nog maar de vraag. Mijn punt is dus dat het bij mij met net zo'n plek is begonnen en ik ts wil behoeden voor deze ellende.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:31

Op je bil en om lyme te krijgen moet de teek toch wel 24 uur gezeten hebben, niets gezien?? En een tekenbeet jeukt niet. Maar goed dat je er voorzichtig mee bent maar zou niet meteen in de paniekmodus schieten.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:34

Teek kan ongelooflijk jeuken ;( vind het bizar dat mensen het hier afdoen als iets dat niet kan.. sommige mensen krijgen geen eens een kring maar zijn wel besmet.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:38

bigone schreef:
Op je bil en om lyme te krijgen moet de teek toch wel 24 uur gezeten hebben, niets gezien?? En een tekenbeet jeukt niet. Maar goed dat je er voorzichtig mee bent maar zou niet meteen in de paniekmodus schieten.

Ook dit is niet waar. Ooit gehoord van het feit dat dazen, vlooien en andere prikkers zoals muggen Lyme over kunnen dragen? Die zitten er ook geen 24uur in. Daarnaast kan een beet ontzettend jeuken.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:47

bigone schreef:
Op je bil en om lyme te krijgen moet de teek toch wel 24 uur gezeten hebben, niets gezien?? En een tekenbeet jeukt niet. Maar goed dat je er voorzichtig mee bent maar zou niet meteen in de paniekmodus schieten.

Dat is niet waar. Ik heb zelf Lyme gehad en die teek zat er echt nog geen 24 uur.

Overigens zijn rode ringen ook niet altijd zo. Ik kreeg een ronde vlek (gevuld dus) met een kronkelige rand.

Of de vlek van TS ook lyme is, weet ik niet

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:50

Niet hier advies vragen, gewoon naar de huisarts. Ik lees weer eens zeer stellige antwoorden die gewoonweg niet waar zijn. Altijd even echt medisch advies inwinnen TO.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 12:36

Heb afspraak bij de dokter verzet naar maandagnamiddag.
Weekend moet ik helaas werken (ook zondags)

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:44

Bowo schreef:
bigone schreef:
Op je bil en om lyme te krijgen moet de teek toch wel 24 uur gezeten hebben, niets gezien?? En een tekenbeet jeukt niet. Maar goed dat je er voorzichtig mee bent maar zou niet meteen in de paniekmodus schieten.

Dat is niet waar. Ik heb zelf Lyme gehad en die teek zat er echt nog geen 24 uur.

Overigens zijn rode ringen ook niet altijd zo. Ik kreeg een ronde vlek (gevuld dus) met een kronkelige rand.

Of de vlek van TS ook lyme is, weet ik niet

Ik weet wel degelijk zeker dat je, wanneer je een teek snel en op de juiste manier verwijderd en wanneer hij op een plek zit waar hij niet in de knel heeft gezeten, je er bijna voor 100% van uit kunt gaan dat hij niet de borelia heeft overgebracht. En ja, wanneer een teek zich goed vastbijt, zuigt en er word dan flink ingeknepen dat je dan wel degelijk Lyme kunt krijgen mits het een besmette teek was. De nimpfen zijn zo ontzettend klein dat je die dus juist niet opmerkt de eerste dag, pas wanneer ze zwellen heb je door dat er een teek zit en dan zit hij er echt langer dan 24 uur.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:47

Bowo schreef:
bigone schreef:
Op je bil en om lyme te krijgen moet de teek toch wel 24 uur gezeten hebben, niets gezien?? En een tekenbeet jeukt niet. Maar goed dat je er voorzichtig mee bent maar zou niet meteen in de paniekmodus schieten.

Dat is niet waar. Ik heb zelf Lyme gehad en die teek zat er echt nog geen 24 uur.

Overigens zijn rode ringen ook niet altijd zo. Ik kreeg een ronde vlek (gevuld dus) met een kronkelige rand.

Of de vlek van TS ook lyme is, weet ik niet

Ik weet wel degelijk zeker dat je, wanneer je een teek snel en op de juiste manier verwijderd en wanneer hij op een plek zit waar hij niet in de knel heeft gezeten, je er bijna voor 100% van uit kunt gaan dat hij niet de borelia heeft overgebracht. En ja, wanneer een teek zich goed vastbijt, zuigt en er word dan flink ingeknepen dat je dan wel degelijk Lyme kunt krijgen mits het een besmette teek was. De nimpfen zijn zo ontzettend klein dat je die dus juist niet opmerkt de eerste dag, pas wanneer ze zwellen heb je door dat er een teek zit en dan zit hij er echt langer dan 24 uur.[/quote]
Tja, ik kan je wel vertellen dat ik dat echt wel had gezien, maar ben bang dat je dat dan toch niet wilt geloven. Hij zat er mogelijk wel al een aantal uur, maar zeker geen dag.
Maar er zit ook nogal wat verschil tussen snel en 24 uur.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:53

Ik geloof je zeker wel maar je kunt ook bvb zes jaar na de beet van een besmette teek die veel te laat of niet goed is verwijderd nog zeer ernstig ziek worden, geloof me, heb er ervaring mee.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Heb ik een tekenbeet gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:35

Zet even met een pen de rand van de plekken af zo kun je makkelijk controleren of het groter word ja of nee