Help, ik zit in een paardendilemma

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomiihorses
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-05-17

Help, ik zit in een paardendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 11:47

Hoi,
Ik zit met een dilemma.
Ik wordt te groot voor mijn lievelingspony en ik lease / verzorg haar ook, maar er zijn geen andere leuke paardjes op de manege... ik wil ook niet stoppen met leasen want ik heb een ontzettend leuke groep waarmee ik altijd rijd die dag en ik wil dat niet missen ( we rijden tijdens het leasen samen, we rijden geen lessen samen ivm dat iedereen andere tijdstippen handiger vind)
We gaan ook vaak nog wat eten daarna of gaan shoppen / epplejeck.

Wat vinden jullie... moet ik stoppen met leasen of juist niet? En hoe vind je een leuk nieuw paardje om op te rijden?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:51

Je vind vast wel een nieuw leuk paardje om te leasen hoor ;) . En je oude leasepony kan je nog iedere keer zien. Dus ik zou zeker niet stoppen met leasen! :)

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Help, ik zit in een paardendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:56

Heb je op de andere paarden van de manege langer gereden?Misschien krijg je toch een klik na tijdje.Zoniet kan je altijd verder kijken.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Help, ik zit in een paardendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:02

je wordt te groot, hoe groot is je huidige leasepaard?
Zijn er misschien andere paarden op de huidige locatie beschikbaar zodat je over kunt stappen naar een ander paard?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70543
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:32

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Help, ik zit in een paardendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:48

In plaats van rijden kun je er natuurlijk ook voor kiezen om je te verdiepen in grondwerk, bijvoorbeeld lange teugelen, dubbele lange lijnen? Ik vind het even leuk als rijden en je kunt er zo ontzettend veel mee doen/bereiken! Zo kun je toch leasepony behouden maar belast je haar niet.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Help, ik zit in een paardendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:55

Je bent natuurlijk helemaal dol op je leasepaardje, maar er zijn vast nog wel meer leuke paarden. Misschien staat er wel een paard die helemaal bij jou past, maar waar je gewoon nog nooit wat mee hebt gedaan waardoor je het paardje helemaal niet kent. Misschien eens met wat meer paarden kennis maken?

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Help, ik zit in een paardendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:22

Ik zou toch een ander leasepaard zoeken. Je betaald er namelijk wel geld voor en als je wilt grondwerken kun je ook gewoon een verzorgpony zoeken.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Help, ik zit in een paardendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:26

Een van mijn lesklanten (meisje van een jaar of 13) werd ook stilaan te groot voor haar leasepony. Zij heeft stilaan gewacht tot er een leuk nieuw manegepaard kwam en dat was ook het geval. Ze is toen overgeschakeld naar een paard en is dan met dat paard verder komen lessen bij mij. Het kan je horizon ook wel verbreden om voorlopig met een paard te rijden wat je misschien niet zo leuk vindt, daar leer je ook een hoop van bij. Als het je niet om de rijkunst of training te doen is zou ik rustig verder gaan met je ponytje en wachten tot er wat leuks voorbij komt waar je op kan verder groeien.