Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 23:33

Nou dat gebeurde dus ook! Een stel liep van de Boet naar de parkeerplaats, toen er net een auto wilde inhalen. Gelukkig kon die auto nog remmen.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:36

linnnh schreef:
Mijn god, iets minder kan ook wel hoor.. Ik mag hopen dat jij je oordeel iets minder snel leert trekken. :=

Ik heb mijn rijbewijs, je hoeft me niets te vertellen over verkeersregels en hoe te handelen in het verkeer. Ik vergoeilijk niets wat vriendin gedaan heeft. Ik vind stoppen en bellen beter dan rijden en bellen. Niet bellen is natuurlijk het best.

Wat doe jij als je gebeld wordt op een snelweg? Ook gaan stilstaan want stilstaan is beter dan rijdend bellen?

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:05

Billy schreef:
linnnh schreef:
Mijn god, iets minder kan ook wel hoor.. Ik mag hopen dat jij je oordeel iets minder snel leert trekken. :=

Ik heb mijn rijbewijs, je hoeft me niets te vertellen over verkeersregels en hoe te handelen in het verkeer. Ik vergoeilijk niets wat vriendin gedaan heeft. Ik vind stoppen en bellen beter dan rijden en bellen. Niet bellen is natuurlijk het best.

Wat doe jij als je gebeld wordt op een snelweg? Ook gaan stilstaan want stilstaan is beter dan rijdend bellen?

Ja, even m'n alarmlichten aan en op de meest rechtse baan gaan staan. Dan hebben andere weggebruikers de andere banen nog over om eromheen te rijden.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:07

Billy schreef:
linnnh schreef:
Mijn god, iets minder kan ook wel hoor.. Ik mag hopen dat jij je oordeel iets minder snel leert trekken. :=

Ik heb mijn rijbewijs, je hoeft me niets te vertellen over verkeersregels en hoe te handelen in het verkeer. Ik vergoeilijk niets wat vriendin gedaan heeft. Ik vind stoppen en bellen beter dan rijden en bellen. Niet bellen is natuurlijk het best.

Wat doe jij als je gebeld wordt op een snelweg? Ook gaan stilstaan want stilstaan is beter dan rijdend bellen?

Ja, even m'n alarmlichten aan en op de meest rechtse baan gaan staan. Dan hebben andere weggebruikers de andere banen nog over om eromheen te rijden.[/quote]
Is dat nou serieus of sarcastisch? En indien serieus, bedoel je dan de vluchtstrook?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:11

Wat een onhandige actie van je vriendin. Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Ik ken de situatie daar en het parkeerterrein is er letterlijk naast.

Ben wel benieuwd wat ze verder nog zegt als jullie het gaan uitpraten.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:12

linnnh schreef:
Billy schreef:

Wat doe jij als je gebeld wordt op een snelweg? Ook gaan stilstaan want stilstaan is beter dan rijdend bellen?

Ja, even m'n alarmlichten aan en op de meest rechtse baan gaan staan. Dan hebben andere weggebruikers de andere banen nog over om eromheen te rijden.



Ik mag toch wel hopen dat dit een grap is :') Jeetje wat gevaarlijk zeg..
Lees eens goed; ze zegt op de snelweg en jij wilt stil gaan staan?
Heb jij je rijbewijs bij een pakje boter gehaald?

Wat denk je van gewoon niet opnemen/bellen?
Pas als je op een plek bent (parkeerplaats of thuis of op bestemming) even terug bellen.

TS, ik vind dat je het goed hebt gedaan, ik had dit ook kunnen doen zo. Ik had waarschijnlijk nog harder door het gesprek heen getetterd dan jij :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:21

linnnh schreef:
Ja, even m'n alarmlichten aan en op de meest rechtse baan gaan staan. Dan hebben andere weggebruikers de andere banen nog over om eromheen te rijden.


Is dit serieus? Je gaat stilstaan op de vluchtstrook??

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:22

Iemand die op de vluchtstrook stil gaat staan om te telefoneren vind ik rijp om het rijbewijs in te leveren. Zeker als je alleen de alarmlichten aan doet en daarbij ook in de auto blijft zitten om te bellen. Nu weet ik niet of je dat laatste ook doet (weet ook niet of je het sarcastisch bedoelde, ik neem eigenlijk aan van wel :D) maar hey. Vluchtstrook is imo een pechstrook voor als je echt niet anders kan, anders heb je daar niks te zoeken. Om het verkeer niet af te leiden én om de weg vrij te houden voor het verkeer dat wel recht heeft om daar te rijden en haast heeft (ambulance, brandweer).
Als je dan toch wilt/moet parkeren op de vluchtstrook dan moet je uitstappen, gevaarsdriehoek neerzetten op x afstand van je auto, je gele hesje tevoorschijn halen en buiten de auto aan de andere kant van de vangrail staan. Dan is het imo sowieso sneller, veiliger en minder gedoe om gewoon de afrit te nemen en hem daar ergens te parkeren en dán te bellen. De vluchtstrook is geen parkeerplaats

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:23

linnnh schreef:
Ja, even m'n alarmlichten aan en op de meest rechtse baan gaan staan. Dan hebben andere weggebruikers de andere banen nog over om eromheen te rijden.


_O- _O- _O-
dit kan gewoon niet echt zijn. Zo ja…hopelijk mag je heel snel je rijbewijs inleveren bij oom agent.

Anoniem

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:25

Ze krijgt jullie allemaal wel mooi op de kast iig :') Ik geloof er geen barst van ;)

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:26

Relaxed schreef:
Ze krijgt jullie allemaal wel mooi op de kast iig :') Ik geloof er geen barst van ;)


Naja, de andere reacties zijn ook niet helemaal serieus te nemen dan, dus het zou me niks verbazen als ze het meent :+

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:27

Voor alle mensen die denken dat je acuut op de rem moet gaan staan als de telefoon gaat: koop een handsfree set, of zet je telefoon gewoon uit als je in de auto stapt. Goeie hemel zeg...

Als ik overigens achter de auto van de vriendin van TS was terecht gekomen, was ik dusdanig lang op de claxon gaan hangen dat ze haar telefoon wel neer had móeten leggen ~~}>

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:29

wat denk je ervan om helemaal niet te bellen in de auto, ook niet handsfree. Hoe je het ook wendt of keert, je wordt altijd afgeleid, ook als je handsfree belt.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:29

Nou ja, zie genoeg idioten bellen op de vluchtstrook :=

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:33

Laura82 schreef:
Nou ja, zie genoeg idioten bellen op de vluchtstrook :=


Hopelijk naar hun pechservice dan? :=

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:34

Laura82 schreef:
Nou ja, zie genoeg idioten bellen op de vluchtstrook :=

Die staan ook mogelijk met 112, de wegenwacht of iets in die richting aan de lijn :)

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:34

Als ze slim zijn doen ze dat dan achter de vangrails... maar betwijfel of t allemaal pech is.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:40

_O-

Jullie zijn echt uiterst vermakelijk :') Tuurlijk ga ik niet stoppen zodra ik gebeld wordt en op de snelweg rijd. Mijn telefoon gaat op "automodus" waardoor inkomende oproepen en berichten automatisch beantwoord worden. Ik laat me niet afleiden. (https://www.interpolis.nl/lab/verkeer/r ... -automodus)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:47

Telpeva schreef:
Iemand die op de vluchtstrook stil gaat staan om te telefoneren vind ik rijp om het rijbewijs in te leveren. Zeker als je alleen de alarmlichten aan doet en daarbij ook in de auto blijft zitten om te bellen.


Geloof het of niet, maar die idioten zijn er :=
Laatst reden wij over de snelweg en stond er een mevrouw op de vluchtstrook om haar kind in de berm te laten plassen.
Maar het ergste was: achter de auto stond nog een kind en die stond dus ook midden op de vluchtstrook!
Ik schat het kind niet ouder dan 3. We stonden doodsangsten uit dat het kind de weg op zou rennen. Mijn man heeft toen de politie gebeld.
Geen idee hoe dat is afgelopen, maar ik hoop dat de mevrouw een flinke uitbrander heeft gehad.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:48

linnnh schreef:
_O-

Jullie zijn echt uiterst vermakelijk :') Tuurlijk ga ik niet stoppen zodra ik gebeld wordt en op de snelweg rijd. Mijn telefoon gaat op "automodus" waardoor inkomende oproepen en berichten automatisch beantwoord worden. Ik laat me niet afleiden. (https://www.interpolis.nl/lab/verkeer/r ... -automodus)

Maar als het zo "vanzelfsprekend" is dat je toch niet gaat stoppen op een snelweg, waarom is het dan niet even vanzelfsprekend dat je niet voor een zebrapad stopt om te bellen?
Veiliger dan rijden?
Het noodlot had al bijna toegeslaan. Mensen achter je merken dat je stilstaat voor niets. Ergeren zich, er is toch niemand. Ach het mag niet maar laat ik maar voorbijsteken. Je ziet 2, 3, 4 auto's en vrachtwagens voor je de auto voorbijsteken. Jij denkt ik kan er ook bij, en op dat moment denkt een voetganger "hé die is gestopt voor mij, ik steek over".
Zo zijn er dus al dodelijke ongevallen gebeurd en bij TS heeft het ook maar nauwelijks gescheeld. Want dat is, als er op dat moment een voetganger/fietser de baan opgaat en een ongeduldige chauffeur achter je steekt je voorbij, als die elkaar raken is de kans op een ernstig of dodelijk letsel groot.
Die voorbijstekende chauffeur is in fout want hij mag nooit voorbijsteken bij een zebrapad, maar die vriendin net zo hard want bellen mag niet en in deze situatie creëert ze wel een omgeving waar ze mensen aanmoedigt de wet te verbreken.

Dus in deze situatie is stoppen en bellen net zo idioot en gevaarlijk als aan de kant gaan staan op de snelweg op te bellen. En heeft TS er heel goed aan gedaan om te laten zien dat dit een brug te ver was, zeker niet overdreven.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:11

Als ik wordt gebeld onderweg gaat die gewoon lekker op de bluetooth door de auto heen schallen. Mag iedereen meegenieten van het gesprek die bij me in de auto zit.

Afhankelijk van de aard van het gesprek draai ik rustig een parking op of zoek me een parkeerplaatsje naast de weg. Is het ouwehoeren met mijn vader rij ik lekker door.

Zoals je vriendin heeft gedaan is echt niet logisch. Een beetje íkke ikke ikke en de rest kan stikken houding. Goed dat ik niet in de buurt was, had ze haar gesprek helemaal niet kunnen volgen want A. ik haal niet in op een zebrapad, als die voetgangers onder mijn auto komen ben ik de sjaak en B. ik ben wat dat betrefd zeer ongeduldig en zou al dik aan het claxonneren zijn. Ferme meid als ze dan nog doorbelt

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:19

Natuurlijk is dit onverantwoord. Serieus, de parkeerplaats is achter het weggetje.

Ik dacht eerlijk gezegd dat je 15 was, schrok er van dat je 35 bent. Je kan het toch wel iets volwassener oplossen?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:20

Kinke schreef:
wat denk je ervan om helemaal niet te bellen in de auto, ook niet handsfree. Hoe je het ook wendt of keert, je wordt altijd afgeleid, ook als je handsfree belt.


Maar praat jij dan ook niet met anderen die bij je in de auto zitten als je achter het stuur zit? Want dat is ook afleidend, toch? Persoonlijk vind ik dat nog afleidender omdat je dan vaak ook even naar je gesprekspartner kijkt tussendoor...

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:13

Cayenne schreef:
Telpeva schreef:
Iemand die op de vluchtstrook stil gaat staan om te telefoneren vind ik rijp om het rijbewijs in te leveren. Zeker als je alleen de alarmlichten aan doet en daarbij ook in de auto blijft zitten om te bellen.


Geloof het of niet, maar die idioten zijn er :=
Laatst reden wij over de snelweg en stond er een mevrouw op de vluchtstrook om haar kind in de berm te laten plassen.
Maar het ergste was: achter de auto stond nog een kind en die stond dus ook midden op de vluchtstrook!
Ik schat het kind niet ouder dan 3. We stonden doodsangsten uit dat het kind de weg op zou rennen. Mijn man heeft toen de politie gebeld.
Geen idee hoe dat is afgelopen, maar ik hoop dat de mevrouw een flinke uitbrander heeft gehad.


Je mag gewoon stoppen op de vluchtstrook bij hoge nood ;)

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:16

Citaat:
Maar praat jij dan ook niet met anderen die bij je in de auto zitten als je achter het stuur zit? Want dat is ook afleidend, toch? Persoonlijk vind ik dat nog afleidender omdat je dan vaak ook even naar je gesprekspartner kijkt tussendoor...


Dat is een heikel onderwerp.

Klaas en ik doen het zo: we kletsen en degene op de bijrijdersstoel kijkt mee. (Bij moeilijke, spannende situaties houd je je mond, etc.)
...en dat is een service die iemand per telefoon niet kan leveren, dus is niet hetzelfde.

Moeilijke onderwerpen zijn taboe. Dus dat in de OP er een klant of wat was het belde: niet doen.

Ruzie uitpraten in de auto: alleen op een parkeerplaats.

...het aantal ongelukken omdat de bestuurder boos was, ook voor de tijd van de mobiele telefoon is gigantisch.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 13-06-18 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt