Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:15

fijn dat jullie zo genoten hebben. ik hoop dat over jaar of 5 het evenement nog bestaat

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:38

Wat een gaaf weekend was het weer op het Event. Vrijdag voornamelijk heel druk gehad op de rekenkamer dus niet heel veel gezien. Uiteraard wel mooie punten verwerkt :P

Zaterdag was er buiten het mennen geen officiële wedstrijd dus had ik het aanzienlijk minder druk.
Zondag was echt een topdag te noemen. Mijn eigen haffies kwamen aan start en niet zonder resultaat ;)
Mara heeft 2 winstpunten in het ZZL behaald. Geheel tegen verwachting (storing bij C door de banners daar die hij heel spannend vond en foutje in de keertwending) heeft Aragon een winstpunt behaald in de PSG.
Supertrots natuurlijk en hij is daarmee officieel lichte tour geklasseerd *\o/*
Heel veel leuke en lieve reacties hierop gehad ter plaatse.

Daarnaast natuurlijk ook genoten van de vele andere leuke haffies waaronder absoluut wat toppers in de dop en natuurlijk het schitterende weer.
Het viel me ook op dat het niveau van de haffies echt enorm is gestegen de laatste jaren.

@ Maessie: Dankjewel voor je compliment. Ik hoop ook dat Aragon een voorbeeld mag zijn dat alles mogelijk is en daarmee een stimulans voor anderen om toch vooral door te zetten en maling te hebben aan wat anderen vinden van het ras.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:45

Mirranda schreef:
Daarnaast natuurlijk ook genoten van de vele andere leuke haffies waaronder absoluut wat toppers in de dop en natuurlijk het schitterende weer.
Het viel me ook op dat het niveau van de haffies echt enorm is gestegen de laatste jaren.

@ Maessie: Dankjewel voor je compliment. Ik hoop ook dat Aragon een voorbeeld mag zijn dat alles mogelijk is en daarmee een stimulans voor anderen om toch vooral door te zetten en maling te hebben aan wat anderen vinden van het ras.


Bestaan er filmpjes van aragon? ik ben wel heel erg benieuwd.

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:47

istri schreef:
Ook wij hebben een gaaf weekend gehad! Vrijdags begonnen met de dressuur ze was niet helemaal bij mij maar toch 180.5 en 183 dus 2 winstpunten *\o/* zaterdag een super leuke maar drukke dag gehad, eerst schriktraining en springclinic daarna nog proef met uitleg en vaardigheid! Super gaaf heerlijk crossen tussen de pionnen en 6de geworden dus een mooi halster gekegen. Zondag nog 2 keer gestart 1e proef 196 beste score ooit! 2de helaas 176.5 maar paardje was op en ik ook :') vorig jaar op dit weekend voor het eerste b impuls gestart, en dit weekend zijn we l1 start gerechtigd *\%/* b + 11 dat was mijn doel! Leuk om jullie eens in het echt gezien te hebben!

[ [url=m/KFE60K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c2YRRW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/36Ykvn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IaBMVC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeee jou herken ik! We reden samen de schriktraining :D
Wij hebben ook een heel leuk weekend gehad! Vrijdaf 2 dressuurproeven met 181 en 181,5 als resultaat. Niet erg tevreden mee maar het zijn weer 2 winstpunten! Zaterdag dan dus ook de schriktraining en wauw wat was ze braaf <3 Hebben thuis al wel vaker geoefend met vlaggetjes en paraplu's maar man, wat was ik trots! Daarna de dressuurclinic wat heel erg verhelderend was. We kunnen weer hard aan de slag en weten nu precies onze verbeterpunten, ook wat betreft proeven rijden. Zondag weer 2 proeven gereden en al wat punten van de clinic meegepakt wat resulteerde in 185,5 en 188! Al een aantal punten meer en een beter gevoel vanaf mijn kant! Wijken blijft een ding waar we hard mee aan de slag moeten, net als het actief en opwaards lopen.
Al met al een leuk weekend én nu L2 startgerechtigd!! :D Al blijven we nog even lekker in de L1 dooroefenen.

Janneke, jeetje wat gingen/gaan jullie goed _/-\o_ Wat is Willow toch ook een gaaf paard!

En Aragon, dat was echt even kwijlen <3 <3 Wát een paard!!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:35

Ik heb de proef van aragon gefilmd.

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:06

Ook ik zou graag eens mee kletsen af en toe!

Leuk om te zien dat er meer mensen zo fanatiek ip wedstrijd gaan met hun haflingers!

Ik heb sinds een aantal jaar 2 knappe haflingerdames om te rijden!

Miranda rijd ik inmiddels alweer zo'n 8 jaar. Na veel tegenslagen, waaronder een val tijdens het springen waarbij ze op haar hoofd geland is (soort van struisvogel effect) zijn we nu weer lekker op dreef. Over twee weken gaan we ons M1 debuut rijden .

Afbeelding


Afbeelding


Ella heb ik sinds een jaar ongeveer weer opgepakt. Een echt heethoofd en absoluut geen makkelijke dame om te rijden. Ze heeft last chronische longproblemen en dat maakt het voor haar niet altijd even makkelijk om gereden te worden.Ze krijgt hier voor medicatie en dat helpt gelukkig goed! Afgelopen weekend heb ik met haar voor het eerst L2 gestart. Nog geen winstpunten gereden, maar daar ging ik ook nog niet vanuit de eerste keer.

Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:16

Welkom! Leuke hafjes heb je :j
Start je ze beide bitloos? Wat stoer! Heb je daar een reden voor? Gewoon interesse :o
Heb die van mij in het L2 ook wel eens bitloos gestart maar vind met bit toch fijner en helemaal nu in het M Haha :Y)

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:50

Willeke, ik heb ook wel eens afgegroet, wel vaker dan 1x ook :+ Soms is het gewoon zo'n dag, hoort er ook bij. Volgende x gewoon weer lekker je rondje gaan rijden! ;)

Anieeek welkom!

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:56

Flicka12 schreef:
Welkom! Leuke hafjes heb je :j
Start je ze beide bitloos? Wat stoer! Heb je daar een reden voor? Gewoon interesse :o
Heb die van mij in het L2 ook wel eens bitloos gestart maar vind met bit toch fijner en helemaal nu in het M Haha :Y)


Miranda heeft in het verleden een keer een aantal wondjes in haar mond gehad en loopt sindsdien fijner bitloos, met bit doet ze het ook goed maar daar word ze af en toe sterk op.

Aan Ella merk ik dat ze op momenten dat haar luchtwegen geïrriteerd zijn, ze het bitloos zelf prettiger vind, maar over het algemeen rijd ik haar gewoon met bit

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:54

Wat leuk al die verhalen over het haflinger event. Dat moet wel gaaf zijn, zoveel haffies bij elkaar. Wie weet, ga ik ook nog wel een keer.
Ik rij die van mij ook regelmatig bitloos. Ik vind dat wel een mooie controle voor mezelf of ze wel genoeg aan m'n zit is. Ze loopt er meestal heel fijn op.
En eh... Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje van Aragon. Dan weet ik waar ik naar toe moet trainen, ( en geeft de burger weer moed, als mijn gouden draakje de uitgestrekte draf een onmogelijke opgave vindt voor een haflinger).
Iedereen gefeliciteerd met de punten, en degene die afgegroet heeft (sorry... Weet de naam niet meer), gewoon doorgaan! (al snap ik dat je er stevig van baalt...)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:46

Ik groet ook wel eens af, hoor! Helemaal niet erg! Je hebt met paarden/ levende wezens te maken en die hebben ook hun dag wel eens niet. Zegt echt niet gelijk iets over jou als amazone of jullie als combinatie.

Volgende keer weer beter! Tuurlijk baal ik ook van zondag maar ach, als je zelf maar weet wat je waard bent en wat je kunt <3! Hoef je je voor niemand te bewijzen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:55

Dat is ook zeker zo. Ik hoef me ook niet te bewijzen. Al zou ik wel graag wat minder gespannen willen zijn. Maar denk dat er wel meerdere daar last van hebben.

Jullie berichten doen me goed. Vanavond lekker bosritje maken. Morgen heeft hij vrij en dan vanaf woensdag weer aan de bak tot zaterdag.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:07

Ik heb ook meer dan eens afgegroet. De eerste keer voelde ik me daar in het begin ook knap banketstaaf over. Maar toen ik ging relativeren vond ik het juist heel knap van mijzelf om ook te kunnen beslissen wat de grens is en ergens een punt achter te kunnen zetten als ik dat nodig vind.

Ik zal eens kijken of ik het filmpje van Aragon kan uploaden. ;)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:57

annieeek_x schreef:
Flicka12 schreef:
Welkom! Leuke hafjes heb je :j
Start je ze beide bitloos? Wat stoer! Heb je daar een reden voor? Gewoon interesse :o
Heb die van mij in het L2 ook wel eens bitloos gestart maar vind met bit toch fijner en helemaal nu in het M Haha :Y)


Miranda heeft in het verleden een keer een aantal wondjes in haar mond gehad en loopt sindsdien fijner bitloos, met bit doet ze het ook goed maar daar word ze af en toe sterk op.

Aan Ella merk ik dat ze op momenten dat haar luchtwegen geïrriteerd zijn, ze het bitloos zelf prettiger vind, maar over het algemeen rijd ik haar gewoon met bit

Aha! Ik reed die van mij ook inderdaad bitloos omdat ze wondjes had in de mond. Dat hebben we een aantal keer laten laseren en dat gata nu een stuk beter :D

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:27

Goedzo Plutolover (haha naam kwijt)! Je hebt een TOPpony, niet vergeten!

Ik kon zondag ook wel huilen, “had ik maar niet gesprongen vrijdag” (Calys had al iets meer dan twee jaar geen hindernis gespongen en kon niet meer lopen zondag haha), maar aan de andere kant vond Calys dat springen echt suuuuuuuperleuk dus het is gewoon even zo. Niks aan te doen allemaal :-).

Ben ERG benieuwd naar alle foto’s!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:36

astridastrid schreef:
Goedzo Plutolover (haha naam kwijt)! Je hebt een TOPpony, niet vergeten!

Ik kon zondag ook wel huilen, “had ik maar niet gesprongen vrijdag” (Calys had al iets meer dan twee jaar geen hindernis gespongen en kon niet meer lopen zondag haha), maar aan de andere kant vond Calys dat springen echt suuuuuuuperleuk dus het is gewoon even zo. Niks aan te doen allemaal :-).

Ben ERG benieuwd naar alle foto’s!


en je was foutloos
dat deze doos nou de barrage niet uit de hoofd wist hahahaha

ja had ik het maar niet gedaan meid dat had ik ook zaterdag had ik die kur maar niet gereden wat zo lekker uitliep. of had tamara die clinic maar niet gereden.
je weet het niet, waren ook wel warme dagen


maar heb je al foto's gespot

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:08

Site van de nhps ligt eruit klopt dat

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:16

Ik lees veel over afgroeten, is dat dat je gewoon midden in je proef besluit te stoppen en dan afgroet?

Vandaag weer les en ik ben zo blij met hoe ze liep! Ze liep een tijdje wat stijf met slechte buiging maar rechts maar nu was ze ineens weer heerlijk soepel. Ze deed ontzettend goed haar best vandaag!
(Slechte kwalitiet foto oeps maar voor het idee)
Afbeelding
Ik erger me overigens nog steeds aan mijn rug, ik heb een enorm holle rug. Ook in het dagelijks leven en ik ben er heel hard mee aan het werken maar soms tijdens het rijden als ik dan fotoMs terugzie baal ik weer. Vervelend ook omdat ik me er constant van bewust ben maar het me gewoon niet lukt om Mn bekken te kantelen

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:28

Faitherr schreef:
Ik lees veel over afgroeten, is dat dat je gewoon midden in je proef besluit te stoppen en dan afgroet?

Vandaag weer les en ik ben zo blij met hoe ze liep! Ze liep een tijdje wat stijf met slechte buiging maar rechts maar nu was ze ineens weer heerlijk soepel. Ze deed ontzettend goed haar best vandaag!
(Slechte kwalitiet foto oeps maar voor het idee)
[ [url=m/VamINK.png]Afbeelding[/url] ]
Ik erger me overigens nog steeds aan mijn rug, ik heb een enorm holle rug. Ook in het dagelijks leven en ik ben er heel hard mee aan het werken maar soms tijdens het rijden als ik dan fotoMs terugzie baal ik weer. Vervelend ook omdat ik me er constant van bewust ben maar het me gewoon niet lukt om Mn bekken te kantelen

Mijn bijrijder was zondag al bijna klaar met de proef king was moe en sprong ze wissels niet meer er kwam nog 2 wissel aan en ze dacht nee dit word hem niet bang voor verlies punten ze rijd hem nu 5 jaar en nog nooit afgegroet.
Het moet Goed voelen voelt het niet goed of lukt sommige onderdelen niet dan kan je inderdaad ter alle tijden afgroeten zo verkom je ook verlies punten.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:47

Kiddokids: legt het heel mooi uit.

Vabdaag maar een ritje gemaakt. Wel m’n thiedemann bit in gedaan. Dan is stan op 2 vingers te rijden.. meestal als ik 2-3 dagen met dit bit rij en daarna weer me normale bit in doe loopt hij weer fijner op z’n gewone bit.

Afbeelding

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:59

Mooie resultaten allemaal afgelopen weekend zeg! Ziet er leuk uit dat haflinger event!

Helaas ligt punk haar dressuur zadel niet goed meer. :(

De bak hier thuis is vaak ontzettend zwaar, maar als je het Drents Friese wold naast de deur hebt en letterlijk binnen 5 minuten middenin het bos bent mag ik niet zeuren.. Haar conditie is in ieder geval nog nooit zo goed geweest als nu met alle bosritten die we maken :')

Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:12

Gaaf t Drents Friese wold. Droomt verder ooit woon ik daar ook ergens

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:31

Zoooo gaaf t haflingerevent! Volgend jaar ben ik ook weer van de partij. Heb het echt gemist als ik alle foto's zo zie. Heb ook t idee dat er hier meer sfeer was als in uden!

Hier gaat alles goed en mn knappe vent groeit hard :D

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 04:05

Wat is die knap leonie <3

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 06:21

Super leuk veulen!
En het drents- Friese woud naast de deur... Volgens mij zou ik dan nooit meer in de bak rijden. Jaloers....