Bucas vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Bucas vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 20:42

Hoi

Zijn er mensen die ervaring hebben met:
Bucas buzz off rain zebra?

Afbeelding


Ik heb nu de bucas freedom fly sheet:

Afbeelding


De eerste deken is onder garantie geruild. De deken liet los op de stiksels en viel zowat uit elkaar. De huidige deken houd het langer vol, maar gaat ook eind van het seizoen niet halen.

Ivm de warmte (weinig schaduwmogelijkheid) zoek ik een ventilerende deken maar wel eentje die goed beschermd. Pony krijgt van steken allemaal bulten met korstjes.

Afbeelding

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:51

Persoonlijk vind ik de Bucas vliegendekens dure ondingen. Blijven niet mooi liggen en gaan snel kapot. Hier nu voor het 4 jaar Rambo Sweet Itch Hoody's in gebruik en die zijn niet kapot te krijgen.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Bucas vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 20:56

Die heb ik ook gezien. Maar voelt qua materiaal zo zwaar en warm. Gaan ze daar niet extreem onder zweten?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Bucas vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:10

Heb ik hier nog nooit gezien, terwijl ze regelmatig hun dolle 10 minuten hebben. Regenen ze nat, dan zijn ze ook heel snel weer droog.

Anoniem

Re: Bucas vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:13

die vliegen/regen dekens vind ik ondingen. Veelste warm. En de pasvorm van de bucas dekens vond ik ook beroerd terwijl ik aan winterdekens alles van bucas heb.

Ik heb nu sinds een paar dagen een weatherbeta en ben daar voor als nog tevreden over.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:14

Ik heb ook een Rambo Sweet Itch Hoody die ik nu een week of 2 heb. Het deken voelt inderdaad erg zwaar aan, maar zweten heeft mijn merrie nog niet echt gedaan, enkel als het heel erg warm is was ze rond haar schouders wat klammig, maar niet om te zeggen dat ze echt aan het zweten was.

Anoniem

Re: Bucas vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:22

Ik heb hem gehad. Na 10 min stond merrie dampend van het zweet op het land, weer gedroogd en opgelegd, weer zeiknat van t zweet. Vind het helemaal niks terwijl al mijn andere dekens van Bucas top zijn.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 21:25

bobje26 schreef:
Ik heb hem gehad. Na 10 min stond merrie dampend van het zweet op het land, weer gedroogd en opgelegd, weer zeiknat van t zweet. Vind het helemaal niks terwijl al mijn andere dekens van Bucas top zijn.


Bedankt voor je bericht!
Pony zweet van nature al snel. Dus was al bang ivm de bovenkant die regenbestendig is.

Ze is aan de voorkant breed. Dus de meeste dekens schuren. Vandaag dat ik rond bucas of rambo/amigo kijk. Omdat amigo super op haar past.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:27

bobje26 schreef:
Ik heb hem gehad. Na 10 min stond merrie dampend van het zweet op het land, weer gedroogd en opgelegd, weer zeiknat van t zweet. Vind het helemaal niks terwijl al mijn andere dekens van Bucas top zijn.

had jij de freedom of de zebradeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:17

Heleennn schreef:
bobje26 schreef:
Ik heb hem gehad. Na 10 min stond merrie dampend van het zweet op het land, weer gedroogd en opgelegd, weer zeiknat van t zweet. Vind het helemaal niks terwijl al mijn andere dekens van Bucas top zijn.

had jij de freedom of de zebradeken?



Diezelfde uit het topic, zebra.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:06

Hier de bucas buzz off rain zebra, en de gewone buzz off zebra in gebruik. Gaat prima met onze eczemer. Tot 20, of max 25 graden gebruiken we de buzz off rain. Daarboven de gewone buzz off zebra, of de fedimax zebra. Dekens gaan zo'n 4 jaar mee hier. Werkt prima mits de pasvorm bij je paard past.


Wat ik me af vraag bij degene die er niet blij mee zijn. Te warm etc. Of jullie de buzz off rain niet vergelijken met een gewone vliegendeken? In dat geval is het idd warmer. En zal het bij het gemiddelde paard vaak tot ong 20 graden prettig zijn. Die van ons kunnen goed tegen de warmte en daar is het tot max 25 graden.

De Rsih is ook een fijne deken, alleen wel iets dikker.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:58

hier de bucas buzz off big neck gepast op mijn tinker .. in principe past hij goed alleen heb ik het idee dat hij wat aan de strakke kant zit bij dat schoft richting borst stukje?? voor iemand herkenbaar?
of hoort dat zo, ik twijfel

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:05

missanita84 schreef:
hier de bucas buzz off big neck gepast op mijn tinker .. in principe past hij goed alleen heb ik het idee dat hij wat aan de strakke kant zit bij dat schoft richting borst stukje?? voor iemand herkenbaar?
of hoort dat zo, ik twijfel

Bij die van mij ging het daar snijden, paardje was toen nog jong maar sindsdien Bucas niet meer durven proberen. Rambo en Amigo liggen wel goed al moet ik uitkijken met hoge borstsluitingen.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:08

Azmay schreef:
missanita84 schreef:
hier de bucas buzz off big neck gepast op mijn tinker .. in principe past hij goed alleen heb ik het idee dat hij wat aan de strakke kant zit bij dat schoft richting borst stukje?? voor iemand herkenbaar?
of hoort dat zo, ik twijfel

Bij die van mij ging het daar snijden, paardje was toen nog jong maar sindsdien Bucas niet meer durven proberen. Rambo en Amigo liggen wel goed al moet ik uitkijken met hoge borstsluitingen.



bedankt, ging ie op de borst of bij de schoft snijden?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:10

missanita84 schreef:
Azmay schreef:
Bij die van mij ging het daar snijden, paardje was toen nog jong maar sindsdien Bucas niet meer durven proberen. Rambo en Amigo liggen wel goed al moet ik uitkijken met hoge borstsluitingen.



bedankt, ging ie op de borst of bij de schoft snijden?

Een beetje op de schouder richting de schoft, echt aan de zijkant zeg maar. Vond het een gekke plek maar goed blijkbaar zat hij gewoon echt niet lekker hoewel hij verder wel mooi leek te liggen.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:12

als ik je zo hoor dan is dat dus ook precies het plekje wat hier hier strak lijkt te zitten! , bedankt hij gaat dan gewoon retour, nog een idee welke deken lkkr luchtig is wbt vliegendeken? dacht zelf de amigo mio of de master.. wat een gedoe zeg, ik vond het stofje van de bucas wel erg luchtig ogen

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: Bucas vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:02

Hier ook een bucas vliegendeken gehad. Vond de deken erg zwaar, warm en de pasvorm heel beroerd.
Bij mijn paard was de hals ook te kort waardoor hij constant naar beneden zakte. Ook de buikflap was veels te kort en door de klipjes lag mijn paard naar mijn inzien niet fijn, hij kreeg er ook kale plekken van.

Ik heb nu zelf de mio flyrug, erg fijn vind ik die! Zodra de deken op is koop ik weer een nieuwe.
De amigo aussie allrounder heb ik ook gehad, was ook erg fijn alleen de deken droogt minder gauw op als het geregend had.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Bucas vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:42

Valt de amigo normaal hij.heeft normaal 185/190 van de bucas lag de 195 goed..

Denk ruglengte 130/140?? Van de amigo??

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 18:03

Inmiddels is de bucas vervangen door de rambo ivm wederom schade. Deken is 3 weken oud en pony is totaal geen sloper.


Afbeelding

Afbeelding

Ook volledig uitgelubberd

Afbeelding



Nu de Rambo Protector. Had ik een half jaar eerder moeten doen :+

Afbeelding