Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poeky
Berichten: 272
Geregistreerd: 29-06-11
Woonplaats: België

Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 18:57

Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar een anatomisch hoofdstel zonder neusriem en vroeg me af of hier mensen zijn die gebruik maken van een anatomisch hoofdstel dat ofwel geen neusriem heeft of waarbij ze de neusriem ervan gehaald hebben. Het gaat mij dus vooral om het deel achter de oren/in de nek dat anatomisch gevormd moet zijn.

Nu zijn er online wel veel anatomische hoofdstellen te vinden, maar velen hebben een vaste neusriem. Ik wil gerust een hoofdstel met neusriem kopen en de neusriem er zelf afhalen als die los zit, maar om dan eigenlijk de helft van het geld te spenderen aan een gecompliceerd gevormde anatomische neusriem die er meteen afvliegt lijkt me ook weer wat :D

Dus, zijn hier mensen met aanraders voor iemand die een anatomisch hoofdstel zoekt zonder neusriem? :D

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:04


AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:22

Ik heb deze: https://www.divoza.com/nl/passier-ingri ... -hoofdstel

Mooi zacht en soepel leer en je kan de neusriem er gewoon in zijn geheel vanaf halen zonder dan lelijke riempjes aan de zijkant over te houden. Het kopstuk is anatomisch gevormd. En het is gewoon best wel een chique hoofdstel if you ask me. Mocht je dan toch een keer wel de neusriem erop willen doen, dan is het tenminste ook gewoon een mooie neusriem =P

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:28

Sabro

Poeky
Berichten: 272
Geregistreerd: 29-06-11
Woonplaats: België

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 21:22

Die kramer mix & match had ik nog niet gezien, op zich is dat inderdaad precies wat ik zoek, enkel ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van het leder dat bij kramer gebruikt wordt.

@lotje5lotje heb je zelf ervaring met Sabro? Ik vind hun hoofdstellen en kaptomen er absoluut prachtig uitzien, kan je me vertellen hoe de kwaliteit van het leer je bevalt en de ligging van het kopstuk achter de oren? Ligt die zacht?

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:24

Bridle2fit misschien? Die hebben anatomische hoofdstellen die je per onderdeel kunt samenstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:24

Barefoot shape it..

Poeky
Berichten: 272
Geregistreerd: 29-06-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 16:49

Eliine schreef:
Bridle2fit misschien? Die hebben anatomische hoofdstellen die je per onderdeel kunt samenstellen.


Dank voor de tip, die heb ik intussen ook bekeken en dat ziet er inderdaad een goede optie uit. Het enige dat me opnieuw wat tegen houdt is dat ik best wat negatieve feedback lees hier op bokt over de kwaliteit van het leer van bridle2fit. Dat zou jammer zijn want op zich ziet dat er erg fijn materiaal uit.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:54

ik ben niet zo thuis in het anatomische maar over de kwaliteit van kramer ben ik wel degelijk te spreken :j
Een aantal jaar geleden een kaptoom van hun aangeschaft en deze leeft nog steeds.
ook rijlaarzen van kramer gehad (derde hands) en het heeft 1,5 jaar geduurd zonder schoonmaken of invetten voor dat deze het begaven, op de naad van de zool.

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:21

Poeky, het leer is boterzacht, het kopstuk is uitgesneden bij de oren.best prijzig, maar het geld waard!

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:47

Kramer idd echt goede kwaliteit , geen kartonleer
Heb nu een hoofdstel al 6 jaar , met lak , nog steeds als nieuw en wordt 2-4 keer per week gebruikt. Af en toe een balsempje en weer Good to go , ook de hardware blijft mooi en roest niet

Poeky
Berichten: 272
Geregistreerd: 29-06-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 18:08

lotje5lotje schreef:
Poeky, het leer is boterzacht, het kopstuk is uitgesneden bij de oren.best prijzig, maar het geld waard!


Het zien er inderdaad prachtige producten uit, mijn voorkeur gaat momenteel toch naar hen. Heb jij zelf toevallig een kaptoom van hen of enkel een hoofdstel? Ik zag hun platte kaptoom waar ook gespen aan zijn om een bit vast te klippen en vond die er heel fijn uitzien, enkel vraag ik me af of het contact met het bit volledig zuiver verloopt met de kaptoom er tussen.

Lillian en faunty, dat verbaast mij eigenlijk wel. Ik heb zelf ook een kaptoom van leer van bij kramer en vind het leer bijzonder stug, mij komt het helemaal niet kwalitatief over. Misschien heb ik dan gewoon pech gehad, maar ik wil nu toch echt een hoofdstel van hoog kwalitatief leer.

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:11

Ik had alleen een hoofdstel

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:12

Ik heb de kaptoom eerst schoongemaakt met leerzeep een daarna ingevet met duo hoef. Nooit problemen mee gehad.

Edit, Oke ik moest het aansnoer riempje van de neusriem vervangen maar dat was mijn eigen schuld :=

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:29

Ik heb ook een hoofdstel van Kramer en sommige passantjes waren te klein waardoor ik niet mooi kon gespen :( Verder was het leer ook vrij stug.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Zoektocht naar anatomisch hoofdstel zonder neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:32

Ik heb ook de kaptoom , 1 keetje ingevet aan het begin maar nu gewoon goed !