Selenium te kort!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
broek
Berichten: 434
Geregistreerd: 26-05-08

Selenium te kort!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 11:23

Hoi,
Uit bloedtest is gebleken dat mijn paard selenium te kort heeft.
Nou is er equitop forte aangeraden door de dierenarts.. en dit geef ik nu een week.
Een te kort vul je natuurlijk niet aan binnen een paar dagen. Heeft iemand andere tips, zodat hij zich wat sneller weer beter voelt? Ik kan hem helaas niet op het gras zetten.
Mvg

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:30

broek schreef:
Hoi,
Uit bloedtest is gebleken dat mijn paard selenium te kort heeft.
Nou is er equitop forte aangeraden door de dierenarts.. en dit geef ik nu een week.
Een te kort vul je natuurlijk niet aan binnen een paar dagen. Heeft iemand andere tips, zodat hij zich wat sneller weer beter voelt? Ik kan hem helaas niet op het gras zetten.
Mvg


Ik wil je vooral goed aanraden om op te letten met het bijvoeren van selenium. Als je dit te veel geeft kan je je paard vergiftigen. Luister dus goed naar je veearts!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Selenium te kort!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:45

Precies, goed naar de veearts luisteren :j
Je voert een goed supplement zo te zien, en verder misschien toch kijken of hij op gras kan...

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Selenium te kort!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:07

Als het een heftig tekort is dan had de DA wel een injectie gegeven.
In dit geval verwacht hij dus blijkbaar dat je het met bijvoeren binnekort weer op pijl hebt. Niet te druk over maken en in eerste instantie het advies opvolgen. Is het dasrna nog steeds duidelijk te laag dan kan je DA je vast wel verder adviseren.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:59

Hoeveel weegt je paard, hoeveel equitop forte geef je en wat geef je verder nog?