stal voor shetlanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happyfell

Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Coevorden

stal voor shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 18:44

Ik heb mijn drie shetlanders nu in grote boxen staan.
Dat is voor hun niet zo gezellig, ze zien elkaar niet en kunnen ook niet buiten de box kijken.
Nu heb ik besloten de boxen af te breken en voor hun van hout nieuwe stallen te bouwen.
Mijn vraag is nu, wat is een goede hoogte, grootste shet is 105cm en zal ik een grote box maken waar ze met z'n drieën in staan of toch drie aparte, waar ze wel kunnen neuzen over het randje.
De breedte totaal is 9 meter en de diepte nu is 3 meter.
Als er iemand foto's heeft van zoiets zie ik die heel graag.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: stal voor shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:18

Ik zou er een (in)loopstal van maken en het zo maken dat je het ook op kunt delen in drie stallen als dat een keer nodig is. Je kunt bijvoorbeeld een scharnierbaar hek monteren, of balksteunen ophangen voor verwijderbare balken.

durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Re: stal voor shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:11

Ik zou een grote stal maken, waar ze met hun hoofdjes over heen kunnen kijken. Dus gewoon een lage muur, waar een deurtje in zit. En deze manier kan met allerlei materiaal.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:15

GDG schreef:
Ik zou er een (in)loopstal van maken en het zo maken dat je het ook op kunt delen in drie stallen als dat een keer nodig is. Je kunt bijvoorbeeld een scharnierbaar hek monteren, of balksteunen ophangen voor verwijderbare balken.


Precies dit. Zo kun je iemand apart zetten wanneer dit nodig is, zonder dat je de boel hoeft te verbouwen.

Er zijn gemakkelijke hekken (of zelf maken) die je tegen de muur open kunt houden en eenvoudig dichtmaakt.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Re: stal voor shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:22

Mijn shetlander stond er zo bij

Afbeelding