Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:54

Janntjuh schreef:
Hoofdstellen blijven lastig. Ik heb mijn micklem competition weer verkocht, ik was er toch niet helemaal tevreden over. Dan is nu de vraag welke wel...
De PS Pioneer spreekt mij heel erg aan, maar ik durf niet goed te bestellen door de verschillende maten (zou dan een combi van cob en full worden). Ik ben bang dat het niet past en dat ik alles weer terug moet sturen naar Zweden. Dan is er nog de Schockemohle alpha (of beta) en een Kramer hoofdstel...
En dan moet het ook nog mooi staan op een tinker O:)

Je kunt ze contacteren en de maten van je paard doorgeven, dus even helemaal opmeten

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:50

Cemlys schreef:
Janntjuh schreef:
Hoofdstellen blijven lastig. Ik heb mijn micklem competition weer verkocht, ik was er toch niet helemaal tevreden over. Dan is nu de vraag welke wel...
De PS Pioneer spreekt mij heel erg aan, maar ik durf niet goed te bestellen door de verschillende maten (zou dan een combi van cob en full worden). Ik ben bang dat het niet past en dat ik alles weer terug moet sturen naar Zweden. Dan is er nog de Schockemohle alpha (of beta) en een Kramer hoofdstel...
En dan moet het ook nog mooi staan op een tinker O:)

Je kunt ze contacteren en de maten van je paard doorgeven, dus even helemaal opmeten


Klopt, heb ik ook gedaan. Maar iedere keer als ik opnieuw opmeet komen er andere getallen uit, dus blijkbaar doe ik echt iets goed fout.

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:41

Foto's van het Kramer anatomic hoofdstel;

Zoals het hoort (bakstukken aan bovenste riempje, neusriem aan onderste):
Afbeelding

En andersom, zo vind ik m mooier zitten (jukbeen vrijer), alleen bit mag evt een gaatje hoger;

Afbeelding

Dit is trouwens een maat cob. Paard van 1,72m maar fijn hoofdje.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:10

Yes na 4 maanden wachten eindelijk mijn schockemohle xfull binnen en hij past!! zal van de week even foto posten met het verpakkingsmateriaal eraf! maar ben er super blij mee, mijn opa is ook weer echt een binkie met zijn nieuwe hoofdstel.


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door happy2014 op 25-05-18 09:17, in het totaal 5 keer bewerkt

pol013

Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:11

De neusriem komt zo toch juist dichter langs het jukbeen?
Ik gebruik hem anders om.
Dat de bakstukken dan in de buurt van het jukbeen komen vind ik geen probleem. Daar staan toch 0 druk op.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:13

Ik vind hem juist dan ook minder vrij bij het jukbeen, precies zoals pol013 zegt :j

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:50

Mijn paard kreeg schuurplekjes op zijn jukbeen, juist van de bakstukken, vandaar dat dit mooier zit voor mijn paard ;) Hierbij blijven ze allebei voldoende uit de buurt. De plek waar de neusriem loopt bij happy2014 (precies over het botje van het jukbeen) haar paard bijvoorbeeld zou bij mijn paard ook schuurplekjes veroorzaken. Maar ik moet nog even testen waar hij fijner mee loopt.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:57

oh jee, hopelijk geen schuurplekken hier. Ik heb de neusriem overigens nu hoger dan mijn vorige hoofdstel..daar had ik hem vrij laag hangen, te laag zei iedereen, maar goed, hij deed het er verder prima mee :-)

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:15

Oh niet druk maken hoor, mijn paard is daar een uitzondering in want ken weinig paarden die zo vlug schuurplekjes op hun hoofd krijgen -O- Hij is ontzettend stabiel in de aanleuning maar evengoed veroorzaken bewegende delen gebroken haren en uiteindelijk schuurplekjes. Bij 9 van de 10 paarden is het volgens mij geen enkel probleem.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:17

oh haha nou dan komt het vast goed :-)

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:48

igor001 schreef:
Hallo :wave:

Kom ik even het topic binnen vallen.

Weet iemand hoe de hb showtime freedom valt qua maat?

Ik heb zo’n leuk paard die van ieder merk een andere maat heeft :7


Mocht iemand anders het zich nog afvragen: ze vallen erg klein!
De neusomvang valt normaal, maar de lengte van bakstukken en neusriem is kort. Ook het kopstuk vind ik smal vallen.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:20

https://www.horze.nl/hoofdstellen/colle ... -BL-F.html

Wil deze gaan kopen voor mijn paard. Toch wel een gok. Hij hangt graag wat op de hand en kan wat sterk en stug zijn/reageren. Mensen ervaringen met dit soort gevallen met dit hoofdstel of een soortgelijke (zoals PS)?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:11

Ik heb die collegiate. Kan er weinig over zeggen omdat ik pas weer begonnen ben met rijden van dat paard. Eerste paar weken op een Engelse neusriem van dy’on gereden, nu een dikke maand op de collegiate en paard heeft nu minder moeite met aannemen van de buitenteugel. Voorheen protesteerde ze pertinent bij druk op buitenteugel (een volte rijden was al een hel en gevecht), nu durft ze zelfs zelf aanleuning te zoeken.
Of het komt door training of het hoofdstel (of beide) maar ik ben dik tevreden.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:21

Ik heb de Chester fairfield van hooks binnen! Twijfel alleen nog of hij zo goed zit? Iemand van jullie er ervaring mee?

Afbeelding
Afbeelding

Vind het leer zeker niet verkeerd voor die prijs en hij is ook erg zacht onderlegd! Was alleen zo dom om geen teugels mee te bestellen, mocht iemand weten welke bijpassend zijn qua kleur bij hooks? O:)

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:52

Wauw wat zit dat hoofdstel mooi bij je paardje Kaatje89

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:03

Mooi hoofdstel zeg!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:13

Heel mooi hoofdstel!

Hoe valt die qua maat?

Is deze ook anatomisch voor de zenuwen

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:12

Daphneeeej schreef:
Wauw wat zit dat hoofdstel mooi bij je paardje Kaatje89

Saaams schreef:
Mooi hoofdstel zeg!


Dank jullie! Vind hem ook erg mooi bij hem staan, toch altijd een gokje.

PanamaD schreef:
Heel mooi hoofdstel!

Hoe valt die qua maat?

Is deze ook anatomisch voor de zenuwen


Ik denk wel dat hij goed klopt qua maat, heb eigenlijk altijd maat cob voor hem, maar bij heb ook weleens een hoofdstel gehad dat de bakstukken dan net iets te lang waren. Maar deze zit qua maat heel netjes.
En hoe het zit met deze met de zenuwen weet ik niet :o Vond hem gewoon heel mooi en zocht nog een bruin hoofdstel voor het springen.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:32

kaatje89 schreef:
Ik heb de Chester fairfield van hooks binnen! Twijfel alleen nog of hij zo goed zit? Iemand van jullie er ervaring mee?

[ [url=m/fkhuip.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ujm8dT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind het leer zeker niet verkeerd voor die prijs en hij is ook erg zacht onderlegd! Was alleen zo dom om geen teugels mee te bestellen, mocht iemand weten welke bijpassend zijn qua kleur bij hooks? O:)


Hij staat echt super mooi zeg! Hoe groot is jouw pony als ik vragen mag?

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:45

Kcinarual schreef:
kaatje89 schreef:
Ik heb de Chester fairfield van hooks binnen! Twijfel alleen nog of hij zo goed zit? Iemand van jullie er ervaring mee?

[ [url=m/fkhuip.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ujm8dT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind het leer zeker niet verkeerd voor die prijs en hij is ook erg zacht onderlegd! Was alleen zo dom om geen teugels mee te bestellen, mocht iemand weten welke bijpassend zijn qua kleur bij hooks? O:)


Hij staat echt super mooi zeg! Hoe groot is jouw pony als ik vragen mag?


Die van mij is ongeveer 1.55

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:34

Wauw wat een mooi hoofdstel Kaatje!


Ik kom hier toch nog een keer om hulp vragen. Sinds een aantal maanden rijd ik mijn paard op een lage neusriem, omdat een gecombineerde neusriem niet beviel bij haar. Veel gooien met haar hoofd, spelen met haar tong etc. Ook eens de sperriem eraf gehaald, maar dan bleef ze hetzelfde doen.
Sindsdien is ze echt rustiger in haar aanleuning. Tong speelt ze niet meer mee, hoofdje stil.
Gebit is overigens goed, zadels goed, osteopaat komt geregeld langs, en we hebben wekelijks les.

Nu zoek ik een hoofdstel (pasvorm van wat ik nu heb is niet ideaal, ik vind het echt heel lelijk en zoek iets wat wellicht nog meer ontziet) die dus niet inwerkt op de zenuwbanen zoals een gecombineerd hoofdstel deed en meer de werking van de lage neusriem heeft.
Ik wil 'm ook voor het springen kunnen gebruiken, dan kan ze heel erg heet worden.

Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer. :o

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:01

Kaitlyn, mijn bijrijpaard heeft hetzelfde dat ze beter loopt met zo min mogelijk riempjes. Ik heb voor haar de Fairfield Lingus besteld;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet nog binnen komen, maar ze vond een Micklem niet fijn, dus hoop dat dit de oplossing gaat zijn voor haar.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:42

Ik vind het een prachtig hoofdstel, maar als ik kijk bij dat zwarte paard, zit het dan wel fijn bij het jukbeen?

pol013

Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:40

Ik kreeg dat hoofdstel bij beide paarden niet passend helaas. Het is erg afhankelijk van de vorm van het hoofd en heeft iets te weinig verstelmogelijkheden.

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:15

Ik heb er lang over na gedacht maar nu eindelijk de schockemohle beta besteld voor mijn pony. heel fijn vind ik hem nu al!Afbeelding