Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 14:21

... is het dan een normale gang van zaken om deze reactie('s) maar te verwijderen? Omdat je het er niet mee eens bent, gooi je het maar weg.. probleem opgelost. Is dit nieuw? :Y)

Recent een bericht tegengekomen via de pagina van een fotograaf, die op zoek was naar hulp op een event (de hele dag) en de persoon zou dan een x bedrag krijgen ter vergoeding.
Dit bedrag is in mijn ogen erg laag, deze reactie heb ik dus ook gegeven. Met daarbij nog de vraag hoe het zat met reiskosten aangezien dit niet in het bericht stond beschreven. Als reactie kreeg ik terug dat dit bedrag normaal is bij de 'meeste fotografen', waarop ik reageer dat het niet betekent dat het dan gelijk maar juist is en ik wens de fotograaf nog veel succes met zoeken. :)

Inmiddels heeft een ander ook gereageerd dat het bedrag inderdaad zelfs te laag is voor het wettelijk gestelde minimuminkomen. Dat het toch wel bizar is..

Later keek ik nogmaals op de pagina en de reacties waren ineens hoppa.. weg. Nergens meer te bekennen. Verwijderd.

Waarop ik nogmaals een reactie plaats (ik ben natuurlijk een beetje eigenwijs := ) met de vraag waarom er reacties worden verwijderd die niet aanvallend waren, maar op een normale manier gebracht werden en open stonden voor normale, volwassen discussie. En dat het verwijderen van reacties niet heel professioneel overkwam.. De fotograaf gaf antwoord. Ze had niks verwijderd, maar het had geen toevoeging.. :? Nu ook nog eens liegen! Ik zeg dus ook dat ik het jammer vind, dat ze nu liegt..

En wederom.... VERWIJDERD. 8)7 8)7

Dit is toch geen gang van zaken? Gewoon maar reacties verwijderen als ze je niet aanstaan?
Als je iets verwijderd of iemand blokkeert die je nou echt aanvalt, op je pagina zit te schelden, schreeuwen.. ik noem maar wat, dan kan ik mij daar best in vinden ja. Zeker. Maar dat was nu helemaal niet het geval.

Dit is een oprechte vraag, ben echt heel benieuwd hoe anderen wel (of ook niet..) omgaan met kritiek. :=

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:25

Het enige wat ik me afvraag bij dit verhaal is 'Waar bemoei jij je mee'. Je kan de opmerking geven dat het bedrag wel erg laag is maar daar stopt het dan ook bij.

Er op door drammen en dan ook nog namen gaan geven (ookal is het zo) is echt verspilling van energie.

En ja, het is haar pagina dus ze mag verwijderen. Zelfs blokken als ze wilt

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:28

Gebeurt regelmatig op ontzettend veel bedrijfspagina's, ook bij restaurants bijvoorbeeld. Beste is daarom toch om onafhankelijke reviewsites te checken in plaats van eigen websites of social media.

Verder zou ik persoonlijk gewoon geen discussie beginnen. Je bent het er niet mee eens en dat is je goed recht, maar het is ook het recht van die persoon om de discussie niet (op haar pagina) te willen voeren.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:29

Waarom reageer je niet gewoon via een PM dan? Waarom moet dit openbaar.. Is toch aan ieder bedrijf voor zichzelf wat ze willen betalen, je hoeft toch niet te reageren?

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:30

Ik zou ze netjes beantwoorden en daarna laten rusten, maar verwijderen zou ik niet snel doen. Net of je alleen maar positieve dingen wil laten zien terwijl het leven niet allemaal positief is. Ik vraag me juist af bij FB pagina's bijv die 5 sterren hebben of die wel echt reeel zijn, zie liever ook altijd 1 of 2 slechtere, dan klopt het meer zeg maar.. (volgens mij heb ik er ook 5, maar goed :') )


Ik ben van mening dat je juist op een social media account ook gewoon je ding moet kunnen doen, als je klakkeloos alles verwijderd wat je niet aanstaat dan beter geen account maken lijkt me.... (of het moet stalken schelden etc zijn)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 14:34

Jammer dat dit dus schijnbaar vaker gebeurd, ik had het zelf nog nooit eerder gezien, vandaar ook mijn oprechte vraag of dit een normale gang van zaken is. :) Ik noem ook geen namen of iets hè.

Daarnaast had de fotograaf wat mij betreft niet meer te hoeven reageren hoor, ik heb nog succes gewenst in de zoektocht en klaar. Maar vervolgens wordt er dus nogmaals zo'n reactie gegeven en worden er vanaf dat punt, dus berichten verwijderd. En dat vind ik zo apart. :')

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:36

Ik weet om wie dit gaat en bij deze fotografe kun je weinig anders verwachten. Dit is verre van professioneel maar dat is zij helaas. Ook zij heeft zich te houden aan het wettelijk minimum loon.

Edit: ze heeft nu het hele bericht verwijderd.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 14:43

Die zag ik dan weer niet aankomen, dat is wel heel erg extreem en onnodig. :=

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:47

YellowLeaf schreef:
Ik weet om wie dit gaat en bij deze fotografe kun je weinig anders verwachten. Dit is verre van professioneel maar dat is zij helaas. Ook zij heeft zich te houden aan het wettelijk minimum loon.

Edit: ze heeft nu het hele bericht verwijderd.


Om wie het gaat maakt dus helemaal niks uit.. Maar ik snap wel dat mensen dit doen, aangezien iedereen tegenwoordig zomaar overal klakkeloos hun mening neer kwakken, of het nu terecht is of niet.
Ik verwijder ook regelmatig berichten van mijn pagina, omdat ik die graag persoonlijk met mensen bespreek, deze mensen krijgen dan ook altijd een prive bericht om het daar verder te bespreken.


Daarnaast is iedereen vrij om te verwijderen wat ze maar willen, als jij dat vervelend vind of je bent het niet met het loon, reageer dan gewoon niet ;)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:54

Ja.. heel vervelend. Mensen zijn nu eenmaal snel op hun tenen getrapt. Waarschijnlijk omdat ze maar al te goed weten dat ze onredelijk bezig zijn :j
Waar ik dan ongelofelijk veel moeite mee heb (heeft niet echt veel te maken hiermee) is met instagram. Verschillende accounts die werk van anderen posten zonder credit te geven, zeg je er wat van, hupla, blokkeren die handel.. Is toch allemaal zo gemakkelijk he :Y)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:55

Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad met een camping net over de Duitse grens. Je kon na afloop van je verblijf een recensie achterlaten. Die van ons was eerlijk, maar werd toch heel snel verwijderd. Nog een poging gedaan en uiteindelijk ook weer verwijderd. Zegt meer over het bedrijf (en dus je gevoel erover) dan over de melding die je hebt gemaakt.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:10

Het is inderdaad niet zo netjes om negatieve of kritische reacties te verwijderen, maar het is ook niet zo netjes om hier andere fotografen te gaan bashen :+

Ook al zet je er geen naam bij, er staan zoveel details dat we allemaal heel gemakkelijk kunnen bedenken wie dit is, en dat vind ik niet zo netjes. Je mag absoluut vinden wat je vindt, en je hebt een punt, maar deze manier van aankaarten is niet zo leuk.

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:15

Marit schreef:
Het is inderdaad niet zo netjes om negatieve of kritische reacties te verwijderen, maar het is ook niet zo netjes om hier andere fotografen te gaan bashen :+

Ook al zet je er geen naam bij, er staan zoveel details dat we allemaal heel gemakkelijk kunnen bedenken wie dit is, en dat vind ik niet zo netjes. Je mag absoluut vinden wat je vindt, en je hebt een punt, maar deze manier van aankaarten is niet zo leuk.


Er staat geen enkel iets in de OP waar mensen uit zouden kunnen halen wie dit is. Dat er een paard (inclusief ik) weten over wie het gaat zegt wel genoeg van haar manier van werken volgensmij :)
TS beschrijft een situatie. Dit had over elk ander bedrijf kunnen gaan, maar er zijn er niet veel die zo te werk gaan.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:18

prugelpiet schreef:
Marit schreef:
Het is inderdaad niet zo netjes om negatieve of kritische reacties te verwijderen, maar het is ook niet zo netjes om hier andere fotografen te gaan bashen :+

Ook al zet je er geen naam bij, er staan zoveel details dat we allemaal heel gemakkelijk kunnen bedenken wie dit is, en dat vind ik niet zo netjes. Je mag absoluut vinden wat je vindt, en je hebt een punt, maar deze manier van aankaarten is niet zo leuk.


Er staat geen enkel iets in de OP waar mensen uit zouden kunnen halen wie dit is. Dat er een paard (inclusief ik) weten over wie het gaat zegt wel genoeg van haar manier van werken volgensmij :)
TS beschrijft een situatie. Dit had over elk ander bedrijf kunnen gaan, maar er zijn er niet veel die zo te werk gaan.


Ik persoonlijk heb nou niet het idee dat dit een topic is om het gedrag van bedrijven in het algemeen te bespreken, dit is meer gericht op de actie van een specifieke fotograaf. Als het wel over algemene bedrijven ging, dan had de OP een stuk algemener en globaler geweest en had deze situatie niet in detail beschreven hoeven worden.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:25

ik weet ook over wie het gaat volgens mij.
Het is volgens mij overal bijna normaal om dat te doen. Als er op facebook een paard te koop komt die compleet in de krul gereden wordt mag je daar ook niks van zeggen. Verwijderen ze gewoon je reactie

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:28

Oh gebeurd wel vaker hoor. Denk vaker dan je denkt. Weet zo meerdere bedrijven (horecazaken) waarbij slechte en/of in hun ogen onterechte recensies ook wel eens worden verwijderd.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 16:29

Misschien had ik inderdaad minder details moeten gebruiken, dat mag je vinden en heb je ook zeker een punt! Het is niet mijn bedoeling een fotograaf 'te bashen', noem ook geen naam. Ga ik ook nergens doen. Maar ik probeerde wel mijn situatie, mijn zojuist nieuwe beleefde 'ervaring' (want nogmaals... ik kende dit gewoon niet van bedrijven!), wat te verduidelijken.

En het is wel degelijk als een oprechte vraag bedoelt in het algemeen. Maar aangezien bokt heeel veel fotografen heeft.. is het inderdaad ook meer naar fotografen toe bedoelt dan andere dienstverlenende bedrijven. :j

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:17

Marit schreef:
prugelpiet schreef:

Er staat geen enkel iets in de OP waar mensen uit zouden kunnen halen wie dit is. Dat er een paard (inclusief ik) weten over wie het gaat zegt wel genoeg van haar manier van werken volgensmij :)
TS beschrijft een situatie. Dit had over elk ander bedrijf kunnen gaan, maar er zijn er niet veel die zo te werk gaan.


Ik persoonlijk heb nou niet het idee dat dit een topic is om het gedrag van bedrijven in het algemeen te bespreken, dit is meer gericht op de actie van een specifieke fotograaf. Als het wel over algemene bedrijven ging, dan had de OP een stuk algemener en globaler geweest en had deze situatie niet in detail beschreven hoeven worden.


Maar het gaat niet over algemene bedrijven, en in de OP staat geen enkele verwijzing naar de naam van het bedrijf. Ik blijf erbij, dat we met deze uitleg weten wie er bedoeld word zegt genoeg :)

Anoniem

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:48

Nou, dan is er iets mis met mij denk ik, want ik heb totaal geen idee over wie dit zou kunnen gaan.

Dit gebeurt helaas maar al te vaak. Hier ook met een broodautomaatbedrijf. Brood is niet te vreten. Recensie geplaats, zag dat ik verre van de enigste was, scoorde 2.4 op facebook. Hebben ze uiteindelijk recensies zelfs uitgeschakeld. Probleem opgelost, klaar. Nou ja, als het niet te vreten is doe er dan wat aan ipv het probleem te negeren.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:56

Je kan het als je het echt kwijt wil in een recensie plaatsen. Dat kunnen ze niet zomaar verwijderen. :) Maar ik vind het ook niet kunnen hoor. Is niet echt transparant en professioneel.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 10:03

De recensies kun je wel degelijk verwijderen en helemaal uitschakelen, want @DeMolenhoek ook zegt. :j Na het verwijderen van mijn reacties dacht ik ook, nou dan plaats ik wel een recensie.. maar dat kan op de betreffende pagina dus ook niet.

Niet openstaan voor (opbouwende) kritiek, vind ik persoonlijk echt heel onprofessioneel en vooral jammer!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:10

MarlindeRooz schreef:
Je kan het als je het echt kwijt wil in een recensie plaatsen. Dat kunnen ze niet zomaar verwijderen. :) Maar ik vind het ook niet kunnen hoor. Is niet echt transparant en professioneel.


Zou het pas onproffecioneel vinden als de fotograaf er wel in het openbaar over in discussie gaat. Deze fotograaf plaatst een oproep dat hij hulp nodig heeft, en er gaan mensen op reageren die deze fotograaf gaan vertellen dat hij/zei te weinig betaald..

Als je hier op bokt offtopic gaat worden je reacties toch ook verwijderd..

Waarom moeten er meteen recensies worden geschreven? Wat is er mis met het bedrijf gewoon even op bellen of mailen..

Ik heb mijn recensies daarom ook uit staan, ik handel klachten of problemen graag persoonlijk af. Ieder mens maakt fouten, en als er om iedere fout meteen een verrotte recensie word geschreven is dat voor geen een bedrijf leuk! Ik vind het prettig om iemand met klacht of probleem te helpen en het probleem op te lossen, maar dat wil niet zeggen dat ik dat openbaar wil doen. En dat heeft niks te maken met dingen verbergen, maar eerder met een stukje privacy van mij en mijn clieënten.

Citaat:
Niet openstaan voor (opbouwende) kritiek, vind ik persoonlijk echt heel onprofessioneel en vooral jammer!

Misschien staat zo'n bedrijf helemaal niet open voor dat soort kritiek, als iedereen zo denkt dan zouden ze bijna iemand kunnen in huren die al die kritiek moet afhandelen. En als er dan iemand is die het ergens niet mee eens is en een online openbare discussie wil aan gaan dan zou ik die persoon vriendelijk verzoeken mij een PB te sturen en daarna verwijder ik inderdaad het bericht ;)

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:13

Nynkster schreef:
ik weet ook over wie het gaat volgens mij.
Het is volgens mij overal bijna normaal om dat te doen. Als er op facebook een paard te koop komt die compleet in de krul gereden wordt mag je daar ook niks van zeggen. Verwijderen ze gewoon je reactie

Je kan het ook anders bekijken, het is een verkoopgroep geen afzeik groep. Want helaas lijkt iedereen dan zich geroepen te voelen om commentaar te geven en de ene nog grover dan de andere. Waarom niet gewoon je commentaar voor je houden?
En ja ik zie regelmatig foto's voorbij komen waarvan ik ook het mijne denk. Maar ga niet een ander zijn verkoop advertentie lopen te vergallen.


TS nee netjes is het niet om het te verwijderen. Aan de andere kant had je het er ook bij kunnen laten.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:21

Nynkster schreef:
ik weet ook over wie het gaat volgens mij.
Het is volgens mij overal bijna normaal om dat te doen. Als er op facebook een paard te koop komt die compleet in de krul gereden wordt mag je daar ook niks van zeggen. Verwijderen ze gewoon je reactie


Dat vind ik ook niet zo netjes om te doen, mensen proberen hun paard te verkopen en staan dan niet te wachten op rijtechnische tips (waardoor anderen die twijfelen misschien niet meer reageren op het paard). Wanneer je een paard zelf zou willen kopen en er dan iets van zegt heb ik er geen probleem mee, maar als je er niets mee van doen hebt dan vind ik het ook niet zo correct om daar dan maar wat van te zeggen.

We hebben in Nederland natuurlijk vrijheid van meningsuiting, maar soms gaat het een beetje ver. Ik zie dan ook niet wat je er aan zou hebben om op een advertentie te reageren hoe een paard volgens jou gereden moet worden.

Maar enfin, dit is off topic.

LadyUrsyJarig

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Je krijgt kritiek als bedrijf (fotograaf)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:48

De fotograaf zet er netjes bij wat er betaald gaat worden. Als het niet genoeg is, reageer je niet. Vind je het leuk om erbij te zijn, wil je misschien ook nog iets leren hoe de foto's worden gemaakt, dan reageer je wel. Een tussenweg lijkt me jammer van je energie.