Stalling omgeving Amersfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gipsylover

Berichten: 3244
Geregistreerd: 18-12-06

Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 12:24

Hoi allemaal,

Over een paar maanden ga ik verhuizen naar Amersfoort (Vathorst).
Nu ben ik alvast aan het rondkijken / oriënteren op pensionstalling. Ik vind het niet erg om een kwartiertje met de auto te rijden, maar veel verder vind ik niet fijn.

Wat zoek ik:
- Kleinschalige stal (betrouwbare eigenaren / fijne sfeer)
- Paarden overdag veel buiten,dus niet maar 2/3 uur per dag (sowieso in de zomer weidegang)
- Niet zelf hoeven te mesten/voeren/buiten zetten
- Uitrijmogelijkheden

Mochten jullie een leuk plekje weten, hoor ik het graag!

Groetjes,
Hanneke

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:22

Stal Hiensch hoor ik goede verhalen over. Er zijn ook bokkers die daar staan. En ze zitten aan jouw kant. Af en toe adverteren ze ook op Marktplaats.

Verder is de Aarderhoeve misschien wat voor je? Die zitten in Achterveld.

Afhankelijk van je budget zou je ook nog kunnen denken aan Klein Heiligenberg in Leusden (grens Leusden/Amersfoort). Is wel eindje stappen naar het bos (door een ander bosje heen) maar na ongeveer een kwartiertje sta je vanaf daar in Den Treek.

MyChoice

Berichten: 2195
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:24

Hiensch en aerderhoeve inderdaad, waarvan Hiensch het meest kleinschalig is. Klein heiligenberg is absoluut niet kleinschalig.

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:25

Ah wacht, kleinschaligheid had ik even over het hoofd gezien. Dan valt KH inderdaad af.

Er is in Nijkerk ook een nieuwe hit-actief stal. Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt hoor. Hij is van bokker SparklingApp, die heeft er een heel volgtopic over. En Nijkerk is wellicht ook niet de handigste plek voor mooie buitenrijomgeving.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:44

Koper schreef:
Ah wacht, kleinschaligheid had ik even over het hoofd gezien. Dan valt KH inderdaad af.

Er is in Nijkerk ook een nieuwe hit-actief stal. Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt hoor. Hij is van bokker SparklingApp, die heeft er een heel volgtopic over. En Nijkerk is wellicht ook niet de handigste plek voor mooie buitenrijomgeving.


De hit actief in Nijkerk zit in het buitengebied tegen putten aan dus buitenrijden op de onverharde buitenwegen is bij ons super te doen hoor zonder :D

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:48

Maar niet veel bos daar denk ik? Je rijdt daar denk ik tussen de weilanden en akkers? Wat overigens wel mijn voorkeur zou zijn. Maar veel mensen hebben toch liever bos/strand/duinen.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:54

Stal Duinvallei in Soest!

Ik sta er nu en ik heb nog nooit ergens zo fijn gestaan als hier. Mijn paard is heel eenkenning en bang, maar al vanaf het begin kunnen ze hem gewoon pakken en buiten zetten. Ze staan zomer en winter in het land overdag, in de zomer 24/7 maar voor wat extra stalgeld is er ook de optie om hem/haar binnen te zetten ‘s nachts.

Mesten, voeren en binnen en buiten zetten wordt gedaan, er is een goede bak met verlichting, geen opgeningstijden(nu moet je het natuurlijk niet te gek maken) en de ingang maar de korte duinen is op max 100m van stal. Je hoeft ook geen weg over te steken.

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:56

donnar schreef:
Stal Duinvallei in Soest!

Ik sta er nu en ik heb nog nooit ergens zo fijn gestaan als hier. Mijn paard is heel eenkenning en bang, maar al vanaf het begin kunnen ze hem gewoon pakken en buiten zetten. Ze staan zomer en winter in het land overdag, in de zomer 24/7 maar voor wat extra stalgeld is er ook de optie om hem/haar binnen te zetten ‘s nachts.

Mesten, voeren en binnen en buiten zetten wordt gedaan, er is een goede bak met verlichting, geen opgeningstijden(nu moet je het natuurlijk niet te gek maken) en de ingang maar de korte duinen is op max 100m van stal. Je hoeft ook geen weg over te steken.

Dat is Pronk toch? Daar zou ik dus echt nooit willen staan. Slecht ruwvoer, mulle rotbak en heel rare sfeer daar.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:58

Stal Ludmilla’s hoeve in Nijkerk :) daar sta ik ook
Paarden staan 24/7 buiten met schuilstallen en bijna 24/7 hooi ter beschikking. Er is mogelijkheid tot weidegang, maar er blijft ook een deel op de paddock als de anderen op het land staan.
Er is een eb en vloed bak het is er altijd enorm gezellig! Voor meer info kun je even een pb sturen

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:59

Klopt, ik vind het ruwvoer toch wel echt beter dan andere stallingen waar ik gestaan heb, de bodem van de bak is pas geleden vernieuwd dus is nu heel mooi en niet snel nat (en zeker niet mul!) ook vind ik de sfeer juist heel fijn, maar ik ben ook wel makkelijk. Dus ik herken mij helemaal niet in jou ervaring.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:01

Koper schreef:
Maar niet veel bos daar denk ik? Je rijdt daar denk ik tussen de weilanden en akkers? Wat overigens wel mijn voorkeur zou zijn. Maar veel mensen hebben toch liever bos/strand/duinen.


In principe zitten we in bosgebied we zitten alleen niet direct aan de ruiterpaden. Dus de zandpaden waar je overheen rijd kun je soms een auto tegenkomen van aanwonende mensen. Het is in iedergeval geen polder of open vlakte. Ik zal even wat fotos opzoeken van wat je onderweg zoals tegenkomt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ajesca123 op 16-05-18 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:04

donnar schreef:
Klopt, ik vind het ruwvoer toch wel echt beter dan andere stallingen waar ik gestaan heb, de bodem van de bak is pas geleden vernieuwd dus is nu heel mooi en niet snel nat (en zeker niet mul!) ook vind ik de sfeer juist heel fijn, maar ik ben ook wel makkelijk. Dus ik herken mij helemaal niet in jou ervaring.

Ah, dat de bodem van de bak verbeterd is wist ik niet. Mocht ook wel. Wat een poedersuiker was dat.

Dat ruwvoer elders nog slechter is weet ik. Maar ruwvoer van Pronk (hij durft die meuk ook te verkopen) is voor mij al reden genoeg om daar nooit te willen staan. Ik kan je zo een rijtje mensen noemen die vanwege het ruwvoer zijn vertrokken (al dan niet met bevangen paard) van stallingen waar spul van Pronk wordt/werd gevoerd.

Edit: zie nu de edit van ajesca. Mooi daar. Kant Putten is idd ook meer bos/Veluweachtig lijkt me dan kant Vathorst.
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-05-18 10:10, in het totaal 2 keer bewerkt

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:08

Er zijn er inderdaad op stal die i.p.v. zijn ruwvoer hooi voeren, geen idee hoe dat allemaal geregeld is. Maar wat ik al zei, t is al veel beter dan ik wel eens ergens gezien heb. (Zo vaak wordt er slecht ruwvoer gevoerd, valt mij echt tegen, het is zo belangrijk!)

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:09

donnar schreef:
Er zijn er inderdaad op stal die i.p.v. zijn ruwvoer hooi voeren, geen idee hoe dat allemaal geregeld is. Maar wat ik al zei, t is al veel beter dan ik wel eens ergens gezien heb. (Zo vaak wordt er slecht ruwvoer gevoerd, valt mij echt tegen, het is zo belangrijk!)

Dat zeg ik toch ook? Dat er stallingen zijn waar het nóg slechter is? Dat maakt die zooi van Pronk nog geen goed ruwvoer. Dat is het gewoon niet. Waarom denk je dat er mensen zelf fatsoenlijk hooi inkopen bij jou op stal?

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:15

Rustig maar, ik bedoel het niet aanvallend. Ik vind het ruwvoer prima. De mensen die hooi inkopen hebben paarden die niks, maar dan ook helemaal niks kunnen verdragen, die gaan in de zomer het land ook niet op ivm het snel bevangen zijn

sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Re: Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:20

Op dr zevenhuizerstraat zit stal kok. Met dit seizoen 24 uur buiten kleine kudden. Eigenaar en schoondochter altijd aanwezig gezellige sfeer. All in prijzen niet eens duur. Wordt per jaar strand ritten wedstrijdjes etc georganisseerd en vanaf vathorst over de laak ben je er met fiets binnen een paar minuten. Zit tegenover 0de kooi ;-)

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:23

donnar schreef:
Rustig maar, ik bedoel het niet aanvallend. Ik vind het ruwvoer prima. De mensen die hooi inkopen hebben paarden die niks, maar dan ook helemaal niks kunnen verdragen, die gaan in de zomer het land ook niet op ivm het snel bevangen zijn

Ik ben rustig. Ik wou maar zeggen dat ik niet de enige ben (en jouw opmerkingen staven dat ook) dat het ruwvoer bij Pronk niet in orde is. En z'n gras blijkbaar ook niet als ik het zo lees.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:29

Zn gras is prima, dr is 1 paard op stal die dit zo heeft. De rest allemaal prima, en er staan wel wat gevoelige paarden!

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:32

donnar schreef:
Zn gras is prima, dr is 1 paard op stal die dit zo heeft. De rest allemaal prima, en er staan wel wat gevoelige paarden!

"Die GAAN in de zomer het land ook niet op" is toch meervoud?

Ik geloof er gewoon geen reet van. Van shet tot arabier tot fjord tot welsh tot forester heb ik ze slecht zien gaan op die meuk van Pronk.

En we kunnen er nog een hele discussie over voeren maar dat lijkt me niet zinvol. Jij hebt blijkbaar andere maatstaven voor "goed ruwvoer" dan de mensen die met een ziek paard zitten dankzij die zooi.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:33

Ik denk dat deze discusse niet nuttig is. TS is gewoon opzoek naar stalling ;) deze discussie lijkt me ook gewoon in pb te kunnen

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:35

Ja heb het inderdaad in meervoud geschreven, maar het is er maar 1.

Mijn paard doet het er prima op, zo goed? Mocht je paard het er niet goed op doen kan je wat anders regelen.

Ik ben super blij en tevreden bij Pronk, maar blijkbaar heeft jou omgeving andere ervaringen. ;)

Inderdaad, discussie is verder niet nodig. :)

AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:15

Pronk is toch in Naarden?

Koper

Berichten: 30275
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:36

Er zijn ook twee Pronken met pension aan de Birkstraat.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:50

donnar schreef:
Klopt, ik vind het ruwvoer toch wel echt beter dan andere stallingen waar ik gestaan heb, de bodem van de bak is pas geleden vernieuwd dus is nu heel mooi en niet snel nat (en zeker niet mul!) ook vind ik de sfeer juist heel fijn, maar ik ben ook wel makkelijk. Dus ik herken mij helemaal niet in jou ervaring.


Oh wat fijn. Ze hebben de bak aangepakt, super zeg!!! Eb en vloed bodem er al in of dat niet?
Ik heb er vroeger gestaan met mijn merrie, daar heeft ze ook een veulen gekregen. Helaas moest ik moeder inslapen en veulen naar de opfok anders was ik er blijven staan. Heerlijke plek en hij zorgt echt goed voor de paarden.

Gipsylover

Berichten: 3244
Geregistreerd: 18-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:02

Bedankt iedereen voor de tips & berichten! :)