De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:26

vind ze ook mooi hoor, had ze gelukkig 2ehands en voor zelfde geld weer verkocht..


denk erover een gel seatsaver te kopen

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:20

Ella is gister bij ons geweest en de Freemax is goedgekeurd op Winnie *\o/* Alleen zoals verwacht even edges bestellen om van een fork 5 een 4 te maken :)
Afbeelding

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:30

aangezien ik een tijd geleden mijn freemax verkocht had *aan jets hier op bokt * , daar ik er niet fijn in zat en pijnlijke billen en bekken had daarvan..
kreeg ik van haar een bericchtje dat ze dacht dat de fork scheef was, het is mij nooit opgevallen, omdat ik met een pasconcult deze fork aangemeten heb gekregen en de desbetreffende deze ook heeft verwisseld. en er dus nooit uit is geweest!
ze heeft hem opgestuurd en hij bleek idd scheef!
sindsdien twijfel ik om toch maar weer een freemax te proberen daar ik ze toch echt stoer vind en het de meeste look heeft van een westernzadel..*en misschien lagen die piintjes daar wel aan *

tussentijd heb ik van bf en de hv gehad, zalige zadels maar was het toch niet voor mij *dochter heeft er wel 1 overigens*
toen heb ik een concult laten doen door een boom passer *western*
alles opgemeten , en we kwamen ui op een pools tja... laat dat model die ik moest hebben, nu net niet meer leverbaar zijn, van alles afgebeld en gemaild , prima geholpen maar elke keer nee te horen .... er was nog wel een soort zadel maar dat hield in dat ik weer moest passen etc etc.. inmiddels al een aantal weken verder en nog steeds geen zadel!! plus ze allemaal vrij langwaren voor op mijn tinkie zijn rug..

ik was er klaar mee ,en heb de freemax koe besteld gisteren, die vind ik persoonlijk gewooon mooier dan de buffel..en om de seude zit, vandaag binnen gekregen en gelijk geprobeerd! *duitsland*
hij zat verrassend zacht! *in de tussentijd heb ik wel weer een keer in de freemax gezeten en dat ging /reed goed*

tot nu toe heel blij mee en wat ziet ie er gaaf uit...
we gaan het meemaken hoe het gaat bevallen hij zal ingereden moeten worden , maar dat komt vast goed... is een heel verhaal geworden zie ik.. excuus..

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:41

Fijn missanita84!
Dat van die scheve fork ken ik. Bij mij staat hij ook niet helemaal recht.
Hij is opgestuurd naar Kitty en het lijkt alleen de horn te zijn. Ik heb ook niet het idee dat mijn paard er schever van is geworden, dus het zal wel.

DubbelDun schreef:
Misschien die Cavallo eens omdraaien zodat de neopreen kant onder komt, werkt misschien beter tegen schuiven.

Zondag met les de pad omgedraaid, maar ook dat schoof. Nou ja, schuift niet echt, maar ik trek 'm in de kamer en tijdens het rijden schuift hij naar beneden zodat hij weer strak op de schoft ligt.
Daardoor waren de haren ook niet helemaal glad.
Jammer, want het leek me een fijne pad!

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:54

Ooowh Anita toch weer terug naar een Freemax. De BF bevielen toch niet?
Ik blijf hem ook zo mooi vinden, misschien gewoon nog eens naast mijn dressuurzadel aanschaffen O:) <3

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:37

@amanda: zitten er geen lusjes oid aan dat je hem aan je zadel kunt vastmaken ??

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:06

Nee helaas.
Mijn instructeur opperde nog wel het idee om 'm aan de voorkant met een lusje aan de fork vast te maken en dan kijken wat dat doet zodat hij hoog in de kamer blijft.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 15-05-18 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:08

Dat zou een oplossing kunnen zijn. Als je handig bent kun je een lus met een klittebandsluiting maken.

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:10

MariekeTV schreef:
Ooowh Anita toch weer terug naar een Freemax. De BF bevielen toch niet?
Ik blijf hem ook zo mooi vinden, misschien gewoon nog eens naast mijn dressuurzadel aanschaffen O:) <3


Ja hoor bevielen wel!
Alleen vind ik.het kwa uiterlijk.net even.wat anders..
Nu een.nieuw zadel wat ook.naar mij en paardlief vormt.
Net uit de doos!
Hij was razendsnel geleverd overigens ideaal, nu hebik gem in dld besteld dat scheelt natuurlijk begreep dat er lange levertijden waren in nl?
Afbeelding

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:12

Amanda schreef:
Fijn missanita84!
Dat van die scheve fork ken ik. Bij mij staat hij ook niet helemaal recht.
Hij is opgestuurd naar Kitty en het lijkt alleen de horn te zijn. Ik heb ook niet het idee dat mijn paard er schever van is geworden, dus zal wel



Ok bijzonder zeg!!
Zal de mijne nog ffe checken 1 dezer dagen

Anoniem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:16

Prachtig zadel! Pad staat er ook mooi bij! <3
Wat ik begreep was de cow-versie sneller leverbaar. De buffel versie heeft in NL op het moment lange levertijd. Ik wacht sinds begin februari, maar als het goed is zijn ze eind van deze maand leverbaar *\o/*
Ik verheug me nu al op de eerste ritjes :D

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:11

Toch een freemax Anita, vind ze echt heel mooi. Ik krijg een nieuwe nut opgestuurd om te kijken of deze beter zit en ligt op m'n picknicktafel. Anders ga ik een freemax proberen. Maar kreeg zo'n tof aanbod van barefoot dat ik dat echt even wil proberen

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:44

missanita84 schreef:
MariekeTV schreef:
Ooowh Anita toch weer terug naar een Freemax. De BF bevielen toch niet?
Ik blijf hem ook zo mooi vinden, misschien gewoon nog eens naast mijn dressuurzadel aanschaffen O:) <3


Ja hoor bevielen wel!
Alleen vind ik.het kwa uiterlijk.net even.wat anders..
Nu een.nieuw zadel wat ook.naar mij en paardlief vormt.
Net uit de doos!
Hij was razendsnel geleverd overigens ideaal, nu hebik gem in dld besteld dat scheelt natuurlijk begreep dat er lange levertijden waren in nl?
[ [url=m/QZeL5n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor <3


Jets schreef:
Ella is gister bij ons geweest en de Freemax is goedgekeurd op Winnie *\o/* Alleen zoals verwacht even edges bestellen om van een fork 5 een 4 te maken :)
[ [url=m/NIFbYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er ook goed uit.

Balen Amanda, met de kifra schoof het toch niet, maar die vond jij qua lengte niet mooi toch? Dat ligt bij ons wel als een huis. Met buitenritten moeten we door lesroosters nog wel eens af stappen en zelfs zonder opstaphulp schuift de boel bij ons niet (en Felix is toch wel 1.74 hoog). Ik vind de gewone kifra wel veel fijner dan de budget....

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:40

Tinkermuts schreef:
Toch een freemax Anita, vind ze echt heel mooi. Ik krijg een nieuwe nut opgestuurd om te kijken of deze beter zit en ligt op m'n picknicktafel. Anders ga ik een freemax proberen. Maar kreeg zo'n tof aanbod van barefoot dat ik dat echt even wil proberen


Wat leuk. Ben benieuwd na foto's als je hem hebt en of je verschil merkt?!

Ik heb dit zadel ook ooit gehad maar kon er niet goed mee overweg. Was wel de eerste serie van de nut en de missoula.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:18

Schijnt ook dat de oudere Nuts idd opwippen bij hele brede paarden, ik heb dus hoop dat een nieuwe wel goed ligt. Wel top service van bf hoor

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:24

xJitskee schreef:
Prachtig zadel! Pad staat er ook mooi bij! <3
Wat ik begreep was de cow-versie sneller leverbaar. De buffel versie heeft in NL op het moment lange levertijd. Ik wacht sinds begin februari, maar als het goed is zijn ze eind van deze maand leverbaar *\o/*
Ik verheug me nu al op de eerste ritjes :D


Ik kreeg ook te horen dat het niet lang meer gaat duren :D Kan niet meer wachten.

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:45

Wat een geluk dat ik in dld woon en besteld heb
(Vz vast.ook naar nl)
Daar was alles op voorraad (bij die webshop)
Maandag besteld, dinsdag binnen :)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:55

Gaaf Anita! Het kan zijn dat de leverancier je zadel op voorraad heeft gehad want de leveringstijd is voor iedere dealer hetzelfde ;-) hopelijk ga je er heerlijk mee rijden. Je seatsaver is onderweg :-)

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:55

Bedankt!
Ja waren op voorraad idd
Dat hoop ik ook

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:07

Wat vinden jullie van de singel? Nog maatje langer of?
Hij is niet strak gesingeld
Afbeelding
Afbeelding

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:52

missanita84 schreef:
Wat vinden jullie van de singel? Nog maatje langer of?
Hij is niet strak gesingeld
[ [url=m/r7CxQw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XSGz6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou een maatje langer nemen of je moet aan beide kanten 2 gaten aan kunnen singelen. Het mooist is de singel vlak onder de pad, maar dan wel zo dat je er geen last van hebt.

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:53

hey dank je had je toevallig een foto van de jouwe, ik vind het zo lastig maar denk idd een maat langer ik kan hem nog ruilen!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:07

Is ook lastig. Ik heb nu ook een 38 terwijl Lilliane mij destijds een 34 aanbevool. Zowel de singel als singelstoten rekken nog een beetje uit.
Kijk anders eerst even hoe het zit wanneer Party goed is aangesingeld. Ik heb geen goede foto, alleen met de te korte singel _O- Afbeelding
En nog 1 waar ik hem nog een gat lager had zitten

Afbeelding

Momenteel dus een gat hoger (en eigenlijk rijd ik alleen met de normale kifra pads)

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:13

ok thanks! idd lastig ,, dit is een 32 en ik had een 34 gepast daar die niet op voorraad was heb ik de 32 maar genomen, nu toch maar de 34 gaan bestellen /ruilen , hij moet ook niet te lang worden natuurlijk ,denk deze voor de mooi idd aan beide kanten zo mooi hoog moet.. dat denk ik dan weer hahaha pffieuw ik denk er wat an af bij toeren :')

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:17

Afbeelding

mijne moet ook langer denk ik