[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:22

Polly schreef:
lique68 schreef:
hoelang zijn jullie paarden of ponies zo geweest als ze al zo zijn geweest, dat ze amper wilden of konden lopen?


6 dagen, ze heeft 2 dagen medicatie gehad.
8 jr geleden is ze zwaar bevangen geweest, dat was een ware hel. K heb toen ze eindelijk acceptabel was haar en mezelf beloofd dat we deze ellende nooit maar dan ook nooit meer zouden aangaan.
In december vorig jaar kreeg ze koliek, konden geen focus vinden maar bloedonderzoek gaven afwijkende leverwaarden aan. Begin februari kon ze geen stap meer zetten, dat was op zaterdag en de donderdag erna is ze ingeslapen.
Ik de tussentijd heeft ze uiteraard wel op pijnstillers gestaan.



Dank je voor je reactie..6 dagen jee. ht is ook echt hel dit idd
Kan ht me voorstellen dat je dat haar niet nog een x wilde aandoen.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:34

Assenassie..dank je voor het meedenken. Ze eet gelukkig hooi,geef onbeperkt hooi.op een paar plaatsen leg ik het neer en pavo daily en hartog luzerne ook..alleen zonder melasse niet op ht moment..maar heb idd nu ook zoiets..als ze maar eet

Ze heeft vanavond paar handjes Subli dieetmix gehad. Wel lekker nog gelukkig!

Ik had haar voor ht 1st tranquigel gegegeven...Da hoopte dat ze dan ook wat meer zou gaan liggen.. dat heb ik geweten..lag in haar box languit te snurken..at wat hooi en snurken. Water gegeven steeds
Maar..vond het wel erg lang duren. Niet goed voor haar longen en plassen en mesten moet ze toch ook. Heb haar toch overeind gehaald toen. Schopt ze natuurlijk zo'n schuimding onder haar voet uit..ik mag zo weer plakken dus. Ze is er wel van opgeknapt vh langere tyd liggen.

Goed idee idd vd bulk!

Geeft me weer wat meer info en regerentie kader door jullie reacties! Thanx :j

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:37

Gypsy schreef:
Sunnda wat goed dat jullie steeds de smid laten komen, dat is de snelste weg naar genezing.

Mijn welshje was van de week de eerste paar hondert meter draf voor de kar wat stijfjes. ;(
Mini hart verzakking voor mij. In haar eigen tempo door laten gaan en toen werd het beter. Direct weer met het opbouwen van het gras gestopt. Nu uitvogelen hoe verder. Ik vrees voor haar dat het deze zomer een graasmasker word. En dat terwijl ze al afgevallen is.



Blijft balanceren nog hè dan wat wel en niet al kan. Je bent nooit meer onbevangen met je paard/ pony helaas

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:42

[***] schreef:
Ik heb eventueel nog een bulk zak Abprazole over. Is ongeopend. Als iemand die over wil nemen dan hoor ik het wel.
140 gram in een zak.


Hoi apfab ik heb interesse erin.wil je opsturen/verzenden. Als je ht nog hebt wil je me dan laten weten wat ht kost. Verwacht wat ik heb besteld bij Abler niet voor vrijdag/ zaterdag. Zou je eventueel morgen kunnen versturen? Hoor ht graag

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 02:11

lique68 schreef:
Dank je voor je reactie..6 dagen jee. ht is ook echt hel dit idd
Kan ht me voorstellen dat je dat haar niet nog een x wilde aandoen.


Ik heb ook echt heel veel respect voor iedereen die het gevecht wel aan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 06:18

lique68 schreef:
[***] schreef:
Ik heb eventueel nog een bulk zak Abprazole over. Is ongeopend. Als iemand die over wil nemen dan hoor ik het wel.
140 gram in een zak.


Hoi apfab ik heb interesse erin.wil je opsturen/verzenden. Als je ht nog hebt wil je me dan laten weten wat ht kost. Verwacht wat ik heb besteld bij Abler niet voor vrijdag/ zaterdag. Zou je eventueel morgen kunnen versturen? Hoor ht graag

Heb je een pb gestuurd.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:28

Ik ga straks even alles bijlezen en oo reageren maar even een berichtje van deze kant.

Ben op dit moment met Zhuf op de kliniek en we hebben net een controle foto gemaakt en die viel echt heel erg tegen. Rechtsvoor heeft ze inmiddels een zinker, wat in januari nog niet het geval was. Er zit nog steeds een actieve HB, ondanks alle voorzorgsmaatregelen die we nemen. Volgens de dierenarts in het een heel speciaal geval, want ze loopt eigenlijk onvoorstelbaar goed. Stap is 100% zuiver, zelfs in de wending. Draf kreeg ze rechtsvoor een 1 uit 5. Eigenlijk kan ze met zon foto niet zo lopen maar ze doet het toch. Positief was wel, dat ze ondanks de verslechtering op de foto, wel goed zool aanmaakt. Dit was zelfs verbeterd. Wel had ze ook een losse wand. Toch wil Anton van Nassau nog lang niet opgeven, hij krijgt deze merrie goed, aldus zijn woorden. Wel super blij met zon smid, die er zo in geloofd en er alles voor doet.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:18

Hoe een paard klinisch is is belangrijker dan de foto's. In jou geval zou ik er ook nog voor gaan, als ze nog zo goed loopt.
Bij Roos was er op de foto's juist heel weinig te zien (in Januari) terwijl ze toen slecht was. Vorige week heb ik geen foto's meer laten maken, bang dat ze weer 'goed' waren en ik ging twijfelen.
Het zou makkelijker zijn als het beeld het zelfde laat zien als de foto's.

Roos heeft in de acute fase maar 1 dag veel willen liggen, maar stond wel gewoon nog op om te gaan eten en drinken. Tussendoor lag ze nauwelijks meer dan ze gezond deed.
Vorige week dat ze crashte lag ze wel heel veel (en was de beslissing snel gemaakt), maar ook toen regelde ze probleemloos haar eigen eten en drinken nog.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:38

Aukelizzy schreef:
Ik ga straks even alles bijlezen en oo reageren maar even een berichtje van deze kant.

Ben op dit moment met Zhuf op de kliniek en we hebben net een controle foto gemaakt en die viel echt heel erg tegen. Rechtsvoor heeft ze inmiddels een zinker, wat in januari nog niet het geval was. Er zit nog steeds een actieve HB, ondanks alle voorzorgsmaatregelen die we nemen. Volgens de dierenarts in het een heel speciaal geval, want ze loopt eigenlijk onvoorstelbaar goed. Stap is 100% zuiver, zelfs in de wending. Draf kreeg ze rechtsvoor een 1 uit 5. Eigenlijk kan ze met zon foto niet zo lopen maar ze doet het toch. Positief was wel, dat ze ondanks de verslechtering op de foto, wel goed zool aanmaakt. Dit was zelfs verbeterd. Wel had ze ook een losse wand. Toch wil Anton van Nassau nog lang niet opgeven, hij krijgt deze merrie goed, aldus zijn woorden. Wel super blij met zon smid, die er zo in geloofd en er alles voor doet.


Loopt Zhuf op ijzer of zonder ijzers zo goed? FIjn dt VAn Nassau je helpt! Goede hoefsmid.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:48

Aukelizzy wat zal je geschrokken zijn van dit nieuws, zeker omdat je het hoe ze loopt helemaal niet verwachtte, super dat Van Nassau er voor gaat. en wat Dennis zegt idd klinische beeld is belangrijker dan de foto's is ook mijn idee erin

Dennis mijn merrie ligt ook niet veel, alleen gisteravond de Tranquigel heeft erin gehakt bij haar. Ging ze maar meer liggen, onlast ze haar voeten.

Vandaag 1.5 streepje gegeven, ze s rustig en sloompjes maar helaas gaat ze niet even lekker liggen.
Ze belast vandaag beide voeten en ontlast ook LV regelmatig ipv alleen maar haar nu slechtste voet RV.
RV loopt wel weer iets op, paar keer coolpacks eromheen gedaan. zie ook LV weer wat wondvocht uit de wond van haar hoefzweer komen.

heb nog steeds geen confirmation mail van Abler, ook nog niet betaald dus, duurde dat bij jullie ook zolang?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:19

lique68 schreef:
heb nog steeds geen confirmation mail van Abler, ook nog niet betaald dus, duurde dat bij jullie ook zolang?

Als je niet betaald hebt komt er niks ook. Je regelt de betaling direct bij het bestellen. Dat kun je het best en snelst via een creditcard doen. Ik heb hrt met een spoedbestelling dan 2 dagen later binnen. Laatste keer maandag besteld, woensdag eind van de middag in huis.

Rest lees ik zo thuis...

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:23

Francis schreef:
lique68 schreef:
heb nog steeds geen confirmation mail van Abler, ook nog niet betaald dus, duurde dat bij jullie ook zolang?

Als je niet betaald hebt komt er niks ook. Je regelt de betaling direct bij het bestellen. Dat kun je het best en snelst via een creditcard doen. Ik heb hrt met een spoedbestelling dan 2 dagen later binnen. Laatste keer maandag besteld, woensdag eind van de middag in huis.

Rest lees ik zo thuis...


hm...okee..ik kwam niet in een betaalscherm/omgeving, alleen een melding dat de bestelling was ontvangen, ik ga ze wel even mailen erover, ik heb de bulkverpakking van Afab overgenomen hoop morgen in huis.

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:32

Omdat ik al had gehoord dat het bij abler soms kan kan duren, heb ik gelukkig van 3 bokkers abprozole over kunnen nemen, was ik blij mee en had ik het sneller, zelfs bij een opgehaald omdat ik gelijk moest starten, had 4 spuiten gastro gehad van de da, maar das op lange termijn niet te betalen...

Als je soms in mijn buurt woont mag je gerust wat komen halen, ik heb nog 40 zakjes maar wil graag wat reserve houden, kijk maar.

En ik moest gelijk stoppen met de bute, ik begrijp dat jou da dat wil afbouwen?

Tranquigel en ascal ook een tijd gegeven, werd ze ook wat suffig van en lag toen meer.

Wel fijn dat ze goed haar hooi eet, is eigenlijk nu het belangrijkste, en ja klinisch beeld is bepalend vind ik ook.

Weer iets raars hier, heeft ze weer zo'n rare vieze plek op heer hoofd boven haar oog, is wel schoner dan die vorige, was al opgedroogde troep, schoongemaakt en behandelt met honingzalf en ziet er nu goed uit. 't houdt niet op lijkt wel, gelukkig verder goed beeld op 't lopen na dan.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:49

lique68 schreef:
Aukelizzy wat zal je geschrokken zijn van dit nieuws, zeker omdat je het hoe ze loopt helemaal niet verwachtte, super dat Van Nassau er voor gaat. en wat Dennis zegt idd klinische beeld is belangrijker dan de foto's is ook mijn idee erin

Dennis mijn merrie ligt ook niet veel, alleen gisteravond de Tranquigel heeft erin gehakt bij haar. Ging ze maar meer liggen, onlast ze haar voeten.

Vandaag 1.5 streepje gegeven, ze s rustig en sloompjes maar helaas gaat ze niet even lekker liggen.
Ze belast vandaag beide voeten en ontlast ook LV regelmatig ipv alleen maar haar nu slechtste voet RV.
RV loopt wel weer iets op, paar keer coolpacks eromheen gedaan. zie ook LV weer wat wondvocht uit de wond van haar hoefzweer komen.

heb nog steeds geen confirmation mail van Abler, ook nog niet betaald dus, duurde dat bij jullie ook zolang?


Mij merrie lag de eerste dagen wel veel, maar erg onrustig. Mijn dierenarts heeft uitgelegd dat liggen de voeten ontlast, maar dat de voeten vervolgens beginnen te kloppen. Dus dat lijkt me ook niet heel comfortabel. Misschien is dat de reden dat jouw paard niet graag wil liggen?

Assebas, wat bijzonder van die plekken zeg! Is het geen reactie op de medicatie die ze nu krijgt? Of een verminderde weerstand waardoor haar huid makkelijker geïnfecteerd raakt?

Ik lees hier veel over maagbeschermers. Heb mijn dierenarts daar nog niet over gehoord. Ga eens bij abler kijken.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:12

Assebassie bedankt voor ht aanbod! Kan gelukkig ook overnemen heb ik morgen in huis. Abler site doet bij mij lastig. Maar zelf verkeerd begrepen en gedaan zag ik nu (en zei Francis) blond van nature :)

Heb mn order ook anders nu ook probiotica besteld maar meteen.

Ja döet extra pijn na ht opstaan zei mm Da ook. Dat suffige vind ik nix hoor by haar..maar hoop dat ht vaatverwijdende effect helpt.

Buut moet ik afbouwen ze geeft er geen rare of pijmlijke reactie op maar ht is natuurljjk toch heel slecht voor haar. Da gaf aan als ze op 2 zakjes kan en in loop vd tyd naar 1 zijn de gevolgen vd bute beter te overzien. Logisch ook maar veel pijn is ook dramatisch.

Raar weer zo'n plek..las nog iemand toch waarbij de ontstekingen als gevolg van Hb erg waren kreeg antibiotica ook. Ben even kwijt bij wie. Had je je Da erover gevraagd of dit een gevolg/ met de Hb te maken heeft?

Hooi en Lucerne..vindt ze altyd lekker maar nu extra lekker. Denk dat ze nodig heeft...eiwit. lucerne hlpt by maagklachten las ik.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:16

Linsa.is zo verschillend idd per paard. Mijn andere 2 paarden liggen altyd meer dan mn merrie
Die zonnen ook graag languit in de bak :)

Hoe gaat ht met jouw paard/ pony?

Mijn Da heeft ht ook nooit over maagbescherming gehad. Dierenartsen verschillen veel in mening en behandelingsplan als je ht zo leest.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:18

Francis schreef:
lique68 schreef:
heb nog steeds geen confirmation mail van Abler, ook nog niet betaald dus, duurde dat bij jullie ook zolang?

Als je niet betaald hebt komt er niks ook. Je regelt de betaling direct bij het bestellen. Dat kun je het best en snelst via een creditcard doen. Ik heb hrt met een spoedbestelling dan 2 dagen later binnen. Laatste keer maandag besteld, woensdag eind van de middag in huis.

Rest lees ik zo thuis...


Ik kreeg zaterdag na betaling meteen een email. Het is al verzonden en kreeg via postnl al bericht dat het aanstaande donderdag bezorgd.
ik heb geen spoed bestelling gedaan dus echt heel snel.

Anoniem

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:31

Mijn ervaring met Abler is dat het soms ontzettend kan wisselen met bezorgen. Heb ook weleens een spoedorder gedaan en $ 25,= extra betaald, maar die was langer onderweg dan een reguliere order.....

Mijn ervaring met de klantenservice is ook ontzettend wisselend. Soms perfect en snel en soms duurt het dagen of ze reageren op iets heel anders dan ik gevraagd heb :D . Er worden ook verschillende pakketdiensten gebruikt en daar zit ook verschil in.

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:46

Mistral staat nu sinds een week op ijzers:
https://youtu.be/W3zPptmKndo

Aukelizzy wat een raar beeld zeg! Fotos slecht paard “goed” zo zie je maar weer dat je nooit echt ergens op kunt vertrouwen behalve op dat gene wat je gevoel je dan ingeeft te doen..

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:52

lique68 schreef:
Linsa.is zo verschillend idd per paard. Mijn andere 2 paarden liggen altyd meer dan mn merrie
Die zonnen ook graag languit in de bak :)

Hoe gaat ht met jouw paard/ pony?

Mijn Da heeft ht ook nooit over maagbescherming gehad. Dierenartsen verschillen veel in mening en behandelingsplan als je ht zo leest.


Mijn da heeft het er wel over gehad, maar pas als ik echt langdurig bute zou geven en ze klachten zou krijgen.
Ik weet niet goed hoe ik m'n pony moet interpreteren. Ze scharrelt rond, ligt niet veel meer, maar loopt nog wel stijfjes. Hoefsmid had deukjes in de hoeven gevijld waardoor het ontstekingsvocht naar buiten zou komen, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Het blijft zo gissen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Gisteren vergeten de draadjes dicht te doen toen ik m'n andere pony met veulen binnen had gezet. Hoefbevangen pony was al halverwege de paddock toen ik het zag. Zodra ze zag dat ze betrapt was trok ze snel een sprintje richting de weide. }>

Hoe snel zou ik verbetering moeten zien als een pony relatief licht bevangen is?

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:53

Oh wat loopt Mistral goed zeg!
En jeetje Aukelizzy, wat enorm rot dat het zo achteruit gegaan is. Ik hoop dat van Nassau hier inderdaad nog iets mee kan.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:57

Ik heb zelf het verkeerd gedaan bij Abler, heb nu betaald, maar nog geen mail helaas. Beetje een warhoofd, komt vaak weinig uit mijn handen ook (door de zorgen om mn merrie denk).
Hoop toch niet dat ze naar mij met DHL verzenden, ik en DHL, altijd ellende en gedoe

wow Mistral loopt fijn- en soepel ook met de ijzers, wat goed! zal jij blij zijn dat het zo goed heeft uitgepakt de ijzers, fijn

LinSa verbetering, tsja durf er geen antwoord op te geven, verschilt naar wat ik erover lees en heb meegemaakt zo per paard of pony, de kliniek waar ik bij zit, zeggen; na 3 dagen moet er echt verbetering zijn, maar hoeveel en wat/hoe? blijft heel lastig. bij niet genoeg verbetering zetten zij ze op gips of op schuimdingen.

Van deukjes vijlen heb ik dan weer nooit gehoord, waar op de hoef dan? weet wel dat ze de toon dun vijlen/ korter maken. Ze voelt zich goed genoeg om een sprintje te trekken moet een goed gevoel geven toch?

mijn merrie had liggen slapen vanmiddag, staat ze (best makkelijk) op, en dan..pff..dat gaat door merg en been, staat ze echt te herstellen, leunt naar achter, dan weer normaal en weer naar achteren leunen, vind dat heel moeilijk om te zien, blijft wel met oren naar voren en wil naar haar voerbak want je weet maar nooit, misschien is het wishful thinking maar ik heb het idee dat de tranquigel wel helpt, ze is niet slechter met minder buut, ze beweegt ook wat meer, al gaat dat lastig en voorzichtig. Ze belast wel alle2 haar voeten en ontlast ook LV nu, eerst alleen maar RV nog. Dat schuim ik kan er niet aan wennen, het is ook heel lastig te fixeren aan haar hoef, ze is er wel beter mee.

die @&*%$ hoefzweer lijkt weer te pruttelen, kan dat dan weer? was nog wat schoon wondvocht in de wond, zie je dan af en toe glinsteren, maar vanmiddag, was het niet helder, lijkt wat pussig weer.
DA die vrijdag er was (en die van zaterdag ook), hadden wel even een blik erop geworpen en vonden het mooi indrogen de plek op haar kroonrand, DA zei wel dat de smid van de kliniek bij een hoefzweer die er aan de kroonrand uitkomt ook in de zool gaat zoeken naar het kanaal, dat openleggen in de zool, zodat het kanaal kan worden schoongehouden/doorgespoten. was toen mijn hoefsmid erbij was niets in de zool te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:00

Oh wat een zorgen weer aukelizzy en lique :(:) .
Ook alle anderen veel sterkte.
Hier gaat het nog steeds goed. Pony staat overdag hele dag op het gras met masker. Als hij 's avonds op de paddock komt heeft hij honger...... Ik moet nog steeds wennen aan dat masker, maar zonder dat ding wordt hij mega-vet.
Hihi, mijn ervaring met DHL is dan juist weer goed. Hoop altijd dat Abler met DHL verzend, dan heb ik het zeker op tijd!

Linsa bij mijn pony duurde het ruim een week of 3 voordat er een minimale verbetering zichtbaar was...... het zal dus echt per paard verschillen. Toen mijn pony eenmaal begon op te knappen, heeft hij daarna ook geen terugval meer gehad.

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:22

Zo, die Mistral wat goed zeg, dat heeft zeker goed uitgepakt, fijn hoor Daphne!

Linque, je kan er het beste niet teveel naar kijken, zeker als ze weer gaat staan is het eerst heel beroerd, wordt je echt ziek van, als je niet te lang kijkt zie je ook de verandering beter vind ik.

Hou je vast aan de positieve dingen, ze eet en is attent dus dat is goed.

Linsa, ze kreeg eerst die rare ontstekingsplekken en als reactie daarop dikke benen en daarom moest ze AB, na 5 dagen was er veel verbetering, benen weer dun en weer op 4 benen lopen.
DA wist ook niet wat het was, nooit meegemaakt, zelf dacht ik dat het een soort kleine melanoompjes zijn die ontstoken zijn geraakt, inderdaad door verminderde weerstand.
't Is een schimmel en ze heeft wel kleine zwarte bobbeltjes, 10 ofzo, verspreid over haar lijf, zijn ongeveer een halve cm doorsnee, een wat groter dan de ander. Er gaat er wel eens een open en dan komt er een beetje bloed uit, geneest dan weer gewoon, bobbeltje is dan ook verdwenen, raar hé.
Volgens de DA zijn het geen melanoompjes, dus ik weet het ook niet wat dan wel zijn.
DA wist ook niet of het met de HB te maken heeft, ik hou het wel goed in de gaten , plekje van gisteren is al bijna dicht, komt ook niks meer uit.

Lopen gaat vooruit, dus weer een lichtpuntje!
Fijn dat het bij jou goed gaat [***]!!

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:25

Dit bedoel ik met deukjes:
Afbeelding
Hoefwand dunner gemaakt en deukjes gevijld om ontstekingsvocht eruit te laten. Alleen zat er dus geen ontstekingsvocht.

Lique86, oh dat doet zo zeer om ze zo te zien staan :(:) Ik hoop echt voor je dat ze snel opknapt. Fijn dat de tranquigel wat lijkt te doen voor haar!

[***], fijn dat het masker lijkt te werken. Kan hij toch fijn de wei op. Mijn andere merrie heeft nu dus een veulen aan de voet en moet dus wel de weide op. Ik hou echt mijn hart vast. Hopelijk blijft het goed gaan.