Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:28

Sssssst, ik hou het voorlopig bij vinden, de rest denk ik nog maar niet aan :+

Hoeveel pony's heb je nu dan?

Foto is wel super <3
Als ik zo'n foto's zie mis ik het rijden toch wel.. totdat ik op stal sta, dan vind ik het wel weer goed :')

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:31

Hoi, ik heb even een vraagje van de verzorgsterskant!

Ik ben zelf opzoek naar een verzorg-of bijrijdpaard. Jammer genoeg ben ik (pas) 13 jaar en is het daarom voor mij enorm lastig om iemand te vinden die ook mensen van mijn leeftijd accepteert, gezien de meesten van mijn leeftijd nog niet zo'n hoog verantwoordelijkheidsgevoel hebben en dat vaak niet is wat paardeneigenaren zoeken.

Uiteraard snap ik dit volkomen en is dit geen beschuldigingsbericht; als ik ouder was en een paard had zou ik hoogstwaarschijnlijk ook iemand vanaf 16 zoeken, puur omdat ik het risico niet zou willen nemen dat ik een onverantwoordelijke, jonge verzorgster met mijn paard bezig zou hebben.

Wat me dus is opgevallen is dat in mijn regio vooral heel veel jongere meiden zich aanbieden als verzorgsters (met weinig succes). Ligt dit aan de regio, of krijgen jullie ook zo enorm veel reacties van jongere meiden, en hoe reageren jullie daar dan op?

Bedankt voor het lezen! <3

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:34

Ik geef zelf niet zoveel om de leeftijd. Onder de 12 doe ik het niet. Voel me dan meer gratis kinderopvang.

Momenteel hebben we 18 pony's.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:49

TelmaB: wat ook erg speelt is dat eigenaar van t paard verantwoordlijk blijft als er wat gebeurt.

Kinderen onder de 14 blijft je 100% verantwoordlijk/aansprakelijk Bijv jij gaat met mijn paard alleen op buitenrit. En jij doet dit alsnog terwijl er zwart/wit staat dat dit niet mag. En jij valt breekt je rug en raakt daardoor invalide. Dan mag ik dat betalen..

Ben je boven de 14 dan spelen de ouders en jij ook mee kwa aansprakenlijkheid en dan kan de rechter alsnog besluiten dat ik moet betalen. Maar ook bijv 50% of de ouders verantwoordlijk stellen en dan word ik ‘vrijgesproken’ .

Ik weet niet presies hoe het zit. Weet niet of jij van nl ben of België. Maar in nl is dat wel zo..

Dus stel ik neem een verzorger moet hij/zij lid zijn van KNHS dan zijn ze zelf ook ‘ verzekerd’ of nog beter een ruiterbewijs hebben dan ben je ook beter verzekerd

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:53

Leeftijd maakt me op zich weinig uit maar ik sta op een rustige stal waar mensen vaak alleen met de paarden zullen zijn. Dan heb je wel ervaring en verantwoordelijkheidsgevoel nodig en moeten je ouders dat goed vinden (of erbij blijven). In de praktijk betekent dat vaak dat je bij volwassenen uitkomt.

Verzekeringspunt is trouwens ook een goede!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:01

plutolover schreef:
TelmaB: wat ook erg speelt is dat eigenaar van t paard verantwoordlijk blijft als er wat gebeurt.

Kinderen onder de 14 blijft je 100% verantwoordlijk/aansprakelijk Bijv jij gaat met mijn paard alleen op buitenrit. En jij doet dit alsnog terwijl er zwart/wit staat dat dit niet mag. En jij valt breekt je rug en raakt daardoor invalide. Dan mag ik dat betalen..

Ben je boven de 14 dan spelen de ouders en jij ook mee kwa aansprakenlijkheid en dan kan de rechter alsnog besluiten dat ik moet betalen. Maar ook bijv 50% of de ouders verantwoordlijk stellen en dan word ik ‘vrijgesproken’ .

Ik weet niet presies hoe het zit. Weet niet of jij van nl ben of België. Maar in nl is dat wel zo..

Dus stel ik neem een verzorger moet hij/zij lid zijn van KNHS dan zijn ze zelf ook ‘ verzekerd’ of nog beter een ruiterbewijs hebben dan ben je ook beter verzekerd


Oh ja klopt, dat met de verzekering ben ik ook al vaker tegenaangelopen. Laatst kreeg ik nog een hele enthousiaste reactie terug maar eindigde het ermee dat het jammer genoeg wegens de aansprakelijkheid niet zou kunnen. Op die momenten baal ik natuurlijk heel erg, aangezien dit over iets gaat waar ik niks aan kan veranderen en ik verder als verzorgster wel zou worden aangenomen. Het is vervelend natuurlijk maar ik snap het wel.

Dank jullie wel voor al jullie reacties trouwens! Ik vind het heel interessant om te lezen waarom jullie wel/niet een verzorgster van mijn leeftijd zouden nemen. Hebben jullie enig idee vanaf welke leeftijd ik wel meer kans zou kunnen hebben?

Edit: ik ben trouwens wel lid van de KNHS.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:28

TelmaB schreef:
Hoi, ik heb even een vraagje van de verzorgsterskant!

Ik ben zelf opzoek naar een verzorg-of bijrijdpaard. Jammer genoeg ben ik (pas) 13 jaar en is het daarom voor mij enorm lastig om iemand te vinden die ook mensen van mijn leeftijd accepteert, gezien de meesten van mijn leeftijd nog niet zo'n hoog verantwoordelijkheidsgevoel hebben en dat vaak niet is wat paardeneigenaren zoeken.

Uiteraard snap ik dit volkomen en is dit geen beschuldigingsbericht; als ik ouder was en een paard had zou ik hoogstwaarschijnlijk ook iemand vanaf 16 zoeken, puur omdat ik het risico niet zou willen nemen dat ik een onverantwoordelijke, jonge verzorgster met mijn paard bezig zou hebben.

Wat me dus is opgevallen is dat in mijn regio vooral heel veel jongere meiden zich aanbieden als verzorgsters (met weinig succes). Ligt dit aan de regio, of krijgen jullie ook zo enorm veel reacties van jongere meiden, en hoe reageren jullie daar dan op?

Bedankt voor het lezen! <3


Ik zou zelf niet zo snel reageren op iemand van 13 jaar. Dit heeft niet te maken met dat ik niet denk dat iemand van 13 geen verantwoordelijkheidsgevoel kan hebben. Ik ken zat verzorgers die dit wel hebben en het super doen met de paarden van mijn stagebedrijf. Ik vind t geweldig om te zien hoe zij daarmee aan de slag zijn. Maar voor mijn eigen pony zou ik kijken voor iemand tussen de 16 en 18 jaar of ouder. Dit heeft meer te maken met de pony dan dat ik niet iemand van 13 jaar zou willen. De pony is heel groen, explosief en kan hierdoor gevaarlijk worden. Daarnaast ben ik ook dan niet verzekerd als iemand een ongeluk krijgt met mijn pony. Als ik een paard zou hebben die heel braaf zou zijn, waarmee je lekker kan tutten had ik het misschien wel gedaan, maar ook dan had ik je niet alleen het bos ingestuurd.

Het is voor mij meer een verzekeringstechnisch + verantwoording dragen als er eventueel ongelukken gebeuren. Ook hebben veel mensen die net van de manege af komen niet genoeg kennis om zelfstandig voor een eigen paard van iemand anders te zorgen (niet als het paard een gebruiksaanwijzing heeft, speciaal voer nodig heeft etc).

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:04

Ik lees nu over verzekering van de knhs. Ben wel lid van de fnrs ben ik dan ook verzekerd net als bij de knhs?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:10

xxxmh schreef:
Ik lees nu over verzekering van de knhs. Ben wel lid van de fnrs ben ik dan ook verzekerd net als bij de knhs?


Nee je bent niet verzekerd als je lid bent van de FNRS. Dat is een onderdeel van de manege. KHNS heeft te maken met het ruiterbewijs, dan ben je verzekerd als je er af valt bijvoorbeeld buiten. Moet je wel het uitgebreiden pakket hebben, zoals ik. Maar mijn pony is dan niet verzekerd. Die valt weer onder een andere verzekering ;)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:06

https://www.knhs.nl/lidmaatschap/verzek ... het-paard/

Hier staat het goed beschreven. Iedereen die lid is van KNHS is automatisch verzekerd. Maar je kan ook voor aanvullende kiezen

Vandaar dat als ik weer een verzorger neem ze minimaal lid moet zijn. Liefst nog aanvullend. Dit ga ik niet betalen want meeste verzorgers rijden wel eens op een paard van een vriendin ofzo.. tja daar heb ik niks mee te maken. Maar dit kan ik niet eisen natuurlijk.

Maar ik merk nu ik er geen heb dat ik toch meer met me paardje doet. Ik woon 30 min bij me hafje vandaan. Dus had ik wel eens de neiging om te vragen aan de verzorger of zei ging want ze woonde dichtbij. En nu moet ik zelf dus als ik dan toch ben voor z’n hapje kan ik net zo goed even rijden

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:37

Ik heb op 13-5-2000 mijn ruitersbewijs gehaald, nooit wat mee gedaan, maar die ook gewoon vernieuwd toe ik ging bijrijden en aanvullend verzekerd. Ook zo lekker nu mijn jaarling daar ook staat en ik wel met haar ga wandelen aan de hand, een paard kan redelijk wat schade veroorzaken als het lostrekt en er vandoor gaat.
Volgens mij is de eigenaar van mijn bijrijpaard nog wel aansprakelijk voor de materiële schade die haar paard veroorzaakt, ondanks dat ik dan de diegene ben die op dat moment met het paard bezig is.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:42

Maar even een vraag: wat voor meerwaarde heeft die verzekering van de KNHS bovenop je gewone aansprakelijkheidsverzekering (die overigens veel goedkoper is dan een KNHS lidmaatschap)?


Mijn aansprakelijkheidsverzekering kost me een paar euro per maand en vergoedt veel meer.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:43

floriske, volgens mij niets, ik ben voor mijn paard gewoon verzekerd vanuit mijn wa.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:57

Eigenaar is volgens mij wa verzekerd maar denk voor bijrijder van t paard anders is. Dan ben ik wel verzekerd wat me paard kwa schade aanricht (materiaal) maar hoe dat nou zit bij een opzittende?

Toen mijn paard nog verzekerd was, had ik ook een opzittende verzekering erbij. Omdat hij nu 20 wordt ging de premie weer omhoog en met z’n 21e zou de overlijdingsrisico (dus als hij ineens dood is) ook komen te vervallen...

Dan denk ik waarvoor betaal ik nog verzekering veel is hij toch niet waard.. kan ik beter dat geld apart zetten..

Maar nu heb ik geen opzittende verzekering meer. En dan vind ik t fijner als de bijrijder beter verzekerd is,

Het blijft gewoon beetje raar in Nederland.. ik mag betalen als een ander van mijn paard afvalt doordat diegene iets doet wat niet mag.. ook al zou het zwart/wit op papier staan.. ik vind wat anders als ik toestemming voor geef en t gaat mis.

Net goed andersom hoor als ik op paard stap en ik val eraf en gebeurt wat is die eigenaar aansprakelijk.. maar als ik iets zou doen wat de eigenaar gezecht heb niet doen is gevaarlijk dan ben ik zelf zo stom om t te doen..

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:32

Ik ben ook voor eventuele bijrijders verzekerd vanuit mijn WA hoor. Ik ben ten alle tijde verantwoordelijk voor mijn paard, dus ook als anderen er op rijden. Maar beter is wel als je en bijrijder hebt die een eigen verzekering heeft voor dit soort zaken, dan verhaal je het gewoon daarop. Maar daarbij, verzekeraars willen het liefst dat een ander betaald, dus in hoeverre dit echt in de praktijk gaat werken...ik weet het niet. Ik denk namelijk dat de verzekering van de KNHS echt wel gaat proberen om de kosten en eventuele schade op een andere verzekering te verhalen als diegene niet de eigenaar van het paard is.

Vb. bijrijder van mijn paard loopt met mijn paard over straat, die schrikt en trapt tegen een auto aan. Bijrijder zou dan WA verzekers zijn vanuit KNHS.
Ik denk dat de KNHS (Meeüs) gaat kijken of mijn WA niet moet vergoeden, aangezien het MIJN paard is. Verzekeraars spelen altijd dit soort spelletjes...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:49

klopt maar ik vind materiaalische minder erg dan schade aan bijrijder. en dat is waar het mij meer om gaat. Want die kosen zijn vaak vele malen hoger dan een auto met een deuk erin. maar ik snap wat je bedoeld. laten we gewoon hopen dat niemand in zo situatie terecht zou komen.

ik heb het soort van wel dichtbij meegemaakt.... mag via pb. Ik weet niet het hele fijne ervan maar wel dat het een heel gedoe was.. en daardoor ben ik voorzichtiger geworden

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:48

Hoii, ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, ik ben nu al 4 maanden opzoek naar een verzorgpaard of bijrijdpaardje, maar ik kan er geen vinden in mijn omgeving ;( weet echt niet meer wat ik moet, mensen geven tips(super lieff!! :o ) en die heb ik geprobeerd, maar tot nu toe tevergeefs :( heb de hoop eerlijk gezegd al op gegeven := dus vandaar in dit topic, ik weet het dit is eigenlijk voor mensen die een bijrijdster zoeken, maar ik dacht misschien kan ik jullie vragen om tips? :) Ik ben ten slotte op zoek naar iemand als jullie maar dan in mijn buurt ;) en dan heb ik ook nog het probleem dat er veel mensen zijn die vanaf 18 doen of 16, en ik ben 14 := dus word lastig, maar weet niet wat ik nu moet := ;(

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:08

Lisette1205 schreef:
Hoii, ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, ik ben nu al 4 maanden opzoek naar een verzorgpaard of bijrijdpaardje, maar ik kan er geen vinden in mijn omgeving ;( weet echt niet meer wat ik moet, mensen geven tips(super lieff!! :o ) en die heb ik geprobeerd, maar tot nu toe tevergeefs :( heb de hoop eerlijk gezegd al op gegeven := dus vandaar in dit topic, ik weet het dit is eigenlijk voor mensen die een bijrijdster zoeken, maar ik dacht misschien kan ik jullie vragen om tips? :) Ik ben ten slotte op zoek naar iemand als jullie maar dan in mijn buurt ;) en dan heb ik ook nog het probleem dat er veel mensen zijn die vanaf 18 doen of 16, en ik ben 14 := dus word lastig, maar weet niet wat ik nu moet := ;(


Ik zou beginnen met het bijrijden laten schieten en eerst focussen op mogen verzorgen, laat zien dat je betrouwbaar bent en je afspraken na komt. Als een eigenaar merkt dat je te vertrouwen bent, komen er misschien meer mogelijkheden mbt rijden. Ik had vanaf 11 tot 15 jaar een verzorgpony, ik ging bijna dagelijks er heen, hielp stal en wei mesten. Hielp met aanspannen en schoonmaken van het materiaal. Gaandeweg mocht ik steeds meer. Er was geen rijmateriaal, maar je leert goed zitten zonder zadel. Ik heb echt heel veel lol gehad met mijn verzorg pony, even veel er naast als er op.

Edit: En misschien iets minder smilies gebruiken, komt op mij niet echt serieus over... terwijl je het waarschijnlijk helemaal niet zo bedoeld.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:17

Daphara schreef:
Lisette1205 schreef:
Hoii, ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, ik ben nu al 4 maanden opzoek naar een verzorgpaard of bijrijdpaardje, maar ik kan er geen vinden in mijn omgeving ;( weet echt niet meer wat ik moet, mensen geven tips(super lieff!! :o ) en die heb ik geprobeerd, maar tot nu toe tevergeefs :( heb de hoop eerlijk gezegd al op gegeven := dus vandaar in dit topic, ik weet het dit is eigenlijk voor mensen die een bijrijdster zoeken, maar ik dacht misschien kan ik jullie vragen om tips? :) Ik ben ten slotte op zoek naar iemand als jullie maar dan in mijn buurt ;) en dan heb ik ook nog het probleem dat er veel mensen zijn die vanaf 18 doen of 16, en ik ben 14 := dus word lastig, maar weet niet wat ik nu moet := ;(


Ik zou beginnen met het bijrijden laten schieten en eerst focussen op mogen verzorgen, laat zien dat je betrouwbaar bent en je afspraken na komt. Als een eigenaar merkt dat je te vertrouwen bent, komen er misschien meer mogelijkheden mbt rijden. Ik had vanaf 11 tot 15 jaar een verzorgpony, ik ging bijna dagelijks er heen, hielp stal en wei mesten. Hielp met aanspannen en schoonmaken van het materiaal. Gaandeweg mocht ik steeds meer. Er was geen rijmateriaal, maar je leert goed zitten zonder zadel. Ik heb echt heel veel lol gehad met mijn verzorg pony, even veel er naast als er op.

Edit: En misschien iets minder smilies gebruiken, komt op mij niet echt serieus over... terwijl je het waarschijnlijk helemaal niet zo bedoeld.


Ja, zal wel wat minder smileys gebruiken, komt inderdaad misschien niet helemaal serieus over terwijl dat wel moest eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:34

Ik ga de advertentie er weer afhalen denk ik.
Heb tot nu toe nog geen reactie gehad, heb zelf een aantal mensen aangesproken die ofwel niet reageerden, ofwel niet konden, en eigenlijk was ik daar blij om :o En dat lijkt me ook niet de bedoeling, haha.

Denk dat ik het toch niet kan, iemand anders met hem laten omgaan. Het is al niet simpel om een gewoon paard uit handen te geven, laat staan eentje als deze. Alles komt zo nauw en 1 kleine verkeerde inschatting kan grote gevolgen hebben. Dit is voor mij al moeilijk, laat staan voor een vreemd iemand, en stel dat er wat gebeurd ...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:47

Ja. Denk lastig daar een geschikt iemand voor te vinden

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:27

Ja, denk ik inderdaad ook. Kan het kwaad als je niets hebt?

@Lisette: dit is alleen een persoonlijke ervaring, maar jezelf 'in the picture' rijden/werken helpt erg goed. Als je op de manege actief bent en goed rijdt spreekt zich dat echt wel door. Duidelijk maken dat je ervoor open staat een intussen zoveel mogelijk leren en rijden :) Zo ben ik ook aan mijn eerste verzorgpaardje gekomen. Ik had eerst superlang gezocht in de omgeving maar uiteindelijk moesten ze me toch zien rijden. En ook andersom: ik pikte mijn bijrijders ook het liefst viavia op.

Mijn bijrijdpaard gaat weer verhuizen. En hoewel ik mee mag weet ik niet in hoeverre de afstand nog te doen is voor mij. Blijft toch altijd hetzelfde als bijrijder :P

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:01

Ook mijn ervaring Sheran...

Ik hing vroeger ook wel eens een briefje op bij de plaatselijke manege en heb ook wel bekende instructrice gevraagd of zij nog iemand wisten die geschikt was.

En het was fijn als ik eerst eens bij een les kon komen kijken zonder gelijk iedereen op mijn pony te moeten zetten.

Mijn paard is eindelijk herstellende van haar blessure. Ik rijd haar nu ongeveer 3x per week een half uur met stap en draf en af en toe een galopje. Het opstarten loopt ze nog niet lekker maar dat wordt na twee rondjes al veel beter. Van de dierenarts moest ik daar even doorheen rijden tenzij ze er slechter van werd maar dat is niet zo. Heb afgelopen week 2x een half uurtje begeleiding/les gehad en dat hield ze goed vol. Ze stond toen ik een aantal weken geleden begon begon om de haverklap stil, staakte (nu ander zadel en grotendeels opgelost) viel stil in overgangen en wendingen en afgelopen dinsdag ging dat al veel beter en vrijdag kon ik al voltes en slangenvoltes 10 meter draven en voltes van 15 meter gallo-peren.

Nu moet ik alleen gaan nadenken hoe ik het met het meisje ga doen die haar 1x per week verzorgt en met haar stapt onder het zadel.

Ik train dus zelf 3x per week een ander paard en breng hem nu ook uit op wedstrijden. Dat blijf ik ook doen.
Mijn merrie rijd ik dus ook 3x per week. Een keer longeren er bij zou ik ook nog wel redden, maar eigenlijk zou ze nu wel wat vaker wat mogen doen.

Het meisje die haar 1x per week stapt neemt tot nu toe niet zoveel initiatief om vaker te komen en als ze echt mijn merrie moet gaan rijden/trainen Moet ze echt nog veel leren.

Tot nu toe heb ik haar wat geholpen met rijden maar ik zou wel heel graag willen dat ze les gaat nemen als ze ook echt wil gaan rijden. En dan niet 1x per week even komen, beetje poetsen)rijden/uitmesten en weer wegwezen. Ik krijg er geen hoogte van of ze echt een band voelt met mijn merrie.

Mijn paard is nu erg scheef en heeft nog moeite met haar balans en Moet correct getraind worden ivm de blessure. Ik twijfel of ze voldoende goed rijd en ik merk dat ik graag zou willen dat ik voel dat iemand echt voor mijn paard gaat en daar ook in kan en wil investeren. Ze is een KWPN Elite merrie en heeft Z1 dressuur gelopen en erg goed op zit te rijden. Het is de vraag of de revalidatie helemaal gaat lukken en ze weer de sport in kan op hoog niveau maar er zit nu wel duidelijk verbetering in.

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen staan?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:33

Heb je haar echt nodig? Als je denkt dat ze je paard in de weg zit zou ik er toch niet mee doorgaan. Als je het sneu vindt kun je misschien aanbieden dat ze af en toe nog eens een ritje kan maken? Ik zou zeggen dat je het opbouwen graag zelf wil doen. Dat lijkt me heel logisch :)

Of ga eens met haar om de tafel en ga het hebben over het belang van de opbouw en dat het veel tijd en moeite kost en nauw komt. En dat daar dan ook eisen aan gesteld worden. Als ze heel graag wil kan ze veel gaan lessen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:14

TelmaB schreef:
plutolover schreef:
TelmaB: wat ook erg speelt is dat eigenaar van t paard verantwoordlijk blijft als er wat gebeurt.

Kinderen onder de 14 blijft je 100% verantwoordlijk/aansprakelijk Bijv jij gaat met mijn paard alleen op buitenrit. En jij doet dit alsnog terwijl er zwart/wit staat dat dit niet mag. En jij valt breekt je rug en raakt daardoor invalide. Dan mag ik dat betalen..

Ben je boven de 14 dan spelen de ouders en jij ook mee kwa aansprakenlijkheid en dan kan de rechter alsnog besluiten dat ik moet betalen. Maar ook bijv 50% of de ouders verantwoordlijk stellen en dan word ik ‘vrijgesproken’ .

Ik weet niet presies hoe het zit. Weet niet of jij van nl ben of België. Maar in nl is dat wel zo..

Dus stel ik neem een verzorger moet hij/zij lid zijn van KNHS dan zijn ze zelf ook ‘ verzekerd’ of nog beter een ruiterbewijs hebben dan ben je ook beter verzekerd


Oh ja klopt, dat met de verzekering ben ik ook al vaker tegenaangelopen. Laatst kreeg ik nog een hele enthousiaste reactie terug maar eindigde het ermee dat het jammer genoeg wegens de aansprakelijkheid niet zou kunnen. Op die momenten baal ik natuurlijk heel erg, aangezien dit over iets gaat waar ik niks aan kan veranderen en ik verder als verzorgster wel zou worden aangenomen. Het is vervelend natuurlijk maar ik snap het wel.

Dank jullie wel voor al jullie reacties trouwens! Ik vind het heel interessant om te lezen waarom jullie wel/niet een verzorgster van mijn leeftijd zouden nemen. Hebben jullie enig idee vanaf welke leeftijd ik wel meer kans zou kunnen hebben?

Edit: ik ben trouwens wel lid van de KNHS.


Nou ja, dat dus...
Heb trouwens wel ooit 12 jarige verzorgster gehad (nou ja, ze was 12 toen ze begon ongeveer), maar toen stond mijn paard ergens waar altijd wel toezicht was. Dus kreeg ik het direct via de bos tam tam te horen als er gekke dingen gebeurden (mijn bijrijder was altijd braaf, heb wel eens andere bijrijder gesnapt die alles deed wat niet mocht en later nog loog tegen de eigenaar ook.. ze zou niet zonder cap op het paard buiten het terrein zijn geweest, ja ja... ).
Nu staan ze ergens waar echt niemand oogje op kinderen en paarden houdt is dus gewoon gevaarlijk, want hoe lief ze ook kunnen zijn ongeluk zit ik in klein hoekje en ik zit er niet op te wachten dat mijn paard iemand anders zijn kind in de vernieling helpt, erger nog, ik zou mijn 13 jarige dochter niet eens zelf zonder toezicht alleen met mijn paarden laten werken en echt die zijn koekie mak! En braaf!

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 921846696/

@Joyce, lastig hoor.. maar ik heb ze liever stil staan dan dat ze verprutst worden. Ik heb echt geen bijrijders die mijn paarden even voor me gaan verbeteren, maar ze verknallen zo ook niet, dus mogen ze blijven :D En ze zijn netjes met spullen, lief voor paarden en zitten niet in de weg en zijn beiden in bezit van verantwoordelijkheids gevoel en niet dom bezig als ze met paard bezig zijn.