Dik been door wondje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NGV
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-05-18

Dik been door wondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 12:42

Ik wil jullie even vragen om advies...
Ik was 3 dagen geleden met mijn paard naar het bos en heb daar een stukje gegaloppeerd,nou maakte ze een gek sprongetje, waardoor ze haar knie raakte met haar andere voorbeen.
Daar heeft ze een wondje aan over gehouden. Om dat wondje heen werd het een dag later voller. Gisteren begon de zwelling al wat te zakken en heb ik haar licht gelongeerd op het harde om te kijken of ze kreupel was, maar dat was ze niet. Vanmorgen ging ik nog even langs om te kijken en is het naar de tussen de knie en de kogel redelijk dik. Smiddags als ik haar binnen haal is het iets slanker omdat ze de hele dag op de wei gelopen heeft.
Kan ik met haar licht werk in de bak doen onder het zadel of over de weg of kan ik haar beter stil laten staan?

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Dik been door wondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:32

Dierenarts erbij halen! Dit kan zich makkelijk ontwikkelen tot einschuss en dan heb je een flink probleem

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Dik been door wondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:39

Ik haal met een dikker wordend been door een wondje altijd de dierenarts erbij. Kan namelijk snel einschuss worden wat ook weer als gevolg kan hebben een blijvend dik been. Zat mensen die het aankijken hoor maar dat risico neem ik niet.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Dik been door wondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:41

Zeker niet stil laten staan; maar vooral veel stappen en ook koelen doet goed!
Verder zeker eens met de meningen die hierboven gedeeld zijn