Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:20

Gizeppie dat heeft mijn pony ook gehad. Geen idee waar het door kwam maar hij begon ineens wat in te vallen. Vanaf toen hebben we alle paarden Luzerne bijgevoerd. Dit is een soort stekelig hooi wat je mengt met het biks. Hierdoor eten ze wat langzamer en krijgen ze extra ruwvoer. Dit heeft bij ons heel erg geholpen.



Gisteren zo'n leuke dag gehad! We hebben meegedaan aan een marathon bij ons in de buurt. Het doel is de hindernis in een goede volgorde zo snel mogelijk rijden. Het lijkt een beetje op crossen zonder sprongen. Met Robin werd ik tussen de paarden geplaatst omdat een e pony bij marathons bij de paarden hoort. Helemaal niet gedacht dat we kansmaakten op iets omdat er een paar racemonsters tussen zaten hahaha.
Maar doordat ik Robin best krap op zn achterbeen voltes kon laten galopperen en hem dressuurmatig goede wendingen kon laten rijden (en Robin absurd hard kan galopperen als ie wil :):) ) hebben we de snelle tijd gehaald van iedereen! *\o/*

Afbeelding

Hij deed super zn best en hij vond het helemaal geweldig!
Dus 1e geworden bij de marathon en nog een prijs voor de snelste tijd! <3

Afbeelding

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:25

Jacobienx schreef:
Gizeppie dat heeft mijn pony ook gehad. Geen idee waar het door kwam maar hij begon ineens wat in te vallen. Vanaf toen hebben we alle paarden Luzerne bijgevoerd. Dit is een soort stekelig hooi wat je mengt met het biks. Hierdoor eten ze wat langzamer en krijgen ze extra ruwvoer. Dit heeft bij ons heel erg geholpen.



Gisteren zo'n leuke dag gehad! We hebben meegedaan aan een marathon bij ons in de buurt. Het doel is de hindernis in een goede volgorde zo snel mogelijk rijden. Het lijkt een beetje op crossen zonder sprongen. Met Robin werd ik tussen de paarden geplaatst omdat een e pony bij marathons bij de paarden hoort. Helemaal niet gedacht dat we kansmaakten op iets omdat er een paar racemonsters tussen zaten hahaha.
Maar doordat ik Robin best krap op zn achterbeen voltes kon laten galopperen en hem dressuurmatig goede wendingen kon laten rijden (en Robin absurd hard kan galopperen als ie wil :):) ) hebben we de snelle tijd gehaald van iedereen! *\o/*

[ [url=m/gk476i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij deed super zn best en hij vond het helemaal geweldig!
Dus 1e geworden bij de marathon en nog een prijs voor de snelste tijd! <3

[ [url=m/d4HgWC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij krijgt luzerne sinds ik hem heb, omdat hij anders alles naar binnen schrokt.. Ik voer hem nu luzerne, vitalbix 300 gram, lexa vitamine poeder, Fenegriek 1 dopje, handje dieetmuesli met spelt en meng het nog met bietenpulp en slobber.

Als hij niet af zou vallen voer ik hem 350 gram vitalbix, luzerne (flinke handen), dieetmuesli met spelt paar handjes en fenegriek 1 dopje.

Hij glimt overigens wel.. Zijn vacht ziet er verder wel goed uit.. Alleen dat invallen... Daar maak ik mij zorgen om..

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:17

Zoals hij er nu uitziet zou ik mij er nog geen zorgen om maken, maar het wel in de gaten houden.
Oogt wat schraal maar vind hem nog niet te dun, wel wat weinig spieren zoals je zelf aangeeft. Wij zijn in Nederland gewend onze te dik te hebben staan dan lijken ze al snel dun. Ik herken het 'probleem' wel. Beth valt tijdens een weekje vakantie bijvoorbeeld ook altijd erg af. Oogt ook nooit gestrest maar is echt een binnenvetter.
Een nieuwe kudde brengt altijd spanning mee. Misschien vragen of hij een plak extra ruwvoer mag op stal? Of een slowfeeder ophangen zodat hij dan iig altijd wat heeft.

Vanwaar voer je trouwens en vitalbix en nog extra vitaminepoeder als ik vragen mag?

Goed bezig Saams! De aanhouder wint, top!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:53

ingaa schreef:
Zoals hij er nu uitziet zou ik mij er nog geen zorgen om maken, maar het wel in de gaten houden.
Oogt wat schraal maar vind hem nog niet te dun, wel wat weinig spieren zoals je zelf aangeeft. Wij zijn in Nederland gewend onze te dik te hebben staan dan lijken ze al snel dun. Ik herken het 'probleem' wel. Beth valt tijdens een weekje vakantie bijvoorbeeld ook altijd erg af. Oogt ook nooit gestrest maar is echt een binnenvetter.
Een nieuwe kudde brengt altijd spanning mee. Misschien vragen of hij een plak extra ruwvoer mag op stal? Of een slowfeeder ophangen zodat hij dan iig altijd wat heeft.

Vanwaar voer je trouwens en vitalbix en nog extra vitaminepoeder als ik vragen mag?

Goed bezig Saams! De aanhouder wint, top!


Ik heb het al aangegeven bij de stal eigenaar. Ik mag hem 2 keer in de week op de vette weide zetten en elke dag extra bijvoeren als dat nodig is (hooi). Ik ben blij dat ze zo goed mee denken. Want al die andere paarden zijn echt te dik, behalve die van mij. Flynn is een echte binnenvetter..

Ik voer beide, omdat dat vitamine poeder mijn oude voer is. Ik ben aan het overgaan op Vitalbix. Maar omdat ik niet ineens kan veranderen meng ik het oude voer er nog doorheen.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:53

@birgit: Punzel mist vooral haar “grote broer” . Hii is haar beschermheer in de kudde waardoor ze een aantal priveleges heeft die ze op basis van haar leeftijd tov de oudere merries niet heeft .

Die oudere merries nemen nu de gelegenheid te baat om “de kleine” wat extra op te voeden :D

Maar goed: dat lukt maar half. Punzel heeft zich de eerste dagen wat laten overbluffen. Nu is ze echter vastbesloten om de privileges dan maar op eigen kracht te gaan verwerven.

En daar is ze behoorlijk vastberaden in.
De Arabier is ze inmiddels gepasseerd . Connemara Marissa lukt (gelukkig!) nog niet

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:01

Saams: ik heb echt zoveel respect voor je! Echt geweldig hoe je volgehouden hebt, ben blijven trainen, en dan vandaag dit resultaat. Zo geweldig!!

Gizeppie: vind je pony niet echt dun, inderdaad wel onbespierd. Maar als je hetzelfde voert als eerder én hij valt af, dan is dat natuurlijk wel iets om in de gaten te houden.

Jacobien: Ik had het verslag al op fb gezien. Superleuk!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:02

zo, even zitten en even posten pfff toch wel extra druk als sanne er niet is, maar nu is ze fijn een paar dagen thuis.

punz voor jou is het nu echt aftellen hoor, nog een paar nachtjes en dan heb je alles weer lekker compleet, en punzel heeft een geweldige uitstraling zeg, i kan me echt voorstellen dat je dan gewoon iedere keer weer verliefd wordt op dat heerlijke koppie! benieuwd hoe ze op elkaar reageren als Jou weer terug komt.
en....reuze knap dat je zelf bent gaan rijden met punzel, moedig hoor!! en hoe heerlijk is het dat het ook zo goed gegaan is, dat geeft toch echt moed, knap! en ik lees dat punzel zelfstandig wordt in de kudde :)

saams wat super, ik had t natuurlijk ook al voorbij zien komen op fb maar wat fijn dat jullie weer samen zo vooruit gaan, top beauty!

carol wat stoer die crossles, spierpijn al over? gaaf he dat Heather dan het gewoon heerlijk allemaal doet

jacobien wat leuk de marathon te paard, waar ben je geweest? knappe Robin!

tja verder hier weinig nieuws, blij dat sanne een paar dagen terug is, ze heeft het GEWELDIG op stage en is blij dat ze straks weer heen mag. nu eerst een paar dagen lekker van haar eigen mel genieten al moet ze ook wel werken maar gelukkig is het lang ligt en kunnen ze in de avond nog lekker samen het bos in.
mel had de laatste 2x dat ik hem reed echt zoiets van, joh alweer in de bak? en dan ging hij heel demonstratief met zijn hoofd richting het bos staan _O-
verder doet hij het top, we rijden ietsje minder, hebben er ondertussen twee wedstrijden opzitten en 3 wp bij elkaar gesnabbeld en......mijn eerste L2 wedstrijd opgegeven met hem. spannend....leuk doel om naartoe te werken al doe ik dat natuurlijk eigenlijk al de hele tijd. verder heb ik een paar keer les gehad van laura zwart, wat via onze vereniging geregeld werd, wat heel erg euk was, weer fijne tips mee gekregen. we gaan nog steeds vooruit, lijf werkt nog steeds mee en....we vinden het nog steeds heeeeel leuk, ik in ieder geval, mel iets minder := dressuur is nog steeds niet echt zijn ding, maar wat doet hij het toch goed en wat ben ik dan trots.

zo, pfff bijgelezen, bijgepost, fijne dag iedereen en geniet van de zon

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:48

Zo, veel gepost hier!
Gefeliciteerd Jacobien, dat hebben jullie goed gedaan. Zag er ook leuk uit op de foto’s op facebook!
Saams ook super gedaan! De aanhouder wint!
Nog heel eventjes Ria, dan komt Jou weer thuis! Slaat de behandeling goed aan?
Tineke, fijn dat je dochter zo’n leuke stage heeft! En grappig hoe die ponies zonder woorden de dingen haarfijn duidelijk kunnen maken. Zeker Pandora heeft daar ook een handje van.
Gizeppie, ik vind hem er niet slecht uit zien hoor!


Afbeelding
Vanavond nog wel een gave foto van Pan gemaakt.

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:58

Ik ben op zoek naar een passend zadel voor mijn connemara merrie, ze is nog van het bredere type en heeft een lage schoft.
Moeilijk om een goed passend zadel te vinden, misschien heeft hier iemand suggesties?
24 mei komt er iemand langs van een zadelpassservice............

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:18

Zilkesteyn70 schreef:
Ik ben op zoek naar een passend zadel voor mijn connemara merrie, ze is nog van het bredere type en heeft een lage schoft.
Moeilijk om een goed passend zadel te vinden, misschien heeft hier iemand suggesties?
24 mei komt er iemand langs van een zadelpassservice............


Ik heb een Tekna Le Tek met verwisselbaar kopijzer. Ik heb een rond paard met een korte rug.. Ik ben tot nu toe tevreden. Ik zou heel graag een Massimo Trail willen. Die schijnen ook aardig te liggen. Ik heb ook een Prestige gepast, die lag ook goed qua model.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:27

Zilkesteyn70 schreef:
Ik ben op zoek naar een passend zadel voor mijn connemara merrie, ze is nog van het bredere type en heeft een lage schoft.
Moeilijk om een goed passend zadel te vinden, misschien heeft hier iemand suggesties?
24 mei komt er iemand langs van een zadelpassservice............


Had voor dezelfde soort type Connemara pony’s Stübben en Pfiff springzadels.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:23

Ik heb een Massimo Trail, die ligt inderdaad heel fijn! En zit ook heerlijk.

Knappe Beauty!! Goed gedaan Saams, hopelijk is de knop weer om :D *\o/*

Wow gave foto van Pandora! <3 Ik vind het met tuig al een hele uitdaging :')

Zag al gaaf filmpje van Sanne voorbij komen, zoefff en weg was ie }> Ook fijn dat het met jou en rijden en lichaam goed gaat! Puur genieten.

Ik heb eens wat oude foto’s opgezocht van ons, ter vergelijk met de laatste foto van ons gemaakt <<)

Links de eerste rit thuis april 2015. Onder een les elders in mei 2016. En rechtsboven vorige week zondag :D Puppy is er nu wel echt af.. :\

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:14

Hij begint lekker gespierd te worden Marrit, mooi hoor!
En zonder zadel doe ik haar ook absoluut niet na, kan ik echt niet meer. Zonder hoofdstel is bij Pandora niet zo’n probleem, die loopt eigenlijk nooit bij je weg!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:31

Birgit gave foto tja daar hoeven we bij Melody dan echt niet mee aan te komen die vindt zonder zadel echt niets.

Wat betreft een zadel, wij hebben voor springen een stübben, voor dressuur een passief maar mijn oude daaleman ligt er ook erg fijn op.

Marrit wat een verandering wouw!!!! Hoe gaaf om dat zo te zien!!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:48

Cross shirt is binnen :D

Afbeelding


Vandaag rondje veluwe gedaan. Was echt heerlijk.

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:58

Gaaf !!!! Waar haal je dat zo?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:03

TinekeVD schreef:
Gaaf !!!! Waar haal je dat zo?


Besteld via eventing-sgw

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:52

Gaaf shirt Saaans!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:30

Tineke: Gaaf: L2 opgegeven!

Birgit: Bij Jou hebben ze halverwege het traject weer een bronchoscopie gedaan, en dat zag er toen heel goed uit, behandeling slaat dus inderdaad goed aan. Morgen doen ze dan een laatste bronchoscopie en weer een BAL en als alles goed is mag ik hem donderdag weer ophalen *\o/* *\o/* Superblij mee!! En nu dan maar hopen dat het goed blijft gaan. Hij gaat de komende periode wel 24/7 buiten. Dus ik heb goede hoop!

Wat een ongelofelijk gave foto zeg van Pandora met je dochter. Ziet er zo ongecompleerd, makkelijk uit. Wát een rijkdom als je kind dit kan doen met haar pony.

Marrit: :oo <3

Saams: Súper shirt! Echt gaaf!!

Zilkesteyn: Welkom in dit topic!
( of had je je al eerder voorgesteld, en ben ik dat vergeten/ heb ik dat over het hoofd gezien? In dat geval....[url]Nogmaals[/url] welkom :D Welke pony heb je? ( waar vandaan bedoel ik?)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:26

Ria, wat fijn dat het er goed uit ziet bij Jou Jou! Moet inmiddels toch een stevig kostenplaatje zijn lijkt me.

En bij Pandora gaat het inderdaad ongecompliceerd. Eigenlijk teveel huiswerk om te rijden, dus even zo er op, Mam geef dat touw eens aan. Even kijken of ze die hindernis springt en ja...
Vandaag ook eens bij Rocks geprobeerd, maar die wordt dus doodzenuwachtig van iets nieuws. Begrijpt het niet en denkt al snel dat hij het dan fout doet=paniek.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:37

Afbeelding
Nog wel een foto gemaakt! ( maar kwam meer omdat ik achter de hindernis stond, dan dat het iets met neckrope rijden te maken had)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:01

Ach die Rocks...
Man he :)

En verder: Utrecht is idd een kostenplaatje, maar ik moet eerlijk zeggen dat het bedrag me toch ook weer mee viel. ( zeker als ik het afzet wat ik al betaald heb voor de behandeling in de periode voor Utrecht) Maar goed: ik heb mijn pony's verzekerd voor ziektenkosten, juist om dit soort onverwachte dingen. Dus ga nu maar eens gebruik maken van al die jaren premie betalen :)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:11

O, dat is wel fijn dat je verzekerd bent!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:22

Zeker!!

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 00:02

Punz schreef:
Zilkesteyn: Welkom in dit topic!
( of had je je al eerder voorgesteld, en ben ik dat vergeten/ heb ik dat over het hoofd gezien? In dat geval....[url]Nogmaals[/url] welkom :D Welke pony heb je? ( waar vandaan bedoel ik?)


Ja ik geloof ergens in november/december heb ik me eens voorgesteld in dit topic maar voor de rest ben ik vooral een actief meelezer :D
We hebben een 13 jarige merrie die oorspronkelijk uit ierland komt, maar wij hebben haar in NL gekocht (wij wonen in Duitsland).
Ze heet officieel Gortacleva Kate, vader is Castlestrange Fionn, MV. Abbeyleix Owen.
Mocht iemand trouwens nog informatie over haar hebben dan ben ik daar erg nieuwsgierig naar.
We weten dat ze 5 veulens gehad heeft in ierland maar wanneer ze nu precies naar NL gekomen is en waar is moeilijk uit te vinden.