Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 06:16

xhannaahh schreef:
Je moet wel opletten dat je met dit hoofdstel geen wedstrijden mag starten omdat er geen neusriem aan zit. Zelf ook getwijfeld over dit model maar om deze reden uiteindelijk niet gedaan. ;)


https://www.knhs.nl/media/1240/bijlage- ... et-bit.pdf

Jawel toch? Afbeelding 3 heeft geen keelriem...

Utixo

Berichten: 6584
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:44

Dat is een gecombineerde keelriem. De jouwe heeft er helemaal geen 1. Vind het ook onzin, maar officieel mag het niet.

Er moeten dus in principe minimaal 2 riempjes onder aan het hoofdstel zitten. 1 ter hoogte van de kaak, 1 ter hoogte van de neus. Deze bovenste riem is het net wel, net niet. Ik zou het wel durven denk ik.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:49

Utixo schreef:
Dat is een gecombineerde keelriem. De jouwe heeft er helemaal geen 1. Vind het ook onzin, maar officieel mag het niet.

Er moeten dus in principe minimaal 2 riempjes onder aan het hoofdstel zitten. 1 ter hoogte van de kaak, 1 ter hoogte van de neus. Deze bovenste riem is het net wel, net niet. Ik zou het wel durven denk ik.


Zou die gok ook wel durven nemen als ik zou starten denk ik. Maar als je het zeker wil weten: even foto mailen naar knhs en je antwoord indien 'akkoord' meenemen naar wedstrijden ;)

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:42

Er bestaan toch “losse” keelriemen voor dit soort hoofdstellen?

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:54

Ik twijfelde daar ook aan inderdaad, maar dat mailen naar knhs is wel een goede!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:03

NinaCharlie schreef:
Er bestaan toch “losse” keelriemen voor dit soort hoofdstellen?


Klopt. Die hebben ze bij PS of sweden ook.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:05

Ik rijd al 1,5 jaar zonder keelriem wedstrijden := wel springen, weet niet of ze daar makkelijker bij zijn maar heb er nooit wat over gehoord. Maar officieel mag het niet inderdaad

saviro
Berichten: 36
Geregistreerd: 14-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:21

xhannaahh schreef:
Je moet wel opletten dat je met dit hoofdstel geen wedstrijden mag starten omdat er geen neusriem aan zit. Zelf ook getwijfeld over dit model maar om deze reden uiteindelijk niet gedaan. ;)



Je mag wel starten zonder keelriem hoor. Kijk maar bij toegestane hoofdstellen in het reglement. Start zelf al zeker twee jaar zonder keelriem. Is geen probleem.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:28

saviro schreef:
xhannaahh schreef:
Je moet wel opletten dat je met dit hoofdstel geen wedstrijden mag starten omdat er geen neusriem aan zit. Zelf ook getwijfeld over dit model maar om deze reden uiteindelijk niet gedaan. ;)



Je mag wel starten zonder keelriem hoor. Kijk maar bij toegestane hoofdstellen in het reglement. Start zelf al zeker twee jaar zonder keelriem. Is geen probleem.


Mag alleen als je een gecombineerde keel- neus- kinriem hebt, zoals een Micklem. Anders moet er een (losse) keelriem aan.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:29

Capriootje schreef:
Ik rijd al 1,5 jaar zonder keelriem wedstrijden := wel springen, weet niet of ze daar makkelijker bij zijn maar heb er nooit wat over gehoord. Maar officieel mag het niet inderdaad

Maar jouw hoofdstel staat gewoon bij de toegestane hoofdstellen.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:11

Ja sinds kort wel inderdaad :D Hele tijd niet

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:15

Maar bij bijvoorbeeld dat Ps of sweden High jump model. die staat in de toegestane hoofdstellen lijst. Zo ook het model hoofdstel hierboven. Maar ze staan wel afgebeeld met Keelriem. Aldus mijn idee dat ze dan alleen toegestaan zijn in gebruik met keelriem.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:58

Daphneeeej schreef:
Maar bij bijvoorbeeld dat Ps of sweden High jump model. die staat in de toegestane hoofdstellen lijst. Zo ook het model hoofdstel hierboven. Maar ze staan wel afgebeeld met Keelriem. Aldus mijn idee dat ze dan alleen toegestaan zijn in gebruik met keelriem.


Klopt. :j

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:30

XladyX schreef:
Ik twijfelde daar ook aan inderdaad, maar dat mailen naar knhs is wel een goede!


Ik heb antwoord vd knhs, zij geven aan dat dit hoofdstel toegestaan is *\o/*

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:04

XladyX schreef:
XladyX schreef:
Ik twijfelde daar ook aan inderdaad, maar dat mailen naar knhs is wel een goede!


Ik heb antwoord vd knhs, zij geven aan dat dit hoofdstel toegestaan is *\o/*


Wel printen en meenemen op wedstrijd...

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 00:04

Onderstaande is ook goedgekeurd door de knhs.
Toevallig laats met een trec wedstrijd wel op aangesproken dat een keelriem verplicht is voor de veiligheid. Vind het eigenlijk wel een goede zaak dat ze letten op de gevaren van het hoofdstel afgaan. Toch krijgen ze deze hoofdstellen niet zomaar af is mijn ervaring. Het koopstuk ligt zo mooi en de gecombineerde neus/keelriem zit toch strakker dan enkel keelriem.
Afbeelding

Mochten er nog liefhebbers zitten hier, ik heb nog twee bruine full hoofdstellen 'over' :)

Flanel92
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-05-14

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:46

Hallo, ik heb wel interesse in de PS of Sweden Pioneer. Mijn paard heeft van een gewoon hoofdstel maat full maar van de Rambo micklem multi maat cob. Weet iemand hoe de maatvoering is van Pioneer? Alvast bedankt.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:55

Flanel92 schreef:
Hallo, ik heb wel interesse in de PS of Sweden Pioneer. Mijn paard heeft van een gewoon hoofdstel maat full maar van de Rambo micklem multi maat cob. Weet iemand hoe de maatvoering is van Pioneer? Alvast bedankt.

Ik heb hem. Ik heb de full genomen alleen de neusriem is een cob. Mijn merrie zit er altijd tussenin. Je kan de maten doorgeven aan PS of Sweden en dan krijg je een custom op maat hoofdstel ;)

Flanel92
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:44

magootie schreef:
Flanel92 schreef:
Hallo, ik heb wel interesse in de PS of Sweden Pioneer. Mijn paard heeft van een gewoon hoofdstel maat full maar van de Rambo micklem multi maat cob. Weet iemand hoe de maatvoering is van Pioneer? Alvast bedankt.

Ik heb hem. Ik heb de full genomen alleen de neusriem is een cob. Mijn merrie zit er altijd tussenin. Je kan de maten doorgeven aan PS of Sweden en dan krijg je een custom op maat hoofdstel ;)



Hoe en waar bestel je die dan?

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:48

Flanel92 schreef:
magootie schreef:

Ik heb hem. Ik heb de full genomen alleen de neusriem is een cob. Mijn merrie zit er altijd tussenin. Je kan de maten doorgeven aan PS of Sweden en dan krijg je een custom op maat hoofdstel ;)



Hoe en waar bestel je die dan?

Bij PS of Sweden op hun site ;)

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:08

Ik ben aan het meelezen en het topic aan het doorspitten maar hij is wel erg groot dus hier vast mijn vraag;

Ik wil al heel lang een mycklem proberen voor mijn merrie maar ze zijn zo verschrikkelijk duur! Zijn er goede replica’s op de markt momenteel die wel dezelfde werking hebben maar goedkoper zijn in aanschaf?

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:11

pluisje88 schreef:
Ik ben aan het meelezen en het topic aan het doorspitten maar hij is wel erg groot dus hier vast mijn vraag;

Ik wil al heel lang een mycklem proberen voor mijn merrie maar ze zijn zo verschrikkelijk duur! Zijn er goede replica’s op de markt momenteel die wel dezelfde werking hebben maar goedkoper zijn in aanschaf?



Je kunt er evt ook eentje huren bij Dochorse :)

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:17

Is er iemand hier die ervaring heeft met een nika wizard hoofdstel? Die zien er wel
Mooi uit op de foto’s zo op het eerste gezicht..

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:36

pluisje88 schreef:
Is er iemand hier die ervaring heeft met een nika wizard hoofdstel? Die zien er wel
Mooi uit op de foto’s zo op het eerste gezicht..


Heb je een linkje oid? Kan dat hoofdstel niet vinden.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:40

Ze staan niet meer op de site maar heb je een pb gestuurd