Mijn nieuwe paardje Ivy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 19:21

Zoals sommigen van jullie wel weten had ik eerst alleen een heel lief, groot paard Shan.
Maar op een gegeven moment heb ik helaas moeten besluiten dat wij niet zo'n goede match waren. Ik kon hem niet genoeg leiding geven, waardoor hij bang en onzeker werd. Hierdoor werd hij helemaal niet meer gelukkig van rijden (en ik ook niet). Daarom heb is hij naar een nieuw plekje gegaan, bij een boer, waar hij lekker 24/7 buiten staat met zijn vriendjes. Hij is dus nog wel van mij, maar wordt op dit moment verzorgd door iemand anders die er lekker mee aan de slag gaat. Ikzelf ga natuurlijk nog wel langs!

Maar daarna heb ik lang moeten nadenken wat ik nu wilde doen. Een eigen paard hebben om echt te kunnen rijden vond ik heerlijk. Daarom besloten om te gaan kijken naar een nieuw paard. En op een gegeven moment vond ik een heel leuk paardje en na een paar keer kijken hebben we besloten om haar te kopen!
Ze heet Ivy Zimba Gold, is op 8 mei 5 jaar geworden en is een springpaard. Haar vader is Cassini Gold, maar verder weet ik haar afstamming eerlijk gezegd niet uit mijn hoofd haha.

Ik heb haar nu een maandje en ik vind haar zo'n heerlijk paardje. We hebben al heel veel leuke dingen gedaan samen en daar wilde ik wat foto's van laten zien! :)

Dit is de eerste dag, toen ze er eenmaal was, was ik helemaal blij!

Afbeelding

Ik ben, toen ze er een tijdje was, even met haar naar buiten gegaan om haar al wat van het terrein te laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag ben ik voor de eerste keer gaan rijden, dat deed ze heel goed!

Afbeelding




Afbeelding

Na het rijden was ze nogal moe, dus mocht ze lekker van haar eten genieten.

Afbeelding

Na een week was ze wel klaar voor de groepsles, dus daar reed ik voor de eerste keer in mee. Normaal rijden we daar niet in een rijtje, maar aangezien er geoefend werd voor proefjes, dit keer wel. Gelukkig mocht ik voorop, wat ook wel nodig was met ons tempo :')


Natuurlijk is werk aan de hand ook belangrijk, dus grondwerk pakken we ook mee. Op dit moment vind ik netjes kunnen meelopen het belangrijkst, want dat gaat nog niet altijd goed. Dus daar zijn we nu het meeste mee bezig.


En alsof dit allemaal nog niet genoeg was ( :') ) hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd ook al gehad. Op dat moment was ze best voorwaarts en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Daardoor was de proef best slordig en niet netjes gereden. Maar daar werken we aan!



Afbeelding

Na de wedstrijd was ze erg moe van alle indrukken en vond ik haar zo in haar stal <3

Afbeelding

Omdat er in de manegelessen de afgelopen tijd vooral proefjes gereden waren om te oefenen voor de wedstrijd, vonden ze het tijd voor iets anders. Er was een trail uitgezet, waar iedereen werd uitgedaagd om de snelste tijd neer te zetten. Uiteindelijk is het ons gelukt in 1 minuut en 12 seconden, wat ik heel knap van haar vind! Het filmpje is van een andere poging, want mijn moeder had de laatste niet gefilmd :') Maar dat mag de pret niet drukken, ik vind het nog steeds een leuke impressie!



Afbeelding

Afbeelding

Helaas mag je niet meer foto's in een bericht zetten, want ik heb nog veel meer leuke dingen om te showen!
Gisteren hebben we onze eerste springles gehad en morgen gaan we voor de eerste keer meedoen aan de carroussel.
Ook is de tandarts al geweest (op haar verjaardag :') ) en die constateerde dat ze lang niet behandeld is. Het kan dus zijn dat je op de filmpjes iets onrustigs opvalt aan haar hoofd ed, dat kan dus daar door komen.
Ik hoop dat jullie dit een beetje leuk vinden om te zien (ik had namelijk al lang niks meer geplaatst) en een reactie is altijd leuk! Ook tips zijn natuurlijk welkom, daar kan ik alleen maar van leren :)
Bedankt voor het kijken!

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:41

Leuk paardje en leuke combi! Veel plezier met haar, maar dat lukt prima zie ik al :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 19:46

Dank je! Komt zeker goed! :D

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:01

Wat leuk Kimmie. Volgens mij heb je nu met haar al meer verschillende dingen gedaan als dat je met Shan ooit hebt gekund! Heel veel plezier met je nieuwe paard!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:06

Dat klopt zeker haha. Ik durf nu ook weer nieuwe uitdagingen aan te gaan, omdat ze nooit zo erg kan reageren als Shan :')
Dankjewel!

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:10

Ze lijkt me een braaf paard. Veel plezier met haar.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:10

Wat een leuk paard, en wat heerlijk om eens een keer geen gepluk en geruk aan de mond te zien!
Geniet van je dier :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:14

Dank je! Fijn compliment BarbaLala! :)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:25

Mooi om te zien hoe veelzijdig je met haar bezig bent! Ze doet het ook heel braaf allemaal, zeker voor haar leeftijd! Heel veel plezier en succes gewenst met Ivy :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:38

Dank je!

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:44

Wat jammer van Shan, maar het is inderdaad wel beter zo. Ivy lijkt me een heel leuk paard! Veel plezier met haar! :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 21:41

Dank je!

Snowie17

Berichten: 159
Geregistreerd: 09-05-18
Woonplaats: Flevoland

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:24

Leuk paard, goede match! Veel plezier! :D

Zus

Berichten: 601
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:26

Veel plezier met je nieuwe paard Yvi.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:39

Veel plezier en succes met je nieuwe paardje! Maar zo te zien gaat dat helemaal goedkomen!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 23:15

Dank jullie!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:45

Volgens mij zit je er al een hoop meer ontspannen er op dan met Shan... Maar daar heb je in ieder geval heel veel van geleerd!
Lekker genieten dus!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 09:51

Dat klopt zeker!
Dankjewel!

_Nynkeeee_

Berichten: 61
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:05

Veel plezier met je nieuwe paard! Lekker veelzijdig zo te zien.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:06

Jullie zijn leuk samen! Dat wordt vast een leuke zomer. :j

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:16

Ik weet verder niet precies hoe het met je vorige paardje ging, maar is er een speciale reden dat je voor zo'n jong paardje bent gegaan? Niet aanvallend bedoeld hoor, ben gewoon benieuwd haha. Ben je niet bang dat die straks ook veel leiding nodig heeft vanwege zijn leeftijd?

Maar heel veel plezier en succes gewenst, ziet er leuk uit!!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:27

Leuk paard! Ook goed dat je de tandarts erbij hebt gehad, dat is elk jaar heel belangrijk. :j

Voor jullie als combinatie lijkt het me het beste om privé lessen te nemen van een ervaren instructeur, daar zul je veel van opsteken!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 11:56

Dankjewel!
Kimberly, ik heb met ervaren mensen gezocht en zij hebben geobserveerd en besloten dat ik dit wel aankan. Ik heb daarnaast ontzettend goede begeleiding (tijdens het rijden, maar ook op de grond) en ik ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen. Gelukkig gedraagt ze zich eigenlijk helemaal niet als een jong paard.
Gelukkig heb ik privéles van een hele fijne instructrice, dus ook dat gaat helemaal goed komen.
Bedankt voor je tip!

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Mijn nieuwe paardje Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:07

Oh meis wat super leuk! <3
Ik volgde jouw verhaal met Shan ook, en ik vond het ontzettend mooi hoeveel tijd en energie je daar in stak. Maar ik ben oprecht nu hartstikke blij voor je dat je nu een paardje hebt waar je zonder zorgen lekker alles mee kan doen! Het ziet er hartstikke goed uit en veel succes in de toekomst!

Spoiler:
Als je eens een fotoshoot wil moet je even gillen, wat een knap paardje!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:10

Wat een leuk dier, Kimmie! <3

Ik wens jullie heel veel plezier samen!