De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:56

Lobita schreef:
Goedemorgen beste mensen :wave:

Ik meld mij voor het eerst even in dit topic na ik weet niet hoe lang stil meelezen. Ik heb sinds eergisteren een buffeltje (gekocht via MP) en ik vroeg mij af of iemand toevallig nog een fork maat 7 heeft liggen.

Ik heb te maken met een spekArab die iets te veel van het goede leven heeft genoten tijdens mijn zwangerschap en het eerste levensjaar van de koters. Maat 6 is net te krap. :+

Ik heb er zelf geen 1 maar ik kwam deze tegen:
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 3815650512
Misschien kun je daar wat mee?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:25

Kan het niet helemaal terug vinden maar word de freemax met beugels en fenders geleverd?

Lobita

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:30

nanda1980 schreef:
Lobita schreef:
Goedemorgen beste mensen :wave:

Ik meld mij voor het eerst even in dit topic na ik weet niet hoe lang stil meelezen. Ik heb sinds eergisteren een buffeltje (gekocht via MP) en ik vroeg mij af of iemand toevallig nog een fork maat 7 heeft liggen.

Ik heb te maken met een spekArab die iets te veel van het goede leven heeft genoten tijdens mijn zwangerschap en het eerste levensjaar van de koters. Maat 6 is net te krap. :+

Ik heb er zelf geen 1 maar ik kwam deze tegen:
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 3815650512
Misschien kun je daar wat mee?


Je bent een held! Ik heb een bericht gestuurd *\o/*

Lobita

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:35

Tinkermuts schreef:
Kan het niet helemaal terug vinden maar word de freemax met beugels en fenders geleverd?


Ja :)

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:38

Thanks

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:23

Jeetje fork 7....weet je dat wel zeker?

Mijn picknicktafel haf heeft een 6....en die is echt ontzettend breed! Wel benieuwd naar een foto van je spekarab ;-) haha

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:03

mijn tinker heeft ook 6

Lobita

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:41

Loes'sCorner schreef:
Jeetje fork 7....weet je dat wel zeker?

Mijn picknicktafel haf heeft een 6....en die is echt ontzettend breed! Wel benieuwd naar een foto van je spekarab ;-) haha


Ik zal morgen even een foto maken van haar schoft vanachter gezien. Ze is echt een mollig propje nu. Ik denk dat ze zonder spekvetjes wel een 6 moet gaan passen uiteindelijk maarja, dan moet ze die spekjes eerst eraf kunnen lopen. :Y)

Voor nu zijaanzicht met fork 6 :x
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:15

Ik vind hem er ver naar voren liggen. Schuif hem eens een handbreedte naar achter. Gok dat de fork dan prima past.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:33

Ik ben tot de conclusie gekomen dat een freemax helaas niets voor ons is.
Zadel blijft ondanks wat ik probeer (ander dekje, singel op andere gaatjes, strak aansingelen, los aansingelen, rijden met geen druk in de stijgbeugels en nog schuift hij)
Sinds gisteren nog een ander zadel hier liggen om te testen (barefoot lazy mountain) en Mutsje liep daar zoveel beter onder. Vandaag liep ze met een zware handrem erop. En merkte zelf dat de freemax een stuk breder zit. Zat nog maar net en voelde het al in mijn heupen.
Vind het aan een kant best jammer want het is een prachtzadel om te zien, maar alles bij elkaar opgeteld is het niet ons zadel.

Lobita

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:00

Gloa schreef:
Ik vind hem er ver naar voren liggen. Schuif hem eens een handbreedte naar achter. Gok dat de fork dan prima past.


Ben ik het mee eens, dat het zadel te ver naar voren ligt, maar dit is dus de plek waar het zadel nu "wilt" liggen. De plek ter hoogte waar de fork zich op de foto bevindt, is smaller dan de plek een handbreedte naar achter, waar de fork dus eigenlijk hoort te liggen. Als ik fork 6 los op de juiste plek achter het schouderblad plaats, is de druk op de 2 draagvlakken van de fork niet evenredig verdeeld maar "prikt" de onderkant(buitenkant) van beide zijdes in de rug en ligt de bovenkant(binnenkant) van beide zijdes een kleine fractie van de rug af. Ik hoop dat mijn omschrijving duidelijk is.

Dus was mijn conclusie dat ik fork 7 moet proberen :)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:43

Een te krap zadel schuift vaak naar voren en een de breed zadel naar achteren. Mijn advies is om de fork maat op te meten met de forkmeter ( ik heb overigens nog nooit een fork maat 7 verkocht in nl)
Kijk ook goed, wanneer het zadel op de juiste plek ligt of je niet een anatomische singel nodig hebt en of het zadel niet te lang is voor je paardje. Wellicht staat hij net niet recht maar ben benieuwd naar het beeld als hij goed vierkant staat met het zadel op de juiste plek.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:46

Mijn fork is eindelijk onderweg.. Ben blij als ik weer lekker met m'n freemax kan rijden na een maand :)

Lobita

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:20

Kitty_ schreef:
Een te krap zadel schuift vaak naar voren en een de breed zadel naar achteren. Mijn advies is om de fork maat op te meten met de forkmeter ( ik heb overigens nog nooit een fork maat 7 verkocht in nl)
Kijk ook goed, wanneer het zadel op de juiste plek ligt of je niet een anatomische singel nodig hebt en of het zadel niet te lang is voor je paardje. Wellicht staat hij net niet recht maar ben benieuwd naar het beeld als hij goed vierkant staat met het zadel op de juiste plek.


Ik heb nog geen reactie op de link van een tweedehands fork 7 een paar berichten eerder. Maar een forkmeter wilde ik sowieso hebben, ik wil namelijk als deze freemax bevalt, voor mijn andere 2 paarden ook een freemax aanschaffen. Dus die bestelling zul je deze week wel zien verschijnen Kitty :j

Deze freemax heb ik overigens met fork maat 5 (zowel 5 als 6 zaten erbij) ook even gepast op mijn PRE die nog niet volledig ingereden is, maar een "moeilijke" rug heeft voor zadels volgens de chiropractor. Het resultaat viel me niet tegen :)


Afbeelding


Afbeelding

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 02:09

staat inelk geval super! ik heb ook een forkmeter liggen

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 05:50

Lobita schreef:
Loes'sCorner schreef:
Jeetje fork 7....weet je dat wel zeker?

Mijn picknicktafel haf heeft een 6....en die is echt ontzettend breed! Wel benieuwd naar een foto van je spekarab ;-) haha


Ik zal morgen even een foto maken van haar schoft vanachter gezien. Ze is echt een mollig propje nu. Ik denk dat ze zonder spekvetjes wel een 6 moet gaan passen uiteindelijk maarja, dan moet ze die spekjes eerst eraf kunnen lopen. :Y)

Voor nu zijaanzicht met fork 6 :x
[ [url=m/El78mJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha o ja arabieren kunnen echt heel breed zijn,ik heb er 5 en ze hebben allemaal hele brede pommels/forken nodig..Zou eerst even kijken met een forkmeter of de 7 wel past. :D

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:05

Lobita schreef:
Kitty_ schreef:
Een te krap zadel schuift vaak naar voren en een de breed zadel naar achteren. Mijn advies is om de fork maat op te meten met de forkmeter ( ik heb overigens nog nooit een fork maat 7 verkocht in nl)
Kijk ook goed, wanneer het zadel op de juiste plek ligt of je niet een anatomische singel nodig hebt en of het zadel niet te lang is voor je paardje. Wellicht staat hij net niet recht maar ben benieuwd naar het beeld als hij goed vierkant staat met het zadel op de juiste plek.


Ik heb nog geen reactie op de link van een tweedehands fork 7 een paar berichten eerder. Maar een forkmeter wilde ik sowieso hebben, ik wil namelijk als deze freemax bevalt, voor mijn andere 2 paarden ook een freemax aanschaffen. Dus die bestelling zul je deze week wel zien verschijnen Kitty :j

Deze freemax heb ik overigens met fork maat 5 (zowel 5 als 6 zaten erbij) ook even gepast op mijn PRE die nog niet volledig ingereden is, maar een "moeilijke" rug heeft voor zadels volgens de chiropractor. Het resultaat viel me niet tegen :)


[ [url=m/jeP0Lo.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/TSIg6P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah leuke plaatjes!

Je kunt ook altijd vragen of Ella of ik langs willen komen voor een check, dan ben je in 1 keer voor alle 3 je paardjes klaar. We denken graag met je mee, wellicht kun je door het plaatsen van edges 1 zadel op 2 paarden gebruiken ;-)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:15

Jammer tinker Sally, maar als het niet voor jullie werkt dan is het de juiste beslissing om niet voor een freemax te gaan.

Lobita, herkenbaar dat je het zadel voor meerdere paarden wilt hebben, ik ben ook al rustig aan het rondkijken voor een tweede freemax, al moet ik nu voor een short ipv een round kijken.
Jammer dat je nog geen reactie terug hebt gekregen op die fork 7, maar helaas gebeurd dat vaker met advertenties.

Heb woensdag weer een rit van 17km gemaakt, heel vaak op en af moeten stappen ivm hekken, soms stond er ook geen opstaphulp bij, maar het zadel ligt gewoon als een huis met een kifrapad en fra singel. Felix is toch 1.74m hoog, maar geen last gehad van schuiven.

Lobita

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:35

Kitty_ schreef:
Ah leuke plaatjes!

Je kunt ook altijd vragen of Ella of ik langs willen komen voor een check, dan ben je in 1 keer voor alle 3 je paardjes klaar. We denken graag met je mee, wellicht kun je door het plaatsen van edges 1 zadel op 2 paarden gebruiken ;-)


Ga ik ook zeker doen Kitty! Ik ga alleen eerst met mijn gezin over 2 maanden verhuizen van Noord Holland naar Flevoland, en de paarden verhuizen uiteraard mee. Zodra we gesetteld zijn en de kosten voor de verhuizing zijn gedaan, kan ik volle aandacht besteden aan nieuwe zadels. Maar ik wilde alvast met een tweedehands Freemax aan de slag tot het zover is :D

Waarschijnlijk word het voor ieder paard wel een apart zadel. Daarvoor liggen de schoftbreedtes te veel uiteen.

Foto's van de blote schoft van spekArab, is als een soort "where's Waldo" maar dan "where's the withers":


Afbeelding

Afbeelding

Wat je alleen op de foto's niet zo goed kan zien is dat ze vetophoping heeft rondom en achter het schouderblad. Dat moet er dus sowieso afgetraind worden.

Ik heb vanmiddag een Burioni western round pad opgehaald en deze ga ik morgen onder het zadel leggen.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:05

Lobita schreef:
Kitty_ schreef:
Ah leuke plaatjes!

Je kunt ook altijd vragen of Ella of ik langs willen komen voor een check, dan ben je in 1 keer voor alle 3 je paardjes klaar. We denken graag met je mee, wellicht kun je door het plaatsen van edges 1 zadel op 2 paarden gebruiken ;-)


Ga ik ook zeker doen Kitty! Ik ga alleen eerst met mijn gezin over 2 maanden verhuizen van Noord Holland naar Flevoland, en de paarden verhuizen uiteraard mee. Zodra we gesetteld zijn en de kosten voor de verhuizing zijn gedaan, kan ik volle aandacht besteden aan nieuwe zadels. Maar ik wilde alvast met een tweedehands Freemax aan de slag tot het zover is :D

Waarschijnlijk word het voor ieder paard wel een apart zadel. Daarvoor liggen de schoftbreedtes te veel uiteen.

Foto's van de blote schoft van spekArab, is als een soort "where's Waldo" maar dan "where's the withers":




[ [url=m/eyT4T3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pemFgt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat je alleen op de foto's niet zo goed kan zien is dat ze vetophoping heeft rondom en achter het schouderblad. Dat moet er dus sowieso afgetraind worden.

Ik heb vanmiddag een Burioni western round pad opgehaald en deze ga ik morgen onder het zadel leggen.


2 barkrukken ernaast en je kunt picknicken op de rug van je paard :P
Jeetje die is breed zeg! Als je ergens hulp bij nodig hebt trek dan maar aan de bel ;-)

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:01

Ook echt niks miszegd met spekArab, die snurker is echt toe aan een stevig bootcamp :D

Lobita

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:17

Kitty_ schreef:
2 barkrukken ernaast en je kunt picknicken op de rug van je paard :P
Jeetje die is breed zeg! Als je ergens hulp bij nodig hebt trek dan maar aan de bel ;-)


Waar ik ook heen ga te paard, ik heb altijd een picknicktafel bij me :+

Ik stuur je van de week even een pbtje *D

Citaat:
Ook echt niks miszegd met spekArab, die snurker is echt toe aan een stevig bootcamp :D


Ik wil wel eens overdrijven maar in dit geval niet :D

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 06:26

Heeft de freemax nu ook een gelzitting of niet?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:53

missanita84 schreef:
Heeft de freemax nu ook een gelzitting of niet?


Niet standaard maar er is als ik me niet vergis wel een gel seatsaver voor te verkrijgen.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:57

MissWeenie schreef:
missanita84 schreef:
Heeft de freemax nu ook een gelzitting of niet?


Niet standaard maar er is als ik me niet vergis wel een gel seatsaver voor te verkrijgen.


Ok bedankt