[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:14

cissy schreef:
Ik heb een vliegenmasker van HH en die heeft overal lycra en sluit dus perfect aan, kan geen vlieg onderdoor. Het gaas is ruim en lekker zacht.
Heb al zoveel soorten gehad en deze werkt het fijnst.


Deze bedoel je?
Afbeelding

Die vind ik namelijk helemaal super. Heb er 1 voor mijn ene paard. Heel handig. Mijn andere wordt nog steeds hysterisch met netjes. Daar heb ik een ouderwetse met klittenband voor, zonder oren.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:55

Afbeelding
Ik heb deze van Rambo, ook heerlijk ding.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:10

Zit lycra bij de HH strak of valt dat mee?

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:29

ik heb nu een bucas buzz off-rain. heelaas is deze wat te klein.
ik zit te twijfelen om deze deken een maatje groter te bestellen of een andere deken..
ivm dat op zijn rug doordat er onder het deel op de rug een soort 'net'zit die de haren kapot maakt.

ik heb een vrij smalle E-pony van 1.54 krijgt snel schuurplekken. welke deken raden jullie aan?
losse hals of geen hals. met buik..

en hebben jullie juist wel of niet dat de manen 'uitvallen' door een deken met hals?
ik had een winter deken met hals maar daardoor viel een heel deel van zijn manen uit, vandaar de twijfel over de hals.

Belleblaas
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-10-13
Woonplaats: Wageningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:06

Hoi hoi,

mijn lieve halflinger merrie van 8 jaar heeft elk jaar meer last van zomer eczeem. Vorig jaar werd het zo erg dat ze echt een deken op moest. Nu heb ik zo'n zebra vliegen deken van bucas met een nek en buikflap er aan, maat 185 big neck (de gewone nek past ze in de zomer niet). Deze deken past overal alleen is de hals te kort. Als ze gewoon staat lijkt hij wel lang genoeg, maar als ze haar hoofd naar beneden doet om te grazen blijkt de hals op te schuiven en is een stuk van zo'n 15 cm van haar hals niet bedekt.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met een eczeem deken voor een haflinger die wel goed past? En welke is dat dan? Alvast bedankt voor de hulp!

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:09

Rambo sweet itch.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:15

De Rambo inderdaad

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:04

Belleblaas schreef:
Hoi hoi,

mijn lieve halflinger merrie van 8 jaar heeft elk jaar meer last van zomer eczeem. Vorig jaar werd het zo erg dat ze echt een deken op moest. Nu heb ik zo'n zebra vliegen deken van bucas met een nek en buikflap er aan, maat 185 big neck (de gewone nek past ze in de zomer niet). Deze deken past overal alleen is de hals te kort. Als ze gewoon staat lijkt hij wel lang genoeg, maar als ze haar hoofd naar beneden doet om te grazen blijkt de hals op te schuiven en is een stuk van zo'n 15 cm van haar hals niet bedekt.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met een eczeem deken voor een haflinger die wel goed past? En welke is dat dan? Alvast bedankt voor de hulp!


Rambo sweet itch. Ideaal vanwege de v sluiting. Mijn haflinger heeft dan geen zomerexczeem gelukkig. Maar ideale vliegendeken vanwege de sluiting dus! :D

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:10

Inderdaad geen betere dan de RSIH

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:12

Ik heb ook een vraagje, hier in het bos zijn de insecten echt al dramatisch aanwezig, het lijkt wel elk jaar erger :+ Wat is nou echt een fijne vliegendeken met zadeluitsparing? Ik wil er 1 mét hals sowieso, als het kan ook nog met buik, en bij voorkeur 1 die goed ademt dus dat ze niet knetterwarm eronder worden.

Belleblaas
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-10-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:27

Bedankt allemaal, ik ga een Rambo sweet itch bestellen :)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:32

Jaime_ schreef:
Ik heb ook een vraagje, hier in het bos zijn de insecten echt al dramatisch aanwezig, het lijkt wel elk jaar erger :+ Wat is nou echt een fijne vliegendeken met zadeluitsparing? Ik wil er 1 mét hals sowieso, als het kan ook nog met buik, en bij voorkeur 1 die goed ademt dus dat ze niet knetterwarm eronder worden.


Ik heb een fijne! Alleen geen buikflap maar wel luchtig en een goede uitsparing, zelfs mijn westernzadel past erin.

Afbeelding


Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:40

Iemand nog een suggestie voor een vliegendeken? Ze heeft haar bucas deken binnen een week gesloopt maar die was toch wel wat krap voor dus ik wil sowieso een bredere? Amigo? Liefst met buikflap want die stomme paardenluisvliegen trekken zich nergens wat van aan. -O-

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door justkid op 10-05-18 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:04

Amigo is wel iets smaller naar mijn ervaring.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:10

De hoody en anders de protector. Maar die laatste heeft geen buikflap. Je zou ook kunnen kijken naar de nieuwe evolution van amigo. Die is er metvamoose en zonder.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:14

MTinker schreef:
De hoody en anders de protector. Maar die laatste heeft geen buikflap. Je zou ook kunnen kijken naar de nieuwe evolution van amigo. Die is er metvamoose en zonder.


Van Amigo?
edit; ik zie het al

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:15

Ik wil zelf een Weatherbeeta aanschaffen, maar zag ook de Shires een mooie deken hebben en de Busse van Dochorse is ook mooi. En met 25,- korting nu.
Balen dat je al de deken op moet, hier gelukkig alleen last van de horzels waarvoor de deken echt moet.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:23

Veulen84 schreef:
cissy schreef:
Ik heb een vliegenmasker van HH en die heeft overal lycra en sluit dus perfect aan, kan geen vlieg onderdoor. Het gaas is ruim en lekker zacht.
Heb al zoveel soorten gehad en deze werkt het fijnst.


Deze bedoel je?
[ Afbeelding ]

Die vind ik namelijk helemaal super. Heb er 1 voor mijn ene paard. Heel handig. Mijn andere wordt nog steeds hysterisch met netjes. Daar heb ik een ouderwetse met klittenband voor, zonder oren.

Ja deze bedoel ik, alleen is mijn gaas wit.

Mariposa, ze zijn er ook in diverse maten, dus kwestie van juiste maat nemen. De lycra zit strak genoeg om geen vliegen onderdoor te laten kruipen.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:04

Ik vond de weatherbeeta vliegendeken tegenvallen qua pasvorm, terwijl de winterdekebs wel fijn liggen op mijn merrie..

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:07

justkid schreef:
Iemand nog een suggestie voor een vliegendeken? Ze heeft haar bucas deken binnen een week gesloopt maar die was toch wel wat krap voor dus ik wil sowieso een bredere? Amigo? Liefst met buikflap want die stomme paardenluisvliegen trekken zich nergens wat van aan. -O-

[ [url=m/6DHkia.jpg]Afbeelding[/url] ]


Master dekens vallen breed en hebben een buikflap.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:49


RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:58

Ahh ben benieuwd!0

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:38

Welke zebra vliegendeken is aan te raden die een mooie pasvorm heeft en niet te duur is?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:18

Bucas áls dat model je paard past

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:53

Master (Hypostore) heeft ook een zebra vliegendeken. Volgens mij waren mensen daar oko wel tevreden mee :)