Waar paardrijden op Texel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 13:08

Hi allen,

In het weekend van 17 maart zit ik op Texel. Ik wil dan graag een tocht maken door de duinen en/of strand.

Welke manage raden jullie aan en bieden ook in Maart buitenritten?

Alvast bedankt!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:15

ligt eraan wat je leuk vindt natuurlijk, maar ik heb een buitenrit gedaan bij de Jan Plezier, ook rond maart geloof ik. Maar ze bieden het hele jaar door ritten, op Belgische trekpaarden. Vond het zelf heel leuk en fijn, je moet wel ervaren zijn.

Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 13:23

Dat is een leuke ervaring, op Belgische trekpaarden!
Vond je de stallen, paarden etc goed verzorgd?

Qua rijervaring moet het goedkomen (>25 jaar ;) )

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:45

Paarden staan buiten, in elk geval de 3x dat ik er geweest ben. Zien er super uit, tuig paste goed, iemand in een andere it had van paard gewissled omdat zijn tuig niet 100% leek te passen. Ik vond ze heel vriendelijk, de paarden waren heel relaxed en omdat we met meerderen warne hadden ze ewl 4 paarden gereserveerd maar er werd gewoon rustig overlegd wie bij welk paard zou passen.
Heb ook een huifkartocht gemaakt waarbij we een extra pauze inlasten omdat de kar best vol zat, zodat de paarden tussentijds even extra konden uitrusten. Ik vond het enorm prettig daar, op de andere manege's staan veel paarden de halve dag stil op een rijtje, deze staan de hele dag in de wei en rijden max 1x per dag. Na een dag voor de kar hebben ze de dag erna vrij. Dat soort dingen, vind ik persoonlijk ontzettend fijn!

Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 14:04

Sounds perfect! Dankjewel

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:07

Ik ben vorige week op Texel geweest. Heb niet gereden maar reed wel een aantal keer langs de stal Jan Plezier en de paarden stonden elke keer lekker buiten met zijn allen :j Bij andere stallen heb ik dat eigenlijk weinig/niet gezien.

TessaxQuincy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:08

Toen ik op Texel was heb ik een buitenrit bij Manege Elzenhof gedaan. Je hebt daar merendeels fjorden en haflingers maar ook nog wel een paar andere rassen volgensmij. Stalling was wel minder want toen ik er was stonden er sommige met tuig en al nog vastgebonden ergens aan en konden ze wat hooi eten

Mariean
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:53

Als je echt om paarden geeft en niet alleen om jouw eigen ervaring, dan ga je niet bij manege de Elzenhof of Kikkert rijden. Mijn dochter en ik kregen buikpijn van wat we zagen... Paarden waren zeiknat teruggekomen van ochtend rit (wat natuurlijk op zich niet erg is). Inmiddels was het droog maar ze werden zonder drooggewreven te worden in de volle wind (toen windkracht 6 en 8 graden) gezet. Zadels bleven erop. Niet even een zweetdeken of iets op hun rug. Paarden staan overdag naast elkaar tussen 2 stangen en snachts in de wei. Nergens 'n afdak of beschutting. Haflinger waar dochter op mocht rijden, reageerde totaal hier op haar. Rook niet aan haar, oortjes bewogen niet, staarde dof voor zich uit. Ik had al geen zin meer en gelukkig zei mijn dochter van 13 zelf ook "ik rij liever niet dan hier" (en ik weet hoe veel zin ze er in had, dus dat wil wat zeggen). Dit was bij manege de Elzenhof maar de Kikkert zit ernaast en was precies hetzelfde.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:12

Er zit ook ergens een fjorden fokkerij die huifkar en rijtochteb organiseren. Die doen dat meer als extra geloof ik en daarom dus minder fabriek effect.