[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kn8rretje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:04

Tijd over nagedacht of ik mijzelf hier ook zo melden in het topic, maar helaas moet het toch. Sinds vorig jaar Augustus gaat het af en aan met mijn shetlander.

Toen het de eerste keer bekend werd dat ze hoefbevangen was, schrok ik ontzettend. Dit omdat ik juist altijd erg voorzichtig ben en met name ook het fructaangehalte in de gaten houd. Op het moment dat ik de diagnose van de DA kreeg stond ze nog geeneens op het gras en was de oorzaak van haar hb dus te rijk hooi.

Nadat ze toen Novacam heeft gekregen en de hoefsmid haar heeft bekapt, heeft ze een aantal maanden weer lekker gek kunnen doen. Tot afgelopen januari, toen begon ze weer anders te lopen en heb ik de hoefsmid laten komen. Die zag eigenlijk niets bijzonders en na het bekappen ging het weer beter met haar, echter een aantal maanden later (april) liep ze weer stijfjes, en kreeg ik een vreemd gevoel in mijn onderbuik.

Dit keer de dierenarts weer laten komen en die gaf aan dat ze weer hoefbevangen is. In December / Januari heeft ze op de buut gestaan, echter merkte ik daar minder resultaat bij dan bij de Novacam. Ik heb haar sindsdien nu weer op de Novacam staan en ik merk dat het nu weer beter met haar gaat.

Daarnaast heb ik afgelopen donderdag foto's laten maken, en daar is uit naar voren gekomen dat ze chronisch hoefbevangen is. De hoefsmid heb ik al gecontacteerd en komt een dezer dagen mijn kant op, zodat ze bekapt kan worden om de stand weer goed te zetten. De paardenarts geeft aan mij aan dat het bij haar nu chronisch is doordat ik het waarschijnlijk een keer niet gezien heb, doordat ze te hard voor zichzelf is geweest en het niet heeft laten zien dat ze pijn had. Dit kwam vaker voor bij die kleintjes gaf hij aan.

Doordat het voor mij onduidelijk is waardoor ze nu hoefbevangen raakt, heb ik de dierenarts bloed laten trekken voor cushing aangezien 2 opties al uitgesloten waren: te dik en teveel suikers. Ook deze waardes waren goed, en ze heeft ook geen cushing.

Wat achtergrond informatie over hoe ze gehouden wordt en wat ze te eten krijgt:

- 24/7 buiten in een voormalig wei waar gras op stond (aan huis). Dit heb ik laten bedekken met een lading zand, maar ik merk dat er nu weer gras doorheen komt. Ik ga dus meer zand bestellen en laten storten.
- Onbeperkt hooi (s'ochtends en s'avonds vul ik het slowfeeder net die ze met haar maatje deelt).
- Een himalaya liksteen
- S' avonds een paar lijnzaadbrokken, wat brandnetel en paardenbloem (allen van de paardendrogist).
- Als ze van de novacam af is, wil ik het volgende weer aan haar geven: klein beetje Vitalbix Daily Complete met NAF Laminaze in combinatie met Magnesium. Ik had het idee dat vooral op het laatste zij goed reageert.
- Beide pony's staan niet in training, en zijn voor mij meer gezelschapsdieren en af en toe ga ik een rondje met ze maken.

Voordat er weer geconstateerd werd dat ze HB is, kreeg ze ook van mij gedroogde rozenbottels en natuurmix. Deze laat ik nu achterwege.

Hebben jullie nog tips voor mij om haar zoveel mogelijk lol te laten hebben? En misschien een idee waardoor het bij haar elke keer terugkomt? En vooral om ervoor te zorgen dat ik het stabiel krijg? Mochten jullie nog meer informatie nodig hebben van mij, dan hoor ik het graag.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:38

hoi, wat ontzetten balen voor jou en je pony, wat ik me afvroeg de lijnzaadbrok, weet je hoeveel zetmeel en suiker erin zit? paardendrogist geeft het niet op, op voervergelijk ook niet, maar bij andere merken is het suiker plus zetmeel gehalte hoog, van wat ik zo even nakeek. maar misschien weet je dit al en is het niet hoog wat jij voert? ik zou het zelf voorlopig achterwege laten voor de zekerheid, Brandnetel is wel heel goed. is je hooi getest toevallig? of week je het ? hooi en een mineralen/vitamine supplement (laag in suiker en zetmeel) zou ik voorlopig alleen geven.
krijgt ze naast Novacam ook Ascal? Als je magnesium wil geven zou ik dat nu geven ipv straks
heeft ze een tekenen van Insuline resistentie? of is dat ook getest?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:54

Op het zachte loopt ze echt goed, op stal staat ze lekker te dreutelen en ze scharrelt rond, maar ben nog niet enorm enthousiast.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:59

Dennis schreef:
Op het zachte loopt ze echt goed, op stal staat ze lekker te dreutelen en ze scharrelt rond, maar ben nog niet enorm enthousiast.


Maar heeft ze nu minder extreem verschil s morgens..(zoals in je filmpjes laatst) ?
Wel vooruitgang toch?

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:35

Lique wat fijn dat het een hoefzweer bleek!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:38

Afgelopen ochtenden stond ze al, dus durf het niet te zeggen. En ze staat weer op een beetje meer buut.
Ze loopt op het gras echt duidelijk het best. Beter dan op zand. En op stal (hennep) ook beter dan op t zand. Voor haar voeten zou ik haar het liefst lekker in het gras zetten, maar dat is geen optie. Hooguit met een dichte korf, maar dat doe ik haar niet aan.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:41

pretty schreef:
Lique wat fijn dat het een hoefzweer bleek!


Ja zeg dat! Als ik daar over lees.lees ik ook veel horrorverhalen. dat een hoefzweer zo'n ellende kan veroorzaken. Ik ga er maar vanuit dat ht bij mijn merrie goed verloopt..genoeg zorgen gehad voor de eerste tijd
Wel goor trouwens hoor een hoefzweer die er bij de kroonrand uitkomt bleh..

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:47

Dennis schreef:
Afgelopen ochtenden stond ze al, dus durf het niet te zeggen. En ze staat weer op een beetje meer buut.
Ze loopt op het gras echt duidelijk het best. Beter dan op zand. En op stal (hennep) ook beter dan op t zand. Voor haar voeten zou ik haar het liefst lekker in het gras zetten, maar dat is geen optie. Hooguit met een dichte korf, maar dat doe ik haar niet aan.


Nee op gras met dichte korf..dat lijkt op pesten idd
Toch gek hè van het zand. Bij mijn merrie hetzelfde en dat terwijl ze meestal by bevangen zeggen "zet maar in dik zand is ht beste"
Wat ik denk is dat ze tegendruk fijn vinden en zacht stabiele ondergrond ook...maar dan niet zoveel tegendruk als wat zand geeft. Klinkt dat logisch ?

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:21

Hier vandaag toestemming van de dierenarts gekregen om Nadja nu even van stal te halen na 2 weken verplicht op box rust. Kijken hoe ze loopt en morgen weer even dierenarts bellen over hoe ze zometeen loopt.

Loopt ze nog niet goed krijgen we nog een ander middel. Hij heeft het wel genoemd maar naam is niet blijven hangen.. Loopt ze goed dan mag ze opbouwend op de zand paddock naar buiten. Dus nu vingers kruisen.

Kn8rretje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:22

Lique68 dank je wel voor je reactie.

Hierbij mijn reactie op jouw vragen:

- de dierenarts gaf aan dat lijnzaadbrok juist wel goed is voor ze. Op paardendrogist geven ze ook aan dat het voor sobere rassen is. Ik moet ook aangeven dat ik dat ook een tijd niet gevoerd had, omdat ik dacht dat ze dan last van haar darmen kreeg.
- Nee hooi is niet getest, maar degene van wie ik het afneem geeft aan dat het van een niet rijk stukje land komt en niet wordt bespoten ofzo. Ik week het ook niet, want dan hoeven ze het niet. Ja ze zijn een beetje kieskeurig ;)
- Brandnetel plukt ze zelf ook wat langs de wei staat. Mijn vriend is het nu ook speciaal voor mij aan het drogen.
- Nee ze krijgt alleen Novacam en daar doet ze het super op. Vanwaar de vraag voor Ascal?
- Nee geen tekenen van insuline resistentie, de da dacht niet dat het daarvan was.
- Haar manenkam is ook heel soepel nu trouwens.
- Oke dan ga ik haar magnesium bijgeven.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:29

Okee...lastig te bepalen waardoor ze bevangen is geworden dan. Zou een optie zijn om ht hooi voor de zekerheid te laten testen. Kan via bijvoorbeeld de pavo quickscan maar heeft alleen nut als je het een tyd kan blijven voeren (genoeg op voorraad).
Wat dacht jij en je Da waardoor ze bevangen nu is?
Ascal is een asperine werkt bloedverdunnend wordt vaak met een pijnstiller voorgeschreven.
Fijn dat ze niet IR is !

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:56

Hier ook ascal gehad... En heb het nu via een drogist besteld zodat ik het op voorraad heb. Ascal die ik kreeg was die ook voor mensen is.

Nu 4.25 per doosje betaald. Nog geen idee wat ik bij de dierenarts er voor moet betalen maar vast stuk duurder.. dus stel ze heeft ooit nog keer, Wat ik niet hoop, Heb ik gwn ascal op voorraad.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:43

Kimmiee_D schreef:
Hier ook ascal gehad... En heb het nu via een drogist besteld zodat ik het op voorraad heb. Ascal die ik kreeg was die ook voor mensen is.

Nu 4.25 per doosje betaald. Nog geen idee wat ik bij de dierenarts er voor moet betalen maar vast stuk duurder.. dus stel ze heeft ooit nog keer, Wat ik niet hoop, Heb ik gwn ascal op voorraad.



Oh kon je dat zonder recept dan krijgen? Ik betaalde 3.78 voor 10 zakjes..is idd gewoon voor mensen :)

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:46

Kimmiee_D schreef:
Hier vandaag toestemming van de dierenarts gekregen om Nadja nu even van stal te halen na 2 weken verplicht op box rust. Kijken hoe ze loopt en morgen weer even dierenarts bellen over hoe ze zometeen loopt.

Loopt ze nog niet goed krijgen we nog een ander middel. Hij heeft het wel genoemd maar naam is niet blijven hangen.. Loopt ze goed dan mag ze opbouwend op de zand paddock naar buiten. Dus nu vingers kruisen.



Hoop dat ze een stuk beter loopt. 2 weken boxrust jee.lang hè
Zo zie je maar weer hoe de ene en andere Da advies geeft cq voorschrijft..zoveel verschillende meningen. Hoe liep ze?

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:52

lique68 schreef:
Kimmiee_D schreef:
Hier ook ascal gehad... En heb het nu via een drogist besteld zodat ik het op voorraad heb. Ascal die ik kreeg was die ook voor mensen is.

Nu 4.25 per doosje betaald. Nog geen idee wat ik bij de dierenarts er voor moet betalen maar vast stuk duurder.. dus stel ze heeft ooit nog keer, Wat ik niet hoop, Heb ik gwn ascal op voorraad.



Oh kon je dat zonder recept dan krijgen? Ik betaalde 3.78 voor 10 zakjes..is idd gewoon voor mensen :)


Ja zeker :p Ik heb nu 4.25 voor 24 zakjes betaalt. En aangezien het gwn voor mensen is kon het zonder recept op die site.


lique68 schreef:
Kimmiee_D schreef:
Hier vandaag toestemming van de dierenarts gekregen om Nadja nu even van stal te halen na 2 weken verplicht op box rust. Kijken hoe ze loopt en morgen weer even dierenarts bellen over hoe ze zometeen loopt.

Loopt ze nog niet goed krijgen we nog een ander middel. Hij heeft het wel genoemd maar naam is niet blijven hangen.. Loopt ze goed dan mag ze opbouwend op de zand paddock naar buiten. Dus nu vingers kruisen.



Hoop dat ze een stuk beter loopt. 2 weken boxrust jee.lang hè
Zo zie je maar weer hoe de ene en andere Da advies geeft cq voorschrijft..zoveel verschillende meningen. Hoe liep ze?



Ja echt 2 weken zo lang... Maar moest omdat mijn da zei dat juist als ze gaat lopen kans is op dat het hoefbeen zakt en qua dat lijkt ponylief ook op me :') Ik hou ook niet van ziek zijn... En merkte echt aan Nadja dat ze de stal zo zat was.

Voor de eerste keer zonder metacam ben ik niet ontevreden. Heb het gefilmd en naar me smid gestuurd omdat ik natuurlijk het beter wil zien dus even een onafhankelijk iemand. Smid heeft ook gezien de dag voor ik medicatie had en van filmpje van vandaag zei ze zeker beter maar nog niet helemaal okee.

Pony was wel heel blij dat ze even naar buiten mocht. Als een gek hinniken en frisse lucht opsnuiven.

Zal eens kijken of lukt om filmpjes te plaatsen.

Edit: filmpjes gelukt

Dit is de dag dat ik dacht hmmm wat loop je raar.. Maar mevrouw ging in de bak wel bokken en rennen. Savonds met mams geweest dit gefilmd en naar mijn smid gestuurd. Die bevestigde mijn gevoel dat ze toch bevangen was.


Dit is de minst fijne video... zo medelijden hier met ponylief. Dit was de ochtend dat ik de dierenarts belde en de eerste dag dat ik metacam en ascal ging geven. Metacam 1x daags 14 dagen lang, ascal 6 dagen lang 2x daags 2 zakjes. En vies dat ze ascal vond...


En dit was vanavond. Dit filmpje naar mijn smid gestuurd. 1ste dag zonder metacam.
Ben echt niet ontevreden zeker als je ziet waar ze vandaan komt. En dan ook nog eerste dag zonder metacam. Maar had zoiets ik wil natuurlijk niet zo graag weten als ze nog verkeerd loopt dus beter even naar smid sturen.

Kn8rretje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:46

Nee helaas weet ik niet waardoor het komt. Ik denk eigenlijk niet dat het hooi de boosdoener is, omdat ik dat al langer geef van hetzelfde land. De paardenarts dacht ook niet dat het door het hooi kwam.

Ja ik kan het wel laten testen, maar het nieuwe seizoen komt er al weer bijna aan. Ik denk zelf dat het komt doordat ik gestopt was met magnesium geven omdat ze daarvan aan de diarree ging.

Het is gewoon heel lastig om te achterhalen, maar het is voor nu belangrijk dat ik haar er weer bovenop krijg!

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:48

Kn8rretje schreef:
Nee helaas weet ik niet waardoor het komt. Ik denk eigenlijk niet dat het hooi de boosdoener is, omdat ik dat al langer geef van hetzelfde land. De paardenarts dacht ook niet dat het door het hooi kwam.

Ja ik kan het wel laten testen, maar het nieuwe seizoen komt er al weer bijna aan. Ik denk zelf dat het komt doordat ik gestopt was met magnesium geven omdat ze daarvan aan de diarree ging.

Het is gewoon heel lastig om te achterhalen, maar het is voor nu belangrijk dat ik haar er weer bovenop krijg!



Helpt magnesium voor behoeden van bevangenheid??

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 00:10

Kimmiee_D schreef:
Kn8rretje schreef:
Nee helaas weet ik niet waardoor het komt. Ik denk eigenlijk niet dat het hooi de boosdoener is, omdat ik dat al langer geef van hetzelfde land. De paardenarts dacht ook niet dat het door het hooi kwam.

Ja ik kan het wel laten testen, maar het nieuwe seizoen komt er al weer bijna aan. Ik denk zelf dat het komt doordat ik gestopt was met magnesium geven omdat ze daarvan aan de diarree ging.

Het is gewoon heel lastig om te achterhalen, maar het is voor nu belangrijk dat ik haar er weer bovenop krijg!



Helpt magnesium voor behoeden van bevangenheid??


Je moet ht niet zomaar voeren magnesium. In en outs weet ik niet precies, Geef het zelf niet. maar bij hoefbevangenheid wordt regelmatig magnesium gegeven. Paardnatuurlijk.nl staat veel info over magnesium op. Ook icm hoefbevangen

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:38

Vanmorgen dierenarts aan de telefoon gehad over hoe Nadja gister liep. Gezegd dat smid zei zeker beter maar nog niet okee. Dus nu moet ponylief 7 dagen aan de buut... En weer een week niet van stal af..

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:58

Kimmiee_D schreef:
Vanmorgen dierenarts aan de telefoon gehad over hoe Nadja gister liep. Gezegd dat smid zei zeker beter maar nog niet okee. Dus nu moet ponylief 7 dagen aan de buut... En weer een week niet van stal af..


had je filmpjes gekeken vond het stuk beter al. heel vervelend weer op stal.
Zoveel verschillende meningen en adviezen van dierenartsen, ik heb het nooit gehoord zolang op stal, wel in acute fase paar dagen, normaal zeggen ze laat ze rondscharrelen zelf laten bepalen, wel apart van andere paarden, beweging is goed voor doorbloeding. Jouw dierenarts denkt daar dus anders over.

die van mij vond Ascal ook heel erg vies ;(

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:16

lique68 schreef:
Kimmiee_D schreef:
Vanmorgen dierenarts aan de telefoon gehad over hoe Nadja gister liep. Gezegd dat smid zei zeker beter maar nog niet okee. Dus nu moet ponylief 7 dagen aan de buut... En weer een week niet van stal af..


had je filmpjes gekeken vond het stuk beter al. heel vervelend weer op stal.
Zoveel verschillende meningen en adviezen van dierenartsen, ik heb het nooit gehoord zolang op stal, wel in acute fase paar dagen, normaal zeggen ze laat ze rondscharrelen zelf laten bepalen, wel apart van andere paarden, beweging is goed voor doorbloeding. Jouw dierenarts denkt daar dus anders over.

die van mij vond Ascal ook heel erg vies ;(



Hij geeft dit advies omdat juist door beweging het hoefbeen kan kantelen. Sws heeft ze aardige stal dus ze kan ook op stal rondscharrelen :) verder staat ze wel met mijn welshje op stal dus ze kan gwn lekker sociaal met een andere pony doen. En deze behandeling heeft bij mijn dierenarts de voorkeur dus ga er niet tegen in. Ze heeft gister lekker frisse neus kunnen halen was al heerlijk was en dan kan ze dit weekje ook nog wel doorkomen.

En juist voor de doorbloeding heeft ze eerste week ascal gehad.

Maar ben ook echt niet ontevreden over resultaat tot nu toe. Het had ook erger kunnen zijn of helemaal geen verbetering. Hopelijk na dit weekje is het nog verder beter of helemaal weg en dan mag ze weer opbouwend naar buiten.

Kn8rretje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:14

Ik heb het idee dat bij mijn pony de Novacam afdoende is, en dat ik niet ook nog Ascal erbij hoef te geven.
Bij mij is er trouwens helemaal niet geadviseerd om haar op stal te zetten, in het begin moest ze per dag een uurtje in de modder staan en verder mocht ze los.

Ze stampt nu ook volledig lekker in het rond, terwijl ze al minder Novacam krijgt dan eerder. Morgen komt de hoefsmid, dus ik hoop dat dat haar nog meer verlichting gaat geven.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:51

Poeh, opluchting voor jou Lique, gelukkig
lique68 schreef:
hoe gaat het met de andere paarden/pony's ?

Raya gaat super, ben in een paar dagen naar 2 x daags een half zakje gegaan in plaats van een heel zakje en als ze zo blijft als ze nog steeds is dan zijn we rap van de pijnstiller af. Ze stapt vlot en ruim en helemaal normaal en wil vanuit gekkigheid soms ook wel draven (maar dat mag ze niet van me).

Pippa stapt normaal maar is nog steeds wat sloom en 'stug'... ben er met haar nog steeds niet uit wat er aan de hand is maar ga morgen mariadistel halen om d'r lever een steuntje te geven. Kijken of dat wat doet.

Verder even niet bijgelezen nog, sorry, doe ik later, maar sterkte voor iedereen die er nu/nog/weer middenin zit.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:56

Ik kom me hier als bezorgt baasje even melden.. pony is zaterdag redelijk kort bekapt en logisch dat hij dan eventjes wat moeilijker loopt, maar hij staat nu alleen maar slechter dus vindt het wel erg lang duren. Hij gedraagt zich nu echt bevangen, niet willen lopen, met omdraaien bijna omvallen omdat hij z'n hoefjes niet wilt optillen.. op het zand / gras gaat het wel beter maar loopt gevoelig. Hij is nog wel blij en irritant gelukkig :+

Hij heeft achter bij z'n billen / knie ook bultjes zitten, lijken op eiwitbultjes denk ik. Toeval of is hij toch echt bevangen..?
De hoefsmid zegt afwachten maar maak morgen toch een afspraak met de DA, vindt het veel te eng zo.

Je leest wel vaker "bevangen na hoefsmid"-verhalen maar krijg je dan ook dat de hoef van binnenuit los laat etc of zijn het alleen de symptomen van de buitenaf omdat z'n voetjes gewoon zeer doen?

Sorry heel verhaal maar zit hem echt een beetje te stressen :=

MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:15

lique68 schreef:
hoe gaat het met de andere paarden/pony's ?


Sinds Diana van het gras af is, gaat het een heel stuk beter gelukkig. Nu staat ze wel continue op stal en we wandelen elke dag een stuk. Ze krijgt nu ook magnesium en appelazijn bij. Nu nog even een dilemma van wat we precies gaan doen met het naar buiten gaan in de wei in de toekomst, zeker omdat ze daar nu zo heftig op reageerde en binnen een week bevangen stond..