Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:36

oomens schreef:
Wendy schreef:
Hier in het oosten heb ik werkelijk nog nooit iemand aan de deur gehad voor sint maarten :n Op diverse plaatsen waar ik gewoond heb niet :n Wat een onzin ook... net zoals halloween, allemaal van die gewoontes die aangeleerd worden omdat het bepaalde mensen wel goed uit komt.

Bij ons was elfde van de elfde gewoon het begin van het carnavalsseizoen. Van die hele Sint Maarten hoorde ik pas toen ik boven de rivieren ging wonen.

Dat is toch hoe het werkt? Het noorden heeft Sint Maarten, het zuiden carnaval. En beiden betekent voor volwassenen: zuipen. :Y)

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:37

Ik dacht ook al. Heb hier nog nooit kinderen aan de deur gehad met Sint Maarten.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:59

Ik woon in het zuiden en heb als kind gewoon Sint Maarten gevierd. Inclusief lampionnenoptocht met zelf geknutselde lampionnen en langs de deuren gaan voor snoep. Als tiener nog meegedaan met de voorstelling in de kerk en daarna met 'Sint Maarten' te paard in een optochtje naar het Sint Maarten vuur.
En carnaval wordt hier uiteraard ook gevierd :D

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:02

Stybba schreef:
En carnaval wordt hier uiteraard ook gevierd :D

Hoe doen jullie dat dan met die samenvallende datum? Mag een kind dat jeugdprins wordt of in de jeugdraad komt dan geen snoep halen? Of wordt dat zo gepland dat het qua tijden niet overlapt?

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:11

Ik heb veel kinderen hier in de buurt, inmiddels mijn bel uitgezet en een draadloze bel hoog ah kozijn.. wordt anders continu gebeld. Ik doe nooit open als ik niks verwacht, maar irritant is het wel :roll:

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:44

Wij hebben ook geen deurbel, dat scheelt natuurlijk...

Tig jaar geleden hebben we de kozijnen laten vervangen en na een paar weken kwamen we er achter dat daarmee de deurbel ook verdwenen was. Maar ik heb mijn kantoor achter het huis en een bordje bij de deur dat iedereen achterom mag lopen naar het kantoor. Werkt prima.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:49

Ik was een keer alleen thuis sint-maarten. Alle verlichting beneden uitgedaan.

En mooi op slaapkamer met een bak snoep, film gekeken :')

Word er knettergek van, telkens als bel gaat slaan honden aan :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:53

Mee lezer kruipt vanonder een steen:

Bij ons in het dorp hebben we als regel dat iedereen die een kaars in het raam heeft staan of bij de deur mee doet met Sint Maarten. Mensen die die geen kinderen aan de deur willen hebben plaatsten geen kaars en worden dus overgeslagen.

Wellicht een idee om dat ook bij jullie te introduceren? (via briefjes, buurt-app, facebook enzo)
Of een briefje aan de deur: geen snoep in huis-geen Sint Maarten.

Deze moeder kruipt weer onder haar steen. :evaw:

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:00

Ik woon nogal in een raar dorp. Dus hier geen optie

Maar over dik jaartje verhuis ik naar het platteland(80 km verderop) en dan woon ik te afgelegen :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:02

NatasjavE schreef:
Mee lezer kruipt vanonder een steen:

Bij ons in het dorp hebben we als regel dat iedereen die een kaars in het raam heeft staan of bij de deur mee doet met Sint Maarten. Mensen die die geen kinderen aan de deur willen hebben plaatsten geen kaars en worden dus overgeslagen.

Wellicht een idee om dat ook bij jullie te introduceren? (via briefjes, buurt-app, facebook enzo)
Of een briefje aan de deur: geen snoep in huis-geen Sint Maarten.

Deze moeder kruipt weer onder haar steen. :evaw:

Vrienden van mij organiseren een halloween-activiteit met andere ouders uit de buurt, die doen inderdaad ook zoiets. Mensen zoals mijn vriendin vinden het namelijk wél leuk om kinderen aan de deur te krijgen :P (Zij trekt dan allerlei LARP-kleren uit de kast en gaat als heks in de gang zitten met een ketel snoep)

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:48

oomens schreef:
Stybba schreef:
En carnaval wordt hier uiteraard ook gevierd :D

Hoe doen jullie dat dan met die samenvallende datum? Mag een kind dat jeugdprins wordt of in de jeugdraad komt dan geen snoep halen? Of wordt dat zo gepland dat het qua tijden niet overlapt?

Geen idee, ik zit niet zo in het Carnaval wereldje. Ik kan me voorstellen dat de kinderen of ouders gewoon moeten kiezen waar ze aan mee doen?

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:23

Hier wordt geen sint maarten gevierd dus dat probleen hebben we niet. Dat van die kaars klinkt wel als een oplossing!

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:26

Hier ook niet gelukkig

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:39

Ik ben nooit thuis met sint maarten, zorg ik wel voor :')

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:41

Ach wat, met Sint Maarten sla ik een kilo mini marsjes etc in, luister naar 10 x hetzelfde liedje afgeraffeld door de oude kinderen en voluit braaf gezongen door de kleintjes, en dat is het dan.
Verdere kindvriendelijke activiteiten worden van mij niet verwacht van de straat.
In ruil daarvoor leren de kinderen dat ze aan de kant moeten gaan voor auto's en dat ze even op moeten houden met hun balspel als er iemand langsloopt.
Ik vind het een goede deal.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:56

Dat moeten ze toch sowieso gewoon leren :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:29


Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:31

Geweldig _O-

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 23:11

:') :') hahaha

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:13

Wat me in mijn omgeving het meest opvalt is dat veel vrouwen en stellen het nemen van kinderen zien als soort van ultiem levensdoel. 8)7 :o?
Alsof hun leven compleet vervuld en "klaar" is met de komst van het kind en ze verder geen dromen meer hebben (op meer kinderen willen na misschien), laat staan ambiëren om ze uit te laten komen.
Het enige wat ze nog doen is "huisje spelen" (wat ik deels snap want kinderen kosten bergen tijd) en de zelfontwikkeling staat stil, hun hele eigen leven als individu vervalt en alles draait om het kroost en de rol als ouder.
Met name bij de moeders maar eventuele vaders zie ik er vaak ook in meegaan.
Alsof ze enkel nog moeder zijn, ipv zichzelf.
Een enkeling slaagt er in om aan de eigen identiteit vast te houden, maar het gros niet.
In mijn ogen lijkt het alsof ze het echte leven, hun eigen leven en de wereld, hebben opgegeven
Verpest een hoop vriendschappen.

Herkenbaar?



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:15

Ja deels wel. Heb je er last van in je eigen groep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:54

Heel herkenbaar... heb een vriendin met universitaire opleiding en die is blijven hangen in de supermarkt. Maar nee met koter kan je absoluut het risico niet nemen om voor een betere baan op niveau en passend bij je opleiding te gaan. Want stel je moet er na een jaar weer weg! Dus maar blijven waar ze zit. Het scenario dat je prima functioneert en vast contract kan krijgen na een jaar... nee die optie bestaat niet eens! En het feit dat die toko nu iedereen vroeg of laat aan de kant zet, dat risico moet je negeren. Niks meer over van alle ambities die ze vroeger had.. doodzonde.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:02

Waarom is dat zonde?
Als zij gelukkig is, prima toch?

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:23

Ik ken ook een universitair opgeleide archeoloog die zonder ambitie bij een kledingzaak werkt omdat ze een paard heeft en daarom niet op reis wil.
Vind ook vrij bijzonder persoonlijk. Maar zolang ze gelukkig is lijkt me dat het belangrijkste.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:30

Iedereen vult z'n levensgeluk anders in. De 1 neemt kinderen, de ander 14 okselcavia's. De 1 promoveert en de ander maakt schoon.